Kuzey Marmara Oto Yolu güzergahı
Çorlu Seymen de Tarlam var.Kuzey Marmara Otoyolu buradan geçiyormuş.Tarlanın tapuda değeri m2.si 10 tl fakat gerçekte m2..80-100 tl dir.Bu durumda hemen satayımmı bekliyeyimmi.ne yapayım.Teşekkürler
Şifreni mi unuttun? Lütfen kullanıcı adınızı ve e-posta adresinizi girin. E-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturmak için bir bağlantı alacaksınız.
Gayrimenkul ile igili tüm soruları buradan yanıtlıyor...
Çorlu Seymen de Tarlam var.Kuzey Marmara Otoyolu buradan geçiyormuş.Tarlanın tapuda değeri m2.si 10 tl fakat gerçekte m2..80-100 tl dir.Bu durumda hemen satayımmı bekliyeyimmi.ne yapayım.Teşekkürler
Tebeşşür Bey merhaba; Kocaeli kandıra da 3 adet taşınmaz mevcut farklı köylerde .Şu an yapılan İstanbul iskinin yaptığı menen barajına projesine uzun mesefede ve su kaynaklı koruma alanında kalıyor. Aldığım arsalardan bir köy imara açılmış. Ben baraja yakınlığından dolayı benim için iyi mi oldu kötü mü oldu bilemedim? ama istimlak olmuyor onu öğrendim .Bu arsalara imar verilir mi ? öncelikle bunu sormak istiyorum değer ini ne ölçüde etkiler ?karadeniz Sahil yoluna uzaklığı da 10 km olduğunu biliyorum.Ben şehir dışında olduğum için tapu da telefonla düzgün bilgi vermiyolar maalesef....
Merhaba Tebernüş Bey. İstanbul Ünalan Mahallesi'nde deprem öncesi inşa edilmiş bir siteden (Simgekent Sitesi) daire alacağım. Sitede kiralar 2000-2500 arası seyrediyor. Benim alacağım dairenin kirası bulunduğu kat (ara kat) ve iç özellikleri (içi yenilenmiş) itibariyle 2500'e yakın eder. Ev için 530 bine anlaştık. Yani sizin normalde sınırı çizdiğiniz 250 kira çarpanına göre evin değeri düşük (evin kira çarpanı 212 ediyor). Ancak dediğim gibi ev sağlam olsa da deprem öncesi. Bu durum kira çarpanını değiştiren bir faktör müdür? Eğer fark edecekse evin diğer özellikleri: net 123 metrekare, güvenlikli çocuk parklı site içinde, metrobüs ve metro duraklarına 5 dakika yürüme mesafesinde. Bu şartlar altında evin ederini hesap etmek için kira çarpanını yine 250 olarak mı almalıyım?
Kat irtifakı tapusu olan bir dairenin satın alınması sonucu kat irtifakı dairenin yeni sahibine nasıl devredilir?
hocam iyi çalışmalar diliyorum.akrabalarımla hisseli bir arsamız var üç hissedarız.akrabalardan biri 2 sene önce hissesini bizden habersiz satmış.yeni öğrendik.buna itiraz etme hakkımız varmı.süresi nedir.vereceğiniz cevaba şimdiden teşekkür ederim.
Tebernüş bey merhabalar..dün sromu sormuştum kafama takılan bir soruyu daha sormak istedim..376000 tl brüt 109 m2 olğunu yazmıştım...daha önce sorulan bir soruda bahçekent flora ile alakalı tavsiyede bulunmuyorum diye bir cümlenize denk geldim de kafama takıldı lokasyondan dolayımı aydınlatırsanız sevinirim..
iyi pazarlar. tebernüş bey sizce esenyurtta kira geliri aynı olan bir daire ile silivri fatih çantada kirası aynı olan dairemi daha çok prim yapar.satış fiyatları aynı ikiside site için. bes on yıl sonrası için
Merhabalar büyük bir ilgi ile yazılarınızı takip ediyor, güvenilir ve karşılıksız bilgileriniz için teşekkür ediyorum. Sorum şöyle : Binada 4 kat 4 daire var ve %50şer hisseli ama kat sahipleri belli olan iki hissedar var. Giriş katı daire ve 2+1 , diğer katlar 3+1 m2si büyük. %50ye sahip olan hissedarın biri 2+1 ve 3+1 daireye sahip , zamanında öyle paylaşılmış ama tapudaki oranlar eşit. Arsa payı düzeltim davası olursa, yada tapu tekrar düzenlenirse m2si düşük 2+1 daireye sahip olan hissedarın oranı düşer mi? yoksa ileride dükkan yapılabilmesi yani şerefiye sebebi ile oran artabilir mi? Çok teşekkürler,
Merhaba Tebernüş Bey,oncelikle Kartal'da 5 yildir ev almaya callsan biri olarak okudugum hikayeniz tam bizi özetliyor.Evlendigimizde cok az naktimiz vardi birikim yapalim dedeikce ev fiyatlari sisti hatta uctu.ilk etapta anladik ki yetisemiyoruz 2 yil once Antalyanin Kaş ilcesinin merkez guzel yatirimlik 500 m2 bir arsa aldik .2 b arsasiydi.su an devlete 3 yillik aylik 1000 tl odememiz var.bunu 6 ayda bir oduyoruz(.12.000 tl yilda iki kez oduyoruz ) arsa imara girmedi ama girecegi soylentisi var yani yakini hastane ve lise gibi yapilarla doldu.orayi bekletiyoruz.(o arsa bize 100.000 tlye mal oldu) Simdi gelelim asil ev meselesine arsadan sonra bir 70.000 tl birikim yaptik.kartal sahilde guzel isime yakin bir evde 1100 tlye kirada kaliyoruz.ev almayi da cok istiyoruz ama giris kati bile 300.bin tl.evimizin oldugu yer giris kati 350 400 bin ara katlar 500 bin tlden basliyor.yakacik hurriyte mah.yine 350.000 civari.sizce 70.000 nakitle ne yapmaliyiz?kiramiz bu cevreye gore uygun ama ev fiyatlari giderek artiyor.ayrica arsa odememiz var aylik gelirimiz 6-7 bin tl .simdi: Soru :70. Bin nakitle 350.000 bin tlik borca gireyim mi? Soru: ev almak icin arsayi imara girmeden satalim mi? Soru: hicbirisini yapmazsam bu parayi ne yapayim nereye yatirayim? Biraz uzunca oldu ama 5 yilin kafa karisikligi...simdiden tesekkurler...
Önceki soruma vermiş olduğunuz hızlı cevap için çok teşekkür ederim. Bukadar çabuk dönüş yapmanızı beklemiyordum açıkcası!! Polat Piyalepaşa sitesindeki 1+1 in konumu arka cephe yani hacıhüsrev cepheli 10 katlı binannın 9. Katı. Anthill de mevcut 1+1 ler 700-800 bin bandında satılıyor ve kirarları 3000-3500 arası! Şimdi bilemediğim prim yapmış bir oroje olan anthilden alıp kirasıyla kredime katkımı sağlasam yoksa anthill e nazaran bitim aşamasında ve proje bazındaki farklılığından dolayı daha çok kazandıracağını düşündüğüm piyalepaşadamı ilerlesem?? Yardımımız ve ilginiz için gerçekten teşekkürederim.