Merhaba Tebernüş Bey, konut yatırımında brüt değil, net m2

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, konut yatırımında brüt değil, net m2 üzerinden hesap yapılması gerektiği kanaatindeyim. Böyle hesap yapılmazsa, özellikle yatırım amaçlı konut alanların, bu konunun iyice suyunun çıkması dolayısıyla oluşan tepki sonucu çoğu konut alıcısının, bu platformdan da bilinçlenmesi ile, bekledikleri karları edemeyebilecekleri düşüncesindeyim. Basit bir hesabı paylaşmak isterim m2 fiyatı 1.500 TL olan bir konutun, brüt net farkı, 1-% 20 ise (sanırım normali bu, sizin tabirinizle yamyamlık dönemi öncesi gördüğüm kadarı ile oran bu idi) net m2 fiyatı 1.875 TL.2-% 27 ise (sizin Emlak GYO ortaklı projelerde söz ettiğiniz oran, ancak bazı Emlak GYO projelerinde farklı hesaplarla, böyle bir kural varsa da sanki pek de işlemiyor gibi) net m2 fiyatı 2.055 TL,3-% 40 ise (son dönemlerde genelde bu oran var gibi, % 45-50'leri istisna sayıyorum) net m2 fiyatı 2.500 TL.Bu net m2 fiyatlarına göre, brüt net farkı % 20 ile % 40 olan 2 projede, net m2 fiyat farkı % 33 olmakta (2.500 TL 1.875 TL). Farkı % 27 ile % 40 arasında olan iki projede ise net m2 fiyat farkı % 22 olmakta(2.500 TL 2.055 TL). Çok uygun zamanlarda çok bilinçli alımlar veya kısmeti çok iyi olanlar dışında, zaten ortalama bir konut yatırımında reel olarak (vazgeçilen faiz veya kira geliri düşüldüğünde) % 20-30'dan fazla zaten kaç kişi kazanabilmekte? Bu % 20-30'luk muhtemel kazanç da, brüt net farkı hesabından kaybedilirse, yatırımdan kazançlı çıkmak sanırım çok zorlaşacaktır. Bu nedenle hesabı net m2 üzerinden yapmak bana çok daha doğru görünüyor. Bu konunun uzmanı olarak sizin bu konudaki değerlendirmeleriniz nelerdir? Selamlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ekim 2011 | 18:36 Murat Yılmaz 578 Kişi okudu

