Esenyurt NLogo projesimi , YŞGYO Levent Elexia Levent

Soru

İyi Günler Teberrüş bey , 150.000 TL nakitimiz var.Yatırım için Özyurtlar Esenyurt NLogo 1+ 1 = 80 m2 / 250.000 TL ( 48 ay sıfır faiz ) ; YŞGYO Levent Elexia 1+1 = 68 m2 598.000 ( 100 ay sıfır faiz ) olarak 2 projeye kadar eledim.Birisi Esenyur' un seçkin prolerinden biri ve firma için kendi logosu olduğundan dolayı prestiji anlamında değerli.Kapısının önüne 2019 Metro son durağı geliyor.Alışveriş merkezi,havuzu..v.b. gibi bir çok özleliği var.Ancak diğeri de şehrin merkezinde bir proje.Kararsız kaldım sizce yatırım için hangisi daha çok artış gösterir ve kira getirisi getirir.Şimdiden çok teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Eylül 2016 | 13:05 Ümit AKGÜL 2448 Kişi okudu

En azından eski ama güçlendirilmiş ev mantıklı bir yorum mu?

Soru

Tebernüş Bey Merhaba, Güngören Akıncılarda dün 244.000 TL ye bir ev için kapora verdim. Sorum bina ile ilgili. Satın aldığım evin bulunduğu bina 1987 yılında yapılmış, proje ve yapım izinlerinde bir problem yok. Krediye de uygun. Ancak söz konusu binada 1994 yılında bir ses gelmiş ve bina zemine oturmuş. Bina sakinleri belediyeye başvurduğunda belediye ekipleri binayı riskli olduğu için nüfustan tahliye etmişler ve İTÜ den oturulabilir raporu alınıncaya kadar binaya giriş çıkışı yasaklamışlardır. Daha sonra İTÜ gözle yapılan incelemede binanın taşıyıcı kolon ve kirişlerinde bir çatlak bulunmadığını, binanın 5 mm yana kaymış olabileceğini, binaya takviye gerektiğini ve takviye esnasında ise binada oturulmasında sakınca bulunmadığını belirtir rapor sunmuştur. Daha sonra bina güçlendirilmiş ve 1999 depremlerinde de binaya bir şey olmamıştır. Evi almadan önce bu olayı yaşayan ve hala aynı binada oturan eski bit malikle konuştuğumda, binayı çok sağlam güçlendirdiklerini bir sıkıntı olmadığını söylemiştir. Yakın çevremdekiler de, alacağım diğer eski binalarda da eğer rapor alınsa bunun gibi sonuçlar çıkacağını, kafama takmamam gerektiğini söylemişlerdir. Netice de ben de bu yorumlara katılarak ve binanın da İki deprem atlatmış olmasını göz önünde bulundurarak evi dün aldım. Sorum şu: kaporayı verdikten sonra tekrar eve gittiğimde içim huzursuz oldu. Sizce kaporam yansa bile bu evden caymalımıyım? Ama dediğim gibi caysam bile bütçem gereği yine eski bir binada ev alabileceğim. Cevabınız ve yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim . Saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Mart 2016 | 10:20 Levent Uğur 2448 Kişi okudu

Karar icin kisa listemi olusturdum, secmede yardimci olabilir misiniz?

Soru

Merhaba, yatirim icin dusundugum alternariflerimi 4'e indirdim 1)Istanbul saraylari - bosphorus city 60 - 72 metrekare, 1+1, 280 - 320 bin arasinda, kira getirisi 900- 1.100 tl olan 2) Gaziosmanpasa Ordu Caddesi uzerinde 95 metrekare, 2+1, 285 bin tl, kirasi 1.150 tl olan normal bir apartman dairesi (20 yillik, ici yenilenmis) 3) kartal metro yakinlarinda 55- 68 metrekare arasi 280 - 305 bin arasinda 1.100 - 1.20p tl getirisi olacak, yeni baslayan 2017 sonunda teslim edilecek yeni bir proje (ac moment - cukurova balkon) 4) uprise elite kartal sitesi, 60 metrekare 310 bin tl ye 1.200 tl kora getirisi olan bir daire Kararsiz kaldigim konu ise; -henuz yeni baslamis bir proje mi, (ac moment, cukurova balkon) acaba sifor olacagi icin prim yapma ihtimali daha yuksek olur mu - Kucukcekmece bolgesi havalimani tasinma sonrasi bir deger kaybi yasar mi - Normal apartman dairesi cok kolay kiraci bulunacak olmasina ragmen, eski bir yapi oldugu icin prim yapmama ihtimali olur mu Yardim ve yonlendirmeleriniz icin simdiden tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Mart 2016 | 23:34 ozgur yildirim 2447 Kişi okudu

