ev mi ? arsa mı ?dükkan mı alayım? karar veremiyorum.

Soru

Sayın tebernüş bey merhabalar.benim size sorum eskişehirin küçük bir ilçesinde memur olarak çalışmaktayım.yaklaşık 90.000 tl civarında nakitim.var.bu para ile bir yatırım yapmak istiyorum eskişehirden ama 3+1 ev alıp kiraya versem evler 150.000 ile 200.000 tl arasında ve kiraları 450-500 tl arası yada merkezi konumda bir 1+1 alsam 130.000 tl civarında kirası 600-700 arasında yada gelişmekte olan yerlerden 500 m2 civarında bir arsa alsam değerlenmesini mi beklesem karar veremiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim.birde şunu söyliycem yaklaşık 5-6 yıl sonra kalıcı olarak eskişehire taşınma ihitimalim var yardımcı olursanız çok sevinirim.şimdiden teşekkür edrim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Şubat 2017 | 08:37 Nalan CEYLAN 1340 Kişi okudu

Silivri Gümüşyaka E5 cepheli ticari arsa.

Soru

Merhaba Tebernüş bey iyi çalışmalar. Silivri Gümüşyaka da 450 metre ticari+konut %25 2.5 kat imarlı yer buldum. Fiyati 260 bin tl ye bıraktılar en son 2 yola cephe olan arsanın yan yolu vardır yan yoldan sonra da e5 gelmektedir. Belediyeyi aradim işyeri üstüne konut yapimina uygundur dedi. 300 m2 mahalle içindeki o bölgedeki yerler 110 binden başlıyor. Sizce mantıklı bir yatırım olur mu ileriye yönelik ? Daha fazla prim yapar mı? Ve fiyatı uygun mudur ? Şimdiden teşekkür ederim kolay gelsin..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ocak 2016 | 18:19 Ümit Taydaş 1339 Kişi okudu

şişli'de yatırımlık daire

Soru

Merhabalar yazılarınızı ilgiyle takip ediyoruz.Biz şişli bomonti'de yatırım amaçlı daire alıp 4yıl gibi bir sürede oturmak istiyoruz,biraz araştırdım birçok kişi Kuleli Evleri ni önerdi. Yıldırım Yapı Grubu 'nun projesi olduğunu öğrendik.Daire m2 fiyatları 3 yıl önce 3 tl iken bugun 7 tl'ye çıkmış.Kuleli Evlerinde 57m2 daire 415.000tl. Sizce Kuleli Evleri'nden yatırım yapmalımıyım? Farklı bir projeye mi yönelmeliyim? Yorumlarınız için çok teşekkür ederiz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Aralık 2015 | 11:24 ali yılmaz 1339 Kişi okudu

Fi Tower alt yapı katılım bedelli

Soru

Merhaba Tebernüş Bey ... Fi yapı Esenyurt ta 1+1 dairem var... peşin olarak 3 yıl öncesi şahıs tan satın aldım tapum elimde daha o zaman tapumu almış idim. Şu an daireyi natamam teslim ediyorlar.. Birde üstüne altyapı katılım payı olarak 7.990.-TL bana borç çıkartıyorlar... ne yapacağımı şaşırdım bana yardımcı olabilirmisiniz. Ne yapmalıyım... Şimdiden çok teşekkür ederim...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
16 Kasım 2015 | 16:17 Yeşim Gök 1339 Kişi okudu

ritim istanbul 3+1 daire alinmali mi?

Soru

Ritim istanbul projesinden 3+1 net 94 metrekare brut 131 metrekare 9.kat kira beklentisi 2500-3000 lira olan daire alinir mi?Prim beklentisini nadil goruyorsunuz?Evin maliyeti 650000 civari...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ekim 2015 | 21:01 Ercan Celik 1340 Kişi okudu

1+1 45 metrekare daire yatırımlık alınır mı?

Soru

Merhabalar öncelikle, Ataşehir Sample Home projesinden 1+1 yatırımlık daire alma düşüncem var, fakat kat planları 45 ila 50 mertekare arasında. 240 bin tl 1+1 dairelerin başlangıç fiyatı. Proje büyük çaplı bir proje değil acaba mertekarelerin bu aralıkta olmasının dezavantajı olur mu?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Temmuz 2015 | 17:16 Yakup KAYA 1339 Kişi okudu

ıspartakule emlak konut evleri hk.