Tebernüş Bey Merhaba;Benimki soru değil yorum, Soyak gibi geç

Soru

Tebernüş Bey Merhaba;Benimki soru değil yorum, Soyak gibi geçmişte bende mükemmel izlemim bırakmış bir firmanın şu an ki tam anlamıyla rezalet durumu ile ilgili...Öncelikle Soyak Yenişehir de daha önce daire sahibi olduğumu, senelerce oturduğumu, otopark yetmiyor diye 2 sene sonra bile gelip ekstra otopark yapabilecek, firma ve çalışanların ilgi alakası ve sitedeki üst kalite ama ekonomik yaşam ortamıyla son derece takdir ettiğim bir kurumdu.Ben maalesef yıllar sonra bu kurumun yeni projesini merak etme gafletine düştüm, sitelerini incelediğimde, satış ofisi kısmında adresler ve telefon var 44 0 795 doğal olarak müşteri hizmetlerinin numarası buraya kadar herşey normal, teamül nedir, açarsınız telefon adınızı, telefoHnunuzu , emailinizi hangi tip daire ile ilgilendiğinizi sorup sizi satış ofisine bağlarlar ya da satış ofisinin numarasını verirler, şu ana kadar hayatımda gördüğüm tüm inşaat firmaları böyle yapıyor Soyak hariç...Hanfendiye telefonda brüt -net metrekarelerle ilgili ve daire cepheleriyle ilgili bir iki basit sorum olduğunu söyledim, ve satış ofisine bağlarmısınız dedim, biz satış ofisinin telefonunu bilmiyoruz dedi... nasıl yanı siz müşteri ilişkilerisiniz ve sitenizde satış ofisi bölümünde sadece bu numara var ve siz satış ofisi telefonunu bilmiyormusunuz diye isteledim, bu sefer orda telefon yok dedi, nasıl yani Soyak taş devrine mi döndü dedim cevap yok, takılmış plak gibi bana Halkalıya gitmem gerektiğini söylüyor... tamam canım kardeşim Halkalıya gidiyimde önce 2-3 basit sorumucevapla proje hakkında ben belki tuzlada, kurtköyde yaşıyorum brüt net metrekare vesair gibi saçma sapan basit bir şey için kalkip Halkalıya mı gidiyim cevap yok... belki Istanbul da oturmuyorum ama bu proje ile ilgileniyorum basit 2-3 soruya cevap almak için Istanbul a mı geliyim cevap yok.. hanfendi telefonumu aldınız iletin beni arasınlar o zaman hayır olmaz, hanfendi siz öğreneip cevap verin o zaman , bizim konuyla ilgili bilgimiz yok.siz bu projeyi satmakmı satmamakmı istiyuosunuz kem küm ama... ve sürekli aynı terane Halkalıya gidin... Bu benim şu ana kadar karşılaştığım en rezalet satış&pazarlama uygulaması ve bunu yapan Soyak ve bunu yaptıkları kişi firmalarını tanımayan bilmeyen birine değil zaten kurumu kafasında olumlu bir yere oturtmuş belli bir geçmişi olan birisine , hiç tanımayanlar böyle anormal bir mentaliteli firmayla zaten hiç işleri olmaz , benimde bndan sonrasında olmaz. yazık günah ne hale gelmiş koskoca Soyak, kişiler kurumları temsil ederler, satış &pazarlama ekbini mentalitesini, stratejisini , yöntemlerini kim belirliyorsa önce onu işten kovmakla başlardım.Hiç telefona çıkan kişinin münferit kusuru bahanesinede sığınmasınlar belliki bu güya bir satış taktiği arayana en ufak bir bilgi verme en ufak bir sorusunu cevaplama o da merak edip Halkalıya gitsin...n.h gider(çok afedersiniz amiyane oldu ama samimi duygularım olabilecek en kibar şekilde bu şekilde) Sahipleri es kaza burayı okuyorsa da kusura bakmasınlar "Kral çıplak" kendinize gelin, firmanız sahip çıkın.teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Eylül 2011 | 18:30 Okan Karadağ 577 Kişi okudu

mecidiyeköy ortaklar caddesinin tam üstündeki bölgede kanal t

Soru

mecidiyeköy ortaklar caddesinin tam üstündeki bölgede kanal turk ve fuar alanınında oldugu yerde ikamet ediyorum.oturduğum bölgeyle ilgili sizin görüşlerinizi 5-10 sene aralığı içinde büyük bir projeyle değerlendirilme ihtimalini yorumunuza sunmak istiyorum.Buraya çok yakın trump towerın arkasındakı bıra işçi evlerinin yeni bir projeyle bir inşaat şirketi tarafından alındığını biliyorum.Biliyorsunuz ana caddede en baştan en uca 20şede en az 40 apartman var bu aprtmanların dönümleri çok büyük ve 1-2 tanesi ve yokusun basındakıler hariç en yenisi 35 senelik binalar! tuhafki en yükseği 5 katlı) sizce neden büyük bir şirket bu caddeye girmiyor!!!

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Eylül 2011 | 02:16 orhan polat 577 Kişi okudu

Merhaba, Kırklarelinde yeni dairelere çok isteniyor, eskilere b

Soru

Merhaba, Kırklarelinde yeni dairelere çok isteniyor, eskilere bakıyorum, ara kat ,güney cephe, lokasyonu iyi,18 yaşında, 125 metre ve temiz bir daire için 87000 isteniyor, burası için ne teklif edilebilir? Kırklarelinde daireler İstanbul gibi prim yapmaz, o yüzden yeni daireyi pahalıya almanın da çok getirisi yok diye düşünmeye başladım. İstanbuldaki 1+1 projelerine de gidip yerlerine bakarak, görüşerek, dolaşarak karar verecem.Ayrıca fikirlerinizde gerçekten çok ufuk açıcı oldu benim için, böyle yararlı bir hizmet verdiğiniz için teşekkür ederiz. İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Temmuz 2011 | 12:33 Zekeriya Harman 577 Kişi okudu

