tokıden vazgecmek

Soru

merhaba Tebernüş bey.. öncelikle size bu konularda vermıs oldugunuz bilgiler için cok tesekkur ederım. benım sıze sormak ıstediğim şöyle bir sorum vardı; ben ADANA toki kentsel dönüşüm konutlarından bır ev aldım. ama işlerim kötü olmaya başladı ve ödemelerde zorlanıyorum. ben bu toki den vazgecmek ve paramı gerı almak istiyorum. böyle bir durum mümkün mü yada ödemeler yapamazsam ne gibi durumlar karşıma çıkar ? ıyı günler, kolay gelsin

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Mayıs 2014 | 11:03 murat tibili 1654 Kişi okudu

delta deluxe projesi

Soru

efendım merhabalar...ben bu projeye yatırım amaçlı gırmek ıstyrum...onerrrmısınız....3 1 155000 olarak gozukuyor....karrsızım...anadolu tarafında emlak fıyatları cok yuksek...beylıkduzunu de bılmıyorum....ıyı gynler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Ekim 2013 | 11:33 edip zannuboglu 1653 Kişi okudu

Kahraman Yapı

Soru

Tebernüş Bey Kurban bayramınızı en iyi dileklerimle kutluyorum.Verdiğiniz hizmet den dolayı da sizi tebrik ediyorum.Sorum Kahraman Yapı nın Haliç Panorama Gaziosmanpaşa ile ilgili , 1+1 brüt 58,38 m2 160.000-TL başlangıç fiyatı ,2015 yılı teslim projesi.Size sorum; lokasyon,m2 bazlı fiyat ve özellikle firma referansı ile ilgili,cevabınız için çok teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ekim 2013 | 10:00 Baha Melli 1654 Kişi okudu

toki fiyatları

Soru

tebernüş bey merhaba 2013de yapılan ekimde satışa çıkacak olan adana gürselpaşadaki tokilerin fiyatlarını öğrenmek istiyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Eylül 2013 | 20:11 nuri akpınar 1654 Kişi okudu

sarıgöl kent konutları

Soru

tebernüş bey sarıgöl kent konutlarında 2+1 daire 90 m 200 bin isteniyor sizin sarıgöl kent konutları hakkında bilginiz var mı gop belediyesinin bir projesi sarıgöl kent konutları yatırım için uygunmudur kolay gelsin teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Ağustos 2013 | 15:15 ferhat ok 1654 Kişi okudu

vergi cezası [deger artis kazanci-gelir vergisi]

Soru

Selamlar Tamamen ihtiyaçtan aldığım; aldığım tarihte harabe halde olan, bankadan biraz yüksek göstermek suretiyle çektiğim banka kredisi ile evi aldım kredinin bir-kısmını evin tadilatına harcadım. Bir süre oturdum . Eşim sağlık sebebiyle sattım. Diğer bilgiler aşağıdadır. Bize bu konuda yol gösteriverirsiniz seviniriz. Yazı aynen aşağıdadır. 20.000-tl(kullanılan kredi 26.500 tl) satışb kredi delil gösterilmiştir Saygılarımla T.C GELİR DAİRESİ BAŞKANLIĞI Ankara Vergi Dairesi Başkanlığı (Etimesgut Vergi Dairesi Başkanlığı) Sayı:29xxxxx3 34/4 Konu: Gayrimenkul alım-satım kazancı hk. Sayın:Türkan xxxxx İstasyon mah. Alan sok.no :xxx/1x etimesgut/Ankara Dairemiz sicil kayıtlarının tetkikinde xxxxxxxxxxxxx(TC:xxxxxxxxxxx) vergi numarasında potansiyel mükellef olarak kayıtlı olduğunuz tespit edilmiştir. 193 sayılı Gelir Vergi Kanununun ?Değer Artışı Kazançları? başlıklı mükerrer 80?inci maddesinde gayrimenkullerin iktisap tarihinden başlayarak (01.01.1997 tarihinden sonra iktisap edilenler için) beş yıl içinde elden çıkarılmasından doğan kazançların değer artışı kazancı olduğu,elde edilen değer artışı kazancının 2009 takvim yılı gelirleri için 7.600.-TL?lik kısmının müstesna olduğu hükme bağlanmıştır. Aşağıda ada parseli ve alış-satış tutarları belirtilen 1 adet gayrimenkulün satışı nedeniyle değer artışı kazancınız için beyanname vermeniz gerekmektedir. Beyanname vermediğiniz takdirde dönem matrahlarının re?sen takdir edileceği hususunu; Bilgilerinize tebliğ ve rica ederim MÜDÜR YARDIMCISI xxxxxxxxxxxxxxx MÜDÜR A. Satış tarihi Sat Iş bedeli Elde ediliş şekli cinsi Satın alanın adı soyadı Türkan xxxxx ALIŞ TARİHİ; 16.12.2005 TAPUDA GÖSTERİLEN VE RAYİİÇ BEDEL 12.000 o günkü SATIŞ TARİHİ 09.04.2009(benim sattığım tarih) DELİL OLARAK SUNULAN BANKADA ÇEKTİM 20.000-tl(kullanılan kredi 26.500 tl) satış Kat irtifakı SATIN ALAN KİŞİ;xxxxx tüzün

