Fiyat Değerlendirme Hk.

Soru

Malumunuz bizler bu arsa konularına vakıf olmadığımız için bilen, tecrübeli aklı başında ve teşekkür alan bireylere danışmak istiyoruz. Umarım bana da yardımcı olursunuz ve bende size teşekkür ederim. 60.000 - 80.000 arası yatırım amaçlı arsa arıyorum ama karşıma hisseli tapu müstakil ada vb. tabirler çıkıyor. Bende internetten bu tabirlerin anlamlarını araştırıp konuyu bütüne ulaştırmaya çalışıyorum. Lakin biraz sıkıcı oluyor akabinde araştırmayı bırakıyorum. Ankara bölgesinde Akyurt Altınova Peçenek Mah. civarlarında 550 m.kare arsa 75.000 TL. istemekte arsa sahibi. Bu bölgede çok katlı değilde villa tipi evlere müsaade ediliyormuş. Sizin bu bölgeler hakkındaki düşünceleriniz ve tavsiyelerinizi alabilir miyim ? Yani bu bölgeler hakkında birim metrekare fiyatları ortalama ne olmalı ki bizler karar aşamasına geldiğimizde fahiş veyahut ucuz pahalı neticesine ulaşıp karar verelim. Yetmiş bin küsür lira para bağlayacağım ama etrafımda danışabileceğim tecrübeli akıllı birileri olmadığı için son çare size yazdım. Sürçü lisan ettiysem affola... Teşekkürler. Saygılar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Kasım 2014 | 21:55 M.Kemal DEMİR 1344 Kişi okudu

Lounge 2 sorunlar çözüldü mü? cevaben ve 1 soru?

Soru

tebernuş bey, Lounge 2 sorunlar çözüldü mü? sorusu ve cavbı üzerine yazmak istedim. bende 2013 aralık ayında burada yazılanlarıda okuyarak lounge 2 den daire aldım. ozamanki yazılanlara göre bir suru şey düzeldi. benim gördüğün sorunlar şunlar; köpeğin gezdirip dışkısını çime yaptıran insanlar oluyor. otoparkta boş yer olmasına rağmen alta kata inmeye üşenip kenara bırakanlar var. yönetim uyarı yazısı bırakıyor ama insanımız anlamıyor.aidatlarımız avrupa konutlarının üstünde ama bu konu daire sayımızla alakalı diye düşünüyorum. ( avrupa kalede 400 tl aidatlardan söz ediliyor ) müşteri hizmetleri çok iyi çalışmıyor ama takip ederseniz sorunlarınız çözülüyor. havuzumuz , peysajımız sitenin genel havası çok iyi. her gelen çok beğeniyor. bazıları ses yalıtımı problemi var diyor. birde makette çocuk klubü gözükenyer anaokulu oldu. buna ne dersiniz bilmiyorum. ben kendşmce yazım. kabin amiri arkadaş ne anllattıysa paylaşabilirseniz sevinirim.benim yazdıklarımada yorum yaparsanız sevinirim. benimde bir soum olacak. mütahit yakında siteden çıkacak ellerinde 20-25 tane daire kalmış. ikinci elde daire satan sayısı tek tük. ( memnun değilim diyenler niye satmıyorlarsa... ) mütahit çıktıktan sonra daire fiiyatlarında artış olurmu ve yaklaşık ne kadar bir atış olur?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Kasım 2014 | 20:57 serhat geçer 1343 Kişi okudu

Kredi ile alınan ev için kentsel dönüşüm

Soru

Iyi gunler 10 yıllık kredi ile aldigim ev için daha borcu bitmeden bir mütahit gelip burayı yıkıp size 2 daire vereceğim gibisinden bir teklifte bulunduğunda nasil bir süreç başlar, yani ev üstünde banka ipoteği var haliyle ipotek olan bir yerin yıkımı olmur mu , yada bana borcunu kapa mi derler , yada yeni verecekleri ev üstüne mi ipotek koyarlar

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Kasım 2014 | 14:11 Barış Gül 1343 Kişi okudu

