İmar Ada'sında değişiklik yapılabilinirse mi?

Soru

Merhaba, Toplam 4500 m2 imar Ada'sında B3 olarak işaretlenmiş 5 tane bitişik nizamda yapılmış parsel sahibi ve B3 olarak işaretlenmiş yerin hemen arkadında yine bitişik olarak toplam alanı 3600 m2 sanayi çarşısı diye geçen ve yıkılan yer var. Bu 3600 m2 parsele sahip şahıs ada içinde imar plan değişikliği yapmak istemiş B3 olarak işaretlenmiş yerde bulunan 5 parsel maliki olarak muvafakatname vermediğimizden Meclis imar ve çevre komisyonlarından onaylanmadığından Meclis toplantında red edilmiştir. Şimdi de bu 3600 m2 parsele sahip malik B3 işaretli yerin ( bitişik nizama sahip 5 parselsen oluşuyor) hemen arkasından 10 M genişliğinde ve 60 M uzunluğunda yol geçirerek imar Ada'sını ayıracağını iddaa etmektedir. Kaldı ki bu şekilde bir yol yapılsa hiçbir parsel cephesi bu yola bakmayacak, üstelik b3 işaretli olarak işaretlenmiş olan biz 5 parsel malikinin önünden zaten yol geçiyor. Ayrıca bu 3600 m2 yere sahip bu şahsın iddaa ettiği şekilde yol verip adayı ayırsa bu yolun kamu yararı zaten olmayacaktır. Bu şekilde bir imar Ada'sı sırf büyük bir pastele sahip şahsın yüksek katkı binalar yapmak için hiçbir amaçla gütmeyen yol yapılarak ayrılabilirler mi? Teşekkür ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
18 Mart 2016 | 16:09 Ali Ateş 565 Kişi okudu

İmar planı değişikliği gerekir mi?

Soru

Sayın T. Kireçci; Belediyenin imar dosyalarında bir parselin " Sanayi Çarşısı" olarak geçen yerde Bloklar halinde konut yapılacaktır. Bunun için uygulama imar plan değişikliği gerekir mi? Ayrıca 5 parselden oluşan bu yerde konut alanı yapılacaksa bu parsellerin birleştirilmesi için de imar planı değişikliği için belediyeye başvuru yapılması gerekecek mi? Teşekkür eder, saygılar sunarım...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2016 | 17:18 Ali Ateş 565 Kişi okudu

İnşaat Kredisi hakkında..

Soru

Tebernüş Bey merhaba. Elimde imarlı bir arsa alacak kadar nakitim var. Arsayı nakit alıp, dublex müstakil bir inşaat için bankalardan 10 yıl vadeyle kredi çekme düşüncesindeyim. İnşaatın tamamı için kredi çekmem mümkün olabilir mi, yoksa bu işlem için inşaatın bir kısmının bitmiş olması zorunlu mu ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Mart 2016 | 19:16 Hakan ÖZTÜRK 565 Kişi okudu

Yatirim amacli konut tavsiyesi

Soru

Tebernus bey iyi gunler. Yatirim amacli ortalama 400.000? tutarli bitmis yahut bitmeye yakin Konum olarak İstanbul'dan bir daire dusunuyorum bu konuda yardiminizi bekliyorum Saygilar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Mart 2016 | 11:19 Metin sahin 566 Kişi okudu

LÜTFEN YARDIM SIRAYLAMI YIKARLAR

Soru

Hocam 17/2/2016 yazdım cevap vermişsiniz teşk.Yani benim anladığım kadarıyla MASTER PLANI Kentsel dönüşümün ilk.aşaması.Bu bittikten sonramı çalışmalar başlayacak Birde evimizin yıkılacağını söylemiştim.Anayol kenarı olduğu için yıkılacak ancak bizden önce 3 km var yani yukarıdan başlayacaklar.Hepsini kamulaştırdıktan sonramı yıkıma başlarlar yoksa kamulaştırabildiklerini sıraylamı yıkmaya başlarlar lütfen yardım tşk

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
18 Şubat 2016 | 12:19 hürü karaöz 566 Kişi okudu

apsiyon denen şirketin aidat faizlerinden bileşik faiz uygulaması

Soru

aidat gecikme faizi aylık yüzde beş olması gerekirken iki üç ay gecikmeyede bileşik yüzde beş uyguluyor bu doğrumudur doğru değilse bunu nasıl düzelttirme yaptırımı uygulayabiliriz kolay biçimde mahkemeye gitmeden teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
05 Şubat 2016 | 19:48 vedat tuna 565 Kişi okudu

Kat irtifakı ve iskan var

Soru

Merhaba, ben dün peşin para ile bir ev aldım ancak eve gelince tapuda kat irtifakı yazdığını farkettim. Aldığım gayrimenkul iki yıllık ve iskanı var ancak kat mülkiyetine geçilmemiş, nedenini bilmiyorum. Emlakçı pahalı olduğu için mülk sahiplerinin geçmediğini söyledi ancak doğru mu bilemem. Bunun benim için ne sakıncaları olabilir, ne yapmalıyım? Saygılar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Şubat 2016 | 13:17 Alev Coşkun 566 Kişi okudu

Aidat dışında istenilen ara ödemeler

Soru

Merhaba. 2014 yılında dairemi sattım. Benim oturduğum dönemde, benim bulunmadığım bir toplantıda alınan bir karar ile, aidatların yeterli gelmemesi nedeniyle benden yüksek bir meblağ para talep ediliyor. Üstelik 1.5 sene sonra. Bu durumda ne yapmalıyım. Teşekkür ederim iyi çalışmalar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
28 Ocak 2016 | 11:23 YELDA ÖZER 566 Kişi okudu

bankaya yatırılmayan kira

Soru

kiracım, bankaya ödeme yaparken 5-6 aydır iş yerinden izin alamıyorum bahanesi ile bıraktı kirayı elden ödüyor.(aylık 625 tl)Maliye tarafından yapılacak incelemelerde bu durum benim açımdan sorun yaratır mı? Ne yapma mı önerirsiniz?Selamlar.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
20 Aralık 2015 | 19:39 Kamil Gürses 566 Kişi okudu

müteahhitin yeterince araştırma yapmadan evimizi yıkıp anıtlar kurulu devreye girince

Soru

21.08.2014 tarihinde 4.kat ve kapalı garaj olarak müteahhitle sözleşme yaptık.Karşılığında 200.000 liralık teminat senedi verdi. 01.09.2014 tarihinde oturulur durumdaki evimizi belediyeden yıkım ruhsatı almadan yıktı.temel aşamasına gelince karşımızda tescilli bina bulunduğu için anıtlar kurulu devreye girdi.binanın tescil tarihi 26.04.2013 tür. uzun prosedürlerden sonra 4 kat izni 12.5 metre yüksekliği olacak şekilde izin verdiler.müteahhit bize sözleşmede vaad ettiği şeyleri yapamayacağını, bu işten çok zarar edeceğini bize 1. katı vermek istediğini belirtip avukat aracılığıyla ihtarname gönderdi. biz ihtarnameye cevap vermedik. bundan sonra nasıl bir yol izlemeliyiz.saygılarımla

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
11 Aralık 2015 | 10:20 hamdiye dede 566 Kişi okudu