Göktürk'te kira mı satın alma mı?

Soru

merhaba. biz şu anda akatlar'da 100 m2, 3+1 bir evde oturuyoruz. kendi evimiz. apartman çok eski ama dairenin içini 3 yıl önce sıfırladık. son zamanlarda ev bize küçük gelmeye başladı (çocuk planları vs var). bu evi kiraya verip göktürk'te 4+1 dubleks eve kiraya çıkmayı düşünmeye başladık. emlakçı evimizi 2500 tl'ye kiraya verebileceğini söylüyor. göktürk'te beğendiğimiz sitelerde 4+1 dublekslerin kirası 3500 TL (artı 500-600 TL civarı bir aidat var). biz bu aradaki maliyet farkına katlanmaya hazırız fakat aileler bu plana karşı çıkıyor, satın alıp yatırım yapmamızı istiyorlar. 400bin TL peşinat yardımı yapacaklarını söylediler ayrıca aylık 2500 TL akatlar'dan gelen kira ile de kredi taksidinin bir kısmını ödeyebileceğiz. fakat problem şu ki bizim beğendiğimiz evler (4+1 ve dubleks) 1 mio TL civarı satılıyor ama biz 450bin TL'den daha fazla kredi çekmek istemiyoruz. aileler de "o zaman 3+1 satın alın" diyorlar. 3+1'ler 700-800bin civarı ama biz de 3+1'den çıkıp 3+1'e geçmek istemiyoruz. Bize ne önerirsiniz? Şu anda içine gireceğimiz evde, kira ya da satılık, (ofislerimizin yeri aniden değişmezse) bir 8-10 sene oturmayı düşünüyoruz, satın alırsak da hemen satmak gibi bir niyetimiz yok. teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mayıs 2013 | 10:21 Burçin Dizdar 626 Kişi okudu

TOKİ SİTE YÖNETİMİ ( Sn. Tarık Bey'in Yazısı Hakkında.. )

Soru

Merhaba, bugün forumunuzda paylaşılanları okurken Sn. Tarık Gürsuyu Bey'in yazdıklarında Halkalı Orkide 2 sitesinde site yönetimi devrinden bahsetmiş olduğunu gördüm. Tarık Bey, Boğaziçi yönetim nezdinde mi sitede yönetici/eleman değişikliği oldu; yoksa yeni bir yönetim firması mı sitenin yönetimini aldı, yazabilirseniz çok sevinirim. Ben Boğaziçi Yönetim'den açıkçası pek memnun değilim, son dönemde biraz çaba göstermekteler ancak toplanan aidat bedellerini göz önüne aldığımızda bence verilen hizmet çok yetersiz ve kalitesiz. Bununla birlikte yönetimin sorgulanabilirliği de yok gibi. Bu konularda Tebernüş Bey sizin ve sayın takipçilerinizin fikirlerini paylaşmalarını bekliyorum. Yapılanlar ve yapılabilecekler bu ortamda paylaşılırsa bence çok kişiye hitap edecek ve belki de bir şeylerin değişimi veya iyileşmesine sebep olabilecektir.. Saygılarımla,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Nisan 2013 | 16:31 KEMAL KARAKAYA 625 Kişi okudu

arsa

Soru

iyi aksamlar tebernüs bey,havaalani ikinci pisti aydinli mah si sinirlari icine aliyor,ikinci büyük seyir aydinliya cok yakin size sorum bu iki proje aydinlidaki arsa fiyatlarini ucururmu,tesekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2013 | 23:00 metin eris 626 Kişi okudu

Emlak vergisi eksik beyana göre keilen ceza

Soru

Ahmet Bey Merhabalar , Güngörende mülkiyeti bana ait olan toplamda 820 m2 olan 3 katlı işyerim var binanın yanından ise alt kat bodruma araç iniş yolu mevcut geçtiğimiz senelerde ben bu yolun üstünü bodruma yağmur suları girmesin diye ondülin ile kapattım .Ayrıca binanın çatı katınıda kullanmıyorum bu yüzden bu 2 ayrı yeri emlak vergisi beyanamesinde bildirmedim fakat güngören belediyesinden gelen yeni bir tebligata göre bu 2 alanın eksik beyanından kaynaklanan 150 m2 nin geriye 5 sene dönük olarak hesaplanmış bedel benden haksız olarak tahsil edilmeye çalışılıyor vergilerini düzenli olarak ödemiş birisi olarak bu olaydan zararsız olarak çıkmak adına ne yapmam gerektiğini eğer tahakkuk servisi ile görüşmem gerekirse sunmam gereken kanun maddesi veya örnek karar varsa bilgilendirmenizi rica ederim ayrıca tahakkuk servisi ile görüştüğümde çatıyı kullanmadığımı zaten yaşama elverişli olmadığını belirtmeme rağmen kendileri üzeri kapalı heryer vergiye tabidir denildi doğrumudur şimdien yardımızın için teşekkür ederim

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
08 Ocak 2013 | 21:55 KAGAN KOREY 626 Kişi okudu

Mağduriyetim nedir?

