Tapu da M2 yazmama sorunu

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Dün size Özyurtlar tapu da m2 yazmıyor konusu ile ilgili verdiğiniz cevaba istinaden bir kaç sorum olacak. 1)Sitede benzer satılık daireleri dolaşın. - Evet dolaştım, ölçtüm m2 ler de sorun yok. 2)Tapu bilgilerinin gerçeği yansıtmama ihtimali de var. - Bu durumda evi ölçtük 50m2, // tapu da yazan bilgilerden hesapladık 11.18 m2. Yani daire 50m2 / tapu da m2 yazmıyor ve tapu dairesi 3. kişilere bilgi vermiyor kendim hesaplıyorum 11.18 m2. Tapu bilgileri gerçeği yansıtmıyorsa bu daireyi almak mantıklı mıdır ? 55 m2 ye para vereceğiz, tapumuzu da sorgulayacayız 11.18 m2 ? Satıcı da tapu da neden m2 yazmaz bilmiyorum diyor işin içinden çıkıyor. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ağustos 2020 | 11:37 Şerife Çetin 1530 Kişi okudu

En güzel yatirim hangisidir

Soru

Slm en güzel yatirim hangisidir

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Aralık 2019 | 16:23 Hakan aslan 1530 Kişi okudu

Konut kredisiiii?????????

Soru

İyi günler sayın tebernüş bey 2014 aralıkta aldıgım evin kredi borcu 2019 aralıkta bitiyo ipoteği kaldırınca bankaya ücret ödicekmiyim?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ekim 2019 | 21:49 Mehmet ateş 1530 Kişi okudu

konut alımında çıkan kdv bedelini kim öder

Soru

merhaba beyfendi. yapı ruhsatu 2016 da alınmıs bir ev alıyorum 2019 sıfr yapı. kdv oranı nedir ve alıcı mı satıcı mi öder. ev sahıbı şirket olduğu için fatura keseceğini söylüyor bu konuda acil yardımınıza ihtiyacım var teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ekim 2019 | 13:42 fırat tasarer 1530 Kişi okudu

3. havalimanı şikayet sorusu

Soru

Abi ıspartakule de oturan birisi uçakların gürültüsünden şikayet etmiş eşiyle beraber balkonda birbirlerini duyamadıklarını söylemiş. Siz de 3. havalimanının gürültüsünün ıspartakuleyi etkilediğine şaşırmışsınız, size şunu diyeyim ben Fatih Şehremini de oturuyorum bizi bile etkiliyor :)) İnanın bazen üstümüzden geçerken öyle bir ses geliyor ki dedim heralde bu uçak düşüyor :)) 3. havalimanı civarında oturanlara Allah sabır versin bizi bile bu kadar etkiliyorsa onları kim bilir nasıl rahatsız eder, bir de fahiş fiyatlardan havalimanına yakın diye arsa satarlar bence bunu düşünsünler :))

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Haziran 2019 | 09:27 Rıza Uçmak 1530 Kişi okudu

Gönen çifte çeşmeler villa arsası

Soru

Mrb abi balıkesir gönen çifteçesmelerden denize 700 metre müstakil tapulu 290 m2 2.5 kat imarlı villa arsası almayı düşünüyorum arsayı 40 binliraya alacam yatırımlık uzun vadede kazançlı çikarmiyim tşk

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Mayıs 2019 | 23:34 Semih özata 1530 Kişi okudu

