inşaat tamamlama kredisi

Soru

öncelikle kolay gelsin ben ev yapıyorum inşaatın belli bir kısmı bitti bende de para bitti bankalarda inşaat tamamlama kredileri var ziraat bankası dıyorkı bana inşatın % 70 tamamla sana para vereyım buraya kadar anladım sizden öğrenmek istediğim inşaatın % 70 ini tamamlamak için neler gerekli neyin bitmiş olması lazım????? şimdiden teşekkurler......

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Temmuz 2015 | 15:37 mahmut kamay 610 Kişi okudu

yardımcı olursanız sevinirim

Soru

merhaba Hocam hemen konuya gireyim 9 ay önce istanbul bahçelievlerde evimi kiraya verdim ve samsuna taşındım 3 ay sonra geçinemediğimden dolayı geri döndüm gelmeden önce kiracıma durumu anlatmıştım ve çıkamayacağını söyledi ben anlayış göstererek başka semtte düzen kurmaya çalıştım taşındığım evi 2 ay sonra ev sahibi evi satacağım diyerekten çıkmamı istedi bende tekrar kiracımı aradım yine çıkmasını ve zorda olduğumu söyledim ben taşınamam ve sözleşmeyi öne sürdü ısrarlarım üzerine zaman istedi beni oyaladı 1 ay kadar ben bu 1 ay içerisinde kendisine bile ev baktım yardımcı oldum herbirine birşey buldu ben o süre zarfında eksilere düştüm o durumda benden depozitonun 2 katını istedi üstelik nakliyatı karşılamamı istedi kabul etmedim fiyatları eve masraf ettim ve bana söylemeden bir kaç şey bozulmuş ve yaptırmış bunları taşın evimden çık dediğimde bana söyledi bende tekrar 3. eve taşındım ve hala kiralar pahalı taşınamam diyor kaç kez ikaz ettim 6 aydan beri çekiyorum bir türlü evime geçemiiyorum sözleme bitmediğinden dolayı ne yapmalıyım ? ayrıca tazminat davası açabilir miyim ?

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
25 Haziran 2015 | 16:22 DURSUN ÖZDEMİR 610 Kişi okudu

mersin tarsus ilçesi özbek köyünde satılacak tarla

Soru

iyi günler beyefendi babamlar 5 kardeş dedemden kalan bi tarla var 4 kardeş tarlanın satılmasını istiyor fakat 1 kardeş satılmasını istemedi için satamıyoruz nasıl bi yol çizmemiz gerekir babam kendine düşen hisseyi ayırabilirmi ayırmak için ne yapmak gerekir yardımlarınızı bekliyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Haziran 2015 | 13:58 uğur koyuncu 609 Kişi okudu

gedizler insaat mi simple city'mi

Soru

Tebernüs bey merhaba sancakepe simple City den 1+1.Ayni mt gezdirler insaatla oradan 180.almakmi mantikli olur yoksa gezdizler insaatmi. Gedizler insaat. Konum olarak prim yaparmi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Haziran 2015 | 02:36 ersin cingitas 610 Kişi okudu

Dükkan alırken dikkat edilecekler

Soru

Kullanım Amaçlı dükkan alırken tapu,kadastro,Belediye ve benzeri kurumlarda neler soruşturulmalı ki daha sonra bir sürprizle karşılaşmayalım? Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Mayıs 2015 | 18:14 Bülent eren 609 Kişi okudu

5 yıl önce edinilmiş gayrimenkulün satışından gelir vergisi ödenir mi?

Soru

Merhaba, 5 yıl önce aldığım evi sattığımda, alım - satım arasındaki fark üzerinden gelir vergisi ödenir mi? Bir başka hususda, eğer 4. yıl içerisinde evi satarsam ve aynı yıl içerisinde yeni bir ev alırsam yinede gelir vergisi ödermiyim? Teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Nisan 2015 | 14:49 Ahmet Tan 609 Kişi okudu

Kentsel dönüşüm derde dönüşüm

Soru

merhaba tebernüş bey bizim kayseride gecekondu bölgesinde iki katlı binamız var alt katlar dükkan üst kat ev bizim arsamız kaymamış tapuda aynı yerde çıkıyor bu bölgeye kentsel dönüşüm çalışması yapılacak bizim arsamız kaymadıgı için ve de alt kat iş yerimiz oldugu için belediyeye arsamızı vermek istemiyoruz belediye bu bölgede bina yapacakmış bende belediye ye gittim bana arsanızı vermezseniz devlet istimlak eder dediler bende piskolojikmen çok etkilendim altta işyerimiz oldugu için vede başka yapacak işimiz olmadıgı için çok üzülüyorum mahkemeye versem olurmu ben iki katlı binamızı kendimiz kentsel dönüşüme uygun yaptıralım diyorum onuda kabul etmiyorlar ben belediyenin bana verecegi dairede oturamam çünkü alışmışım bahçeli evde rahat oturmaya benim manevi huzurum zedelenecek daire bana sıkıcı gelir ben dava etsem kendi binamı aynı iki kat olarak kentsel dönüşüme uygun yapsam olurmu belediyeye asla vermek istemiyorum beni bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim saygılarımla

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mart 2015 | 13:18 mine özkan 610 Kişi okudu

İmar durumu hakkında bilgi almak

Soru

Tebernüş bey, 40 000 metrekare tarlamız var ve şehir merkezinin içerisinde kalıyor ve aynı ada içerisinde imara açık parseller var karşısında konutlar var 100 metre uzagında hastane var ama belediye tarıma elverişli arazi diyerek imar planına dahil etmiyor, yasal yollardan izleyecegimiz yol nedir, şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Şubat 2015 | 10:46 Kerim Topcu 610 Kişi okudu

Vakıfa kalan evlerin durumu?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, yaklaşık 3 yıldır kiracı olarak oturduğum dairenin sahibi 1,5 yıldır alzheimer hastası.bu hastanın hiç kimsesi olmadığından devletin atadığı avukat aracılığılıyla kiralaramı ödemekteyim.ev sahibimin ölmesi durumunda devlet beni oturduğum daireden çıkarabilir mi? ya da ev sahibiim öldüğünde bu daireyi satın almak istesem kiracısı olduuğum için devlet satın almam konusunda bana öncelik tanır mı? çok teşekkür ederim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2015 | 09:50 Asım Yılmaz 609 Kişi okudu