Koy ici mar ve mahalle imar hakkinda

Soru

Tebernus bey iyi sahurlar Silivri nin köyünde 200 metre kare konut imarlı bir arsa buldum.birincisi köyde arsa olurmu.ikincisi burasi mahalleye dönüşür se bu arsa dan tekrar kesinti yapılır.mı Köylerden arsa degilde tarla almak dahami mantıklı sizce

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Haziran 2016 | 23:31 Sadık gunes 1342 Kişi okudu

Bakırköy kentsel dönüşüm

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, benim sorum Bakırköy meydanda Belediye binin 3yan binasında bir dairemiz var .imar konusunda uzun zamandır hiç bir bilgi verilmiyor.Ne Bakırköy nede Büyükşehir'den ikiside bir birine atıyor.200 mt ilerimizdeki adadan itibaren yeni inşaatlar yükselmekte.diğer ada ile Aramızdan tek araçlık bir yol geçiyor.Bizim bulunduğumuZ bölgeyi kaymakamlık,nüfus ve otopark yapılmak istendiğine dair duyumlar alıyoruz.Bizim için beklemek mi daha karlı yoksa şuandaki değerinde satmak mı.(sizin bu konu ile alakalı bilginiZ varmı)teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Mayıs 2016 | 09:37 Melik süren 1341 Kişi okudu

ev mi ? arsa mı ?dükkan mı alayım? karar veremiyorum.

Soru

Sayın tebernüş bey merhabalar.benim size sorum eskişehirin küçük bir ilçesinde memur olarak çalışmaktayım.yaklaşık 90.000 tl civarında nakitim.var.bu para ile bir yatırım yapmak istiyorum eskişehirden ama 3+1 ev alıp kiraya versem evler 150.000 ile 200.000 tl arasında ve kiraları 450-500 tl arası yada merkezi konumda bir 1+1 alsam 130.000 tl civarında kirası 600-700 arasında yada gelişmekte olan yerlerden 500 m2 civarında bir arsa alsam değerlenmesini mi beklesem karar veremiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim.birde şunu söyliycem yaklaşık 5-6 yıl sonra kalıcı olarak eskişehire taşınma ihitimalim var yardımcı olursanız çok sevinirim.şimdiden teşekkür edrim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Şubat 2017 | 08:37 Nalan CEYLAN 1341 Kişi okudu

koydeki tarladaki miras hissemizin tapusunun alınabilmesi hakkında

Soru

Merhaba yazılarınızı ılgi ile okuyorum. Bizim memlekette koyde miras kalan bir tarla var Koy de olsa da mahalle statusunde ve ilçeye bağlı arazıise tarla statusunde bu arazının sahıbı 1916 yılında omus tarla da 1/5 hissesi var eski buyuklerınde vefatı ıle en son 1 kız kardes 1 erkek kardes kalıyor kız kardes 1989 da vefat edıyor 4 cocuk bırakıyor erkek kardes ise 2003 te vefat edıyor 3 cocuk bırakıyor su anda yasayan bu 7 kısıye veraset belgesi cıkarttım tapuya gıtmeden önce '' veraset intikal vergisiilişiği yazısı'' ıstedıler bunu kız kardesın cocuklerı olan 4 kardes imzalayıp vermıyor Bu durumda - toplam 7 adet olan mırascılardan erkek kardesın cocugu olan 3 kısının vergı beyannamesi doldurarak babalarının hıssesını kendı adlarıan tescil ettiriip kendi tapularını alabilirler mi ? yani 5 hisseden 1 hısse olan mırasın 2 kardese dusen kısmından sadece 1 kardesin mırascısı olan cocukları kendi hisselerini cıkartıp tapularını alabilirler mi ? ölen diğer kardeşin cocukları bu işe yanasmadıgından ve anneleri adına veraset intikal vergisi beyannamesini imzalamadıgından bu asamada bizim işimiz tıkanmış görülüyor Bu engeli nasıl aşabiliriz? tapu dairesi erkek cocugun mırascısı olan 3 kısı ıcın hisseli tapu cıkarma işlemini sadece erkek kardeşim veraset intikal vergisi ilişiği yazısı ile yapar mı ? veya yapmak zorundamıdır ? çok sıkıştıgımız bu konuda bize yardımcı olursanız çok memnun oluruz Kolay Gelsin Saygılar

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
29 Kasım 2015 | 23:48 Ahmet MALLI 1341 Kişi okudu

ritim istanbul 3+1 daire alinmali mi?

