Ev alıp kirada oturmak

Soru

Merhabalar, Hepimizin malumu olduğu üzere İstanbulda ev almak bir hayli zorlaştı. Hele işinize yakın içinize sinen gibi kriterleri devreye sokarsanız sonuç 10 yıllık zorlu bir kredi ödeme sürecini gerekmekte. Ben bu konuda kendimce şöyle düşünüyorum ve sizin ve platform okulrlarınımızın fikrini almak istiyorum. Diyelimki 100.000 Tl nakit param var, içime sinen bir ev 400.000 TL krediye girsem aylık ödemem 5000 tl olacak. bunun yerine 200.000 tl ye merkezi bir yerde ufak bir ev alıyorum evi kiraya veriyorum ev kirası kabaca kredi tutarını karşılıyor. Ben ise işim nereye yakın olursa orada kirada yaşıyorum. Böylelikle yedekte bir evim oluyor ve İstanbulun trafiğini çekmiyorum. bu denklemde finansal olarak gözden kaçan birşey var mıdır

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ocak 2014 | 10:17 Hakan Yılmaz 566 Kişi okudu

özyurtlar

Soru

merhaba Tebernüş bey ben özyurtlar inşaattan Nciytde 85 metrekare 2+1 yatırım amaçlı daire almayı düşünüyorum, nasıl olur, birde özyurtlar insaattan şikayetlar bu şikayetlerin nekadari doğru acaba

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Aralık 2013 | 03:23 cemal güzel 565 Kişi okudu

sıgınagı daireye cevirip satıyorlar

Soru

slm ben bundan 6 ay önce esenyurtta tanınmış bir mütahiten bir daire aldım bahce katı 2+1 daire nakit aldım fakat daireyi satmaya calıştığımda banka experinin incelemesi sonucu oğrendikki 75m2 dairenin 55 m2 si sıgınak olarak görünüyor daireye kıredi çıkmıyor yanı bana daire diye sığınak satılmış... ve tapuya gittiğimdede bu konuda hiç bir uyarı ikaz bildirmeden işlem yaptılar bu konuda yasal bir hakkım varmı yoksa olan biteni izleyecekmiyiz cvp verirseniz bilgilerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim tşkler iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Aralık 2013 | 18:52 GÖKSAL BAYSAN 566 Kişi okudu

zekeriyaköy

Soru

Tekrar merhabalar dünkü yazımın cevabı için teşekkürler ama yeterli değil bahçeköyde ki evimizin değeri 300.000 tl civarı kira getırsı olsa 1200 belkı gıder arsa tapulu bır ev asıl sorun bır gun ımar gelır degerı artar mı? ıkıncı sorum da zekerıyakoyde kı ev 120 m2 2+1 bahce katı su an evımızın yarısı kadar ama onemlı olan kalıtelı yasam dıyoruz bu bahcekoyden kurtulmak adına zekerıyakoyu tercıh edıyoruz sızce mantıklımı oturdugumuz evı satıp mı gıdelım yoksa elımızde kı nakıtlemı bıraz da borclamı zekerıyakoye tasınalım bunu ogrenmek ıstiyoruz ayrıca iş yerım kadıkoyde otobusle gıdıp gelmekteyım :)))) tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Kasım 2013 | 19:42 GÖKHAN EFE 565 Kişi okudu

kentsel dönüşümde yıkım bedeli

Soru

Efendim ...Kentsel dönüşüm kapsamında Van merkez de riskli bina olarak tescil edilen tek katlı kerpiç evim için iki ay süre iç inde yıkılması için bana tebligat yapıldı.AFAT il müdürlüğüne binanın yıkımı için kararı götürdüm.Buna göre,i afat il müdürlüğü yıkması halinde yıkım için ücret bedeli taleb edebilir mi? ikinci sorum :6306 sayılı kentsell dönüşüm yasası kapsamanda geleneksel mimariye uygun ev yapanlara 10000 tl destek verileceği ahd edilmektedir.geleneksel mimariden kast edilen mücesssem proje örneği nasıl olmalı aydınlatmanız dileği ile selamlar...

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
26 Kasım 2013 | 13:01 mehmet can GÜNEŞ 565 Kişi okudu

Kayaşehir 17. Etap satılık daire

Soru

Tebernüş Bey iyi akşamlar. Kayaşehir 17. Etap 3+1 198 m2 daire için 145.000 isteniyor. Toki'ye kalan borcu ise 180x987 TL. Sizce bu daire yatırım için uygun mudur? Şimdiden teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Kasım 2013 | 21:56 Mehmet Emin 565 Kişi okudu

toki hk.

Soru

ben%79 ms engelliyim, toki veya başka bir emlak- konutta her hangi bir indirim varmı? bu sorum istanbul için geçerlidir.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ekim 2013 | 12:44 salim güler 566 Kişi okudu

emlak konut başakşehir evleri yüksek gerilim hattı yardım

Soru

merhaba tebernüş bey hak sahibi olduğum projede emlak konut başakşehir evleri arazisi hemen bitişiğindeki ygh hatları beni şok etti.yetkililer sıkıntı yok diye umursamamazlık yapıyorlar. ama ben çok hayal kurarak girdiğim bu projede tam karşımda o direkleri ve hatları görmekten keyif alamam.emlak konut yetkilileri sizi kim zorladı oraya proje yapın diye.niye böyle güzel bir projeyi o ygh hatlarının hemen yanına inşa ederek halk sağlığını tehdit ediyorsunuz sonra da sıkıntı yok deyip çıkıyorsunuz işin içinden.yıllardır o direkler orda..şimdi bizde bu projeyle bu sıkıntıları yaşıcaz...sevgili yetkililer bırakın bu sorun yok söylemlerini...güzel proje geliştiriyorsunuz teşekkürler ama ygh jatlarını tam karşımda görmek psikolojik olarak ve madden beni şimdiden etkiledi...sizdem murat kuruma bu konuyu iletmenizi rica ediyorum..çünkü insan sağlığı çok önemli...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Ekim 2013 | 15:17 fatih akbulut 565 Kişi okudu

Mortgage alabilmek icin

Soru

Sayin Umur bey, ben New York ta yasiyorum, Istanbul'dan yatirim amacli 2 daire almak istiyorum. Turkiye'de calip ikamet etmedigim icin Krei kullanmakta sorun yasarmiyim? Alacagim dairelerin yarisini pesin odesem kredimi talebimi kolaylastirirmi? Prosedurleri bilmiyorum beni aydinlatirsaniz sevinirim Tesekkur edrim Atilla Gulnar

Umur Güven tarafından yanıtlandı.
14 Ekim 2013 | 01:56 Atilla Gulnar 565 Kişi okudu

Venezia Viaport 26 kat sınırlaması

Soru

Tebernüş Bey Selamlar, Daha önce de benzer olarak birkaç kez sorulmuş ancak yakın zamandaki gelişmeleri sizden öğrenmek adına yazmak istedim. 2011 senesi sonunda viaport venezia'dan 37.kattan 1+1 daire satın almıştım temmuz ayından bu yana ne kiptaş tarafından ne de bayraktar gürsoy satış ofisi tarafından halen net bir bilgi edinemiyorum. En büyük çekincemiz ilk alanlardan olduğumuz için ücretlerin aynen iade edilmesi çünkü projenin büyük kısmı satılmış ve nereden daire verecekler bizi mağdur etmeden katların yarısı iptal edildiyse. Değerli yorumlarınızı paylaşabilirseniz çok sevinirim. Saygılar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Ekim 2013 | 20:33 Fatih Altuğ 566 Kişi okudu