KENTSEL DÖNÜŞÜM RİSKLİ YAPI TESPİTİNE DAİR

Soru

Merhaba Gürsel Bey, İstanbul Maltepe'de ada bazında (yaklaşım 4 dönüm) gerçekleştirilmek istenen kentsel dönüşüm projesi için müteahhit firma ile 3 yıldan beri görüşmekteyiz. Müteahhit projeye ada bazında başlayabilmek için tüm arsa malikleri ile noterde sözleşme imzaladıktan sonra başlayabileceğini iletmektedir. Sözleşme imzaladığı maliklerin binalarından "Riskli Yapı" tespiti için numuneler aldırmaktadır. Ancak ada bazında tüm malikler ile henüz sözleşme imzalamadığından projeye henüz başlayamamakta. Bu sürecin 6 ay veya daha fazla süreceği düşünüldüğünde, sözleşme imzalayıp binası riskli yapı olarak tescil edilen maliklerin, 6306 sayılı kanun belirtilen süreler (60+30 gün) çerçevesinde nasıl bir durumda olmaktadırlar? Kanunda belirtilen süre geçtiği halde riskli yapının yıkımına dair herhangi bir tebligat yapılmamıştır. 6306 sayılı kanunda yer alan "MADDE 5- (1) Riskli yapıların yıktırılmasında ve bunların bulunduğu alanlar ile riskli alanlar ve rezerv yapı alanlarındaki uygulamalarda, öncelikli olarak malikler ile anlaşma yoluna gidilmesi esastır" ifadesini bu anlamda nasıl okumak gerekir? Alakadarlığınız için şimdiden teşekkürler. Saygılar

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
22 Aralık 2014 | 16:29 SERKAN KAYA 555 Kişi okudu

yeşil alan

Soru

Merhaba. Ananemin tarlalarını belediye yeşil alan göstermiş şimdide tarlalar satılacak ama bu yeşil alan çözülmeden olmuyor. Kimi avukata sordum çözülmez diyo kimisi olur diyo birde sizden öğrenmek istiyorum arazi çok geniş. bir avukat yüzde 25 istemiş o da dünyanın parası demek

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Aralık 2014 | 14:10 ÜLVİYE ÖZTORUN 555 Kişi okudu

arazimizi yap-sat müteahhitine vereceğiz payımıza ne kadar düşer?

Soru

merhabalar. kahramanmaraşın şuanda en revaçta olan bir mahallesinde 6 hisseli yaklasık 2800 metrekare arsamız var ve bu hisselerin ikisi tek katlı müstakil ev ikisi de ikişer katlı müstakil evler bulunmakta. diğer iki kişinin arsa üzerinde bir konut ve benzeri bir varlıkları bulunmamaktadir. ev sahibi olanların ortalama 540 ar metrekare yerleri var. imara göre arazinin kuzeyinden cadde dogusundanda sokak yolu geçmektedir. bize teklif edilen sekiz katli iki blok yapılacak ve 170 metrekarelik daireler inşa edilecek olan buradan 2.5 daire. hali hazırda zaten iki katlı bi evimiz var inşaata vermek bizim için ne kadar mantıklı olur sizce? teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Aralık 2014 | 16:51 ömer doğan 556 Kişi okudu

yeni kurulan şirketler

Soru

slm ben yeni kurulan mirvana inşaat hakkında bılgi almak istiyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Kasım 2014 | 17:32 FATİH ERDEM 556 Kişi okudu

KAT KARŞILIĞI VERİLEN TAŞINMAZ SATIŞINDA ARSA DEĞERLEMESİ

Soru

A Ç I K L A M A L A R Arsanın alış tarihi Parsel Alanı m2 Arsanın alım bedeli 1- 06.10.1993 14 145 m2 22.000.000 . TL ( 22.-TL ) 2- 23.01.1996 15 459 m2 604.512.000 TL ( 604.51 TL ) Bu yere ait 2014 yılı arsa raiç bedeli : 500 TL m2 (Arsalar İmar Kanunu 18. Maddeye göre birleştirildi ve 587 m2 Kaldı) Yukarıda belirtilen arsa Kat Karşılığı İnşaat yapılak üzere 12.01.2012 tarihinde müteahhide verildi ?Yapı ruhsatı ve kat irtifakı kurulmadan önce ? 13.01.2013 Tarihinde arsanın 160 M2 Sİ 225.000.- TL sı Bedelle Müteahhide satıldı. 06.03.2014 Tarihinde Kat İrtifakı Kuruldu, Mal sahibine kalan; 11 No lu (41 M2 ) Mesken 15.08.2014 de 55.000.- TL. sına 12 No lu (44 M2 ) Mesken 18.08.2014 DE 60.000.- TL. sına satıldı SORUM: 1 - Arsanın bugünkü değeri nedir 2- Ticari Faaliyeti olmayan Mal sahibi yönünden vergisel boyutu nedir

