Tebernüş Bey merhaba,soyak evostar projesinde ilk hafta satıs

Soru

Tebernüş Bey merhaba,soyak evostar projesinde ilk hafta satıs ve talep performansı hakkında bilginiz var mıdır? Lansman fiyatlarının yarına kadar gecerli oldugunu soyluyorlardı bu fyatlara yarından itibaren zam mı gelecek?ayrıca soyak evostar park aparts projesinin devamı gibi geldi bana. Daha onceki yazısmalarda onunden gecen bi derenin varlıgından bahsediliyordu, evostar projesi ya da dumankaya -eroğlu longe projeleri de bu dere civarındamıdır? nedir bu derenin durumu kapatılmış mıdır ıslah edilmişmidir)çok teşekkürlerİyi akşamlar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ekim 2011 | 22:37 ersin yıldız 562 Kişi okudu

Merhaba Tebernüş Bey, Kiptaş maltepe 2. etapta daire sahibiyim

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Kiptaş maltepe 2. etapta daire sahibiyim daha oturmaya başlamadım,etraftaki inşaatlar ve gürültü sakinlesin diye bekliyorum ama Fuaye projesi başladığından beri oturmadığım halde bir huzursuzluktur gidiyor. Son olarak Maltepe 2. etap seyrantepe mevkiindeki A2 blok önündeki site girişini tek şeride indirip diğer şeridi Fuaye alanına katacaklarmış yasal olarak buna hakları var mı? Benim projem tamamlanmış bunu bana sormadan yapabilirler mi? Diyelim ki imar planına göre haklılar Kiptaş beni kandırmış olmuyor mu? Bu iki konuda yorumlarınızı bekliyorum. Ayrıca havadan emlak konseptiniz için sizi tebrik ediyorum harika bir uygulama.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ekim 2011 | 11:35 Burak Örscü 562 Kişi okudu

iyi akşamlar,torunlar grubunun esentepe de(eski telsim arazisi)k

Soru

iyi akşamlar,torunlar grubunun esentepe de(eski telsim arazisi)ki arazisinde planlanan bir projeleri var mı acaba,sarp grubun finanskent ataşehir projesi hakkında ne düşünüyorsunuz.varyap meridien projesi ile kıyaslarmısınız.sarp grup için referans olurmusunuz,kurtköy bölgesinde mutlutown projesi için 250-270 bin tl aralığında(3+1 158 m2 brüt fiyat kira getirisi 900-1000 tl civarı) alınır mı,fuaye süreyyapaşa projesinde 3+1 normal kat 400 bin tl den başlıyor.proje bittiğinde prim oranı ne olur acaba.çok soru sordum.ama sizin görüşlerinize değer verdiğim ve değer vererek cevaplamanızdan cesaret aldım.teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Eylül 2011 | 00:57 hüsnü ibiş 562 Kişi okudu

