2B Arazideki haksız maliklere nasıl bir dava açılacağı.

Soru

2013 yılında aldığım 2b araziye yaptırdığım aplikasyonda 3 betonarme binanın yapıldığını gördüm ve Adana il özel idaresine verdiğim dilekçeye verdiğim dilekçeye cevap vermeden 6360 sayılı kanunla Adana İl Özel İdaresi kapandı daha sonra Bulunduğum Belediyeye verdiğim dilekçenin cevabında yapılan betonarme evlerin 30 mart 2014 tarih ve 6360 sayılı kanundan önce yapıldığı sorunun maliklerle anlaşarak yada mahkeme yoluyla çözüleceği söylendi; SORU: Arazimde benden habersiz bina yapan maliklere nasıl bir hukuki süreç yürütmem gerekir yada netür bir dava açmam lazım...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
09 Ağustos 2016 | 10:07 Mustafa AYAR 559 Kişi okudu

müteahhitle kat karşılığı nasıl yapılmalı ve nelere dikkat edilmelidir.

Soru

komşularımızla birleşerek ve kentsel dönüşümden de faydalanarak evimizi yıkıp yerimizi müteahhite verme durumu var.nelere dikkat edelimde aldanmayalım.elimizdeki babadan kalma yer değerlensin.? sözleşmede neler önemli .? birde müteahhit herkesle ayrı ayrı anlaşma yolunu seçiyor ver dolayısiyle herkese farklı oranda veriyor.bizim hak kaybımız olmaması için biz ne yapalım.bir de tevhit yapıldıktan sonra ben mukavale yapmıyorum desem ne olur.ilgi ve eceğiniz bilgi için teşekkür ederim

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
19 Nisan 2016 | 11:38 YÜksel Dağcı 560 Kişi okudu

5 yıllık iskani olmayan daire

Soru

Merhabalar. Biz fiyati oldukca uygun bi daire bulduk. Fakat iskani yok. Bina yapilali 5 yil olmuş. Hala iskan alınmamış. Daireye banka kredi veriyor. Bu daireyi alsak. Belediyenin yikim karari veya ekstra masraflarla karsilasabilir miyiz? Bi yerde 5 yil icinde iskan almak gerekiyor diye duymuştum. 5 yil icinde iskan alınmamış bunun bize ne gibi maddi olumsuzluklari olur? Simdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Nisan 2016 | 18:34 Hilal kalay 560 Kişi okudu

Kiralık dairelerimiz Hakkında

Soru

Merhaba Kadir bey, Bir aile dostumuzun, Soğanlıkta 2 dairesi bulunmaktadır ve kiracı oturmaktadır.İlk girişte her iki kiracıyla da ev sahibi sözleşme yapmıştır. Dairelerden birinde oturan kiracı, elektrik ve su faturasını üstüne almamış ve faturaları da ödememiştir. Sonrasında elektrik ve su borcunu ev sahibi kapatmış fakat kiracı kaçak olarak kullanmaya devam etmektedir. Diğer daire de oturan kiracı ise 4 yıldır hiç bir şekilde kira artımı yapmamıştır. Kiralarını da düzensiz olarak ödemektedir. Şu an emsalleri daha yüksekten kiraya gidebilmektedir.Bu kiracılarla ilgili kanunen ne gibi işlemler yapabillir? Kiracıların çıkarılması nasıl sağlanabilir? Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
27 Şubat 2016 | 16:25 Erkan ERTEN 559 Kişi okudu

imrahordaki arsamı satsammı

Soru

iyi günler 2007 yılında 18 bin tlye çok pahalı olarak 245m arsa aldık genç emlak bize iki evin arasını gösterip berhüdar sok sattı yıllar sonra mahallenin bitimi çayır kanala yakın kötü bir yer çıktı iski havzası üzerindeymiş imara yasak Bağdagül sok oraya belediye 30 bin veriyor satsak 40 50 eder herhalde orda proje varmı kiracıyız 600 kira yoksa satıp evemi girelim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Şubat 2016 | 07:38 zeynep akar 560 Kişi okudu

Arsa payı mı, kurul kararı mı?