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Dünkü Ispartakule Evleri kurasında 2+1 brüt:100 m2 78.5 net m2 evlerden biri bana çıktı.Sabit oranlı ödemede 20.000 peşinattan sonra ödemeler hemen başlıyor. Ödemeler aylık 0.50 faizle 2.000.000 liradan 20 yıl ödeniyor. Fakat bir yıl sonra evlenip 2 yıl boyunca kirada oturacağım için ve toplamda aylık gelirimiz 4.500 lira olduğu için hem kira hem projenin ödemesi zor gözüküyor. 2.alternatif ise TUFE'li ödeme. 20.000 peşinat, 3 yıl hiçbir ödeme yok. 3yıl sonra tekrar 20.000 ve taksitler başlıyor.Fakat taksitler enflasyon fiyatı eklenmiş her sene 1. ve 7. aylarda enflasyon fiyatları eklenmiş şekilde. Sizce bu şekildeki ödemeyle ev ileriki yıllarda çok pahalıya mı denk gelir? Aslında 3 yıl hiçbir ödeme olmaması düğün masraflarını karşılamak için çok mantıklı gözüküyor. Fakat 3 yıl sonra hemen satmak istediğimde Sizce tüfeli ödemeyi kabul eden olabilir mi? oturmalık düşünürsem özellikle ulaşım açısından o bölgenin biraz daha merkezi hale gelmesinin ihtimali var mı? sadece kiraya versem 3-5 sene sonra o bölgenin kira getirisi tahminen ne olur sizce? kağıthane de oturuyorum, o bölgeyi hiç bilmiyorum. kusura bakmayın çok soru sordum:) ama sizin fikir ve önerileriniz benim için çok önemli. teşekkür ederim. iyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Temmuz 2015 | 10:45 İlyas Korkmaz 1340 Kişi okudu

Örnetepedeki Daireyi Satıp Ümraniye Şerifaliden daire satın almak

Soru

Merhabalar Tebernüş bey sizden bir konuda fikirinizi öğrenmek istedim; Ben şuanda Beyoğlu Örnektepe mahallesinde oturuyorum. Oturduğum daire 100m2 dubleks haliç manzaralı.Muhitten çok fazla memnun olmadıdığım için Ümraniye şerifali tarafına taşınma düşüncesindeyiz. Fakat Şerifalide baktığımda sitelerde 2+1 net 85m2 daireler 350 bin civarı kira getirileri 1500 TL civarında. benim oturduğum dairenin fiyatını tam olarak bilemiyorm ama 100m2 3+1 kira getirisi 1300 tl civarlarında. Fakat aklıma takılan şerifali taraflarına baktığımda fiyatlar primi tamamlanmış gibi. Bizim örnektepede tam olarak kentsel dönüşüm başlamış değil bir kısımda Hilton Otelin arkasındaki adayı alıp binları yıktılar halen inşaat başlamadı.İnşaat Firmasının söylediği ada ada şeklinde etap etap devam edeceğiz şeklinde konuşuyorlar. Sizce daireyi satıp şerifali tarafından daire almakmı yoksa örnektepenin prim yapmasını bekliyip kirayı mı gitmek bu konuda sizin görüşünüzü öğrenmek isterim. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Nisan 2015 | 09:45 Ayhan Savaş 1339 Kişi okudu

varyap plaza hakkında bir sitem

Soru

merhaba 2 yıl önce varyap plaza dan metrekaresi 3750 liraya bir ofis aldım varyap elinde kalan ofisleri satmak için kampanya yaptı ve metrekaresini 3450 liradan satıyor varyap firması müşterisini koruma konusunu sanırım yanlış anlamış biz mülkümüz değer kazansın diye beklerken en başa döndük saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Mart 2015 | 14:47 ahmet egemen 1339 Kişi okudu

Kağıthane de 3+1 690 bin denen daire mantıklı mıdır?

Soru

Merhabalar! Kağıthane 7000 projesinden 3+1 ev baktık ve bize 690 bin fiyat verdiler. Anlatılana bakılırsa güzel birşey olacak fakat biraz pahalıda açıkçası. Ayrıca 2016 haziranda teslim edilecek ve bizim bu ev için 10 yıl kredi çekmemiz gerekecek. Bu evde bize bu anlamda 900 bin liraya mal olacak. Şimdi sizden öğrenmek istediğim acaba buradan bu fiyata daire almak mantıklımıdır. Yoksa başka projelermi beklenmeli? Torunkent 2 gibi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Mart 2015 | 07:55 Pınar şi 1339 Kişi okudu