Tebernüş Bey günaydın. Ağaoğlu My World Europe projesi ile

Soru

Tebernüş Bey günaydın. Ağaoğlu My World Europe projesi ile ilgili olarak şimdiye kadar sürekli olarak sitenizdeki yorumlardan ve izlenimlerinden yola çıkarak eleştirilerde bulunmuştum. Eleştirilerim de genelde beyaz eşya markası noktasında idi. Şimdi izninizle yine hem eleştiri, hem de özeleştiri yapmak istiyorum. Hafta sonu (cumartesi) örnek daireyi görme şansım oldu. Sitenizdeki yorumlar bende ve eşimde çok büyük boyutta olumsuz bir önyargı oluşturmuştu. Sizin de belirttiğiniz gibi, aslında malzeme kalitesi abartıldığı kadar kötü değil. Yine belirttiğiniz gibi kullanılan markalar belli. Sitenizdeki yorumları haftalar boyunca eşime anlatıp durmuştum. İster istemez eşimin de canı sıkılmıştı, hatta bu yüzden tartıştık bile. (Burada sizin sitenizin etkisi de ortaya çıkıyor)) Eşim ve ben örnek daireyi gezince bayağı bir rahatladık aslında. Bu rahatlama dairenin çok güzel ve kaliteli olması ile ilgili değildi ama, anlatıldığı kadar kötü olmadığından kaynaklanan bir rahatlamaydı. Ev mutlaka daha kaliteli olabilirdi. En azından kataloglardaki görseller ve kalite sağlanabilirdi. Görsellerle alakası yok diyebilirim. Ama yerin dibine sokulacak kadar da kalitesiz değildi. Burada hemen hem sizin hem de buradan daire edinen okurlarınızın dikkatini bir noktaya çekmek istiyorum. Kaç kişi daireyi satın alırken sözleşme ekinde yer alan listeyi (mahal listesi deniliyor zannedersem) dikkatlice okudu ve kontrol etti. Ben evi alalı 1 sene oldu ama, daha cumartesi günü (örnek daireyi gezdikten ve bazı şeyleri merak ettikten sonra) detaylı olarak inceledim. Lütfen herkes bir kez daha detaylı olarak göz atsın. Her ne kadar küvet görsellerde yer alsa da (ki bu Ağaoğlu'nun yanlış bir pazarlama politikasıdır) sözleşme ekinde "küvet" demiyor, "duş teknesi" diyor. Mutfakta kullanılan malzemelerle ilgili olarak "davlumbaz veya aspiratör" demiş. Listede portmanto diye birşey yok. (üç kuruşluk portmantodan neden kaçınılır, onu da anlamış değilim) "Saten boya" demiyor, "su bazlı boya" diyor. Yani adam kalkıp bize "sözleşme ekinde belirttiğim neyse onu yaptım" dese, %100 haklı. Tespit edebildiğim kadarıyla hepsi doğru. Bu konuda bizim söyleyeceğimiz bir şey yok bence. Bizim bu noktadaki hatamız sözleşmeyi imzalarken listeyi kontrol etmemek, marka ve kalite sorgulamasını yapmamak (listede markalara yer verilmemesi büyük bir eksiklik bence, birçok şirket en küçük detayına kadar isimlendirebiliyor bunları) Özeleştiriden sonra gelelim eleştiriye. Başta siz olmak üzere birçok kişi Ali Ağaoğlu'nun müşteri memnuniyetine verdiği önemden ve gerekirse birçok fedakarlıktan kaçınmayacağından bahsediyor. Müşteri sorunlarını çözmek için elinden geleni yaptığını ve buna çok önem verdiğini anlatıyor. Şimdi cumartesi günü örnek daireyi gezdikten sonra bazı konularda bilgi almak için danıştığımız yetkili elemanının ifadesini aktarıyorum size; (biz vestel konusunu ve diğer eleştirilerinden bahsedince) satış elemanı "valla Ali Bey tüm eleştirilere ve söylenenlere kulaklarını tıkadığını ve herşeyin kendisinin uygun gördüğü şekilde olacağını söyledi bize" dedi. Yaklaşımı ve ifadeyi görüyormusunuz? Yani onun için müşteri memnuniyeti önemli değilmiş, ne derlerse desinlermiş, bildiği doğruları yaparmış. Reklam sloganına uygun hareket ediyor yani, "yaptım, oldu" diyebiliyor. Bu zamana kadar aracılığınızla yapılan tüm eleştirilere kayıtsız kalınması da bunun en güzel göstergesi. Adam yapıyor oluyor işte !!! Siz istediğiniz kadar yırtının, istediğiniz kadar sinirlerinizi bozun. Sonuç değişmeyecek. Aracılığınızla diğer daire sahiplerine de tavsiyem bu, boşu boşuna kendilerini yıpratmasınlar ve Ali Ağaoğlu'ndan ekstra bir şey beklemesinler (çünkü sözleşmeye göre gerçekten de istenen şeyler ekstra), beklenti içine girmesinler. Bizim en büyük hatamız bence sizin de dediğiniz gibi beklentimizi çok yükseklerde tutmamız. Gerek yokmuş. Ben bugün itibariyle evimin satış ilanını veriyorum. Yazdığım gibi, asıl rahatsızlığım evin kalitesi ile ilgili değil, Ağaoğlu'nun bu vurdumduymaz yaklaşımları ile ilgili. Daha evin yapım aşamasında ve bir örnek daireden bu kadar rahatsız olup, bu kadar sinirleniyorsam, sonrasını düşünemiyorum. Siz zamanında tavsiyede bulunmuştunuz zaten, kendinizi mutsuz etmeyin, satın gitsin diye. Sözünüzü dinliyorum. Gerçi onu da satabilirmiyim bilmiyorum. Sizi yakından takip etmeye devam edeceğim. Katkılarınız için teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Eylül 2011 | 09:54 candemir gürbüz 561 Kişi okudu