Soru

Daha önceki "KMK madde 20b'ye aykırı karar" başlıklı soruma verdiğiniz cevap için teşekkür ederim. Ancak yönetim planında açıkça bu tür masraflarda arsa payının esas alınacağı belirtilmiş, nitekim bunca sene bu şekilde işlem yapıldı. Mayıs 2015'te göreve başlayan yeni yönetim, hiçbir açıklama yapmaksızın masrafı eşit şekilde bölmek istediğini söyleyip toplantıda çoğunluk kararı çıkarttı. Çoğunluk derken, 165 daireli sitede katılımdan dolayı 30 oy bile değil. Şimdi duyuyorum ki toplantıya gelmeyen başkaları da bu uygulamaya tepki gösteriyorlarmış. Hukuken böyle birşey yapmaya hakları var mı? Bu keyfi bir uygulama değil mi? Aynı zamanda denetçi olarak dava açsam sonuç alabilir miyim? Bu vesileyle, bu tür bilgilere ulaşabileceğim bir kitap veya kaynak gösterebilir misiniz lütfen? Şimdiden cevabınız için teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
16 Ocak 2016 | 13:44 Nil Tarım 559 Kişi okudu

Apartman aidatı ile ilgili bilgi

Soru

Merhabalar, oturduğum apartman toplamda 12 daire. Ben kiracıyım, benim oturduğum daire normalde ters dubleks iken ev sahibim iki daireyi ayırarak birini kiraya vermiş. Dairem yarı zemin. Dolayısıyla asansör kullanmıyorum. Eskiden herkes 50 TL aidat öderken ben ve karşı komşum 30 TL ödüyorduk. Sonra bizim aidatımızı da onlarla eşitlediler ve 50 TL olarak istemeye başladılar. Bununla ilgili herhangi bir bilgi alabilecek yer bulamadım. Konuyla alakalı bilgi verme şansınız varsa çok sevinirim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
08 Aralık 2015 | 11:40 Fatih Bıçak 559 Kişi okudu

Rayiç Bedeli doğru yatımış mıyız?Herhangi bir ceza çıkar mı?

Soru

Merhaba Özlem Hanım Cevapladığınız için teşekkürler. Ama ben Müteahhit değilim normal ev sahibiyim. evin bedelini normal belediyenin verdiği rayiç bedelinin üstünde yani çektiğimiz kredi miktarı kadar gösterdik bu sorun olur mu kısa bir cevap verirseniz sevinirim. şimdiden teşekkürler...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
10 Kasım 2015 | 12:41 Mehmet Kale 559 Kişi okudu

Tapumda,Eklenti kömürlük yazmasına rağmen

Soru

Tapumda,Eklenti kömürlük yazmasına rağmen benim bodrum katındaki hakkımı Mütahit gasp ediyo nasıl bir yol izlemeliyim bu konu hakkında Tebernüş bey

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
29 Ekim 2015 | 10:49 Murat sarıoğlu 560 Kişi okudu

Sitemizin yolu çok dik bir yokuş

Soru

Merhaba Gürsel Bey! Kurayla TOKİ'nin yaptığı dairelerden birini almaya hak kazandık. Daire hakkında bilgimiz vardı ama site henüz inşa edilmemiş olduğundan nasıl bir çevreyle karşılaşacağımızı bilmiyorduk. 2 yıl sonra anahtar teslimine gittiğimizde site içinde kötü bir sürprizle karşılaştık. Sitenin biZim bloklara giden TEK yolu çok dik bir yokuştan oluşuyordu. Eve bazı işler için çağırdığım tamircinin söyledikleri daha çok canımı sıktı. Çok az kar yağsa buraya araç giremiyor sipariş vereceğiniz içme suyu bile gelmeZ, Acil bir hastanız olsa işiniz zor dedi. Ben TOKİ'ye karşı hukuki işlem başlatmak istiyorum. Sizden Öğrenmek istediğim şey şu; TOKİ'nin kendisini bağlı gördüğü bir şehir Planlaması nizamnamesi var mi? Ya da şehir planlamasına göre sitenin kurulacağı sahadaki yokuşun / eğimin en fazla ne kadar olması gerektiğini belirten bir standart var mi? Iyi çalışmalar diliyorum.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
19 Eylül 2015 | 01:19 mehmet Aya 560 Kişi okudu