KAT KARŞILIĞI YAPILAN SÖZLEŞMEYE PROJEDE AYKIRILIK

Soru

Merhaba, babam 1995 yılında mevcut arsasını kat karşılığ yüklenici firmaya veriyor. 3 daire bir dükkan şeklinde anlaşıyor ve bunları teslim alıyor. 2 yıl önce babam vefat etti miras paylaşımı söz konusu oldu.Binanın yapı kullanım izninin ve iskanının olmadığını proje dışı kaçak yapıdan dolayı 1998 yılında hissedarlardan biri tarafından dava açıldığını mütahitin davayı kaybettiğini projeye uygun hale getirmesi kararı verildiğini öğreniyoruz..mütahit bu karara uymuyor. belediyeden çıkarttiğmiz proje de bina da ortak kullanım alanı olarak gösterilen çatı arasına daire yapmış .otopark olan alanı kendi dükkanına dahil etmiş.. biz mirasçıları olarak yüklenici firmaya dava açabilirmiyiz. imar affından faydalanmak için müracat etmek istediğini bu katlarıda ayrı 2 dükkan ve 2 daire olarak beyan edeceğini bildirdi.biz mirascıları olarak bu mütahite ne şekilde dava açabiliriz.imar barışında bizim bilgimiz dışında yapacağı sahte beyan geçerli sayılırmı

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Aralık 2018 | 11:14 Mürvet TEZELLER 1416 Kişi okudu

Kira çarpanı atasehir 1+1

Soru

Merhaba Tebernüş bey. Ataşehir inönü mahallesi kayışdağı caddesine Yeditepe üniversite karşısında 1+1 net 55m2 sıfır daire. Binada 67 daire var altı cafe ve kendine ait otoparkı var. Fiyatı 280.000 TL ve kiracısı var 1350 TL. Sizce bu fiyata alınabilir mi yoksa kira çarpanı yüksekmi. Şimdiden teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Kasım 2018 | 05:13 Tarik Veli 1416 Kişi okudu

İmar barışına boğaziçindeki yapılar giriyormu

Soru

Mecliste kanunlaşan son torba yasada imar barışına boğaziçindeki yapılar giriyormu:ilgili madde hangisidir. Teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Mayıs 2018 | 13:25 Nurhan Turunç 1416 Kişi okudu

Tarlanın mahalle içine alınması

Soru

Tebernüş bey merhaba, Arnavutköy Hacımaşlı da tarla vasfındaki tarlanın vergisini ödüyorduk.Ama 2 yıldır mahalle sınırlarında olduğu için vergi alınmıyor.Bu ne anlama gelir? Teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Ocak 2018 | 22:23 Elif Küçük 1415 Kişi okudu

istanbulda bizans ve roma mimarisi mı ? osmanlı mimarisi ? tercihiniz

Soru

merhaba tebernüş bey İstanbul,a en çok yakışan mimari ve imar planları açısından hangisini tercih edersiniz Romalıların deniz kıyısından başlayarak aşagıdan yukarıya yani en üstten bakıldıgında denizi her acısından görmek her yapıda bir birlerine bağlantılı sarnıçlar ve roma sutünleriyle merkez binaları inşaa etmeleri ve halen ayakta durabilmeleri gibi örnekleri gözüktüğü gibi halen penisulada yer alan çoğu Osmanlı yapılarını roma sutünleriyle ayakta bıraktığı ? yoksa karma mimari ve imarlı yüksek tepelere saray ve dini merkezler iç kısımlardaki hükumet binaları ve kentleşmenin dar sokaklı ve bol yangınlı ahşaplaştırılan ve sonradan betonlaşmaya başlayan ve tren yolunu sarayın bahçesinden geçirerek büyük bir risk yaşatan Osmanlı mimarisi ve imar planları mı ? şehircilikte hangi uygarlığa İstanbul,a yakıştığı imar planı tabi Osmanlıda mimarisi çok başarılı ama imar planları biraz karışık sizin tercihiniz roma ve Bizans mimarisi ve imar planı mı ? Osmanlı ve Türk imar planları ve mimarisi mi ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Ekim 2017 | 13:37 nuri kaya 1416 Kişi okudu

eniştemden konut kredili ev alacaktım red oldu.

