Tapusuz evin kirası?

Soru

Ahmet Bey, Toki'nin yaptığı bir evim var ve bu evin tapusunu henüz almadım. Şu anda bu evde kiracım var ve 2012 yılında 3600TL kira gelirim oldu. Ben, başka bir şehirde kirada oturuyorum. Sorum Şu:1- Tapusunu almadığım evin kira beyannamesini verecek miyim? 2- Kirada oturduğum için kira gideri 2012 yılında 3000TL. Yine de kira beyannamesi verecek miyim?

Ahmet Korkmaz tarafından yanıtlandı.
12 Mart 2013 | 09:07 adil ince 1515 Kişi okudu

araplara ev satmak

Soru

kuşadasında araplara ev yazlık vs. satmak istiyoruz.stratecimiz ne olmalı...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Şubat 2013 | 01:27 akın suel 1515 Kişi okudu

Eston Şehir 5. Kısım

Soru

Tebernüş bey merhaba. Eston Şehir 5. Kısım projesinden konut alan arkadaşlarımızın sorunlarını ve görüşlerini paylaşabileceği, birlikte hareket edebilmeyi ve çözüme ulaşmayı hedefleyen anlayışla biraraya gelebileceği facebook sayfası oluşturulmuştur. Verdiğiniz katkıdan dolayı size ve çalışma arkadaşlarınıza teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim. Facebook: Eston Şehir 5. Kısım Villa Sahipleri

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Şubat 2013 | 14:55 Ferruh Kaymak 1516 Kişi okudu

iNNOVİA ISPARTAKULE HAKKINDA

Soru

Merhaba tebernüş bey, ınnovıa ıspartakule den 1+1 araştırdım,47 m2 için 117.000 tl fiyat aldım.%25 peşin 4 ara ödeme 40 ay 1.500 tl sizce yatırım amaçlı uygun bir lokasyona sahipmidir,gelecekte prim yaparmı acaba.18 ay teslim deniliyor ortalama 6 ay opsiyon da düşünsek 2 yıl gibi zaman zarfında teslimat yapılacak gibi örünüyor. değerli görüşleriniz benim için çok önem arz ediyor. saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Kasım 2012 | 10:53 Şafak DEMİRCAN 1515 Kişi okudu

mahmutbey kumburgaz arası projelerin durumu

Soru

tebernüş bey iyi günler...benim işyerim istoçta şimdi yaz malum mahmutbey kumburgaz gişeler arası hergün gidip geliyorum...size yol üstündeki projelerden bahsetmek istiyorum...sırası ile mall of istanbul hızlı bir şekilde ilerliyor inşaat merakla bekliyorum bitimini...gişeleri geçince sagda ağaoğlu ayazma çogu bloklar bitmiş dış kaplamaları yapılıyor süratli bir şekilde kalan bloklar yapılıyor.tabi tünel kalıp bayagı hızlı çıkıyorlar...biraz geçince solda sinpaşın istanbul saraylarıgözüküyor ucundan acık...bunlar ağır gidiyorlar çünkü 30 agustosta teslim etmeleri gerekne blogun şu anda yeni kabası bitti dış tuglalarını örüyorlar kısacası agır aksak gidiyorlar...sordugun zaman biz tünel kalıp degil konvansiyonelş kalıp kullanıyoruz bundan dolayı diyorlar gecikmeye...ilk okulda havuz problemleri vardı 1 musluk bir havuzu diye başlardı musluk sayısını arttırdıkca ters orantılı olarak havuzun boşalması azalırdı...inşaatta böyle arttır eleman sayını bakalım tünel kalıpmı kalıyor bahane konvansiyonel kalıpmı artık...kısacası ilkokul ögrencilerini bile kandıramazsınız bu mantıkla...neyse dertliyim ondan bu kısım uzadı...temden devam geldik altınşehire kafamda bir soru işareti burası halkalı ve ıspartakule bahçeşehir arası bir bölge tam ortada iki yanı bu kadar gelişirken nasıl olurda böyle kalır...herhalde vardır o bölge ile ilgili bir plan siz daha iyi bilirsiniz...ıspartakule ah avrupa konutları yine içimi cız ettirdin inanılmaz bir hız inanılmaz bir sürat ve ıspartakule 1 in kopyası agaoğlu ıspartakulenin hemen önünde konum şahane hep bir hareket inşaatta zaten her geçtiginizde bir degişiklik hissediyorunuz...yanına bizimevler 4 oda gayet hızlı şık ve konum bence güzel...eski adıyla tulip turkuaz yeni adıtla bir istanbul evleri sanki biraz agırlaşmış inşaat çalışıyorlar ama sanki aynı sinpaş gibiler...agır gidiyor inşaat...öyle gözlemliyorum...umarım yanlış görüyorumdur...devamında görünürde pek bişey görünmüyor bahçeşehirdekiler uzak ...akkoza akbatı teslim edilmişe benziyor ama pek ayat yok...yola devam edince kiptaşın evinin arkasında kalan fiyapının evleri inşaat mezarlıgı gibi duruyor...umarım agustos ayında alınıcak kararla inşaat başlar ve insanlar madur olmaz...yeteri kadar esenyurt bölgesine yatırım yapan insanlar madur oldular zaten keza inşaat firmaları...umarım bu kadar beklemeden sonra batmadan yollarına devam edebilirler...ondan sonra ilerde temden b.çekmeceye inişte solda sunflower evleri var her geçen yıl yeni villalar ekliyorlar ama sanki onlardada hayat yok...geriye fazla bişey kamlıyor tepekent kendi halinde hoş bir yer gibi gözüküyor ve kumburgaz....kumburgazdaki siteler ucube gibi duruyor zamanında nasıl yapılmış nasıl müsaade edilmiş anlaması zor...deprem beklenmden hareket edilmeli eminim sizin bunlada ilgili bir bilginiz vardır kumburgaz sityeler yıkılıp deniz yosundan temizleniplüks otellerin konumlandırılıp turizme açılabilir bir bölgesi acaba olamazmı siz ne dersiniz...biraz uzun oldu ama ancak bu kadar özetlenebiliyor...inşaat hızı ile müşterilerini üzmeyen tüm inşaat firmalarına helal olsun diyorum...ama planlamasını düzgün yapmayan bir takım nedenlerin arkasına saklanıp geç teslim yapan tüm firmalarada yazıklar olsun size diyorum...selam ve saygılar ara ara yeni birşeyler eylül ayına kadar görürsem yazarım tebernüş bey...sizlede bir yatırım yapıp ondan sonra tanıştıgım için çok pişmanım bunuda bir dip not olarak bildirmek isterim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Ağustos 2012 | 09:49 arman şahinoğlu 1515 Kişi okudu

