tapu birleştirme veya bölme

Soru

dededen miras yan yana 3 adet dönümleri farklı, tapulu tarla var.bunlar tek parsel haline getirilip 3 eşit parçaya bölünebilir mi,bölünürse toplam 67 dekar olan bu tarladan kişi başına 22 dekar düşüyor kişiye ait tek tapu verilir mi.teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Ekim 2019 | 23:20 murat şaylıca 1349 Kişi okudu

Ev satarken emlakçı ile herhangibir sözleşme imzalamadıysak,sözle anlaştıysak, satış sonrasında emlakçı satıcıyı komisyon için zorlayabilir mi?

Soru

Merhaba. Ev satarken emlakçı ile herhangi bir sözleşme imzalamadıysak,ve emlakçı satıcıdan komisyon almayacağım dediyse veya komisyonu emlakçı ile aramızda az bir miktarda kararlaştırtıysak, yani sadece sözle anlaştıysak, ardından satış sonrasında emlakçı ,alıcıdan %2 komisyon aldım , sen de bana sattığım evin satıcısı olarak %2 komisyon vermek zorundasın diye beni zorlayabilirmi? bu konuda dava açabilir mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Temmuz 2019 | 21:30 Ayşe Bulut 1349 Kişi okudu

urla özbek satılık arsa almak istiyorum

Soru

Tebernüş bey Urla özbek ten arsa almak istiyorum doğru bir yatırım olur mu düşüncelerinizi alabilir miyim çok teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Temmuz 2019 | 18:11 nurhan tutkun 1350 Kişi okudu

Geriye donuk tarla vergisi

Soru

17 yıl önce vefat eden dedemize ait veraset ilamı çıkarılmadan bekleyen 5800 m2 olan tarlamız mahkeme kararıyla satışa çıkarılmış olup 43000 bedelle ihale edilmektedir. Bu tarlayı aldığımda geriye dönük vergisi ve diger tapu islemleri ile ilgili harcamalar yaklaşık olarak ne kadar çıkar Teşekkürler iyi çalışmalar

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Kasım 2018 | 10:52 Yalcın MUTLU 1350 Kişi okudu

300 bin liraya alinan meyve bahcesinden yilda 100 bin lira kar etmek

Soru

O zaman ciftciler niye kan agliyor? Cevabi ben vermek istiyorum Tebernüs Bey. Mazot=döviz, ilac=döviz, gübre=döviz, techizat=döviz, tohum=döviz ve komisyoncular. Büyük reformlar lazim tarim sektörü icin, o zaman belki ciftcilerimiz hak ettigi kazanci saglar. O zamana kadar hayal alip satmayalim lütfen.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Kasım 2018 | 21:19 kaan kirimli 1349 Kişi okudu

imar barısı tapulu ve tapusuz alan

Soru

Annemın İzmırde 75 m2 tapulu arsası var .uzerınde de 3 katlı kacak ev var.temel 90 m2.yanı 15 m2 yesıl alana gırmiş..ımar barısından faydalanabılırmı,ayrıca basvuruyu temeldekı m2 ye göremi tapudakı 75 m2 ye göremı basvuru gerekır.tesekkurler.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Temmuz 2018 | 01:40 doğan tascı 1349 Kişi okudu

Konut Kredisi Kullanırken Alınan Hayat Sigortası Hakkında

Soru

Merhabalar, 2016 yılında Ziraat bankasından konut kredisi kullandım ve şu anda ödemelerim devam ediyor. Benden 1051 TL hayat sigortası kesintisi yaptılar, ödemelerim devam etmesine rağmen kesilen bu parayı bankadan geri alabilir miyim. Teşekkürler, iyi çalışmalar.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Mayıs 2018 | 11:48 Muzaffer Erkut 1350 Kişi okudu

Çatalça nakkaş mahallesi arsa

Soru

Çatalça nakkaş mahalesınde tokı konutlarına yakın bir yerde arsa var almak mantıklı mı? Kuzey Marmara otoyoluna çok yakın bir yerde

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Şubat 2018 | 20:35 Murat Canpolat 1349 Kişi okudu

task kask verilerine göre 130 m² den kaç adet daire yapılır

Soru

selam tebernus bey bizim arsa önceden tek tapu üzerine 5800 m² di. sonradan şuyulandırma imar girdi parsel olarak böldüler. 577 m² + 577 m² + 400 m² + 1530 m² olarak parsellendi ve tapulandı. task kask oranı 0.30 / 1.50 verdiler bu parseller bitişik .5 kat izin verildi toplamda 130 m² den kaç daire cıkar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
11 Mayıs 2017 | 10:07 umut can 1349 Kişi okudu

Merkezi sistem (ısı pay ölçer)

Soru

Kuşadası'n da geçen sene merkezi sistem ısı pay ölçer ile ısınacağı söylenen yeni bir ev aldım. Ancak bu kış,sitenin çoğunluğu metrekare hesabı üzerinden hesaplanan merkezi sistemi istediği için merkezi sistemle ısındık. Sorum şu: Belli sayının üzerinde dairesi olan bir site merkezi sistem ısı pay ölçer ile ısınmak zorunda değil midir, apartman yönetimi oy çoğunluğuyla merkezi sisteme geçebilir mi? Saygılar

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
17 Nisan 2017 | 20:18 Alev Coşkun 1350 Kişi okudu