emlak kiralamada sigorta fonu oluşturmak

Soru

Merhaba benim şöyle bir projem var.emlak sektörüne girip kiralama işinde yoğunlaşmak istiyorum.kiraya veren mal sahiplerinin kira gelirlerini garanti altına alacak bir sistem kurmak istiyorum.örnek verecek olursak kira bedeli ortalama 500tl den 50 müşterim olsa 1kira bedeli onlardan tahsil edip bu sigorto fonuna dahil etsem ve 1yıl içerisinde kiracı kirasını ödemezse ödemediği tutar kadar kendisine bu oluşturduğum fondan ödeme yapsam sizce mal sahipleri mülklerini kiraya vermede beni tercih ederler mi?? 50müşterix500tl 25.000tl Yılda 10müşteri 5ay boyunca kira ödemese ve ben onları yasal süre içinde tahliye etsem ve bu ödemedikleri tutarları yasal süreçlerde geri alsam .sizce bu fonu kurmam için yasal bir prsödür gerekir mi.bu kadar emlakçı bolluğunda farklı birşeyler ile diğerlerden bir adım önde olmak gerektiğini düşünüyorum ...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Nisan 2016 | 17:39 İnanç kahraman 639 Kişi okudu

toplulalaştırma bölgesinde tarla alımı

Soru

konya toplulaştırma bölgesinde 42500 m2 bir tarla alacağım. fakat satıcının mevcut tarlanın 1 km2 etrafında parça parça 300 dönüm daha tarlası var. tapu alım için tarımdan onay çıkmadı. satıcı tek tarlayı satamaz deniliyor. bu kalan 300 dönümlük parça tarlalarıda satması gerekli deniliyor. ben sadece 42500 m2 tarlayı satın almak istiyorum. tarıma başvurarak tarlayı tarım amaçlı alacağım diye dilekçe verirsem tek tarlayı alabilir miyim? veya sadece bu tarlayı nasıl alabilirim? not: ben 42500 m2 arsayı almak istiyorum. tarım satıcıya ait olan çevresindeki 300 dönümlük tarlayıda alman gerekli diyor. benim o kadar tarlayı alamam. satıcıda diğer tarlaları satamam diyor.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
07 Aralık 2015 | 09:02 ahmet bardakcı 640 Kişi okudu

Tapu Devir İşlemi Hakkında

Soru

Merhaba, benim toki konutlarından aldığım evin kredi borcu 21 ekim (dün) bitti. Ben evi babama devredeceğim. Henüz tapuyu almadım. Öğrenmek istediğim şey: Tapuyu kendi adıma almadan babamın adına çıkarabilir miyim? İşlemlerin uzadığı söyleniyor, ben öğretmenim fazla izin almam sıkıntı olur.Tapuyu önce kendi adıma alıp, sonra babama devretmeden ,direkt babamın adına yapılabilir mi?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
22 Ekim 2015 | 09:22 Fatma Saka 640 Kişi okudu

aynı kooperatife ait apartmanlarda asansör eşitsizliği hk

Soru

Kadir bey iyi günler halihazırda evleri bize teslim edilmiş kulanılmakta olan fakat tapuda parsel numaralarının yanlış yazılmasından dolayı iskan propleminin yargıtayda davası devam eden bir kooparatifimiz var .benim size burada sormak istediğim soru kooperatifin arazisi iki araziden oluşuyor bir arazide 2blok bir arazide 1blok yapılmış. 1blok olanın arazi küçük asansörü var 2blok olanın arazisi buyuk asansörleri yok çekişler yapıldığında herkes kat durumuna göre şerifiyesini verdi bize asansörsüz kısımdan ev düştü.şimdi satmaya kalktığımızda asansörlü ev ile asansörsüz ev arasında en az 20 bin tl fark oluyor. ben bunu kooperatif başkanına söylediğimde eşitsizlik olmuyormu dediğimde planları o zaman öyle çizilmiş diyor. sizinde araziniz büyük diyor ben hukuki olarak nasıl bir dava açabilirim. kusura bakmayın biraz karışık anlattım ilginize şimdiden teşekkür ederim.Saygılar sunarım

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
06 Ekim 2015 | 13:54 ekrem tuğlacı 640 Kişi okudu

İkinci eve vergi öder miyim?

Soru

Merhabalar,Yaklaşık 2 ay önce antalyada bir siteden 150.000tl ye bir daire aldım.Aynı siteden bir daire daha almak istiyorum ama çevremdeki herkes son bir sene içersinde bir tane daha gayrimenkul alırsam ticari kazanca girer diye beni korkuttu.Peki sadece iki daire alırsam niye vergi ödeyeceğim,ayrıca maliye mutlaka seni sorguya çeker gibi bir sürü şehir efsanesi duydum acaba doğru mu?Bu konuda beni aydınlabilir misiniz? teşekkürler

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
15 Eylül 2015 | 08:43 oktay yoksanaylioglu 639 Kişi okudu

Satışta %18 KDV hesabı için bir dairenin net alanı nasıl hesaplanıyor

Soru

İyi günler, 150 m2 net alanı olan bir dairenin satışta KDV oranının % 18 olduğunu biliyorum. Kentsel dönüşümde balkon gösterilen odalar var, normal balkonlar var, YGH'ler var. Bu durumda daire net alanı nasıl hesaplanıyor. Çok teşekkürler. Saygılarımla.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Eylül 2015 | 14:12 Azmi ZÜLFİKAR 640 Kişi okudu

matematiksel olarak hesap yapıldığında edirnedeki kira çarpanı ne olur

Soru

ev 175 m2 tebernüş bey sabah yazmıştım ama kira çarpanı ne olur kira 850 satılık 225 edirne için rakamlar nasıl biz çoçuklar yüZünden Edirneye dönemiyoruz 10 sene oldu evi alalı cevaplarsanız sevinirim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Temmuz 2015 | 11:09 Tülay dönmez 639 Kişi okudu

daire satilirken her yil artis nasil olmali

Soru

Tebernus bey daire satmaya karar veren birisi sekil bir a ben :) dairenin satilmadigi her yil icin dairenin fiyatini yuzde kac artilmali.mesela 3 sene satilmazsa 3 senedir ayni fiyat soylemek mantikli olmaz sanirim.neye gore artis soylenmeli.sizce...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Temmuz 2015 | 23:45 Sadık gunes 639 Kişi okudu

Kirada bulunan dairemi satabilirmiyim

Soru

Tebernüş Bey Merhaba,kirada bulunan dairemin kira sözleşmesi 3 ay sonra doluyor.Ancak daireyi şimdiden satmak durumunda kaldım.Dairemi satmanın bir hukuki yaptırımı olabilirmi. Daireyi satın alacak kişiyle s,zleşme sonuna kadar kiracıyı rahatsız etmemesi hususunda bir protokol yapacağım.Saygılar sunarım.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Temmuz 2015 | 12:57 mehmet altintas 640 Kişi okudu

değirmen köyde tarla aldım satayım mı kalsın mı

Soru

Hocam geçen yıl nisan ayında aldım ve 38 bin tl ye aldım. Ben aslen Urfalı'yım bir akrabam silivride emlakçılık yapıyor onun tavsiyesi üzerine almıştım. ancak üzerinden bir sene geçmesine rağmen değerlenmesi bir kenara şuan verilen fiyat 30 bin tl siz söyleyin ne yapayım. bu arada önceki cvbnız için teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Mayıs 2015 | 17:34 ibrahim okur 640 Kişi okudu