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ekim 2014 | 19:37 Cafer Anar 556 Kişi okudu

ısyerım tapuda depo olarak gözukuyor

Soru

mrblr syn. tebernus kıreçci , ben manav dukkanı ıslettmekteyım 5 yıldır ruhsatım var ısgalıyelerımin hepsi tamam ama ısyerım tapuda depo olarak gözukuyor beledıye benım ruhsatımı ıptal edebılır mı apartmanda tek bır kısının sıkayetı soz konusu yanı benı sıkayet ettmıs kısacası zabatılar geldı ruhsatın fotokobısını aldılar ruhsat ıncelenckmıs usulsuz verılmıs dıye sıkayet söz konusymus benım ruhsatımı beledıye ıptal edebılır mı ?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Eylül 2014 | 20:58 onur özbey 555 Kişi okudu

ters dublex

Soru

Mrb tebernus bey oncelikle herkesin sorusunu yanitlayip fikir verdiginiz icin tesekkurler..Benim sorum ben suan avcilarda oturmaktayim esimin Ailesinin evi yalniz ben malum deprem ulkesindeyiz korkuyorum biraz bu bolgeden acikcasi ailemde camlicada o yuzden o tarafa tasinamk istiyorum buyuk camlica deprem acisindan cok saglam ve havasida cok temiz bilirsiniz yalniz bu evi satip 60 bin tl sini pesinat yapip ustunu kredi cekicez 150 civari bi butcemiz var camlica gibi biyerdede girisler bile 190dan basliyo bizde bi ters dublex bulduk alt katin tapusu falan herseyi var yalniz iskani alincak 150ye birakirlarsa almayi dusunuyoruz binanin daha yasi bilr dolmamis 4 aylik falan deprem yonetmeligine gore yapilmis sifir cok begendik fakat tek korkumuz su basmasi ve rutubet emlakci bina yeni oldugu icin alt yapisi iyi su basmaz diyo ama cok arada kaldim o fiyatada baska yok gibi siz ne dersiniz cok kotumu oluyo ters dublexler ...cevabiniz icin simdiden tesekkur ederim iyi calismalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Haziran 2014 | 01:29 irem saydam 555 Kişi okudu

toki indirim

Soru

Tebernüş bey iyi günler toki her yıl indirim kampanyası yapıyordu bu yıl neden yapmıyor bize bilgi verebilir misiniz.En azından gidecek yada gitmeyecek dense bizde ona göre hareket ederdik. Bazı bilgilerde 2014 başı diyor ama yılın ortasına geldik hala bir sonuç alamadık .yardımcı olursanız seviniriz Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mayıs 2014 | 20:31 hacer tesbi 555 Kişi okudu

Kurtköy vs Sancaktepe

Soru

Merhaba, Kurtköy ve Sancaktepe için, tercih edilen ev tipleri nasıldır, 1+1 mi, 2+1 mi, 3+1 mi ? Amacım kiraya vermektir, ona göre satın almayı düşünüyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Mayıs 2014 | 22:41 Sultan Bahadir 555 Kişi okudu

Dün göndermiş oldugum yazıyı burada yayınlamayarak...

Soru

Dün göndermiş oldugum yazıyı burada yayınlamayarak(hemen herşeyi yayınlamak zorunda değilim gibi birşeyler yazma kardeşim) yine burada sadece ve sadece inşaat firmalarına hizmet ettiğini ispatlamış oldun.Öyle burayı şukadar takip eden var,vatandaşı GM konusunda aydınlatıyoruz gibi tabansız sözlerle kendini savunmayada kalkma...daha önce seni burada eleştirenlere hak vermemek elde değil diye düşünmeye başladım.İstanbulda GM de BALON olduğunu ve bunun önümüzdeki zamanda patlayacağınıda sen benden daha iyi biliyorsun ya..bundan dolayıda TCMB ve TUİK in araştırma konusu olan o yazıyıda yayınlamayarak bir kez daha fahiş fiyatlara o evleri satan Para babaları olan İnşaat firmalarına hizmet ettiğini ortaya koymuş mu oluyorsun?o yazıyı yayınlaki herkes gerçekleri anlasın.Tabii bu yazıyıda yayınlama cesaretin varsa..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Nisan 2014 | 20:12 AHMET BULUT 556 Kişi okudu