Şehir merkezi daire fiyatları neden düşüyor?

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Son 5 yıldır birşey dikkatimi çekti şehir merkezi ev fiyatları düşmekte. Örneğin Ortaköy bu semtte m2 fiyatları 3 yılda yaklaşık %25 azaldı aynı şekilde istinye'de eski site içindeki dairelerde 5 yıldır aynı fiyat. Sizce bu bir fırsat mıdır yoksa böyle düşmeye devam mı edecek. İyi çalışmalar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Temmuz 2020 | 17:02 zeki gültekin 2444 Kişi okudu

Bizim Mahalle hakkinda fikirleriniz

Soru

Slm, 2020 sonu bitecek olan BIZIM MAHALLE Kucuk Cekmece den proje basinda daire alirsam, teslimde yaklasik % kac prim yapabilirim?? VE Kanal istanbul baslangic -bitis tarihi yaklasik ne zaman. THANX

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Temmuz 2018 | 14:06 filiz yesil 2443 Kişi okudu

Yeni kiracının geçmiş dönemde yapılmış yakıt giderlerine olan sorumluluğu?

Soru

Merhabalar... 01.06.2017 tarihinde emlakçıdan site içerisinde bir apartman dairesi kiraladım. Emlakçı bana kira bedelinin 600 tl olduğunu, bu yaz itibarıyle doğalgaza geçileceğini, site yönetiminin merkezi sistem kalorifer olayını kapattığını ve artık doğalgaz vasıtasıyla ısınmanın gerçekleşeceğini söyledi.Sözleşmeyi imzalamadan önce emlakçıya kira bedelinden başka bir aidat vb ödemesi var mı diye sordum. Emlakçı hayır kesinlikle yok olursa 25-30 tl bi kapıcı parası olur doğalgazlı evin ısınmayla ilgili başka ne aidatı olacak dedi.Ben emlakçının bu sözüne itimat ederek sözleşmeyi imzaladım ve 03.06.2017 de söz konusu apartmana taşındım.Taşındıktan iki hafta sonra kapıya gelen görevlliye aidatın nekadar olduğunu sordum(temizlik kapıcı vs. için alınacak ücret) aylık 150 lira olduğunu söyledi. Akabinde bilgi almak için yöneticiyi aradım bu 150 tl aidat neyin nesi diye.Sitenin 2017 yılı için alınan kömür vb masrafları için belirlenen aidat olduğunu ve bunun eylül ayına kadar devam edeceğini ve bunu benim ödemem gerektiğini söyledi. Ben bu daireye yazın taşındığımdan zaten kalorifer yanmıyordu ortada yakılmış ve bitmiş kömürün borcu var(Haziran-Eylül arası toplam 600) ve bu kış kombiyle devam edilecek. Sizlere sormak istediğim,ne emlakçının nede ev sahibinin evi tutarken bana söylemedikleri bu aidatı kim ödeyecek, ben bu tutarı ödemekle sorumlu muyum, bana ait olmayan kışın yanıp bitmiş kömürün parasını ödemeli miyim , yoksa ev sahibi ve emlakçı bana bilgi vermediği için ev sahibine mi başvurmalıyım. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Haziran 2017 | 12:19 sabri özen 2443 Kişi okudu

HANGİ YATIRIM ARACI DAHA KARLI

Soru

Merhaba Tebernüş bey,fikirleriniz bizim için gerçekten önemli.. öncelikle 100 bin liralık bir yatırım düşünüldüğünde sizce arsa hala tercih edilebilir bir yatırım mıdır diğer yatırım araçlarını düşündüğünüzde. Sizce şu an arsa için en fırsat bölge nereler mini bir sıralama yapar mısınız lütfen. Özellikle İst dışında gelecek vadeden bölgeler nereler. Mesela Kartepe Bolu Sakarya illerinde arsa tavsiyesi yapar mısınız. Ve en önemli sorum bu yatırımı siz yapacak olsanız tercihiniz ne olurdu..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Nisan 2017 | 08:16 Tahir Bey 2444 Kişi okudu

merkezi sistem boş daireye doğalgaz faturası ödenir mi?

Soru

Tebernüş bey merhabalar, Merkezi sistem doğalgazlı evim boş doğalgaz faturasını 24 bölüyorlar bende 24/1 mi? ödemek zorundayım yoksa bir kısmını mı ? ödemem gerekiyor.Bununla ilgili herhangi bir yasa varmıdır.Teşekkür ederim iyi çalışmalar.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Eylül 2016 | 20:27 Yıldırım FIRINCI 2443 Kişi okudu

Silivri de konut imarlı arsa

Soru

Merabalar,silivriden konut imarlı arsa almayı düşünüyorum yaklaşık 300 metrekare, fiyatı 30.000 -40.000 TL arasi,sizce bu fiyat mantıklı mı veya metrekaresi kaç paradan almak gerekli

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Mayıs 2016 | 18:55 Ali doğan gunes 2443 Kişi okudu

Batı Ataşehir'deDeluxia Palace'daki 2+1 daire ile Kadıköy Moda Sahilde 42 senelik bitişik nizam ,bahçeli Bodrum kat bir evi üzerine para alıp takas etmeli mi?

