Bahcelievlerde dairemin fiyati neden dusmus olabilir

Soru

Dairemiz gecen yilda 2500 tl gibi kiraya veriliyodu bu yilda ayni kiralar ayni fakat satista fiyat dusuk aksam sordugum sorunun devamidir tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Mayıs 2017 | 10:52 Leyla Kizilca 1518 Kişi okudu

hadımköy kiptaş evlerinden almak istiyorum

Soru

kızlarımla ortak bir ev almak istiyorum 100-110 bine kadar çıkarabiliyoruz. .Eşten emekliyim 1000 lira gelirim var. İstanbul da arıyorum toki yada kiptaş hangisini önerirsiniz [üzerime bir evim var].

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Nisan 2017 | 01:26 nuriye özcan 1517 Kişi okudu

Ergene nehrinin temizlenmesi bölgeye yarar sağlar mı?

Soru

Tebernüş bey merhaba. Ben doğma büyüme trakyalıyım. Çocukluğumda ergene nehrinde yüzdüğüm balık tuttuğum zamanları hatırlarım. Ama son 10-15 yıldır ergeneden su değil bildiğiniz yoğun kimyasal siyah bir sıvı akıyor. Kokusu kilometrelerce uzaktan duyuluyor. Son yıllarda devlet bu konuda ciddi adımlar attı, arıtma sistemleri kurdu ama somut bir sonuç hala yok. Orman su işleri bakanı 2018 yılında ergenenin temizlenmiş olacağını söylüyor. Eğer dediği gerçek olursa bu işi başarabilirlerse sizce bölgeye ciddi katkıları olur mu? Trakyada birçok ilçeden geçen bu nehir temizlenirse o ilçelere etkisi ne olur? Yatırım potansiyeli artar mı? Teşekkür ederim. İyi geceler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ekim 2016 | 23:04 İbrahim kurtulmuş 1518 Kişi okudu

Dumankaya tmsf ye devredilmis

Soru

İyi akşamlar. Az önce dumankaya tmsf ye devredildi haberini aldık. Dumankaya dan ev teslim alıp tapusunu henüz alamayanların durumu ne olacak? Çok telaşlayiz. Dumankaya rıtim istanbul daki tüm hisselerini Al Mazaya guruba devretmiş. Bu durumda tapuyu bize Al Mazaya mi verecek?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Eylül 2016 | 21:59 Yasemin Sari 1517 Kişi okudu

Kayasehir 18. Bolge yatırım için uygun mu

Soru

Merhaba tebernüş bey ; Benim elimde 200 bin nakit param var . 18. Bölgeden resmi devirli 3+1 107 m2 net daire bakıyorum . 230 bin nakit 216 bin de tokiye borçlu şekilde toprak sahipleri dairelerini satıyorlar . 3. Havalimanı yakın lokasyonlardan bakıyorum . sizce arnavutkoy tarafından mı bakmam daha iyi olur. Yoksa 18 bölge fiyat olarak bana kazandırır mı ? Veya sizin 3. Havalimanı lokasyonlarinda bulunun hangi projeleri onerirsiniz ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Mayıs 2016 | 23:15 Ahmet onder 1517 Kişi okudu

Ev satışında %3 emlak komisyonu istenmesi

Soru

Tebernüş Bey, Cevabınız için teşekkürler, emlak komisyonu hakkındaki cevabınızdaki linkteki yazıyı okumuştum zaten, yazıda "alım-satımda alıcı ve satıcıdan %2'şer komisyon alınır" diyor, ancak emlakçı %3 olduğunu iddia ediyor, emlakçılar odasını aradım orası da %3 diyor. Bu durumda ne yapılabilir? Saygılarımla,

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Nisan 2016 | 14:05 Bülent Aydoğar 1518 Kişi okudu

İhlas Armutlu'da Tam Mülkiyet

Soru

İhlas Armutlu tatil köyünün arkasında, İhlas tarafından, tam mülkiyet olarak yeni etap inşaatları yapılıyor. Buradan, Haziran 2017 teslim olacak 2+1 117 m2 (brüt) daire 400.000TL'den alınabiliyor. İsterseniz yılın tamamında kalabiliyor yada kiraya verebiliyorsunuz. Yıllık kira getirisi yaklaşık 15.000TL ile 20.000TL arasında. Sorum şu; 1. Yazlık amaçlı kullanım için almak, çok mu pahalı bir yatırım olur? 2. Tam mülkiyet olması, 5-10 yıl arası bir sürede getiri açısından nasıl olur? 3. Tam mülkiyet ile normal bir daire arasında fark var mıdır?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Nisan 2016 | 15:53 Recep Kıran 1517 Kişi okudu