Tebernüş bey merhaba. Küçükbakkalköy hayvan pazarının kur

Soru

Tebernüş bey merhaba. Küçükbakkalköy hayvan pazarının kurulduğu arazinin arkasında 260 m2 kadar bir arsamız var. çevre genelde 3 katlı gecekondu tarzı evlerden oluşuyor, bölgenin ön tarafında ise eston çamlıevler arkasında ise 10-15 katlı binalar bulunmakta, uçarken mutlaka görmüşsünüzdür. bizim arsanın bulunduğu bölgede imar izni yok, ataşehir belediyesi imar dosyasına baktığımızda ise 02.08.1993 Tastik Tarihli 15000 Ölçekli Nazım İmar Planında Kapalı ve Açık Semt Spor Alanında Kalmakta Olup Uygulama Yapılamamaktadır. yazıyor. Belediyeye bu bölgenin durumu ne olacak diye sorduk ama sağlıklı bir yanıt alamadık. şu anda bir plan yok diyorlar. sizce bu bölgede bulunan parsellere bir çalışma yapılırmı. hayvan pazarının kurulduğu arazinin ise milli emlak'a ait olduğu biliyoruz. sizce bu parsellerdeki gelişme nasıl olur. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Haziran 2011 | 09:00 kadir bilir 578 Kişi okudu

Tebernüş Bey Silivri Çantaköy de 900m2 50000 tl ye yer buldum

Soru

Tebernüş Bey Silivri Çantaköy de 900m2 50000 tl ye yer buldum uzun vadeli almayı düşünüyorum sizce fiyatı nasıl? Yanlız arsanın hemen yanından elektrik direği geçiyor yüksek gerilim olup olmadığını bilmiyoruz bu konuda bize belediye yardımcı olabilirmi nereden öğrenebiliriz? teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Mayıs 2011 | 20:35 özkan sezer 577 Kişi okudu

Tebernus Bey Merhaba,Nish Adalar Ahmet Bey\'in insaat tecrubesi n

Soru

Tebernus Bey Merhaba,Nish Adalar Ahmet Bey'in insaat tecrubesi nedir detayli bilmiyorum,ancak insan psikolojisinden anlamadigina ikna olmama az kaldi. Siz satis,pazarlama ofisi iyi idare edemedi diyorsunuz,ancak tum sirketlerde herseyin sorumlusu oncelikle en bastaki kisidir.Bir projeyi maketinden sattiginiz haliyle teslim etmeniz gerekir(kanuni sorumluluk ve degisikler disinda).Kendinizce iyilik bile yapiyorsaniz yapmamaniz gerekir.Burada Nish Adalar kadar ozellikle algisal bazda sorun yasayan baska proje var mi bilmiyorum.Kendi emeklerine yazik ediyorlar.Bu capta organizasyon yapabilen yurdum sirketlerinin denizi gecip derede bogulmalarina uzuluyorum.Hani Basbakan 2023'de 10 dunya markasi diyor ya,neden o hedefinde basarilamayacagini bu ornekten anlayabiliriz.Eminim Ahmet Bey canla basla calisip herkesi memnun edecek,ancak burada donen bunca olumsuz yazi markasina coktan zarari verdi bile.Velhasil,insaat yapmayi ogrenmisiz ancak musteri iletisim ve yonetimini ogrenmemize daha bir sure var gordugum kadariyla.Ahmet Bey icin demiyorum,ancak isin daha ilginci Turkiye'de bir cok sektorde bir cok patron hele bir de sifirdan gelmisse,kimseyi dinlemiyor.Cunku o gune kadar nasil basardiysa ayni sekilde burnunun dikinegiderek basaracagini zannediyor.Bu nedenle de kurumsallasamiyor ve gelecek nesillere ne marka ne is aktarabiliyorlar.Yazik.Neyse,hayirlisi.Selamlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Mayıs 2011 | 01:21 Mert Kaya 578 Kişi okudu

merhaba tebernüş bey öncelikle size bu hizmetinizden dolayı t

Soru

merhaba tebernüş bey öncelikle size bu hizmetinizden dolayı teşekkürederim. istanbulda ikamet ediyorum ama balıkesir altınolukta imarı olan bir arsaya uzun vadeli bir yatırım yapmak istiyorum. ege bölgesi gelişmekte olan bir bölgemi bu konudaki düşüncenizi öğrenmek istiyorum. iyi günler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Mayıs 2011 | 21:38 devrim yurtseven 578 Kişi okudu

sayin kirecci esenyurtda insa edilecek olan Babil kuleleri hakkin

Soru

sayin kirecci esenyurtda insa edilecek olan Babil kuleleri hakkinda düsünceleriniz nedir.lokasyon ve prim olarak fi-side ve n-merkerkez e göre nasil.n-merkez insaati baslamadan fiyatlara zam geldi ve bunada prim yapti deniyor.simdiden tesekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Mart 2011 | 22:37 bekir karatas 577 Kişi okudu