Dumankaya Konsept Halkalı ne zaman satışa çıkacak?

Soru

Teberrüş bey öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.Ben Ankara'da yaşıyorum ve seneye emekli olacağım.Eryaman da aldığım ve şuan 80.000tl eden bir evim ve elimde 40.000tl var.Emeklilik sonrası İstanbul'da yaşamak istiyorum.Evimin 350tl kira getirisi var ve yıllık iki kira vergiye gidiyor.Şuan hazır aynı binada oturan bir alıcı var.Satıp elimdeki tüm parayla İstanbul'dan bir yer almak istiyorum.2012 sonu da kendim oturacağım..o tarihe kadar prim yapma şansı olan ve oturabileceğim bir konut için nerelere bakmalıyım.Çalışın dersiniz hep inanın ben Sizi sürekli okuyorum yer belirleyip haftasonu gelip bakmak çabasındayım.Bomonti önerilerinize baktım ama o bölgeye ulaşabilir miyim?SaygılarEvinizde sağlık huzur mutlulukla oturun.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Eylül 2011 | 19:17 alev sayın 561 Kişi okudu

Merhaba Tebenus Bey, Dun vermis olduğunuz cevaplardan dolayı te

Soru

Merhaba Tebenus Bey, Dun vermis olduğunuz cevaplardan dolayı tesekkur ederim. Her ne kadar cok haksızlık yaptıgımı belirtseniz ve beni cogu konuda haksız gorseniz de gorusleriniz bizim icin cok onemli. Bu yazdıklarımı lutfen size cevap olarak algılamayın. Simdi ben My World Europe'tan oturum icin ev alan ve dogal olarak da prim yapmasını uman bir sahısım. Bazı arkadaslar Agaoglunun erken teslim yaptigini ve bunun sirket kalitesinin en onemli gostergesi oldugunu soyluyorlar. Ben ev sahibi olarak bu projenin erken teslim edilmesi yonunde tabi ki temennim olur ama edilmediginde elestirim ve sikayetim olamaz. Ama ta ki, Ali Agaoglu cikar der ki ben su ana kadar teslim konusunda hic sozumu tutamadım. Muhtemelen bu projede de tutamayacagım. 2012 ortası olmadan teslim ederiz vb. derse bu benim icin bir sozdur. Ben giderim o siteden ev alırım ve bu teslimat 2012 temmuza kadar yapılmazsa haksizliga ugramıs olurum. Reklam için soylenen bazı sozler taahhut niteliğini tasirsa tuketici hakları bakımından onem tasır. Eger bana teslim suresi 30 ay denir, yani mart 2013 kastedilir. ama sonra sozlesmeye Haziran 2013 yazılırsa bu hak ihlalididr. Eger ben evi alırken bana 4800tl beyaz esya maliyeti karsiliginda bosch ya da siemens marka 2 klima, 1 bulasık makinesi, 1 ocak,1 davlumbaz, 1 fırın ve 1 mikrodalga fırın denirse, ama sonrasında urunlerin Vestel oldugu ve mikrodalda olmadıgı soylenirse, bu haksızlıktan cok satıs temsilci aracvılıgı ile dolandiriliciga girer. Eger ben golf residence ayrı parsel mi diye sordugumda bana yok hayır proje 2 parsel ama tek bahce olacak denirse, ama sonrasında mezrkezden ayrı olacagı kulaktan kulaga dolasırsa ben yine haksızlıga ugramis olurum. Ben basaksehirde oturmak icin veya 9 ay erken teslim edilmesi, o da haziran 2012 teslim edilerse, için o kadar para vermedim. Ben para verdim cunku bana 1. sınıf en iyi mazlzeme kullanılacagı, verilen tum taahhutlerin birebir yerine getirlecegi için bu parayı verdim. ve su anki tek istedigimiz yetkili bir isimden bir aciklama. Evet idalisti arıyoruz. ama bunu agaoglundan simarık beklentimiz olarak degil, 2011 turkiyesi'nde en dogal tuketici hakkı olarak arıyoruz. Bizlere boylesine ozgur ortamda soru ve yorum hakkı verdiginiz icin sonsuz Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Eylül 2011 | 12:10 Taner Erdim 561 Kişi okudu

