Çanakkale yatırımı hakkında

Soru

Merhaba... Benim yüksek müsadenizle sorudan ziyede bir önerim olacak... Uzun zamandır birçok küçük yatırımcı gibi Çanakkale bölgesinde yatırım için araştırmalar yaptım..ilanlar,detaylar,fiyatlar,beklentiler,lokasyonlar,eksiler,artılar.... yaklaşık 6-8 ayımı harcadığım bu araştırmalar sonucu,eşimle beraber elimde yaklaşık 20 ad. yatırım portföyü ile 1 haftamızı çanakkalede geçirdik..Çanakkale hala çok güzel biryer,fakat 2-5 yıl sonrası için aynı şeyi öngöremiyorum...bölgeye ulaştığımızda (Biga-Karabiga-Kemer-Aksaz-lapseki-Geyikli-Karaburun) eşim ile beraber hayal kırıklığına uğradık..neredeyse her köy termik santraller tarafından kuşatılmış..ve malesef aktif olarak faaliyet gösteren 7-8 santrale ek olarak 11-13 ad. arası santral için onay alınmış ve izinleri alınmış çalışmalara başlanacağı günü bekliyor..Değerli arkadaşlarıma nacizane tavsiyem oralar hala cennetken dünya gözüyle son defa gidip görüp çocuklarınıza torunlarınıza anlatacak anılar gösterecek 3-5 fotoğraf bırakın. Bu arada lokasyon gözetmeksizin 40-50 bin tl arası manyıklı yatırım kanalları önerinizi istesek cevap olarak ne alabiliriz.. teşekkür ederim iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Ağustos 2016 | 14:20 Erbuğ KOÇAK 2739 Kişi okudu

avrupa konutları kayaşehir projesi

Soru

tebernuş bey günaydın öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim avrupa kayaşehir projesinde brüt 162 m 727000 tl lik daire baktım tahmini kira getirisi görüşüme göre 1500 2000 tl civarında olur diye düşünüyorum kira çarpanı uymuyor yatırım amaçlı almak uygun olurmu egeyapı batışehir projesi beni baya üzdü teslim inşaat kalitesi prim umduğumu bulamadım onun için görüşünüze ihtiyacım var bu bölgede çok proje var aşağı yukarı fiyatlar aynı alternatif olarak bitmiş soyak olimpiya kent yada avrupa atakent 3 projesinde bitmiş daireleri almak uygunmu başınızı ağrıttım ama kredi ile alacağım malum faizler yüksek bu dönemde yatırım uygun olurmu teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Mart 2016 | 09:02 mustafa yatgın 2739 Kişi okudu

Bahçeşir Spradon Quartz mu 1İstanbul mu?

Soru

Merhaba. Üniversitede okuyan kardeşim için 66 m2 spradonda eşyalı olarak 96000 peşin geri kalanı sabit taksit toplam 215000 veya 1istanbulda 63 m2 120000 peşin sabit taksitli toplam 230000 lira olan 2 daire arasında kaldık. 2 daireninde eşyasız kira getirisi 850 tl civarı.sizce uzun vadede hangi daireyi düşünelim. Metro hangi projeye yakın olacak.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Şubat 2016 | 09:52 yavuz selim ERDEN 2739 Kişi okudu

Kooperatif Hisseli Evin Kiralanması

Soru

Merhaba, Kooperatif hisseli ve arsa tapulu fakat 25 yıllık bir villalardan oluşan site var. Buradan almanın riskleri zaten malum. sormak istediğim kiralama işleminin nasıl olduğu ve bir sorun olup olmayacağı? Normal kira kanunu geçerli oluyor mu? Yoksa zaten tapu yok neyi kiraladınız gibi bir durum olup ev sahibi çıkarmak istediğinde hak iddaa edemez miyiz? Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
12 Kasım 2015 | 11:59 Mustafa Yücedağ 2740 Kişi okudu

Beylikdüzü demir romance ..

