belediyeden arsa alınırmı.
Merhaba. Ticarethane yapmak için bir arsa beğendik. Araştırmalarımız sonucunda arsanın belediyeye ait yeşil alan olduğunu öğrendik . acaba satışı mümkün olur mu? Bu arada arsanın hepsi 970 m2 Bize 400m2 de yeterli.
Şifreni mi unuttun? Lütfen kullanıcı adınızı ve e-posta adresinizi girin. E-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturmak için bir bağlantı alacaksınız.
Gayrimenkul ile igili tüm soruları buradan yanıtlıyor...
Merhaba. Ticarethane yapmak için bir arsa beğendik. Araştırmalarımız sonucunda arsanın belediyeye ait yeşil alan olduğunu öğrendik . acaba satışı mümkün olur mu? Bu arada arsanın hepsi 970 m2 Bize 400m2 de yeterli.
Merhaba 2004 senesinden beri emlak vergisi olan bir dairenin bu son aftan yararlanamayacağı söylendi yani 2004 ten beri beyan edilmemiş daire.! Bu son vergi affındaki emlak kısmı için bilgi verirmisiniz? Aftan nasıl yararlanabilirim acaba ? Saygılarımla
arsamı kat karşılıgı bir müteahhitle 4 daire bana 2 daire müteahhite olmak üzere anlaştık benim payıma düşen dairelerin tapularını istedigim kişiler adına çıkarttırabilirmiyim örnegin oglum kızım kardeşim
Merhaba. Apartmanimizin iskani alınmıştır. Tapuda dükkan ve dükkana ait bodrum bulunmaktadır. Dükkanda borekci Dükkanın içinde börek ve pide bodrumda ise hamur açmakta ve üretim yapmaktadır. Sorumuz şudur: Dükkanda veya dükkana ait depo bodrumda imalat yapılması için Kat MALIKLERINDEN muvafakatname veya yönetimden karar alınması gerekmiyor mu. Bundan önceki cevabinizda Apartmandaki meskenin işyeri olarak kullanımına ilişkin cevabınız olmuştur. Binamizda meskeni isyerine cevirmiyoruz. Tapuda dükkan olarak kayitli ve iskani olan bir binadaki dükkanda börek imalati yapılması için kat MALIKLERINDEN izin alınması gerekmiyor mu. Cevaplarsaniz memnun oluruz
Merhabalar, yazılarınızı takip ediyorum, cevaplarınız için çok teşekkürler, binamıza riskli yapı raporu yani çürük raporu aldırdığımızda ve 60+30 gün içerisinde 3/2 çoğunluk sağlanamayıp anlaşılamadığı taktirde , geri dönüşü olmayan bir yola mı girmiş oluyoruz ? yani belediye %100 kendisi gelip yıktırıp kamulaştırır mı ? yoksa bize 5 sene gibi bir süre verebilir mi ? Teşekkürler,
Babamın 1986 yılında Antalya da yeminli büro aracılığıyla almış olduğu 450 m kare tapu tahsis belgeli bir arsa var. Belgede zamanın tapu müdürünün mühürü imzası her şeyi var , babam buraya 1986 yılında 685000 tl (o zamanın parasıyla) para ödemiş almış. Daha sonra 5-6 yıl vergilerini de düzenli olarak yatırmış ve evin bir köşesinde unutulmuş ben bu dosyayı buldum ve babanım adına(bu arada babam halen sağ) hakkını alabilmesi için bir dava açtım 2013 de dava halen sürüyor ama benim açtığım dava sadece tapu için değil eğer tapusu verilemiyorsa da bedelinin tl olarak tarafımıza ödenmesi yönünde açtığım bir dava ve şimdiye kadarki dava sürecinde bilirkişi görevlendirildi , yer tespiti , değer tespiti yapıldı. Ayrıca söz konusu arsanın 2008 yılında murat paşa vakfına tescilinin yapıldığı söylendi (Murat paşa Antalya nın bir belediyesi , bu vakıf da bu belediyenin çatısı altında kurulan bir vakıf) hakim tapu müdürlüğünden ,bu arsanın söz konusu vakıf a ne gerekçe ile tespitinin yapıldığına dair bir açıklama yazısı istedi ve o yazı geldi ama 20 sayfa falan avukatım inceleyeceğini söyledi bende okudum ama pek bir şey anlayamadım. Sorum şudur ki; ben tapu veyahut bedel hakkı kazanabilirmiyim? En azından babamın zamanında arsayı almak için ödediği meblağın günümüz parası olan karşılığını alabilirmiyim görüşünüz nedir hocam? teşekkürler..
Merhaba, Toplam 4500 m2 imar Ada'sında B3 olarak işaretlenmiş 5 tane bitişik nizamda yapılmış parsel sahibi ve B3 olarak işaretlenmiş yerin hemen arkadında yine bitişik olarak toplam alanı 3600 m2 sanayi çarşısı diye geçen ve yıkılan yer var. Bu 3600 m2 parsele sahip şahıs ada içinde imar plan değişikliği yapmak istemiş B3 olarak işaretlenmiş yerde bulunan 5 parsel maliki olarak muvafakatname vermediğimizden Meclis imar ve çevre komisyonlarından onaylanmadığından Meclis toplantında red edilmiştir. Şimdi de bu 3600 m2 parsele sahip malik B3 işaretli yerin ( bitişik nizama sahip 5 parselsen oluşuyor) hemen arkasından 10 M genişliğinde ve 60 M uzunluğunda yol geçirerek imar Ada'sını ayıracağını iddaa etmektedir. Kaldı ki bu şekilde bir yol yapılsa hiçbir parsel cephesi bu yola bakmayacak, üstelik b3 işaretli olarak işaretlenmiş olan biz 5 parsel malikinin önünden zaten yol geçiyor. Ayrıca bu 3600 m2 yere sahip bu şahsın iddaa ettiği şekilde yol verip adayı ayırsa bu yolun kamu yararı zaten olmayacaktır. Bu şekilde bir imar Ada'sı sırf büyük bir pastele sahip şahsın yüksek katkı binalar yapmak için hiçbir amaçla gütmeyen yol yapılarak ayrılabilirler mi? Teşekkür ederim
Sayın T. Kireçci; Belediyenin imar dosyalarında bir parselin " Sanayi Çarşısı" olarak geçen yerde Bloklar halinde konut yapılacaktır. Bunun için uygulama imar plan değişikliği gerekir mi? Ayrıca 5 parselden oluşan bu yerde konut alanı yapılacaksa bu parsellerin birleştirilmesi için de imar planı değişikliği için belediyeye başvuru yapılması gerekecek mi? Teşekkür eder, saygılar sunarım...
Tebernüş Bey merhaba. Elimde imarlı bir arsa alacak kadar nakitim var. Arsayı nakit alıp, dublex müstakil bir inşaat için bankalardan 10 yıl vadeyle kredi çekme düşüncesindeyim. İnşaatın tamamı için kredi çekmem mümkün olabilir mi, yoksa bu işlem için inşaatın bir kısmının bitmiş olması zorunlu mu ?
Tebernus bey iyi gunler. Yatirim amacli ortalama 400.000? tutarli bitmis yahut bitmeye yakin Konum olarak İstanbul'dan bir daire dusunuyorum bu konuda yardiminizi bekliyorum Saygilar