Beylikdüzü mü Fatih mi

Soru

İyi günler Tebernüş Bey yatırım amaçlı daire almayı düşünüyorum 200 bin 240 bin lira aralığında fatihte 30 - 40 senelik binalarda 2+1 ara sokak ta daire alabilirken beylikdüzü metrobüs hattına yakın cadde üzeri yeni binada 3+1 ferah ve lüks daire alınabiliyor ayrıca beylikdüzüne metro hattının da geleceği söyleniyor sizce tercihimi hangi bölgeden yana kullanmalıyım prim potansiyeli hangi tarafta daha fazla olacaktır bu konudaki tavsiyelerinizi lütfen esirgemeyin iyi günler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Nisan 2014 | 13:52 Beren Bereketli 619 Kişi okudu

KAYABAŞINA YAPILACAK TOPTANCILAR SİTESİ

Soru

Tebernüş bey merhabalar, sorum kayabaşına yapılacak toptancılar sitesi hakkında projede ki hak sahipleri olarak dört gözle ilk kazmanın vurulmasını bekliyoruz,derneğin proje ile ilgili açıklaması şöyle. TOKİ nin istediği arsa avansı yatırılmış, projeler hazırlanarak arsanın tamamı ek yerle birlikte, inşaat ihalesine hazır hale getirilmiştir. Bu arada arsanın tamamı içerisinde kalan bir miktar hisseli mülkiyet için, ilgili kamu idaresi İmar kanunumuzun 18 maddesine uygun olarak 1:1000 ölçekte uygulama planlarını ve yeni mülkiyet cetvellerini hazırlayarak, Çevre ve Şehircilik Bakanlığına onay için göndermiştir. Bu planlar ve mülkiyet cetvelleri TOKİ nin arsa daire başkanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Harita ve kadastro daire başkanlıklarında onaylanarak, aynı bakanlığın Mekansal Planlama Genel Müdürlüğüne gelmiş olup, bu noktada ilgili genel müdürlük ve sayın bakan gerekli talimatları vererek konunun hızlandırılmasını sağlamıştır. Bu son bürokratik işlemde tamamlandıktan sonra Plan ve mülkiyet cetvelleri İstanbul Çevre İl Müdürlüğüne gönderilip askıya alınarak kesinlik kazanacaktır. Bu arada unutulmaması gereken bu uygulama planı ve mülkiyet cetvelleri sadece bizim için yapılmamış Bio İstanbul ve bölgedeki diğer önemli yatırımlar için de yapılmıştır. Bu nedenle ilgili kamu idareleri, konuyu, konunun önemine binaen hassasiyet göstermiş ve daha sonra mahkeme tarafından iptal edilmesini önlemek için tüm incelemeleri yapmıştır. Askıya kadar geçen sürenin uzamasının sebebi budur. Dolayısıyla işlemlerde herhangi bir sıkıntı bulunmamaktadır. Bundan sonra ise, kura ve ihale yapılacaktır. Bu yazının dernek tarafından yayınlanma tarihi 25,02,2014 sizce bu yazıdan projenin nezaman başlanabileceği hakkında bir görüşünüz varmı,derneğin söylemi eli kulağında her an başlanabilir diyorlar, benim acele etmemdeki sebep hakkımı devretmeye çalışıyorum istediğim miktar verildi fakat,ilk kazma vurulduğu anda çok daha fazla edeceği söylendi ben de biraz bekletmeye aldım,sizin görüşleriniz gerçekten çok önemli benim için, şimdiden çok teşekkür ediyorum , saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Nisan 2014 | 23:15 murat karakuş 620 Kişi okudu

Ataşehir yeniçamlıca mah. durumu

Soru

yatırım için yeniçamlıca mahallesinden daire almak istiyorum ama arsa tapulu 26 metrekare toprak tapusu var 4 katlı 8 daire var bina 20-25 yıllık kiraya verilse 350-400 tl fiyat olarakda 95000 tl isteniyor. imara kapalı ilerde kentsel dönüşüm olursa karım zararım ne olur .almam karlı olurmu teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Mart 2014 | 06:32 murat yılmaz 620 Kişi okudu

Yatırım yapılırmı (terrace mix- Dumankaya modern)

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Aynı konumda aynı büyüklükte stüdyo tipi daire(1+0) de 35-40 m2 terrace mix 100-110 bin tl dumankaya modern (bitmiş kısım) 85.000 TL ye yatırım için % 25 peşin kalanı 120 ay banka kredisi ile almak sizce akıllı bir davranışmıdır. Evet ise hangi projeden almalı. hayır ise ne zaman almalı. ayrıntılı bilgi verirseniz sevinirim. dumankaya modern de kiralar 400-450 civarındaymış terrace mix dede 600 Tl olacağını söylüyorlar) Şimdiden teşekkür eder, ayrıntılı cevap vermenizi tekrar rica ederim. iyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Mart 2014 | 14:24 Mehmet Süngür 620 Kişi okudu

