Magzamı - Ofis mi?

Soru

Tebernüş Bey Merhaba, Öncelikle herkesin sorusuna cevap verip ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. Sizi sürekli takip ediyorum ve gayrımenkul konusunda da bir fikrim oluştu. Bir yatırım düşüncem var ama tam karar veremedim.Uzatmadan sorayım, Lapis Han'dan 57m2 civarında ofis mi? yoksa Arma BusinessLife/okkalar ( kurtköyden) dükkan mı 51m2 her ikiside m2 açısından yakın fiyatlarda 30-40bin oynuyor ve KDV %18. Gelecek açısından hem kira getirisi hem gayrımenkul yatırım deger kazanması için birde sizin görüşünüzü rica edecegim. teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Mayıs 2013 | 11:58 tamer çekingen 609 Kişi okudu

Sit Alanlarının Son Durumu

Soru

Sayın Kireçci, Yakın geçmişte devletin gereksiz sit alanlarını kaldıracağına dair bir söylenti vardı. Acaba son durum hakkında bir bilginiz var mı? Ek olarak, Eskiden 1. derece sit (zeytinlik) iken şu an 3. dereceye düşen arsamızın, sit kapsamından çıkarılabilemisi için herhangi bir başvuru / dava hakkımuz var mı ? İlginiz ve yardımlarınız için şimdiden sonsuz teşekkürler SAYGILAR

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Mayıs 2013 | 22:30 Sevim Özarslan 610 Kişi okudu

@halkali hangisi

Soru

tebernus bey merhaba; ev almayi planliyoruz halkalida.. iki secenek var: gunespark 2+1 (99m2) guney(salon) cephe 290.KTL;lalesehir 2+1 (116m2) kuzey (salon) cephe 295KTL. oturum amacli dusunuyoruz.. Aidat gunes park 200TL; lalesehir 250TL.. bu fiyatlar nasil yorumunuz bizim icin cok onemli.. sanirim sizin icin yeterli bilgi bunlar.. tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2013 | 23:45 ozge alkan 609 Kişi okudu

Şerifali Bölgesinde Satın Alınacak Konut arayışı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Öncelikle bilgi birikiminizi paylaştığınız için teşekkürler. Eylülde kısmetse evleniyorum,nişanlımla birlikte şerifali bölgesinde 300.000 tlye kadar ev arayışındayız,kuracağımız aileyi manevi olduğu kadar sağlam maddi temellere de oturtmak gayesindeyiz.Hem ev arama motorundapek çok site yerleşimi içinde ev seçenekleri gördük.Sorumuz ise 1-bu bölgede yaşamak için aldığımız evin değer kazanma ihtimali var mıdır 2-bahsi geçen sitelerden hangileri bizim gibi yeni hayata başlayan gençler için daha uygun olabilir.Küçükbakkalköyde ev arayışımız sonuçsuz kalında bu bölgeye yöneldik,yanlış bir adım atmamak için bol araştırma yapmaya çalışsak da kafamız karıştı.Dönüşünüz için teşekkürler,iyi çalışmalar dilerim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mayıs 2013 | 14:17 zuhal tanrıverdi 610 Kişi okudu

toki ödeme

Soru

sayın tebernüş bey öncellikle selamlarımı sunuyorum ricam şu ben toki kayabaşı projesinden alt gelir guru daire aldım toki nin bana satış fiyatı 85 bin tl idi 15 bin tl peşin ödedim ortalama 450 tl 43 taksit ödedim toplam 34350 tl ödedim şimdi ise borcum 62000 tl kalmış yüzde yirmi kampanyası ile 50700 tl ye kapatılıyor nakitim olmadığı icin banka kredisi kullanmak istiyorum banka 50700 tl kapatıyor ben bankaya 76000 tl borclanıyorum 633 taksit *120 ay ricam şu buşekilde yapmam doğrumu yoksa normal tokiye olan borcumu ödemeye devammı edeyim tokinin altgelir gurubuna uyguladığı her altı ayda bir tefe veya tüfe neyse oranında zamla devamedersem sonunda toplam net değilsede takriben ne kadar ödemiş olurum buarada toki ye 180 ay borcum un 43 taksitini ödedim şuan 137 taksitim kaldı 460 tl ödüyorum biliyorsunuz 6 ayda bir değişiyor bu konuda beni aydınlatırsanız cok sevinirim tebernüş bey siz bana hangi tercihi önerirseniz ben onu gercek leştireceğim şimdiden teşekürederim allah razı olsun saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Nisan 2013 | 12:23 ali esim 610 Kişi okudu