NEWİSTA HASAN SEVER İNŞAATLA ALAKALI

Soru

İyi günler yıllardır inşaat firmalarında satış temsilcisi olarak çalışamaktayım ve sizi sürekli takip ediyorum fakat benim sorum biraz farklı NEWİSTA HASAN SEVER İNŞAATTA satış temsilcisi olarak çalıştım hak ettiğim primi bana ödemiyorlar çıkışımı verdiler ama hala primimi alamıyorum sizce ne yapmalıyım çalışanını bu kadar madur eden bir firmadan sizce ev almak kiralamak doğrumudur ? burda çok fazla konut alıcısı mevcut ve insanları doğru yönlendirmek adına sizi bilgilendirmek istedim eski çalışan olmama rağmen telefonlarımı açmıyorlar görseniz çocuk gibi oyalıyorlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ocak 2016 | 13:40 Ayşegül Karabulut 1517 Kişi okudu

ev konusunda kararsız kaldım cok detaylı bılgı yazar mısınız

Soru

mrb. hocam 3 yıllık ev. sıfır olup 70 metrekare 2+1 küçük çiğli izmirde atasanayi metro karşında 5 6 dk metroya , almak istiyorum eve baktım güzel ama yatak odası karanlıkta yani pencere yok havalandırması var birde mutfak camı önü daire otoparkı var egzoz rahatsız eder mı koku çıkar mı bılmıyorum kapalı otopark yanı mutfak camı o tarafa bakıyor giriş kat ama altımda bır daire daha var fiyat 117 bın tl ye anlaştık kendisi 2013 mayısta kredi ile almış evin değeri 90 çıkmış ona 67.500 bin TL vermişler ben bu evi alayım mı diye karasızım bana tavsıyenız nedir oturmak için alıyorum eğitim araştırma hastanesine detayın ısterım o zaman menemen de yaşamaktayım şuan

Serdar Dağıstan tarafından yanıtlandı.
22 Aralık 2015 | 13:14 nevzat guven 1518 Kişi okudu

Arsa paylı sözleşme hakkında

Soru

Merhaba Tebernüş Bey; İstanbul İli Eyüp İlçesi Alibeyköy de bulunan 1 ada (Bu ada toplam 2300 m2 ) ve 7 parselden oluşan yerde bize ait olan 3 no'lu parsel 350 m2 tapu tahsisli bir arsamız var.(Diğer parsellerin tapusu yok) İmara açılan bu adada oturan parsel sahiplerin tapu alma ve inşaat yapma gücü olmadığı için gelen müteahhitler arasında en güzel teklifi veren müteahhit 7 parsel bir protokol sözleşmesi nebzinde herkes ile anlaşıldı .Birleştirme yapılmadan önce H:12,50 task 0,39 idi tüm birleştirmeler yapılarak 9. parsel oldu.Kentsel dönüşüm Projesi altında 1 site 2 blok her blok 10 kat blokların birinde 38 daire ve 2 dükkan diğer blokta 40 daire sitenin altında 2 büyük dükkan (toplam 750m2)ve bu dükkanları da istediği şekilde küçültüp istediği adet de dükkan yapmaya protokol ön sözleşmede yetkisi var .Protokol sözleşmesinde yüklenici firma her parselin tapu alım parasını hesaplarımıza aktararak tapularımızı aldık.Yüklenici firma yatırılan paraya karşılık bizlere ait olan her parselden tapuda bizden ¼ (%25)?ni yüklenici firmaya devrettik. Bizim parsele yüklenici firma 5 daire karşılığında ve 1 dükkanda bize satış yapacak şekilde anlaştık 1) Sizce arsadan devretmiş olduğumuz %25 pay bize ne tür dezavantajları olur? 2) Hocam %25 ?in tapu da hesaplanması örneğin bizim parsel için 87,5 m2 yüklenici firmaya geriye kalan 262,5 m2 si bize mi ait oluyor hesaplama doğru mudur? Doğru değilse hesaplama nasıl oluyor? Bu hesaplama tapuda ada bazında mı hesaplanıyor ve tapuya nasıl bir ibare ile gösteriliyor? 3) Bize düşen daire tapularında yüklenici firma her parselden almış olduğu %25 lik pay mı gösteriyor yoksa ada bazında ona düşen pay ne ise o pay mı gösteriyor bu işlem nasıl oluyor? 4) Yüklenici firmanın daire tapularını bize devrettiğinde %25 lik pay ilişkisi kesilerek herhangi bir hakkı olmuyor değil mi ? Ben istediğim dairemi satış yaptığımda yüklenici firmanın satıştan herhangi bir hak talep etmez doğru mudur? 5) Bu tür projelerde daire devirleri (tapu alırken) belediyenin belirlemiş olduğu rayiç bedeli üzerinden mi satış yapılır? 6) Proje ruhsatı yüklenici firma bizden pay aldığı için ruhsat kimin adına çıkıyor? Hem tapu da %25 verdik hem de kat irtifakı kurulunca yüklenici firmaya protokol sözleşmesi gereği bağımsız bölümleri tapu da 7 parsel sahiplerin imzası karşılığında mı devrediyoruz? Yüklenici firmanın tapusunda tüm parsel sahiplerin ismi olacak mı? Bu işlem nasıl oluyor ? Size göre bu durum da karışıklık var mı ? 7) Son olarak babam 71 yaşında ve 3 çocuğu olup 3 daireyi bizlere devretmek ister kat ittifakı kurulurken 3 daireyi bizlerin adına yazabiliyor mu? Yoksa tüm daireler babamın üzerine mi çıkıyor ? Eğer 3 daireyi bizlere devredebiliyorsa bize düşen (%25?in dışında) arsa payından yüklenici firma pay ister mi? Sizce tüm dairelerin tapuları babamın üzerine çıktıktan sonra mı devretsin yoksa kat irtifakı kurulduğunda mı devretsin ? hangisi daha hesaplı (iyi) olur? Hocam hayatımda ilk defa resmi işlere girişeceğimden dolayı herhangi bir hataya düşmemek için sizin engin görüşlerinizle bize rehber olmanızı önemle rica ediyorum Saygılarımla Orhan

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ağustos 2015 | 00:47 Orhan Yılmaz 1518 Kişi okudu