ARSA SATIŞI DEĞERLENDİRMESİ

Soru

Sn. Tebernüş bey merhaba, Bizim Çatalca'nın Çanakça köyünde köy içinde 550 M2 arsamız mevcut. 3. hava limanı ve kanal İstanbul projeleri dolayısı ile satışını erteliyoruz. Değerlenme imkanı var mıdır.? Beklemeye devam etmeli miyiz? fikirlerinizi, alabilirsem sevinirim. İyi çalışmalar,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Eylül 2015 | 14:34 Esengül Bakar 2447 Kişi okudu

Istanbulda akilli yatirim

Soru

Sayin Tebernüs bey, yurtdisinda yasiyorum ve istanbulda emlak´a yatirim yapmak istiyorum. Ancak ne tür yatirim yapacagima karar veremedim henüz. Yardimci olursaniz sevinirim. ilgilendigim projelerden biri Avrupark. Cihan Insaat´in 2018e Kadar öngördügü pirim yüzde 80 ve 1+1 dairenin fiyati 212000 TL. yüzde 50 pesinat diyeri 30 ay vade. Yani su anda elimdeki para 100000 TL. Sizce bu projeye yatirim yapip teslimden sonra kiraya verip ve belkide 10 yil sonra satmakmi daha mantikli/karli olur veya Arsaya (10 yil) yatirim yapmakmi? Aklimda olan yerler Silivri, Catalca, Arnavutköy, Cerkezköy. Icabinda elimdeki para ile degisik semtlerden 2 tane arsa almak var aklimda. Sizce bu sekil yapmakmi yoksa bütün parayi tek 1 arsaya yatirmakmi daha faydali olur. Gördügünüz gibi 3 Secenek arasinda gidip geliyorum. Bi yol göstere bilirseniz cok sevinirm. Saygilar Özcan Inetas

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ağustos 2015 | 06:50 Özcan Inetas 2447 Kişi okudu

bezirganbahçe toki konutları

Soru

tebernuş bey merhaba.yatırım amaçlı ev almak istiyorum.göktürk yada halkalı bezirganbahçede.göktürkte giriş kat 75 metrekare eve 160 bin istiyorlar.bezirganbaçede 90 metrekare ev 5. yada 6.katlarda evede 160 bin istiyorlar.yatırım amaçlı hangi semt daha karlı olur.bilgi verirseniz sevinirim.iyi çalışmalar..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mayıs 2014 | 13:52 miray aydın 2448 Kişi okudu

kendi arsası üzerine inşaat yapıp satmak

Soru

iy günler, ben ve ortağım 6 yıl önce bir arsa aldık ve geçen yıl sonunda üzerine küçük plaza yapmaya başladık ve inşaat bitmek üzere, inşaatı kendimiz yapıyoruz. henüz kat irtifakı kurmadık. binayı satmaya karar verdik. satar isek, defter tutmadığımız için, arsa bedeli de 6 yıl önceki kayıtlı değer olduğundan, inşaat bedeli ve arsa bedeli dikkate alınacağından yüksek miktarda vergi çıkar mı? yoksa 5 yıllık muafiyetin etkisi varmıdır. teşekkürler

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
16 Eylül 2013 | 11:07 mesut öğütgen 2447 Kişi okudu

Arnavutköy Yenişehir hk.

Soru

Tebernüş bey merhabalar, Size sormak istediğim Arnavutköy de kurulacak olan yenişehir hakkında, Dursunköy de arsamız var orası çevre ve şehircilik bakanlığı tarafından özel proje alanı ilan edilmiş şu an herşey bakanlıktaymış, imar çıkacakmış, mühendisler orada çalışmalar yapıyormuş aldığım bilgiler böyle.Sizinde bir bilginiz varsa bu konu hakkında (bunların dışında) bilgi verirseniz çok sevinirim.... Şimdiden teşekkür ederim.Kolay Gelsin Tebernüş Bey......

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Aralık 2012 | 15:14 Deniz Topalömer 2448 Kişi okudu

Suryapı tapu vermiyor ve hiç kimseye ulaşamıyoruz!

Soru

Merhaba tebernüş bey, suryapı şirketinden lavender sitesinden 2016 yılında lansmanda daire aldık , borcumuz biteli ve teslim olalı 3 sene olmasına rağmen tapu vermiyorlar ve ilgili hiç kimseye ulaşamıyoruz. Kurumsal firma diye güvendik , bireysel müteahhitlerden beter çıktılar. Altan beye de ulaşılamıyor zaten ! Hep böylelermiş ve evleri ipotek ederek yeni finansman sağlıyorlarmış. Yıllarca borç ödeyip zar zor aldığımız 1+1 olan Bizim evimizi ipotek ettirmeye hakları var mı? Altan beye ve ekibine ulaştırabilir misiniz? Çok teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Haziran 2022 | 08:49 Tolga Şanlı 2445 Kişi okudu