Soru

Ritim istanbul projesinden 3+1 net 94 metrekare brut 131 metrekare 9.kat kira beklentisi 2500-3000 lira olan daire alinir mi?Prim beklentisini nadil goruyorsunuz?Evin maliyeti 650000 civari...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ekim 2015 | 21:01 Ercan Celik 1341 Kişi okudu

Elit Grand Palas (Delmar Yapı) Gecikme

Soru

2011 Eylül ayında Delmar yapıya ait Elit Grand Palas projesinden 1+1 Daire teslim aldım. Dairenin söz verilen teslim tarihi Haziran 2014'idi. Yapı Denetim şirketinin değişmesi ve hava şartlarını bahane ederek teslim tarihini Aralık 2015 tarihine ertelediler. Sözleşmede belirtilmediği için hiç bir şekilde geciken dönem için kira vs. maddi bir tazminat ödenmedi. Şu anda da projenin Aralık 2015 tarihinde teslim edilmeyeceğini ve kesin teslim tarihinin ellerinde mevcut olmadığını öğreniyoruz. Tüketici olarak bu konuda haklarımız nelerdir.? Kanuni olarak nereye başvurabilirim? Mağduriyetimi iletebileceğim Tüketici köşeleri nereleridir?Yardımlarınız için teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ekim 2015 | 14:10 Yasemin Bölükbaşı 1341 Kişi okudu

Başakşehir Bulvar İstanbul'da 2+1 daire

Soru

Merhaba Tebernüş bey. Başakşehir Bulvar İstanbul projesinde Göl etabında peyzaj manzaralı brüt 137 m2 net 97 m2 2+1 ev 535.000 tl yatırım için alınabilir fiyat mıdır ? Projenin teslimine 9, 10 ay gibi bir süre kalmış.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ağustos 2015 | 12:00 Nisanur YİĞİT 1341 Kişi okudu

kira sözleşmesi bitmeden evden çıkmak istiyorum?

Soru

Merhaba.Kira sözleşmemin bitmesine 5 ay var ve ben evden çıkmak istiyorum 1 ay sonra.Ev sahibini aradım çıkamazsın 5 aylık parayı alırım dedi.Ancak şöyle bir durum var evden çıkma sebebim evin çok rutubetli olması duvar köşelerinin küflenmesi.Antre duvarına su vurmuş olması.Banyo tavanı siyah siyah küflendi.Durumu izah ettim benim yapacak birşeyim yok verdiğimde ev öyle değildi dedi.Ne yapmam gerekir ? Teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Şubat 2015 | 15:44 ali ihsan 1342 Kişi okudu

Ev Kredisi yetmediği yerde kullandırılan tadilat kredisi?

Soru

Merhaba, ev kredisi almak için emlakçı krediye başvurdu fakat önceki mal sahibi evi müteahitten 115.000 tl ye aldığı için (müteahitin faturasının düşük kdv li olması için) zamanında düşük kredili satış gerçekleşmiş, bu durumda evi şu an 230.000 tl anlaştık, fakat bir önceki satış düşük olduğundan bir seferde banka 200 bin vermiyormuş, 150 bin normal 0,84-0,94 oranında ev kredisi ile, kalan 50 bin tl için de 1,03-1,19 oranında değişen faizli TADİLAT KREDİSİ ile çıkartacaklar.. Bunun sebebi de eski satış üstünden 1 yıl kadar kısa bir zaman geçmiş olması, böyle bir durumda fazla kar payı olduğu gerekçesiyle mal sahibine 30 bin kadar vergi çıkıyormuş.. Bu durumda ne yapmamız gerekir, cevabınız için şimdiden teşekkürler..

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ocak 2015 | 15:43 Üzeyir Gövce 1341 Kişi okudu

İstanbul'da En Kazançlı Yatırım

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, 27 yaşındayım 60 bin kadar birikimim var.paramın değer kazanmasını istiyorum. Istanbul'da arsa almayı düşünüyorum. Nerden alsam daha cok kar sağlayabilirim. Arsa dışında da kazancı cok bir yatırım varsa o da olabilir. Yardımlarınız için teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Kasım 2014 | 16:27 Berna Şenol 1341 Kişi okudu