emlakta dijitalçağ hakkında

Soru

merhaba wep sitelerini gezerken sizin yazınıza " Serdar İnan ve İnanlar İnşaat neden battı?" denk geldım ve okudum.Gercekten güzel bir yazı olmus.Bu yazınızda dıjıtalcagdan bahetmıssınız bunun hakkında makale veya koseu yazısı baktım ama bulamadım sızın yazdıgınız veya denk gelmedım emlak konusunda dıjıtalcagdan bıraz bahseder bu konuda bılgılerımı arttırmama yardımcı olursanız sevnırım ıyı çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Nisan 2018 | 16:52 orhan ekin 1387 Kişi okudu

arsa tapusunu nasıl alabilirim.

Soru

merhabalar hocam rahmetli babam 1990 yılında bedelini ödeyerek belediyeden arsa aldı.alınan arsa noter satış sözleşmesi ile alındı. tapusu hala belediyede idi. aldığımız arsa üzerine 5 yıl içerisinde ev yapma zorunluluğu var idi bizde 1992 yılında subasman temelini attık bıraktık. 2010 yılında ise babam arsanın üzerine ev yaptı. arsanın tapusunu almak için belediyeye gittiğimizde belediye aynen şu cevabı verdi milli emlak ile biz davalıyız dava sonuçlansın ona göre karar verilecek dendi. Babamda 2011 yılında vefat etti davada 2012 yılında sonuçlandı bizim parsel mahkeme ve yargıtay kararı ile milli emlak müdürlüğüne devredilmiş. Yanımızdaki komşuların ki de belediyede kalmış. Milli emlak dairesine gidip konuyu sorduğumda biz 2008 yılında oraya keşfe geldik ama sizin parselin üzerinde ev olmadığından (su basmanı evden saymıyorlarmış) arsanız bize devredildi ama komşularınızdakilerden evi olanlar belediyede kaldı denildi. Onlar parasını ödedilerse belediyeden arsa tapularını alırlar ama siz bizden tekrar para ile alacaksınız diyorlar. Sayın hocam konu bundan ibaret bu nasıl bir iştir anlamadım gitti bir arsa için iki kere ödememi yapacağız üstelik biz bu arsanın 1990 yılından beridir de vergisini ödüyoruz. bana bu konuda lütfen yardımcı olurmusunuz teşekkürler, saygılar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
16 Şubat 2018 | 09:53 mücahit karagöz 1387 Kişi okudu

İşyeri kiralarında devir hakkı itirazı

Soru

Merhaba Tebernüş bey ben dükkanımı Mart 2015 de kiraya verdim. kira sözleşmesi matbu form ve sözleşmede kiracı dükkanı devredemez ve ciro edemez haricinde, ben elyazısı ile kiracı işyerini bir başkasına devir edemez ,kiraya veremez, ortak alamaz,ortak kullandıramaz diye yazdık imzaladık.Kiracım 2018 Ocak ilk günleri kanser hastası olduğunu ve tedavi için dükkanı bir başkasına bırakacağını ve bıraktığı kişiden (7 bin tl ) para alacağını söyledi ve on gün sonra bıraktı gitti.Ben ne bırakıp giden ilk kiracım ne de yeni kişi ile yazılı bir mukavele yapmadım.Benim kiram düzenli ödendikten sonra benim için bir sorun yok. Yasal olarak zor duruma düşmemek için ne yapmalıyım.Ayrıca devire hayır deme hakkım var mı?Şimdiden teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ocak 2018 | 16:38 Eyüp Açıkgöz 1387 Kişi okudu

Esentepe emekli sb.evleri

Soru

Esentepe emekli subay evlerinde bir dairemiz var satmaya karar verdik beklemelimiyiz acaba 2018 de ev fiyatları nasıl olur düşer mi ? Bir de çok ortaklı bir ev 1250 tl iyi midir Emlakci lar bu fiyatı hemen düşürüyorlar saygilar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Aralık 2017 | 19:46 Berin yurdakul 1388 Kişi okudu

Kira çarpanı hesaplaması hk

Soru

Tekrar merhaba Tebernüş bey. Önceki soruma hızlı cevabınız için teşekkür ederim. Bir sorumda kira çarpanı tanımı için olacak. Bir daire için kira çarpanı hesabında kredili alımda faiz tutarı hesaba katılmıyor. Nakit fiyatı üzerinden hesap yapılıyor. Peki firmaların kendi bünyelerinde yaptıkları vadeli ödemelerdeki fiyat farkını bu hesaba katmalı mıyız? Yoksa dairenin nakit fiyatı üzerinden mi hesaplanması doğru olur? Örnek olarak 48 ay vadeli 300.000-Tl olan bir daire, nakitte %15 indirim uygulanarak satılırsa, 255.000-Tl ye veriliyor. Hangisini kullanmak doğrudur? Bize olan maliyetini mi yoksa dairenin nakit satış fiyatını mı baz almalıyız. Ödeme koşulları cazip olduğunda 1000-Tl kiralı 300 ay kira çarpanına kadar ev almak mantıklı görünüyor. Bu konuda sizin görüşünüzü de almak isterim. Cevabınız için şimdiden teşekkürler iyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Aralık 2017 | 18:12 Gökhan DEMİR 1387 Kişi okudu