kentsel dönüşüm kadıköyde nasıl ve ne zaman uygulanacak

Soru

İyi günler, Yasa çıktı fakat nasıl uygulanacağını pek anlayamadık. Kadıköy 19 mayıs mahallesinde bir apartmanda oturuyorum. belediye bize ne zaman gelip de "hadi artık dairenizi anlaşmalı kuruluşlara test ettirin" diyecek. bunu dedikten sonra sürecin başlayacağı anlaşılıyor yasadan. bina "riskli" grubuna giriyorsa 2 ay gibi sürede de yıkılması lazım anladığım kadarıyla. Peki bunun olması için de emsal ve imar durumlarının belli olması lazım. kadıköy belediyesinin bir hazırlığı olduğunu duyuyorum ama IBB de bekliyormuş galiba. Bu arada evi yıkılacaklara kredi ve kira imkanları belli oldu mu ? Yani kısacası üstadım bizim bundan sonra ne yapmamız lazım. Belediye bize gelmeden önce biz kendimiz binanın testini yapıp, çürük çıkarsa, belediyeye gidip hadi ben yıkıyorum bana daha yüksek emsal ver, diyebilirmiyiz. kredi ve kira için başvuracağımız bir yer varmı. Yoksa öylece oturup bize gelmelerini mi bekleyeceğiz. Vakitinizi aldığım için teşekkürler...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Temmuz 2012 | 13:19 yaşar deniz 1515 Kişi okudu

Dumankaya Konsept Halkalı'da metrekaresi 2 bin 300 TL'ye

Soru

Tebernus bey merhaba,Dumankaya konsept Halkali hakkındaki tüm yazılarınızı okudum ve esimle istişare ederek, 155 m2 3+1 brut daire ayirttik.356000 tl ye m2 fiyatı 2300tl ye falan geliyor teslim tarihine kadar kira da oturacağız ama keyifli bir projeye benziyor.bolgedeki m2 fiyati su anda en uygun proje.ileride prim yaparmi sizce.%25 peşin kalan kısmı banka kredisi ile alınacak,sizce evin borcu bitene kadar ödediğimiz faiz ile evin prim yapma oranı nasıl olur.son olarak Dumankaya konsept Halkali nin bitiminde hedef m2 fiyati nedir ve neyi hesapliyor.Biz ilk olarak oturum amaçlı düşünüyoruz ama dünya halı ileride satmamız gerekirse kolay olurmu.ve dumankayanin ornek daire yapmama konusunda hala ısrarlimi sizce işçilik kalitesi bizim evler,Yada Avrupa konutları ile kıyas olabilir mı.cunku hiçbirşey görmeden resimden bakarak ve firmaya guvenerek almaya karar verdik.birde firmanın erken teslim etme gibi düşünceleri varmı.cunku kendilerini çok ağırdan satıyor sanki.simdiden çok teşekkür eder iyi çalısmalar diliyorum.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Mayıs 2012 | 21:54 yunus karol 1515 Kişi okudu

emlak konut yeni projesi...

Soru

Merhaba tebernüş bey emlak konutun bu yeni kamoayası için 2 gün boyunca telefonları kitlenen emlak konut çağrı merkezini sonundna düşürdüm yenişehir emlak konut porjesi için fiyat ve ödeme bilgisi aldım randevu talebinde bulumdum çağrı merkezinde arkadaş biraz beklektikten sonra şubat sonuna kadar randevularımız dolu.Martta tekrar arayınız dedi bende kendim satış ofisine gitsem dedim giderseniz yardımcı olmazlar dedi.Hayır kampaya sitesinde direk satış ofislerine gidebilirsiniz diyor.Birde ilgilendiğim antalyadaki emlak konut projesi vardı ama 25 ocakta fitatlar nerdeyse x2 olmuş o yüzden ondan vazgeçtim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2025 | 14:35 EKBER CANPOLAT 1514 Kişi okudu

Evmi borsami mantıkli olur

Soru

Merhabalar Benim şuan 4 molyon nakit param borsa altin ve vadeli sekilde kirada oturuyorum ev almalımiyim yoksa boyle devammi edeyim sizin fikriniz ne olur tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Şubat 2024 | 01:35 Leyla kızılca 1513 Kişi okudu

Dairemi satmak için uygun zaman mı ?

Soru

Merhabalar tebernüş bey, Başakşehirde 1+1 bir evim var yeterince prim yaptı ve satma düşüncesindeyim. Kiraya vermek istemiyorum malum ev sahipleriyle kiracılar arasında ciddi bi adalet açıklığı var. Satmak için biraz daha beklemeli miyim yoksa uygun bi zaman mı ? İlerde fiyatlar ne olur düşer mi çıkar mı sabit mi kalır

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Mayıs 2023 | 18:04 Gamze inci 1513 Kişi okudu