Soru

2010 yılında 404 bin TL ye aldığım ve şu anda 2600 TL ye işyerine kiraya verdiğim yatırım amaçlı bir evim var.Moda'da 42 senelik.bitişik nizam,478 m2 üzerine kurulu bir binanın 6/118 arsa paylı ve kat mülkiyetli bir bahçeli bodrum katı ile takas durumu hasıl oldu,üzerine de yaklaşık 300 bin TL alacağım.Ataşehir bu hızla prim yapmaya devam eder mi? Moda'da yenilenme olmaz ise zarar eder miyim.Moda'daki evi 450 bin TLe mal ettiğimde 2000TL ye kiraya verebileceğim.Risk ve fayda konusunda tavsiyenize ihtiyacım var,amacım yatırım,ve sıkıştığım bir gün elden çıkartmak zorunda kalmadan ikame etme fikri. Eğer yorumunuz,durumumu değiştirmemem yönündeyse;Tuzla Evora'da maketten almış olduğum 1+1 evi mi öncelikle elden çıkarmalıyım.Alış bedeli 110 bin TL,kira 550 TL.Teşekkürlerimle

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ekim 2015 | 19:38 Petek Aksun 2444 Kişi okudu

Oyak Buca 1. Etap teslim olacak ama......

Soru

120mt2 daire pek kullanışlı gelmedi bana.artıları da çok.güvenlik,yüzme havuzu,sosyal tesis,içinde ankastre,klima,bulaşık makinesı,ortak kullanım alan jenaratör ...benim için biraz dar gibi.acaba bu evi satsam üzerine fazla ilave etmeden yeni geniş ir ev alabilirmiyim.izmir piyasasında bu ev ne kadara satılır sizce.cevaplarsanız çok sevinirim.teşekkürler.

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
31 Ağustos 2015 | 14:31 Dilek Atamer 2444 Kişi okudu

Park alanı satın alınması

Soru

Merhabalar, Bayramoğlu'nda köşe başına bitişik arsam var,ancak köşe başında park alanı olarak ayrılmış bir alan var yaklaşık 200 m2. Bu alanı benden önceki arsa sahibi belediyeden satın almak istemiş ancak belediye vermemiş. Emlakcılardan duyduğum belediyenin bugünlerde paraya ihtiyaç duyduğu ve satabileçeğini söylüyor. Bu durumda haberim olmadan (takipçiler olabilir) yada barayı biriktiremeden (şu sıralar bedelini ödeyebilecek durumum olmayabilir) başkası bu arsayı alabilir mi? Belediye ilk olarak acaba ilk komşu parsele yani bana mı soracaktır?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Haziran 2015 | 10:17 Zehra Özyıldırım 2444 Kişi okudu

silivriyle ilgili bir soruda düsuncelerniz yazmisdiniz 2012de ayni görüstemisiniz acaba

Soru

merhaba tebernüs bey nasilsiniz? silivriyle ilgili bir yorumunuz okutum bir soruda acaba silivriyle ilgili 2012de alttaki düsünceleriniz ayni hala yoksa bir seyler degistimi acaba.?Selam. Rica ederim. 1) Öncelikle çok entellektüel bir soru sormuşsunuz. Böyle bir soru için ben de teşekkür ederim. 2) Bu ülkede planları ve projeleri fazla ciddiye almayın. 3) Silivri bir türlü gelişim potasına giremiyor. "Silivri gelişecek" haberlerini ilk yapan gazeteci benim... İlk haberi yapışım üzerinden 7 yıl geçti... 8. yıla girdi... Silivri'de KİPTAŞ'ın yapıtğı iki etabı ve Tesco KİPA'yı saymazsak Silivri uygun adım yerinde sayıyor:)) Uzun sürede yerinde sayacak gibi... Silivri'de köpük var... 3) Arsa ve araziniz varsa, heyecanlı alıcılar buluyorsanız satın gitsin... Almak için ise acele etmeyin... Metrekaresine 10 TL'ye arazi ve 20 TL'ye arsa buluyorsanız alın... Yoksa nakitte kalın... Bu haliyle Silivri'nin gelişmesi bugünden yarına olabilecek bir şey değil...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2015 | 02:19 erdogan yilmaz 2444 Kişi okudu