Aidat vermedik mi suçlu oluyoruz,denetçi yönetici kapıcı dan yana hizmet yok

Soru

Mrhb 2 blok Toplamı 45 daire var, genel kurul toplantısı zaten sağlıklı yapılmıyor toplantıya gelen hep aynı grup 7 veya 10 kişi bu grupta denetçi yönetici ve grup kapıcıdan yana Kapıcı işini yapmıyor,ayda bir veya 2 ayda 1 Apt ya siler yada silmez,ben girişte oturmaktayım,girişleri siliyor yat kalk keyfine bak tam takır maaş Açık otopark merdiveni 10 basamak burayı silmez,affedersiniz biri balgam atmış ben görmek zorunda değilim,resimde çektim, yönetici ye söyledinmi ya bişey olmaz, açık otoparkta mıntıka temizliği yapmaz Benimde cevabım Aidat vermem, aidat ödemem için her gün merdiveni silecek,haftada 1 fırçayla samsunlu suyla merdiven yıkıyacak,her gün 1 saat mıntıka temizliği yaptımı aidat öderim yoksa aidat ödemem Yönetici cevabı aidat ödemesen Kanunlar yönetimden yana 2- Apt bodrumunda toplantı odası aynı zamandada lokal olarak kullanılmakta oy birliği kararı yok yine aynı grup 12 yıldır aylık Digitürk ücreti apt kasasından ödeniyor,bu ücrettin apt kasasından ödendiği grubun dışında kimse bilmiyor,yeri geldimi yönetici kapıcı arkadaşları kağıt oynuyorlar içkisini içiyorlar,yeri geldimi kapıcı diğer apt kapıcılarını çağırıp gecenin 3 veya 4 düne kadar lokali kullanıyorlar,bu lokalin faaliyet izni yok,elektriğini suyunu harcıyor, 3-Daire başı asansör tamiri için 1500 TL para toplandı,asansöre göstermelik kabine kaplama,vb sözde asansör yapıldı,o paranın yarısını aptlardan birinde trampa var yani 10 numaralı daire tapuda 11 ama elektrik su dogalgaz faturalarında 10 olarak gözükmekte bunu düzeltemiyorlar,2008 yılında toplantı yapiliyor o günün toplantısında istedikleri karar çıkmıyor, bunlarda çareyi kendi cebinden para ödüyerek bazı dairelerin sahiplerini alarak tapu dairesine götürüp yine kendi dairende oturuyorsun tapuda yer alan 11 bu sefer 10 olarak değiş tiriyorlar, 2015 yılında denetçi 2008 yılında yöneticilik yapan daire sahibine gel seni yöneti ci yapalım paranı kurtar,yönetici yapıyorlar asansör adı altında toplanan paranın yarısını cebine atıyorlar, asansöre etiket verilmedi asansörde kalan da var ama kimse şikayete yanaşmıyor,tek başıma veya 2 kişi ne yapabiliriz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Nisan 2019 | 12:16 Hakkı sever 1529 Kişi okudu

5.10.senelik daireyi almak nasıl olur

Soru

Merhaba teberniş bey sizin sitenizi tesadüfen gördüm ve gerçekten sevindim benimde bilmedigim ve birtürlü karar veremedigim konuda yardımınıza ihtiyacım var ben bir kaç aydır ev arıyorum şuanki oturdugum yerde aslında ben yeni yapı ev istiyorum ama malesef yenı yapı evler çok küçük oldugu için bende .5.10 arası bir ev buldum istedigim gibi büyük ama binanın yaşı kafamı karıştırıyor napacagımı bilmiyorum çok kararsızım lütfen yardım edermisiniz. teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Şubat 2019 | 00:52 Yalçınkaya 1529 Kişi okudu

İnşaat sözleşmesini feshetmek

Soru

Arsamıza bına yapılması için muteahıt ile sözleşme imzaladık. Sözleşmede daireler tahmini 80 metrekare olacak yazıyor. Ilerleyen maddelerden birinde daire metrekarelerı tahmini olup proje sonunda belli olacak şeklinde bir ifade var. Bu maddeyi son dakika Noterde yazdırdı. Proje çizildi dairelerin 60 metrekare olacağını öğrendik. 60 metrekare olacağını bilsem bu sözleşmeyi imzalamazdım. Sözleşmenin iptali için dava açsam. Kazanır miyim. Arsa üzerindeki binamız yıkıldı. Proje belediyeye daha verilmedi.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Eylül 2018 | 23:40 Eray Yaşar 1529 Kişi okudu

İmar Barışı mı İskan Başvurusu mu

Soru

Sayın Editör, Avcılar ilçesi Gümüşpala'da 2013 ruhsatlı 10 daire 3 katlı bir apartmanda kat irtifaklı daire sahibiyim. Binada oturum olmasına ve her şeyin projeye uygun yapılmasına karşın müteahhit bürokrasiyi yarım bırakarak yapı denetim firması ile birlikte ortadan kaybolmuştur. Binamızın iş bitirme oranı %60 olarak görünmektedir. Sadece su faturası ortak ödenmektedir ve İski, adres kayıt sistemindeki inşaat ifadesi mesken olarak düzeltilmeden bireysel abonelik bağlamayacağını belirtmiştir. Bir yapı denetim firması apartmanın sıkıntısını 100.000 TL civarı bir rakamla üstleneceğini söylemiştir. Dairelerden bunu toplayabilmem imkansız görünmektedir. Bu durumda imar barışına yönelmek bir fayda sağlar mı? İmar barışı ile ilgili yaptığım araştırmalarda apartmanımızın durumunun imar barışı projesine uymadığı ve ücretin boşuna yatırılacağı bilgileri verildi. Son sorum; bireysel dava ile kat maliklerini toplama zorunluluğuna karşı çıkabilir miyim? Lütfen bir akıl verin.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Eylül 2018 | 18:11 Sezer Arslan 1529 Kişi okudu