Size ihtiyacımızın kalmaması için 100 bin soru yetmez,arsaların da bitmesi lazım

Soru

"O soytarı benim" fıkrasını biliyorum. Ama sorular 100 bini bulunca size ihtiyacımızın biteceğine dair düşüncenize katılmıyorum, açıkçası bunu düşünmek dahi istemiyorum. Piyasada onca kurt varken kamuyu aydınlatma görevinizi sona erdirmeyi lütfen aklınıza getirmeyin. Özellikle küçük/orta ölçekli yatırımcıların size ihtiyacı bitmeyecek. Her ne kadar sizin tabirinizle balık tutmayı öğretseniz de arsa arazi yatırımı kolay değil, şansın rolü fazla. Kimse kendinin ve ailesinin geleceğini şansa bırakmayı da göze alamaz. O yüzden size önemli bir görev daha düşüyor, ben diyorum ki ağırlıklı olarak İstanbul'un gelişme akslarındaki arsa ve arazilere yatırım yapan bir GYO kurup halka açsanız, başında siz olunca bizler de tasarruflarımızla gönül rahatlığı ile ortak olup 20-30 bin lira gibi rakamlarla başlayarak gücümüz oranında geleceğimize yatırım yapabilsek. Bireysel emeklilikten çok daha akılcı değil midir bu yöntem? Ne dersiniz Tebernuş Bey, hatta daha somut yazayım portföy dağılımı %60 İstanbul'un gelişme aksları, %20 diğer bölgeler örneğin İst.-İzmir otoyolu civarı, Bursa v.b.gibi, %20'de kira geliri elde edip fonun masraflarını karşılamak ve fonu büyütmek için dükkan olabilir. Ne kadar araştırma yapsak da bizim kendi başımıza oradan buradan arsa arazi bulup aldanmadan almamız inanın çok zor. Çok GYO var ama hiçbiri böyle bir portföye sahip değil. Hiçbirinin başındaki yönetici de Tebernuş Kireçci değil. Çoğu takipçiniz de benim gibi düşünüyordur diye tahmin ediyorum.Saygılarımla, Hakan Kıyat

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Kasım 2014 | 15:51 Hakan Kıyat 1343 Kişi okudu

Balonu son ana kadar inkar etmek

Soru

merhaba, Leyla Cidal hanım nitelikli bir konutun ihtiyac olduğunu ve balonun şişeceğini söylemiş, siz de finans kökenli okurlarım bunu kabul etmiyor demişsiniz.. öncelikle konut balonunun patlaması derken benim ve birçok insanın kastettiği yatırım amaçlı konut alımının kesilmesidir. sitenize yazan insanların 90% ı yatırım için konut almakta ve bunu alenen söylemektedir. ne zaman yatırım amaçlı konut alımı kesilirse o zaman konut fiyatları düzene girer ve balon patlar. Bir emtia yatırım amacı ile alınıyorsa muhakkak içerisinde bir yatırım kar marjı barındırır, aksi halde kimse risk alıp likitidesi olmayan bir ürüne yatırım yapmaz. Balonun patlaması denilen şey bu sanal marjın yokolması ve konut fiyatı artışının normal enflasyon düzeyine gerilemesidir. Ev fiyatlarını trendini belirleyen temel unsure kredi faizidir. 3 ay içerisinde kredi faizlerinin 3 katını çıkma ihtimali her sn. mevcutken sizing kira geliriniz için bu durum sözkonusu değildir. Faizlerde düzeltme olduğu zaman yatırım amacıyla konut alımı kesilecekve fiyatlar düşmeye başlayacaktır, ne kadar düşeceğini faizin seviyesi belirler başka birşey değil. Lehman Brothers batarken veya Yunanistan iflas ederken İspanya da emlak balonu patlayıp işsizlik 25% I vurarkende son dakikaya kadar balon inkar edilmiştir. 2001 krizinden 3 ay once Tüsiad başkanı 10 yıl ileriyi görüp yatırım yaptıklarını beyan etmişti Devaluasyon olduğu gün birçok ekonomi yazarı devaluasyon gibi bir ihtimalin olmadığı konusunda yazılar yazıyordu. Dünya hükümranı abd emlak balonunu engelleyemedi ama TR olarak biz engelleyip tarih yazacağız yersen.. bu özgüvenini nereden geliyor derler adama 70 cente muhtaç olduğun günlerden mi yoksa gecelik faizleri %4000 lere çıkardığın günlerden mi Gavurların sevdiğim bir lafı var. It is not matter of fact, it is matter of time. Mesele doğru olup olmadığı değil ne zaman olacağı.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Nisan 2014 | 15:40 Hakan Yılmaz 1344 Kişi okudu