ataşehir 1/5000 imar planında yeşil alanda kalan parseller

Soru

Tebernüş bey ataşehir Barbaros mahallesinde bulunan 262m2 parselim yeni 1/5000 imar planlarında ilköğretim okulu alanında gözükmekte.Ancak bu parsel üzerinde Kadıköy belediyesinden 30/12/1999 tarihinde alınan bina ruhsatı ile verilen imar izinlerine uygun olarak yapmış olduğum (h=9,50m) konut olarak kullandığım binam mevcut.Bu durumda benim izleyeceğim yol nedir parselimi nasıl kurtarırım ya da belediye tarafından mağduriyetim nasıl giderilecektir.Bilgilendirirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2013 | 10:51 zafer çapa 609 Kişi okudu

evviva residence

Soru

Merhabalar Hilal Hanım Bir çok kişi gibi bizde Bulut inşaat sebebi ile mağduruz. Daha öncede sorulmuş ama pek net bır cevap gelmemış sizden sanırım. Çok açık olduğunu düşündüğüm bir soru soracağım size? Yapılan sözleşmede teslim tarihi geçtiğinde kira bedelleri ödeneceği yazılı ve o tarihten itibaren 15 ay geçmesine rağmen tapular çıkarılamadı. Daireyi teslim ettik gibi komik bir cevap geliyor ama tapusu olmayan daireyi teslim etseler ne olur? Sözleşmede yazan kira bedellerini almaya hakkımız yok mu ?

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
18 Mart 2013 | 20:39 Serkut Gümrükçü 609 Kişi okudu

kamulaştırma

Soru

tuzla orhanlıda bulunan arsamızda kamulaştırma var nezaman sonuclanıcak 300lr mr fiyat veriyorlar kesinlikle degerinde degil bize neyapmamızı önerirsiniz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Şubat 2013 | 19:22 orhan bakırcı 609 Kişi okudu

Bomonti

Soru

Tebernus bey iyi gunler Ünal insaatin bomontide yaptigi projeden (apart bomonti) Daire almayi dusunuyorum. Teslimi haziran 2013 Bana sunulan teklif -1 Bodrum Kati 1+1 50 m2 brut 39 m2 net pesin 145 bin tl Projeye baktinizmi bilmiyorum ama -1 kat olmasina ragmen isik alacak diyorlar binayi V seklinde oturtacaklarini ve yerden tavana cam olacagini soyluyorlar. Diger alternatif giris kati 1+1 55m2 brut 46 m2 net pesin 160 bin tl Ayrica 1.kat 2+1 82m2 brut 68m2 net pesin alim 260 bin tl. Ben Yatirim icin dusunuyorum kendim oturmiycam kiraya vermeyi yada bitince satmayi dusunuyorum. Sizce hangi alternatif daha mantikli olur? Bomonti bolgesi prim yapacak diyorsunuz ama sizin dediginiz gibi markali buyuk projelere mi baksam?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ocak 2013 | 16:52 Emrah Akbas 610 Kişi okudu

2013 kayabaşı toki başvuruları ne zaman

Soru

Tebernüş bey biz Edirnede oturuyoruz engeli oğlum var istanbul'da tedavi görmesi gerekiyor İstanbul'a yerleşmek istiyoruz toki kayabaşı evlerine başvurmamız mümkünmü ne yapmamız gerekir ev almak istiyoruz bizi bilgilendirirseniz seviniriz teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ocak 2013 | 16:29 furkan bozkurt 609 Kişi okudu