Yatırım mı bankada tutmak mı

Soru

Tebernüş bey merhaba, devlet memuruyum biraz birikimim mevcut fakat bu birikim ev almama izin vermiyor 100 bin tl olan ev için 60 bin tl daha kredi çekmem gerekiyor ve behçe katları haricinde istediğim gibi bir ev bulamıyorum. Yatırım amaçlı adapazarı-karasu tarafında bir yazlık mı alsam diye düşünüorum. Acaba bu yatırım kararımı doğru mu aldım bilmiyorum. Sizin öneriniz nedir teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ocak 2014 | 19:32 Ahmet ergün 619 Kişi okudu

fiyatlar hakındaki yorumlarınız

Soru

merhaba tebernüş bey siz uzun zamandır takip etmemden dolayı gelen sorulara verdiğinız cevapların surekli fiyatların yuksek olduğunu dile getirmeniz dikatimı çekti daha once yani 2,3 yıl evvel hep fiyatların yukarıya gidecerğinı bazı projeler hakındaki sorulara metrekaresi 5000 tlyi bulur gibi iddalarınız vardı hatta sizinde itiraf ettiğiniz gibi ornek olarak başakşehir bağdat caddesinı geçecek yazınız,varken son zamanlarda başakşehirle ilgili gelen sorulara balon olduğunu soyluyor ve pahalı olduğu iddasındasınız,bu çelişki hakında aydınlatıcı cevabınız cevabınız için teşekurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Kasım 2013 | 12:47 ibrahim türk 620 Kişi okudu

Düzce konuralp

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey, Size bir sorum olcakti düzce konuralp bir arsam var arsanin üstunde çok iski bir ev var altindan bir tünel gibi bise geçiyor altinda degerli biseler çikabilir,burayi kontrol ettirmek istiyorum nereye muracat edebilirim zannedersem belediye böyle islere bakmiyor. Bir yardimci olursaniz sevinirim. Hayirli aksamlar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ekim 2013 | 20:58 Burak yildiz 619 Kişi okudu

emlakçıdaki senet

Soru

dila hanımla benim durumda hemen hemen aynı fakat benim anlaştıgım evi başka birine satılmış.sözlü olarak sadece benim ifadem banka onay verene kadar eger satabilirseniz satın diye ama bu kelime sadece sözlü olarak verilmiştir.tabii yapılan sözleşme bu ev içindi bu ev için bende senet imzaladım evi sattıkları için bende dila hanım gibi senetimi istedim banada başka bir ev satalım diye senedimi vermediler.neler yapabilirim sonuçta sözleşmedeki ev satılmış

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Eylül 2013 | 00:17 ahmet koç 620 Kişi okudu

ödenen senet ve faturaya haciz

Soru

Biz tarimsal kalkinma koop yöneticiyiz.14000tl senetin miktarini bankaya yatirip dekontumzu aldik ama. seneti alamadik.bu olay 2011 eylül ayinda oldu.daha sonra 3 adet 5000liralik toplamda 15000tl gecikmeli olarak bankadan ödedik .dekintlarimizi aldik ama senetleri bir türlü alamadik .daha sonra2012 aralik ayina üc adet acik fatura düzenlemis olup 53000 tl den icraya verdiler.bizde itiraz ettik ama 80000tl degerinde is makinamizs haciz yaptilar makinamiz tek .53000tl ekstrede ödendi gözüküyor.

Belgin Bilgiç tarafından yanıtlandı.
12 Eylül 2013 | 12:53 ilker õzbakan 619 Kişi okudu

tuzla emlak konutları

Soru

Mrb Tebernüş bey bizler tuzla emlak konutlarından daire sahibi binlerce kişilik bir aileyiz bizim sıkıntımız emlak konut gyo'nın bu prejesinde tüfe olayının olması ve bizlerincanı şimdiden daha evlerimize taşınmadan yanmaya başladı 131.000 tl daire fiyatı 30.000 tl peşinat verdim kalan borcum 101.000 tl diye bilirken ve ödemeler daire tesliminden sonra başlıcakken emlak konut bize bankalardan daha kötü bir süpriz yaşattı 101.000 tl lik borcum ilk fatura kesim tarihinde ve kdv dail 18.500 gibi bir rakam ve temmuz 2013 tüfe farkıyla 4790 tl gibi birakamla beraber 23.460 tl gibi borcum arttı. ben bir örneğim benim gibi binlerce aile mağdur ve dernek kurduk.emlak konut ödemelerimizi bilseydik sözleşmeden sonra hemen yapar borcumuzu azaltır.tüfeninde düşük çıkmasını sağlardık ama bize söylenen 30.000 tl peşinat verirseniz ödemeler teslimden sonra başlanıcağı asıl acı olan emlak kont tokiş ye bağlı toki kampanya yapar erken ödeme yaparsan yüzde 20 oranında bir indirim yaparken emlak konutta böyle bir imkan yok ve emlak konut açıkcası bizleri duymazdan geliyor. sayısız bimer e şikayet ettik cevapları bekliyoruz bizler murat kurum a ulaşamıyoruz ama sizin çevreniz ve etki alanınız geniş en azından bizim durumumuzu murat kurum a iletebilirsiniz en azından derdimizi siznle paylaşmış olmanın mutluluğu içindeyiz. bizler yandık başka emlak kont mağdurları çıkmasın. saygılarımla iyi bayramlar....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ağustos 2013 | 11:15 erhan çağlar 620 Kişi okudu