Otel konsepti

Soru

Merhaba Tebernüş bey.Basınexpress yolunda Rumeli yapının İstanbul loft projesi başlayacak.Ruhsat 1 ay sonra çıkacakmış.Şu anda eşe dosta 160.000 tl karşılığında 60 m2 daire(otel odası)satışı yapıyorlar projede çalışan bir tanıdığım söyledi.Ruhsat çıktıktan sonra satışları bu daire için 300.000 tl olacakmış.Yabancılara yani araplara otel işletmeciliği kiraya verilecek ve daire sahiplerinede aylık minimum 3000 tl kira sözleşmesi yapacaklarmış.Elimdeki bir miktar parayı böyle ruhsatı alınmamış bir projeye yatırmak doğru bir yatırımmı?Birde araplarla nasıl olur yarın başım ağrırmı?Projedeyken satabilirmiyim bunları hep düşünüyorum .Sizin fikirlerinizi ve önerileriniz rica ediyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ocak 2014 | 17:31 özge altınok 1343 Kişi okudu

kısa mesafeli koruma alanı

Soru

merhaba tebernus bey arnavutköy bolgesınde su havzalarında kalan kısa mesafelı orta mesafelı ve uzun mesafelı yerler yenı yasaya göre kaldırılcakmıs ole bısey varmı yada duzenleme gelıcek sanırım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Haziran 2013 | 15:25 emrah köse 1344 Kişi okudu

via houses&Suites mi? DAP Dalga Kule mi?

Soru

Tebernüş bey sorularımızı içtenlikle cevapladığınız için teşekkürler.Kurtköydeki viaport avm nin arkasında inşa edilen viahouse-suit projesinden 1+1 199.000tl civarı daire almak gerek kira getirisi gerekse yapması öngörülen prim açısından uygunmu.ikincisi dap yapı dalga projesini nasıl görüyorsunuz yatırım için düşünülebilirmi.son olarak caprıce gold hakkındaki görüşlerinizi merak ediyorum.açıkcası yatırım için çok düşündüm ama bi türlü güvenemedim.şimdiden vereceğiniz cevaplar için teşekkürler.hayırlı işler saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Mart 2012 | 10:11 ENDER EKİZ 1343 Kişi okudu

Dumankaya Konsept Kurtköy

Soru

Merhaba, yaklaşık bir sene kadar önce Dumankaya Konsept Kurtköy'de 173bin TL'ye aldığım 2+1 dairem şu an 205-210 bin TL etmektedir ve içinde kiracı vardır. Sizce ilgili daire prim yapmayı sürdürür mü ya da hani Dumankaya bölgede çok sayı yeni proje başlattı ve bende orayı satıp başka bir projeye mi kaysam prim amaçlı? Ya da ilgili projede sizce 2+1 fiyatları yakın zamanda 1-2 senede mesela 230-240binleri bulabilir mi? Düşüncenizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler, Arda ACAR

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Şubat 2012 | 19:48 Arda Acar 1343 Kişi okudu

iyi calısmalar.size daha evvel kurtköy alibey konakları ile il

Soru

iyi calısmalar.size daha evvel kurtköy alibey konakları ile ilgili bir soru sormustum.şimdi 140 m2 240bin tl 3 artı 1 kooperatif sitesi ama biz cok begendik.kurtköyde cumhuriyet bulvarında dumankaya caddenin caprazı.o bölge nin primlenme potansiyelini yüksek görmekteyiz.sizce dumankaya cadde ,elit perla palace,ve pegasus genel mudurluk binası bittigi zaman alibey konaklarıda pirim yaparmı?ayrıca gene aynı fiyatlara aynı metrekarede dumankaya konsept mevcut.yalnız dumankaya konsept alibey konaklarının lokasyonu kadar merkezi degil.sizce aynı fiyat ve metrekareye sahip merkezi konumdaki evimi alalım yoksa marka degerine sahip ama digerine nispeten daha az merkez konumda olan dumankaya konsepttenmi?oturum amaclı alıyoruz ancak pirim potansiyeli olması da önemli...tesekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Haziran 2011 | 13:21 yesim çiğdemli 1343 Kişi okudu