kağıthane başak konutlarının altında dere yatağına yakın

Soru

kağıthane başak konutlarının altında dere yatağına yakın binada daire beğendik.bina 1o katlı alcamız daire 7.kat.1997de yapılmış içi ve manzarası güzel 185binlira.fakat depremden önce yapılması ve dere yatağına yakın olması bizi düşündürüyor ne diyosunuz diye soru sormuştuk yatırım olarak alalım mı cendereye yakın.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Eylül 2011 | 14:19 enes kaya 562 Kişi okudu

Tebernüş bey selamlar.Karasu-Kaynarca-Kandıra üçgeninde sana

Soru

Tebernüş bey selamlar.Karasu-Kaynarca-Kandıra üçgeninde sanayi bölgesi kurulması düşünülüyormuş.Sizin bu konu hakkında bilginiz varmı? Yatırım amaçlı arsa alınırmı?teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Eylül 2011 | 10:50 vedat ege 562 Kişi okudu

Tebernüş Bey merhabalar,Dumankaya'nın Halkalı projesinden 1+1

Soru

Tebernüş Bey merhabalar,Dumankaya'nın Halkalı projesinden 1+1 yatırımlık ev almayı düşünüyorum. Lansmanı resmen yapıp proje detaylarını henüz paylaşmadılar. Tek söylenen ilk 100 dairenin m2'sinin yaklaşık 2300 TL olacağı şeklinde. Benim alacağım daireyi de kabaca hesaplayacak olursak 60 m2'den KDV dahil 140000 TL (hatta tapu, abonmanlık, alt yapı bedelleri herşey dahil 150000 TL'yi bulacaktır) diyebiliriz. Size sorum şu Eroğlu Lounge 2'de zaten şu an itibariyle 150000 TL'ye herşey dahil (Tapu Masrafları, Alt Yapı Bedelleri, Abonmanlık, Sayaç, Cins Tashihi Harcı ve İskan Harç bedelleri dahil) 60 m2 1+1 ev alınabiliyor. M2'leri ortalama aynı fiyat. Hatta Eroğlu 2 yanılmıyorsam dumankaya'ya göre daha erken teslim edilecek. Diğer bir konu da 1500000 TL'yi Dumankaya'ya şimdiden bağlamak gerçekten doğru mudur bilemedim. Lansmanı tam olarak yapılmadığından Projenin 3 yılda biteceğini varsayarsak o tutar 3 yıl sonra vadeli mevduat ile 180000 TL yapılabilir çok rahat. Proje bittikten sonra 180000 TL üstüne satılır mı sizce? (gerçi biter bitmez satmak gibi bi niyetim yok. Uzun vadeli düşünüyorum) Dediğim gibi lansman yapılmadığı için projenin özelliklerini bilemiyoruz. Bildiğimiz tek şey projenin konumu ve çıkış m2'si. Eroğlu Lounge'ı ya da çevredeki diğer aynı segmentteki konut projelerini karşılaştıracak olursak 2300 TL gerecekten iyi bir fiyat mıdır? Daha erken bitecek olan ve her şey dahil konsepti ile çalışan Eroğlu lounge ile hemen hemen aynı fiyat hatta Eroğlu daha uygun diyebiliriz. Siz Dumankaya projesinin detaylarını belki biliyorsunuzdur. Yatırım yapılabilir mi sizce? Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2011 | 13:14 murat erdogan 562 Kişi okudu

