kat karşılığı inşaat sözleşmesinin tek taraflı feshi ?

Soru

Hayırlı günler tebernüş bey. Boyle bir hizmeti bizlere sundugunuz için çok çok müteşekkiriz. Aslında sorunumuz biraz daha karisik. Şöyle anlatmaya çalışayım haziran 2013 te esenyurtta oturduğumuz evi muteahhite 5 katli yapılması için verdik. Karşılığında ise 180 m2 lık bir arsamizi ona devredecektir. Noterde sözleşme imzaladik fakat şu tarihte yapılacaktır gibi bir madde koymayı akıl edemedik. Sozlesmede sadece mal sahibine bina ruhsat alındıktan sonra en geç 12 ay içinde teslim edilecektir maddesi yer alıyor. Müteahhit kentsel dönüşüme soktu kabul edildi 5 ay önce yıkım kararı alindi binamız yikildi. Fakat 5 aydır belediyeden harçları ödemediği için ruhsati almıyor ve bizi sürekli oyaliyor. Artik ruhsatı alsa da yapamayacağını biliyoruz çünkü harç parasını odeyemiyor. anlaşarak fesih edelim diyoruz kabul etmiyor. Noterden ihtar çekip tek taraflı fesih etme imkânımız nedir. Sizce yapmamız gereken en doğru karar nedir. Çok teşekkür ederim..

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Mayıs 2015 | 16:16 Fatih ULU 1539 Kişi okudu

resimsiz tabu olurmu,bilgi lütfen

Soru

TEBERNÜŞ bey selamlar ben osman , silivri akörenden bir tarla aldım,arkadaşıma vekalet vererek,kendi adıma tabu çıkarttım,tabu da resim olmaması dikkatimi çekti,resimsiz tabu olurmu,hangi tabular resimli olur,bu konuda bilgi verirseniz memnun olurum çok teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Mart 2015 | 08:04 osman ıcızay 1540 Kişi okudu

kayaşehir 1500 daire hakkında

Soru

merhaba tebernus bey sizi birkaç aydır takip ediyorum ve artık sizi günlük okuyorum.yararlı bilgiler için teşekkür ederim.benim sorum tokinin kayaşehirdeki 1500 dairenin kuradan 3 ay sonra teslimi hakkında bilginiz ne seviyedir onu soracaktım.sizin sitenin emlak kulisinde var bende orda okudum.acaba o daireler çoktan yapılmış başkasına verilmiş olanlar mı

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Mart 2015 | 22:15 hasan ali tezcan 1539 Kişi okudu

yatırımlık ev hakkında fikir almak

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey ; bi konuda sizden fikir almak istiyorum Aydınevler /Maltepe Bölgesinden 2+1 87m2 arakat 300.000 tl ve Fındıklı/Maltepe Bölgesi 2+1 85 m2 250.000 tl'ye 2 ev arasında kararsız kaldım geleceğe yatırım amaçlı düşünürsek hangi bölgeyi tercih etmeliyim sizde şimdiden tşk eder iyi çalışmalar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mart 2015 | 16:34 ayşe yılmaz 1539 Kişi okudu

Rayiş bedele göre tapu gideri

Soru

Merhaba, 260 bin TL'ye bir ev satın alacağım. Belediyedeki rayiç bedel 80.000TL. Alıcı ve satıcıya düşecek tapu masrafı nasıl hesaplanabilir?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ocak 2015 | 15:46 Sinem Sezgin 1540 Kişi okudu