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
15 Şubat 2013 | 18:31 HÜSEYİN TEPE 1653 Kişi okudu

DEVREMÜLKTEN CAYMA

Soru

Bir ay önce termalden devremülk sözleşmesi yaparak bir miktarını kıredi kartından çektirip geri kalanınıda senet imzalayarak devremülk aldım.Ancak yirmi gün sonra ödemelerde zorlanacağımı anlayıp devrmülk almaktan vaz geçmeye karar verdim.Bu kararımı sözleşme yaptığım şirkete bildirdim.Benden toplam bedelin %20 kadar ceza ödersem vazgeçebilecegim yanıtını aldım.devremülkü kullanmadım teslim edilmesine yaklaşık bir yıl var.Yaptıgım araştımalarda devremülk satış sözleşmesinden devremülk teslim edilene kadar cayma hakkım olduğunu öğrendim.Bana yapılan satış kampanyalı satış olduğundan;Sanayi ve ticaret bakanlığının 13 Haziran 2003 tarihinde Kampanyalı satışlara ilişkin uygulama usul ve esasları hakkındaki yönetmeliğin 14. maddesi cayma haakkını ;düzenlenen kampanyalarda hizmetin teslim veye ifa edilmemesi koşulu ile tüketicinin bu talebini noter veya iadeli taaütlü olrak bildirmesi ile satıcı hizmetin teslim tarihini geçmemek koşulu ile alıcının ödemiş olduğu tüm bedeli ve kıymetli evrakı tüketiciye iade etmekle yükümlüdür der.YineTüketici hakları kanununun 7.maddesindede kampanyadan ayrılma ile ilğili;Tüketici kampanyadan ayrılmaya karar verdikten sonra kampanyayı düzenleyen, mal veya hizmetin tüketiciye teslim tarihini geçmemek şartıyla tüketicinin o ana kadar ödediği tüm bedeli ödemekle yükümlüdür ibaresi bulunmaktadır.Şirkete ben bu yönetmelik ve kanundaki maddeleri yazıp cayma hakkımı kullanmak istediğimi noter aracılığı ile bildirdim.Ancak olumlu bir yanıt alamadım ve bana kredi kartından çekilen tutarı ödemeden ancak senetlerimi verebileceklerini söylediler.Bende neye istinden ödemeyeceklerini sorduğumda şu ana kadar yaptıklar ımasraflar ve damga vergisi için kestiklerini söylediler.Böyle bir kesinti yapabilirlermi ve mahkemeye başvurduğumda kazanma şansım nedir kaybetme olasılığım varmı.Bununla ilgili örnek bir dava internette bulamadım.Yardımcı olursanız sevinirim.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
28 Aralık 2012 | 08:32 DURHAN SALAR 1653 Kişi okudu

Silivri Kınalı 1 Sitesi

Soru

Sayın Tebernüş bey, Sivilri de bulunan Kınalı 1 Evleri'nden bir ev almayı planlıyoruz. Dairelerin krediye uygun olduğu yazıyor ancak iskan başvurusunun 2 ay içinde olacağını belirttiler. Siteyle ilgili internette siteyi yapanların satış sırasında birden fazla kişiye satış yaptıklarına yönelik bilgiler buldum. (Bu nasıl yapıldı anlayamadım ama haberler var) Silivri Kınalı da bulunan Kınalı 1 Sitesi konusunda size danışmak istedim. Kredi kullanacağımız için endişe ettim ve danışmak istedim. Değerli zamanınız için teşekkür ederim. Saygılarımla Mehmet Olgun

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Temmuz 2012 | 20:36 Mehmet Olgun 1653 Kişi okudu

Fiyaka Tuzla 3

Soru

Fiyaka Tuzla 3 sitesinin İgdaş'a olan bina başı 9100 TL lik borcu Fiyapı şirketi tarafından ödenmiyor ve sürekli 15 gün sonrası için herşey tamam diye bilgi veriyorlar. İletişime geçmiş olduğum Fiplus şirketinden Oğuz Bey'in borcun ödenmesi için verdiği tarih 24 Şubat ve sonrasında Fiyapı'dan Funda Hanım'a sorduğumda nedenini açıklayamayacağını ve işin Mart ayı ortasına sarktığını öğrendim. Meğerse herkese aynı şekilde davranıp şu tarihte tekrar arayın diyorlarmış. O tarihte aradığınızda yok şu tarihte arayın diyorlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Şubat 2012 | 06:51 Sergin Yolsal 1654 Kişi okudu

Kiracılıktan bıktım artık.

Soru

Merhabalar tebernüş bey ben ev almak istiyorum fakat sartlar okadar zorki cesaretim bir anda cekili veriyor 2000 tl maaş,la calısanım 1000 veya 1250 taksit ödemeli projeler varmıdır hic pesinatımda yok tokiden araştırıyorum ama istanbul avrupa yakasında alt gelir projesi yok ne olur bukonuda bilgi verin cok tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Şubat 2017 | 11:29 Ali tatar 1654 Kişi okudu