Öğrenci evleri projesi hk

Soru

Tebernüş bey merhaba, yazılarınızı ilgiyle takip ediyoruz. Verdiğiniz cevaplar ve emlak konusunda yaptığınız yorumlar bizlere yol gösteriyor. Şahsım adına teşekkür ediyorum. Benim sorum, yeni bir emlak yatırım şekli olan Sakarya daki öğrenci evleri projesi hakkında görüşünüz nedir? 5 yıl kira garantisi veriliyor. 15 yıl boyunca da firma tarafından işletmesi yapılacak. Geri dönüş süreside oldukça kısa. Böyle bir projenin işletmesinde sıkıntı olabilir mi? 15 yıl sonrasında atıl kalma ihtimali veya başak türlü değerlendirilememe ihtimali olabilir mi? Doluluk oranı sağlanabilir mi?Sizin deneyimleriniz bu konuda neler söyleyebilir. Sizce yatırım için riskli mi yoksa güvenilir bir sistem midir? Görüşleriniz benim için kıymetlidir. Şimdiden teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim. Saygılar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Aralık 2017 | 14:39 Gökhan Demir 1387 Kişi okudu

Kaçak Yapıya Sonradan İmar Gelmesi

Soru

Merhabalar Hisseli tapu lu arsamızda 3 katlı binamız var kaçak yapı olarak geçmekte binamızı yaparken kesilen cezaları ödedik zamanında şimdi bulunduğumuz bölgeye imar geldi biz binamıza ruhsatlandırma yapabilirmiyiz belediye eviniz yıkılmaz hiç birşey olmaz gibi cevaplar veriyor fakat ben binamı daire daire satmak istiyorum alıcılarda var nasıl bir yol izlemem gerekiyor ruhsatlandırıp herşeyi en baştan yapıyormuş gibi yapabilirmiyim teşekürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
24 Kasım 2017 | 17:26 mustafa öz 1388 Kişi okudu

Silivri metrakare fiyatları

Soru

Merhaba benim sorum Silivri de metrakare fiyatları arsaların ne zaman yükselişe geçer örneğin 1000 lira üstü sizce ne zaman görülür

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Kasım 2017 | 22:37 Onurcan Besledi 1388 Kişi okudu

Kiracı kira ve bina aidatını ödemiyor.

Soru

Tebernüş Bey, ANKARA / MAMAK'da bulunan evimi 05.04.2015 yılında bir anne ve kızına 650 tl 'den kiraya verdim. 2017 yılına kadar binadan ufak tefek şikayetler gelse de devamlı olmuyordu. 2016 yılında kiraya zam artışı yapmadılar.2017 yılında Mart ayında kira artışı için aradığımda artış yapmayacagını ve evden taşınacagını kızı bana iletti ben de onlara Temmuz 2017 'ye kadar çıkmalarını ve de kiraya artış yapmayacagımı ama çıkmazlarsa kiranın 700 tl olacagını ve geriye dönük artışıda isteyecegimi bildirdim. Kızı tamam dedi. 20 HAZİRAN 2017 aradıgımda ev bulamadığını söyledi ve telefonu kapattı. Annesini aradıgımda ev aradıklarını ve bir daha arama diyerek telefonu kapattılar. Bu arada 4 aydır binanın aidatını vermedikleri gibi 2 aydır da kiramı vermedikleri gibi telefonuma engelleme koymuşlar ve bir türlü iletişime geçemiyorum.Başka ceplerden aradığımda telefonları çalıyor ben oldugumu anlayınca hemen kapatıyorlar. Bina merkezi sistem olduğu için ortak yakıt parasında bile bina yönetimine sorun çıkarıyorlar ve gününde ödemiyorlarmış.Şu an dairede sadece kızı oturuyor nişanlım dediği birisi ile annesi ANKARA /SİNCAN ilçesinde oturuyor. Bina yöneticisine aidat için ihtarname çekmesini söyledim ama çekmedi. Yardımlarınızı rica ediyorum. Saygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
12 Ağustos 2017 | 16:04 ENVER YALÇIN 1387 Kişi okudu

tarlaya orman şerhi koyulması

Soru

mrb.tekirdağ kapaklı pınarça köyünden 1998 yılında almış olduğum tapuda tarla yazan arsamızı 4 ay önce e devlete baktığımızda bize hiç bir şekilde bilgi verilmeden kısmi devlet ormanları sınırları ve orman şerhi koyulmuş bunun için ne yapabiliriz davamı açmalıyız bize haber tebligat göndermeleri gerekmezmiydi normal halinedönermi kısmi orman sınırları nedir 250 metre kare arsa.yoksa 2 b kapsamımıdır ne yapmalıyız yardımlarınız için teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Şubat 2017 | 14:31 sezai kara 1388 Kişi okudu