Soru

Tebernus bey merhabalar beylikdüzü demir romance'de 1+1 ev almak uzereyim ama fiyat olarak aynı kalitede cevre projelerden 50-60 bin tl fark var cevre proje kale kent te 1+1 49 m2 net evler 220 bin tl den baslıyor demir romancede 56 m2 net 295 bin tl arada cok buyuk bir fark var ama evde kullanılan malzeme olarak olarak demir romance cok kaliteli geldi ve içime sindi + olarak akıllı ev sistemleri var e-5 yakın tavan yukseliği 3 metre asma tavan var proje tamamlandıgında 1400-1500 tl civarı kiraya verileceği söyleniyor demir romancin agustos teslim deniyor kalekent ocak teslim ben evde oturmak için alacagım sizce daha ucuz olan kale kentten mi alsam bir akıllı ev sistemi e5 ve metrobuse yakınlık ıcın demir romnceden almaya degermi bu fiyat ucurumu kapanırmı sizin fikirleriniz benim hayatta ilk yatırımım olacak bu ev için hayati derecede önemli degerli cevablarınız için çok tesekkur ederim şimdiden saygılarla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Mart 2015 | 00:41 Semih sahin 2739 Kişi okudu

yönetim denetim vs soruları

Soru

SORULARIM 1:100 DAİRELİK SİTEMİZ YÖNETİMİNDE YÖNETİCİ SEÇİMİNDE SİTEDE 51 ÇOĞUNLUĞUN SAĞLANDIĞINDA KURUL OLUŞUR (KAT MÜLKİYETİ KANUNU)DENİYOR. PEKİ YÖNETİCİ SEÇİMİNDE TOPLANAN 51 YADA 60 KİŞİ DİYELİM BUNLARIN EN AZ YARISININ 1 FAZLASINI ALMASI GEREKİYOR DOĞRUMUDUR. BU SAYIMIN TEK TEK SAYILMASI EN UYGUN ŞEKİLMİDİR. YADA DİVAN BAŞKANININ HİÇ BİR ŞEKİLDE SAYMADAN BAKARAK TAMAM DEMESİMİ DOĞRUDUR. YADA KATILANLARIN HEPSİ ONAYLANMIŞMI SAYILIR. HANGİ YOL İZLENMELİDİR. 2:KAT MALİKİNİN EŞİNİN ÜSTÜNE OLAN DAİRESİNİN VEKALET VERMEDEN YA DA KAT MALİKİ GENEL KURULU HİÇ BİR KARAR ALMADAN EŞİ YÖNETİCİ SEÇİLİRSE UYGUNMUDUR. NASIL BİR KARAR ALINMASI GEREKİR.DIŞARIDAN GELEN BİR KİŞİ ELİNİ KOLUNU SALLAYA SALYAYA GELİP BEN ADAYIM DEYİP KAZANIRSA UYGUNMUDUR. 3:KAT MÜLKİYETİ KANUNUNDA DENETÇİ VEYA DENETİM KURULU DENİYOR. DENETÇİ TEK BİR KİŞİ ANLAMINDA OLUYOR. BU 100 DAİRELİK BİR SİTE YÖNETİMİNDE UYGUN BİR ŞEKİLMİDİR. DENETİM KURULU DENİYOR ÜÇ KİŞİ DEN OLUŞUYOR. BİZİM SİTEDE 2 DENETÇİ VAR BU UYGUNMUR. BUNUN SEÇİMİ DE YÖNETİCİ SEÇİMİ GİBİMİ OLUR. YANİ ÇOĞUNLUĞUN YADA KURULDU DİYELİM 51 KİŞİ VAR AMA HEPSİNİN TAMAM EL KALDIRMASIMI GEREKİR.YADA 51 YARISININ EN AZ 1 FAZLASIMIİ 4-KAT MALİKLERİ KURULU, KAT MALİKLERİNİN SAYI VE ARSA PAYI BAKIMINDAN YARISINDAN FAZLASİYLE TOPLANIR VE OY ÇOKLUĞUYLA, KARAR VERİR. BU 100 DAİRELİK BİR SİTEDE 51 DAİRE ANLAMI MI YADA ARSA PAYI NASIL BELİRLENİYOR. SONUÇTA 100 DAİRENİNDE İÇİ VE DIŞI AYNIDIR. UYGUN OLANI NEDİR. NASIL YOL İZLENİR. 5-100 DAİRELİK SİTEMİZE MANTOLAMA DIŞ CEPHE YAPILACAK BUNA KAÇ KİŞİNİN EVET DEMESİ GEREKMEKTEDİR.YADA KAT MALİKLERİ GENEL KURULUNDA 51 KİŞİ GELMİŞ OLSA HEPSİNİN EVET DEMESİMİ YADA YARISININ MI EVET DEMESİ GEREKMEKDEDİR. YADA 100 DAİRELİK SİTEDE OYBİRLİĞİ GEREKMEKTEDİR. 