Soru

halkbankasının maaş müşterisiyim.eniştemden daha önce babamdan garanti bankasından kredili satın aldığı daireyi, kredisi bitmeden garantiden borç kapatma yaparak ben kredili almak istedim. ancak krediniz red oldu dediler. ekspertiz dahi yapılmıştı .konu hakkında bilgi verirseniz sevinirim.şimdiden teşekkür ederim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Eylül 2017 | 15:52 hüseyin karaca 1416 Kişi okudu

Esenyurtta ki dairemi saricaalideki tarla iletakas ettim

Soru

Hayirli gunler tebernus bey. Ben esenyurttan 1 daire alip 1 senedir kiraya veremedim bu daireyi emlakcilikla ugrasan bi yakinim vasitasiyla aldim dogrusu bana cok kazandirdi cunku dairenin gecmisi de var. Neticede 1 sene kiraya gitmeyince tekrar bu kisilerle takasa girdik ve 110 bin tl ye 2200 mt civari tarla aldim onlardan. Mevki luleburgaz saricaali hemen yol kenari acikcasi cok guvendigim icin vekalet bile verdim alirken. Suan guvenimin zedelenecegi bisey yok fakat korkularim var tarla olmasi konusunda ve gelisme aksi olup olmadigini bile bilmiyorum. Ben alirken bana insaallah yakinda il olur kar edersin gibi sozler soylendi size sorulan sorulara bakinca anliyorum ki il olmasi biraz cook uzun zaman alicak. Bu tarlalar iki parca biri 1200 kusur mt digeri 900 kusur mt. Ben 1200 kusur olani biraz kar yaptigi zaman satip bahcekatida olsa bir daireye cevirmek istiyorum diger 900 mt 20 yil beklesin isterse. Yanlis mi yapmisim ? Yada yanlis mi dusunuyorum ? 900 kusur mt olan tarla ileride imar verilse elimde guzel bisey olur mu?? Sayet ben buradan dolandirildiysam butun herseyimi kaymetmis olurum. Insaallah bende kimse de ne dolandirilip uzulelim nede dolandirip gunaha girelim. Bana kiymetli tavsiyelerinizi merakla bekliyorum. Allah'a emanet olun.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Eylül 2017 | 05:50 Ayse Deniz 1415 Kişi okudu

Bahçesi olan oturma alanının kentsel dönüşümü

Soru

erhaba, Ataşehir/içerenköy de oturuyorum. Dairem 90 m2, bununla birlikte evimizin arkasında arsamıza dahil olan 70 m2 lik bir bahçe mevcut.Yeni çıkan imar planı ile birlikte hak edeceğimiz daire sayısı arsa üzerinden mi yoksa sadece oturduğumuz alan üzerinden mi dikkate alınır?teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
28 Ağustos 2017 | 16:12 Orhangazi yıldırım 1415 Kişi okudu

Kentsel Dönüşüm ve Yeni Yasalar

Soru

Merhaba; Eyüp Yeşilpınar Vialand civarında bir ev almak istiyorum.Fakat bölgede çok eski bahçeli siteler var ve sitelerin bahçeleri tapuya dahil değil.Bahçeler belediye arazisi.Bu durumda bir çok kişi eski bina al kentsel dönüşüme girer dairen yeni daireye döner diyor.Fakat bahçeler belediyeye aitken böyle bir alım yapmak ne kadar mantıklı.Ayrıca yeni torba yasada yanlış anlamadıysam kentsel dönüşümde yetki belediyelere verildi devlet dönüşüme girecek evlerin tapusuna ipotek koyup isterse bir çok hakka sahip olabilecek deniyor.Borsada hisseler işlem görecek gibi detaylardan bahsediliyor. Bu durumda yeni binalara maddi gücümüz yetmezken eski bina alıp kentsel dönüşüm beklemek ne kadar doğru.Yeni yasalar kentsel dönüşümü daha riskli bir hale mi getiriyor.Beklemek daha mı doğru? Eski bina yerine daha küçük bir daire almaya çalışmak mı daha mantıklı? Şimdiden teşekkür ederim cevabınız için

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
29 Mayıs 2017 | 12:30 deniz kocatürk 1415 Kişi okudu

Konya Emlak Gyo-Temaşehir Projesi

Soru

Merhaba, Konya da Emlak Gyo-Torkam İnşaat ortaklığı ile devam eden ve Emlak Gyo nun Anadoluya açılma projelerinden biri olan Temaşehir projesinden 3+1 183 m2, fiyatı 515000 tl. olan ve lokasyon olarak Konya Meram bölgesinde bulunan bu projeden bir ev almak istiyorum. Emlak Gyo nun 10 yıl 0.45 vade oranıyla bu evi almadan önce size danışmak istedim. Sizce Anadoluda ki Emlak Gyo projeleri , İstanbulda kiler gibi prim yapar mı? İyi çalışmalar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Şubat 2017 | 09:23 Levent Bal 1415 Kişi okudu