2 Blok Kapıcı Dairesi Anlaşmazlığı

Soru

Merhabalar efendim. 1995 yılında Şirin Sit. Koop. Adı altında 2 arsa 1 mütahite verilerek bu arsalara 3 blok yapılmış. A blok arsa sahiplerine tamamen verilmiş, C bloktanda 4 daire verilmiş. Arsa sahipleri kat karşılığı anlaşmasına göre kendi kapıcı kendi kalorifer gibi her şeyleri ayrı olarak teslim alacaklarına dair anlaşma yapmışlar almışlar diğer 2 bloktan her şeylerini ozaman ayırmışlar. Fakat B-C blokların nasıl olacağı hakkında hiçbir not düşmemişler, karışmamışlar. 2 bloğunda ayrı yöneticisi ayrı kalorifer kazanı var fakat bir kapıcıyı ortak kullanmakta. ( C blokta kazan 2 yıldır yok kombili sistem var, kapıcı sadece temizlik ve çöp alıyor, B blok bu yıl kombili sisteme geçiyor.) 2 blok arasında yol ve 100metre kadar mesafe ver. Resmi evraklar; B ve C blokların 2 ayrı yapı kullanma izin belgesi var. Ada ve Parseller ikisindede farklı, B bloğun belgesinde Dairelerin metrekareleri, Daire sayısı, Kapıcı dairesi ve metrekaresi, ortak alanlar metrekaresi yazılı. C bloğunda yönetim planında aynı Toplam daire sayısı ve metrekaresi, Kapıcı dairesi ve metrekaresi, Diğer ortak alanlar ve metrekaresi yazılmış. Fakat C blokta kapıcı dairesi yerine toplantı odası yapılı.( B bloktada ayrıca toplantı odası var) Yönetim planlarında yine aynı şekilde 2 farklı şekilde hazırlanmış, daire sayıları ve konut amacı ile kullanılır diye elle yazı yazılmış, 2 yönetim planındada kapıcı dairesi veya ortak alanlar hakkında hiçbir metin yok. 2 binanında karar defterlerinde böyle bir karar alınmış kapıcı ortak gibi bir tutanak yok. Efendim sorum B blok, C bloktaki kapıcı dairesinin doğalğaz dönüşümü, diğer onarım ve bakımı için fiyat çıkardı ve bu fiyatın yarısını C bloktan ödemesi için tebliğ etti. C blok olarak bu parayı görüşmek için toplandık Arsa sahibi olan kat maliklerinden 4 ü B bloğun kapıcı dairesinin ortak alan olmadığı ve B bloğa ait olduğunu Arsa sahibi olarak zamanında her blokta ayrı kapıcı dairesi olacak şekilde mütahite verdiklerini ve o şekildede yapıldığını konunun araştırılmasını istediler. Bizde yönetim olarak yaptığımız araştırmalarda bu kapıcı dairesinin ortak alan olduğunu ispatlayamadık. Bu konuda düşüncelerinizi paylaşmanızı rica ederiz. Konum çok uzun oldu ama karma karışık olduğu için her şeyi paylaştım. Sabrınız ve yarıdımlarınızdan dolayı genel anlamda ayrıcada konum ile ilgili her şey için şimdiden çok teşekkürler,Saygılar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Mayıs 2014 | 14:02 Gökhan Öz 1539 Kişi okudu

arsa

Soru

Merhaba,Arnavutköy merkeze yakın mahallelerde müstakil tapulu,3 kat imarlı arsa almak risk taşırmı(m2 fiyatları 800 Tl civarı)?m2 fiyatı daha ucuz olan Silivri tarafına yönelinebilir fakat Arnavutköy de daha hızlı bi gelişim olabilirmi,yani aldığımız arsa imarı 5 kata çıkarsa kat karşılığı müteahhite verilebilir.Yani istimlak çalışmalarının olduğu tayakadın bölgesi yerine Arnavutköy merkeze yakın taşoluk,boğazköy düşünebilir mi?Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ocak 2014 | 23:43 Eyüp Keskin 1540 Kişi okudu

banu evleri ıspartakule

Soru

mrb tebernüş bey, banu evleri ıspartakuleden kuzeybatı cephe 12.kat bina 16 katlı 153 metre kare 30 mart teslim tüm masraflar dahil 300 bin lira 200 bin peşin 100 bini teslimde alınabılır mı

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ocak 2014 | 23:25 özlem kaya 1539 Kişi okudu

İSKANSIZ ÇATI TERAS KATI

Soru

merhaba ben 4 yıllık bir binanın çatı teras katını satın aldım.tapuda kat irtifakı ancak iskansız.bina teras katı dahil toplam 4 daire.3 katın iskanı var.sadece teras katının yok.Ben şahsım adına iskan çıarabilirmiyim ve ne kadar ücret öderim ortalama olarak cevap yazarsanız memnun olurum SAYGILAR

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Aralık 2013 | 14:12 Mustafa SNR 1539 Kişi okudu

cakil mh. tarla alimi

Soru

Iyi calismalar. Catalca cakil mahallesinde yatirim amacli 1850 m2 tarla almayi düsünüyorum. Fiyati 148 milyar. Sizce cazip midir? Saygilarimla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Mayıs 2013 | 08:47 Bekir Aysan 1540 Kişi okudu