6-DIŞ CEPHE YALITIMINDA 2 YIL SONRA OLACAK DÖKÜLMELER YADA BAŞKA BİR ŞEY OLURSA KİM SORUMLUDUR. KAT MALİKLERİ GENEL KURULUNDA BUNU GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULARAK BİR KARAR ALINABİLİNİRMİ. 7-DIŞ CEPHE YALITIMI SONUÇ OLARAK BÜYÜK MEBLAĞ GEREKTİRİYOR. BUNUN İÇİN KAT MALİKLERİ GENEL KURULUNDA EN UYGUN ŞEKİLDE KOMİSYON KURULMASI DEĞİLMİDİR.YADA NASIL YOL İZLENMELİDİR. 8-YÖNETİCİNİN KOMİSYON OLUŞTURMADAN YAPTIRMASI DURUMUNDA BUNA KARŞI OLARAK NASIL BİR YOL İZLENMESİ GEREKMEKTEDİR. ÇÜNKÜ YAPILAN İŞLERDE HİÇ KİMSE BİR ŞEY BİLMEDİĞİNDEN BİR EVET HAYIR BAŞKA BİR DEĞİL. İTİRAZ OLARAK DAVA ETME HAKKIM BULUNMAKTADIR MI. 9-Kat malikleri, anagayrimenkulün yönetimini kendi aralarından veya dışardan seçecekleri bir kimseye veya üç kişilik bir kurula verebilirler; bu kimseye (Yönetici), kurula da (Yönetim kurulu) denir. BU MADDEYE GÖRE SİTE YÖNETİMİ TEK BİR KİŞİNİN TEKELİNDEMİ VEYA 3 KİŞİ ORTAK YÖNETİM KURULU EŞİTMİDİR. AMA PARAYI YÖNETİCİ ALIYOR. DİĞERLERİNİN SADECE İMZA YETKİSİMİ KALIYOR. OCAK AYINDA SİTE YÖNETİMİ OLACAK NASIL KARAR ALMAMIZ GEREKİYOR. 10-Yönetici, kat maliklerinin, hem sayı hem arsa payı bakımından çoğunluğu tarafından atanır. 100 DAİRELİK BİR SİTEDE 51 KİŞİ TOPLANIRSA BUNUN HEPSİNİN OYUNUMU ALMASI YADA 51/2 YARISININMI OYUNU ALMASI GEREKİYOR.YADA ARSA PAYI NASIL BELİRLENİYOR. 11-Yönetici atanırken kendisiyle yapılan sözleşmede, teminat göstermesi şart edilebilir; sözleşmede böyle bir şart olmasa bile, haklı bir sebebin çıkması halinde kat malikleri kurulu, yöneticiden teminat göstermesini isteyebilir. BU MADDE İLERİDE YÖNETİCİNİN PARA YEMESİ VEYA SİTEYİ ZARAR GÖRDÜRMESİ HALİNDE BUNUN İÇİN NASIL BİR YOL İZLENEBİLİR. KAT MALİKLERİ KURULU BUNUN İÇİN NASIL BİR KARAR ALABİLİR. 12-Kat malikleri kurulu kararları 1'den başlayıp sırayla giden sayfa numaraları taşıyan her sayfası noter mühüriyle tasdikli bir deftere yazılarak, toplantıda, bulunan bütün kat maliklerince imzalanır karara aykırı oy verenler bu aykırılığın sebebini belirterek imza koyarlar. bütün kat malikleri imzalar diyor bu nasıl anlamadım biz sadece kişi listesi var geldi mi gelmedi mi diye ona imza atılıyor ondan mı bahsediliyor. 13-KMK 19.madde gereği bina mimari projesine aykırı değişiklik ve tesisler için tüm kat maliklerinin beşte dördünün oluru alınmalıdır. BU MADEYE GÖRE DIŞ CEPHE YALITIMINDA 100 DAİRELİK BİR SİTEDE 80 DAİRENİN Mİ OYU GEREKLİDİR. BİRDE BU OY HAKKI KAT MALİKLERİ GENEL KURULUNDAMI ALINMASI GEREKMEKTEDİR. KAPI KAPI GEZİLEREK BU ALINIRSA KİMİN İMZALADIĞI NASIL BELİRLENECEKTİR. BUNU YOLU NEDİR. BİR YOL GÖSTERİRMİSİNİZ. DIŞ CEPHE YALITIM BU MADDE İÇİNDEMİ DİR.YAZILI RIZASI OLMADAN DİYOR BU SADECE İMZA OLAMAZ DOĞRUMUDUR. 