Sayin Kirecci, emeginiz ve bilgilendirmeleriniz icin cok tesekkur

Soru

Sayin Kirecci, emeginiz ve bilgilendirmeleriniz icin cok tesekkurler. Sitenizin mudavimi oldum. Esim de oldu mecburen, bugun acaba ne soru yazdi karim diye hergun okuyor o da web sitenizi. Biz bugun, esim ve ben ayri ayri, Dumankaya Halkali projesine onkayit yaptirdik web internetten. Ve sizin muthis etkiniz oldu bu konuda. Esime dedim ki "Tebernus Kirecci de bak pesinati bulsa oraya yatirim yapacak", 5 dakika sonra kaydini yapmisti. Yalniz bir konu beni dusunduruyor; o lokasyonunun olasi bir sel felaketinden etkilenme ihtimali var mi? Ya da onunden gecen TEM baglanti yolunun? Ve bir soru daha Bizim Soyak Olympiakent'te iki evimiz var; biri 3+1 kendimiz kullaniyoruz, ve digeri de 2+1 icinde kiracimiz var (bu ikincinin 9 yil daha kredisini odeyecegiz gerci, ve siz insanlarin borca girip yatirim yapmasina karsisiniz biliyorum ama bizim simdi icin gelirimiz cok iyi, ama 2 yil sonra fena azalacak, benim butun istedigim parayi korumak); evlerimizin ikisi de Olympiakent 2. etapta. Pek cahilce alinmis evlerdi bunlar (elimizdeki parayi carcur ederiz korkusu ile, daha evi gormeden kaparoyu verdim ben mesela), maalesef ikisini de aldiktan sonra sitenizin farkina vardik (ben vardim !); gerci memnunuz, simdilik bir problemimiz olmadi. Ve ben genis genis, ferah ferah diye cok seviyorum Olympiakent'i. (Hatta o kadar gulmustum ki ev bakarken emlakci sordu bana, peyzaja mi baksin biraz farki var dedi, dedigi fark Avrupa Konutlari 1'de 126 m2 icin 30 bin idi gecen kis, dedim ki sanki bogaza bakiyor, disari baksin ne olacak, hatta disariyi da tercih ediyorum daha genis bir alani goruyor gozum, klostrofobi midir nedir, herneyse). Simdi Dumankaya Halkali ile ilgili bir korkum var (sanki bana coktan cikti da onsatistan daire), emsalinin cok yuksek olmasi, yani emsal ne bilmiyorum, cok mu yuksek diye size soruyorum, kalabalik bunaltiyor beni; hic bilgim yok bu konuda. Sizin var mi? Gerci oturmak icin bakmiyorum, benimki yuksek gelir beklentisi de degil, eldeki parayi korumak, muhtemel kiraya verecegim ve benim oyle hadi fiyati artti satalim gibi bir dusuncem de olmaz, yani dediginiz gibi en az 5 yil tutarim elimde. Bir de siz hep nerede yasiyorsaniz o sehirde yatirim yapin diyorsunuz, acaba ben de hangi sitede yasiyorsam o sitede mi yatirim yapsam, Olympiakent'te mesela ama bu sefer 1. bolgeden mi bir ev daha alsam? Ben Olympiakent satis temsilcisi filan degilim bu arada, sadece orada iki evim var, isterseniz tapusunu yollar size belgelerim, oyle kimseyi de manipule etmeye calismiyorum, kimse benden etkilenmesin, ben bu islerde cok yeniyim. Ve hicbir zaman profesyonel olmak istemiyorum. Size emekleriniz ve durustlugunuz izin cok tesekkur ederim Tebernus Bey, muthis bilgileniyorum, gerci bir o kadar da kafam karisiyor. Ama iyi bir seyler yaptiginiz kesin. Size sormadan ne ev alir ne satarim. iyi calismalar dilerim, simdiden sizin ve okuyucularinizin bayramini kutlarim. Saygilarimla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2011 | 05:11 Ozlem Aykut 562 Kişi okudu