3 ADA'dan oluşan sitede ayrı bir yönetim kurmak

Soru

Nihat Bey Merhabalar, 3 ADA'dan oluşan ve 380 küsürat daireden oluşan 20 senelik bir kooperatif sitede ikamet etmekteyiz.Bina eski olduğu için kentsel dönüşüme girmek ve binalarımızı güçlendirmek istiyoruz binaların deprem riski var ve her yeri dökülüyor. İlgili olarak site yönetimi emri vaki ve şaibeli firmalarla kentsel dönüşüme sokmak istiyor ve haliyle bu site sakinlerinin büyük bir çoğunluğu tarafından onaylanmıyor. Biz 3. Ada sakinleri olarak ayrı bir yönetim kurup bu işlemleri devam ettirmek istemekteyiz. Böyle bir şey mümkün müdür ? Teşekkürler, Tolga

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
05 Aralık 2016 | 13:01 Tolga Karadeniz 594 Kişi okudu

projede olmayan yer ne olur

Soru

efendim daha önce sorumu sormuştum cevap almıştım çok teşekürler şunu sormak istiyorum aldığım yer iki katlı ve 6 yıl önce aldığımda mütahit ikisinin tek tapu olduğunu sölemişti fakat öle değil ama benim payım diğer ev sahiplerinkinden fazla ve aldığım dairenin altındaki kottan faydalanılarak yapımış yeri iş yeri açtım 4 yıl işlettim şimdi devrettim kira alıyorum ev sahiplerinden biri evini satmak istediğinde ekspertiz binada proje olmadığını binada dükkan olarak yaptığım yerin projede olmadığını ve bu yüzden kredi çıkmadığını söylediler fakat mütahitte buranın projesini mimarın onaylatmadığını belediyenin inşaata izin verdiğini yapı denetimin sorunsuz geçtiğini 4 tane ev sahibinin hepside kredi çektiğini söyledi bu durumda benim dükkan olarak kullandığım yere ne olur çünkü belediye izin vermiş yapı denetim izin vermiş ve tapuda diğer maliklerin iki katı pay verilmiş herhangi bir sıkıntı olurmu ve bulunduğum yerin dükkanın kapı numarasıda var resmi olarak görünüyor ve belediye iş yeri ruhsatı verdi sonuç ne olur saygılar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
17 Kasım 2016 | 19:37 enes dolu 594 Kişi okudu

Sitede bloklara asansör yapımı

Soru

Merhaba, Oturmuş olduğumuz site 4 bloktan oluşmaktadır, bunlardan 3 blok üçer katlı, bizim oturduğumuz blok ise iki katlıdır, üçer katlı olan bloklar bloklarına asansör yaptırmak istiyor, bizim blok kat malikleri ise bloğumuzun iki katlı olması sebebi ile asansör yapılmasını istemiyor, bu arada site yönetimi bizim blok içinde katılma mecburiyeti olduğunu iddia ediyor, bu duruma katılma mecburiyetimiz varmıdır veya bizim blok diğer bloklardan ayrı hareket edebilirmi, kanuni haklarımız nelerdir? konusunda tarafımızı aydınlatabilirseniz seviniriz, iyi çalışmalar...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
15 Kasım 2016 | 16:56 Zafer Bakan 594 Kişi okudu

Aile koruma şerhi arsa tapusu paylı satmak

Soru

Merhaba, %80 i bitmiş bir inşaatın daire almak için müteahhit ile anlaştım fakat mal sahibi eşi ile olan problemden dolayı tapuda aile koruma şerhi koydurmuş müteahhit bana bu işin hukuki sürecinin uzun olabileceğini n Bunun yerine kendi hissesine düşen (% 60 ı müteahhite aitmiş) pay dan arsa satmayı öneriyor böyle bir şeyin riski varmadır şimdiden ilginize teşekkür ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
06 Kasım 2016 | 14:30 Abdullah karabıyık 594 Kişi okudu

milliparklarda doğal su kaynaları kullanımı

Soru

benım mıllı park sınırları içeresinde 5 donum zeytınlıgım var bunu dereden akan su ile sulamak istiyorum ama dogal kaynakları kullanabılırmıyım yoksa yasakmıdır

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
31 Ekim 2016 | 17:04 mutlu akıllı 593 Kişi okudu

Bina taban alanı hesabı kat sayısı daire sayısı 2+1. 3+1

Soru

öncelikle merhaba kolaygelsin işlerinizde başarılar dilerim beyefendi 2390 m2 imarlı ham durumdaki şu an tapusunda tarla görünüyor arsama Nasıl bir ölçekte bina yapabilirim taban alanı ve kat sayısı Hakkı'nda bilgi almak istiyorum %60 ını belediye alıyor emsal 1/35 hmax serbest

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ekim 2016 | 19:22 Sedat ataş 594 Kişi okudu

kentsel dönüşüm vergi oranları

Soru

kentsel dönüşüme giren şu anda inşaat aşamasında yaklaşık 80 -90 m2 evlmi bitince 5 yıl tamamlamadan satarsam vergi oranları nedir ? Tebernüş Bey yukarıdaki sorumu Ahmet Korkmaz Bey'e sormamı istemiştiniz ancak 4-5 sefer sorumu sormama rağman halen geri dönüş yapılmadı...Rica etsem bu sorunun cevabını bilen başka arkadaşınız var mı? acilliyeti vardı....teşekkür ederim...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
10 Ekim 2016 | 09:00 Damla Acar 594 Kişi okudu

bina çatı ile ilgili bilgi isteği

Soru

merhabalar, apartmanımızda bir sene önce baca geri püskürtmesi ile son katta oturan ev sahibinin eşyaları zara görmüş ,apartman toplantısı yaptığımız zaman bu zararının karşılanmasının gerektiğini ve gerekirse mahkemeye gideceğini söyledi. konu hakkında yasal zorunluluk bu yönde midir veya doğrusu nedir? Şimdiden yardımınız ve ilginiz için teşekkür ederim. kolay gelsin.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Ekim 2016 | 14:39 Tahsin KELEŞ 594 Kişi okudu

çocuk oyun alanının site içerisinde yer değişimi hk.

Soru

Tebernüş bey merhaba, yol genişletme çalışması nedeniyle site içerisindeki çocuk oyun parkı oturduğum daire/bloğumun hemen yanına konulmak isteniyor.Öğrendim ki site içerisinde olmama rağmen konulmak istenen parsel 2 bloğun parseli ve gürültü patırtıdan dolayı bu sahayı yaptırmak istemiyorum. Kanuni haklarım , itirazım(sadece benim ki yeterli midir?) ve mesafeler hakkında bilgilendirme yapabilirseniz çok teşekkür ederim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
29 Eylül 2016 | 13:37 ihsan bozkurt 594 Kişi okudu

Çatı kullanımında hukuki haklarım.

Soru

Dokuz katlı bir binanın en üst katında dublex dairem var.Dublex kattan çatıya çıkmak için bir pencere açtım. Herhangi bir olayda (yangın veya damlamaya müdahele) kısa bir zaman dilimi içinde olaya hakim olmak için...Yönetim,buna itiraz etti ve benim açtığım pencereyi kapattırdı. Çatıya ait yapılan ödemelerde % 70 katılım payı isteyen yönetim,iş çatıyı kullanmaya geldiğinde buna müsaade etmiyor. Benim bu konuda hukuki haklarım nelerdir.Cevaplarsanız sevinirim. Teşekkürler.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Eylül 2016 | 23:43 Abdullah TOPÇU 594 Kişi okudu