14-Yönetici bu tip konularda kat malikleri kurulunca açıkça yetkili kılınmışsa bina adına dava açabilir ve dava giderlerini bina gelirlerinden karşılar. Açılacak dava hangi konuda açılmış ise mahkeme o konuda karar verecektir. Yönetici kat malikleri kurulundan yetki almamış ise ancak malik sıfatı ile kendi olanakları ile dava açma hakkını kullanabilir. AÇIKÇA YETKİ DEMEK BUNU KARAR DEFTERİNEMİ İŞLEMEK GEREKİYOR.YÖNETİCİ SEÇİLMESİ AVUKATA TUTMASINI GEREKTİRMİYOR ANLADIĞIM KADARIYLA DOĞRUMUDUR. AVUKAT TUTMA VE İCRA TAKİBİ İÇİN AYRICA YETKİMİ ALMASI GEREKİYOR. BU AÇIKÇA O GÜN BELİRTİLMELİDİRMİ. 15.KAPICININ SİGORTASIZ ÇALIŞTIRILDIĞINDA ŞİKAYET ETMESİ DURUMUNDA BUNDAN YÖNETİCİMİ SORUMLUDUR. YADA KAT MALİKLERİ GENEL KURULUNDA YÖENTİCİYE SENİN TUTACAĞIN KAPICININ BÜTÜN HAKLARINI AYNEN KABUL EDİYORUZ DİYE MALİKLER TEK TEK DİLEKÇEMİ VERMESİ GEREKİRDİ. KAPICI GİTTİ MAHKEMEYE BUNUN SORUMLUSU KİM. YÖNETİCİNİN KAT MALİKLERİNE KAPICIYI SİGORTASIZ ÇALIŞTIRIYORUM DİYE HABER VERMEZİ GEREKMEZ Mİ. BUNA ÖDENEN TAZMİNATI KİMİN ÖDEMESİ GEREKMEKTEDİR.YA MAHKEME OLSAYDI TAZMİNAT KAZANMIŞ OLSAYDI SORUMLUSU KİM OLACAKTI.KAT MALİKLERİ KURULUNDA BUNUN İÇİN NASIL YOL İZLENİLMESİ GEREKİR. ASGARİ ÜCRETTEN AŞAĞI VEYA YUKARI MAAŞ VERİLEBİLİR Mİ.BU YETKİLER TEK TEK İMZA KARŞILIĞI VERİLİYOR. YADA OY SAYIMI ÇOKLUĞU İLEMİ. YADA KAPICI TUTULACAKSA BUNUN ŞARTLARI EN İYİ KAT MALİKLERİ KURULUNDA HERKESİN ÖNÜNDE ALINMASI GEREKMEZ Mİ. 16-MANTOLAMA İŞLEMİNDE NELERE DİKKAT EDİLMELİ , GÜVENLİ FİRMA VE MALZEME İSİMLERİ NELERDİR. 17-IV - KARARLAR: MADDE 32 ? ANAGAYRİMENKUL KAT MALİKLERİ KURULU TARAFINDAN, SÖZLEŞME, YÖNETİM PLANI VE KANUN HÜKÜMLERİ UYARINCA VERİLECEK KARARLARA GÖRE YÖNETİLİR.4143 BÜTÜN KAT MALİKLERİYLE KÜLLİ VE CÜZİ HALEFLERİ, YÖNETİCİ VE DENETÇİLER, KAT MALİKLERİ KURULUNUN KARARLARINA UYMAKLA YÜKÜMLÜDÜRLER. ANAGAYRİMENKULÜN KULLANILMASINDAN VEYA YÖNETİMİNDEN DOLAYI KAT MALİKLERİ ARASINDA VEYA BUNLARLA YÖNETİCİ VE DENETÇİLER ARASINDA VEYA DENETÇİLERLE YÖNETİCİLER ARASINDA ÇIKAN ANLAŞMAZLIKLAR, KAT MALİKLERİ KURULUNCA ÇÖZÜLÜR VE KARARA BAĞLANIR. KAT MALİKLERİ KURULU KARARLARI (1) DEN BAŞLAYIP SIRAYLA GİDEN SAYFA NUMARALARI TAŞIYAN HER SAYFASI NOTER MÜHÜRİYLE TASDİKLİ BİR DEFTERE YAZILARAK, TOPLANTIDA BULUNAN BÜTÜN KAT MALİKLERİNCE İMZALANIR; KARARA AYKIRI OY VERENLER BU AYKIRILIĞIN SEBEBİNİ BELİRTEREK İMZA KOYARLAR. BİR HUSUS HAKKINDA İLERDE ÇIKAN ANLAŞMAZLIKLAR, KARAR DEFTERİNDE AYNI HUSUSA DAİR DAHA ÖNCE VERİLMİŞ BİR KARAR VARSA KAİDE OLARAK ONA GÖRE ÇÖZÜLÜR. 18-D) Yönetici: I - Atanması: Madde 34 ? Kat malikleri, anagayrimenkulün yönetimini kendi aralarından veya dışardan seçecekleri bir kimseye veya üç kişilik bir kurula verebilirler; bu kimseye (Yönetici), kurula da (Yönetim kurulu) denir. SORUM ŞU BU MADDEYE GÖRE YÖNETİCİNİN YAPTIĞINI 3 KİŞİ YÖNETİM KURULU YAPARSA SORUN MU OLUR DAHA İYİ DEĞİLMİ 3 KİŞİ BU MADDEYE GÖRE KAT MALİKLERİ KURULU KİMLERDEN OLUŞUR. YÖNETİCİ VE DENETÇİLER HARİÇ BİR KURULMUDUR. YAZDIĞIM SORULARA BU İŞ YOĞUNLUĞUNDA TEK TEK VERECEĞİNİZ CEVAPLAR İÇİN ÇOK AMA ÇOK TEŞEKÜR EDERİM. ALLAHA EMANET OLUN KOLAY GELSİN.