Soru

sevgi emir_ Merhaba daha:öncede yazmıştım ama yanıt alamadım. Lütfen yanıtlayınhotmail. 2005te şahıstan alınmış bahçe katım var.Kredi ile aldım.Şu an bahçe katlarına kredi çıkmıyor.Çünkü numaralar karışık imiş. Belediye planında dairemin olduğu yer kapıcı dairesi gözüküyor.Benim yerim olarak gözüken alanda şuan bir daire yok.Ayrıca benim numaram başka dairede imiş.Numara değişikliği yapalım diyor diğer daire.Yaparsam şu an daire olmayan bir yeri kabul etmişmi olacağım?.Daha sonra açılacak bir dava hakkımı kaybedermiyim?Bu bir site burayı hemen satmalı mıyım .Diğer bloklardada aynı sorun varmıdır. 3.köprü civarı mağduriyetimi nasıl gideririm.?Aldığımda bilmiyordum.Ev elimden gidermi?.Olmayan bir yer almışım.Mağduriyetim nedir?Tapuda mesken 1.bodrum kat(4)yazıyor.Kat irtifakı tapusu var.Beklemeli mi yoksa hemen satmalı mıyım?Teşekkürler.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
07 Ocak 2013 | 20:35 sevgi emir 626 Kişi okudu

sorumun devami dumankaya ikon

Soru

merhabalar tekrar. finanskentteki dairemi 200 bin tl ye sattim gitti. yikim emirleri belediye gondermis gercekten. pakrk alanina yapilmis diye hepsinin yikim karari cikmis . 60 bin tl zararina sattim gitti. SORUM : 1- dumankayada 31 m2 195 bin tl ye daire buldum. varyap 275 ten basliyor 39 m2 hangisini onerirsiniz ikiside bitti bitmek uzere . tapulari yok. kooperatiften devirmis . bu yerlerle ilgil dava vs varmidir ? 2- dumankaya ve varyap prim yaparmi ? 3- finanskent 2nci tapa girmem mantiklimi . 1 arti 1 alacagim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Aralık 2012 | 14:02 emrah aslan 625 Kişi okudu

Senet iptali ve konut iadesi

Soru

2012 Nisan ayında 0.79 faiz oranı ve %25 peşin kalanı 60 ay senet ile intastan ev aldık ve oturuyoruz.,fakat bu gün senetleri ödemede zorluk çekiyoruz ve konut kredisine uygun olduğunu sözlü beyan etmişlerdi ama iskan problemi olduğu için suanda banka krediside kullanılmıyor.kısmı ödeme ile iskonto istedik kalan bakiyeye yendiden faizle taksitlendirme yapıyorlar faizsiz ve ay uzatmıyorlar Su anda resmi satışları sıfır faiz ile.banka kredisi çekebilsem en azından vade uzatıp taksit tutarı düşecek bu durumda ben senetlerimi odemeyemeyecegim ve hiç bir kolaylık sağlanmıyor.aramızda yapılan bir sözleşme yok ipotekli tapu var sadece.kesinti yapılarak konut iadesi ileilgili de işlem yapmıyorlar ben senetleri ödememe için ve iade yapabilmek için nasıl bir yol izleyebilirim.su anda konut kredisi kullandirilmadigi için ayipli mal sayılırmı böylelikle senet iptal davası acabilirmiyim.teşekkürler

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
19 Aralık 2012 | 00:40 Tayfun kara 625 Kişi okudu

arnavutköyde tarla

Soru

Merhaba Tebernüş bey öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim resmen kamu hizmeti veriyorsunuz Allah razı olsun. Benim sorum şu olacak Arnavutköyde Yeniköy tapuya bağlı yeni yapınacak havaaalanına 2,5 km. uzaklıkta 738 parselde bulunan tarlanın metrekaresini 100 tl de satışa sunuyorlar. Sizce bu fiyata alınnır mı? Havalanının bu denli yakın olması avantajmı yoksa dezavantajmı teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Kasım 2012 | 09:31 volkan yaman 626 Kişi okudu

ANKA YAPI

Soru

Tebernüş Bey merhaba; Anka yapı yönetim kurulu başkanı Şaadet Temel'i büyük ve güvenilir bir firma gibi sürekli programınıza davet ediyorsunuz fikirtepe ile ilgili. Ancak kocaeli çayırova bölgesinde 3 sene önce inşaatı bitmiş anka yapı evlerinde binaların hala iskanının alınmadığını oturanların ciddi anlamda mağdur olduğunu yine bir okurunuzun sorusu üzerine Şaadet Bey'e ilettiğiniz ankaryumda teslimler ne zaman olacak sözüne ağustos iskan işleri için giricez okullar açılmadan teslim sözü çok komik önce 3 yıl önce biten inşaatın iskanını alsınlar. Ben ankaryumda ev sahibiyim hepimiz mağduruz sözleşmede yazan teslim tarihini geçtiler sürekli 2 ay sonrasına tarih veriyorlar. Programınıza daha güvenilir insanlar çağarmanız için bu yazıyı yazıyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ağustos 2012 | 11:19 GÖKAY GÜLER 625 Kişi okudu

Dumankaya Miks mi? Ispartakule Olimpos mu?

Soru

Yatırım için 230.000TLye Isparta kule olimpostan 3+1 ev alıp kiraya vermek mimantıklı, yoksa dumankaya miksten 1+1 veya 2+1 almak mı mantıklı? biri bitmiş proje diğeri yeni başlayacak, ikisindede aklaşık aynı oranlarda kredi kullanılacaki yeni yapılan projelerin tamamlanınca değerinin arttığı düşünülürse dumankaya miksten mi almalı acaba? siz nedersiniz? hangisi daha akılcı

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ağustos 2012 | 11:40 meltem kavak 625 Kişi okudu