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
11 Ocak 2015 | 22:12 cengiz çatal 2739 Kişi okudu

tapuda farkli gorunen kat

Soru

merhaba tebernus bey. almayi dusundugum daire duz giristen sonra 4 katli apartmanin 3. katinda bulunuyor. tapu kaydinda daire 2. kat olarak geciyor. komisyoncuya sordugumda giris katin ve 1. katin bodrum 1/ bodrum 2 gibi gecebilecegini sorun olmadigini soyledi. imari inceledigimde 4 kat imar izni oldugunu, kot payinin olmadigini gordum. sorum su: apartman mevcut durumda duz girisin uzerine 4 kat seklinde ama tapuda 4. kat 3. kat, benim alacagim 3. kat 2. kat olarak geciyor. imarda ise 4 kat izin geciyor, bu apartman yikildiginda 1 kat daha cikilabilir anlamina mi geliyor bu durum? daire konum olarak kucukyalida. tesekkurler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ocak 2015 | 11:24 umit calik 2739 Kişi okudu

Buca'da 1+1 yatırım amaçlı alınıp kiraya verilebilir mi?

Soru

Serdar Bey merhaba, Çeşme'de öğretmen olarak görev yapıyorum. Elimde 150 bin Tl kadar nakitim var. Burada ev fiyatları çok yüksek olduğundan buradan ev almam mümkün görünmüyor. Elimdeki parayla Buca'dan 2 adet 1+1 alıp kiraya versem sizce uygun bir yatırım olur mu?

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
09 Eylül 2014 | 13:22 Metin Cesur 2739 Kişi okudu

çandarlı dalyanda sit kalkacakmı

Soru

çandarlı mavi kentte arsamız var , 1.derece dogal sit alanı dediler , ama belediye bize bakanlıkla yazıştıgını büyük ihtimalle sitin kalkacagını söyledi sebebide orası 20 senedir imara açıkmış , son 2 senedir inş yasak .. orayla ilgili bizi bilgilendirirseniz seviniriz ..yaklaşık 500 kişi aynı sorunu yaşıyor ..eger sit kalkmassa mahkeme veya takas olayı ne kadar sürede sonuçlanır ...1 seneden fazla oldu bakanlıktan cevap gelmedi ...ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ , MAVİ KENT MAGDURLARI ..

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
25 Nisan 2013 | 01:12 kartal paşalı 2739 Kişi okudu

KIRKLARELİ ÜSKÜP KÖYÜNDEN ARSA ALINIRMI SİZCE?

Soru

Merhaba Tebernüş bey Kırklareli üsküp mahallesinde tarla fiyatları ucuz diğer yerlere göre sizce uzun vadeli buradan yatırımlık tarla alnırmı ayrıca diğer sorum sizce alınacak bu yerlerde konum itibarıyle ne türlü gelişim olabilir yatırım açısından... şimdiden teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Şubat 2017 | 02:15 Hasan Tanış 2740 Kişi okudu