kentsel dönüşümde ruhsatlı binayı zorunlu toplulaştırabilirlermi

Soru

selam tebernüş bey.benim içerenköy mh malatyask.no 2 ataşehir de h9 yüksekliğinde bu bölge kadıköy belediyesine bağlıyken 1998 yılında ruhsat alarak yaptığım binam var.zannediyorum toplulaştırılan alanda benden başkası ruhsatlı değil.büyükşehir imara ve ataşehir imarda ruhsat gözükmüyor ama kadıköy belediyesinden onaylı bütün evraklarım var ve binam depreme dayanıklı yeni projede ticari alan içinde gözüküyor arsamız 144m2 soru. ben istemezsem yıkabilirlermi...eğer yıkarlarsa ben ruhsatlı olduğum için itiraz yolum ve avantajım nedir.şimdiden tşkk.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
16 Ağustos 2017 | 16:25 ömer çakır 1337 Kişi okudu

Yatirim icin Riva ne kadar bekler

Soru

Merhabalar, Riva icin sizce tam oturmasi anlaminda ne kadar beklenmesi lazim ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Temmuz 2017 | 21:03 Ibrahim Sen 1338 Kişi okudu

Oturacağım ev mi yatırımlık ev mi?

Soru

İyi günler. Sizce Ümraniye Armağanevlerde Finans merkezine komşu bir site içinde 425.000 tl ye 3+1 130 mt2 ev alıp kiraya vermek mi ? Yoksa iş yakınlığı sebebi ile zeytinburnu sahilpark konutlarından 575.000 tl ye 2+1 100 mt2 ev alıp oturmak mı mantıklı? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2017 | 16:42 Büşra çağ 1338 Kişi okudu

Ispartakule kiraçarpanı hakkında

Soru

Selamlar..emlak konut ıspartakule evlerinde değişken faizli 2+1 net 128 m2 dairem var dairenin toplam maliyeti 460 bin tl yapıyor kira çarpanıda 460/1.300 desek 353 ay bu hesap doğrumu yani bu daire 353 ayda mı amorti eder kendini yada fiyatı yüksekmi şimdiden teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Nisan 2017 | 16:46 Sefa olmuş 1337 Kişi okudu

Kar irtifakli ev alınır mi.

Soru

Iyi günler. Gebze den 275000 e site içinde iyi bir muhitte. 1000 lira kira getirili bir daire bulduk. Ev sahibi sehir dışında okdugu için tapuyu bugün kredi islemlerinde mail atinca gorduk. Kat irtifakli tapu imiş. Sitede oturan alim sayım çok ama ben tamanen sorumsuz bir daire istemiştim. Şimdi yönetici den ogrendigim kadarıyla 85 bin vergi borcu olduğu için firma henüz almamış kat mülkiyeti. Kısıtlı bir zaman var ve çok kararsız kaldım. sorun yaşamak ıstemiyirum. Teşekkür ederim sonra sorun yaşamak ıstemiyirum. Teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mart 2017 | 18:42 NumAn Kunduz 1338 Kişi okudu

tapu bedeli pişmanlık dilekçesi

Soru

merhabalar. evimi aldığım dönemde satan kişinin isteği üzerine ve biraz da bilinçsiz bir şekilde tapu değerini düşük gösterdik. şimdi 5 yıl geçmeden de satma durumu var. alacak kişi tapu değerini gerçek değerinde göstermek istiyor haklı olarak. yalnız bu durumda bana yüklü bir vergi çıkıyor( 20 bin tl civarı). ben satış yapmadan önce pişmanlık dilekçesi verip, aradaki tapu harcı farkını ve gecikme cezasını ödeyip tapu bedelini gerçek değerine çıkarmak istiyorum. benim asıl öğrenmek istediklerim 1) bu dilekçeyi verirken benim aldığım kişiyle birlikte mi gitmemiz lazım yani yükseltmeye benim evi aldığım kişinin de ikna olması mı lazım, ya da sadece ben işlemleri yürütebilir miyim? 2) ben tapu bedelini yükselttiğim zaman benim evi aldığım kişiye de geçmişe dönük emlak değer artışı vergisi çıkar mı?(anladığım kadarıyla benim evi aldığım kişi mütaitten alan ilk kişi ve mütaitin yönlendirmesiyle tapu bedelini düşük göstermiş, ben de evi alırken aldığım kişiye fazla vergi çıkacağından düşük gösterdim, zincirleme yanlışlar yani)

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
03 Mart 2017 | 13:22 emre kazmacı 1337 Kişi okudu

Konut kredısı kullanılan ev suan arsa olarak çıkıyor

Soru

Kat ırtıfakı olan bır ev aldık 2 yıl önce baskası tarafından konut kredısı ile alınan bu ev suan exper raporunda gırıs yönü bulunamadı olarak kredı verılmeye uygun değildir raporu geldı tapu ve beledıyeye gittiğimizde evın herseyı ortada projede ama Nasıl oluyor suan caresız kaldık 2014 yılında bu ev ıcın konut kredısı kullanılmış ordakı

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
13 Ekim 2016 | 19:21 Ümmü seyrel 1338 Kişi okudu

Mamak Toki mi turkuaz tokimi

Soru

Tebernüş bey merhaba,biz Ankara'da Toki Evi almak istiyoruz,3yer arasında kaldık,Toki Yapracık ,Toki turkuaz,Toki Mamak ,sizce hangisi tercih edilmeli

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2016 | 23:42 Ebru Kasapoğlu 1338 Kişi okudu

Doğru Lokasyon Neresi Olmalı?

Soru

Merhabalar, Öncelikle teşekkür ederim. Benim işim Pendik'te eşim ise Bakırköy'de çalışıyor. Bu nedenle Bahçelievler'de metrobüse çok yakın bir yerde kirada oturuyoruz. Elimizde 80 bin tl civarı nakit paramız var ve elimizde ki para ile bir ev almak istiyoruz. Size iki sorum var; oturduğumuz bölgenin biraz daha metrobüse uzak olan ancak 2017 de metro geçecek olan Haznedar, İlk Yuva, Siyavuşpaşa gibi bir yerden eski bir daire almak mı? Yoksa Beylikdüzü gibi bir bölgeden yeni bir daire almak mı mantıklı? Kafamızda belirlediğimiz ve kredisi ile ödeyebileceğimiz maksimum bedel 240 bin tl olacak. Birde Emlak Konut ve gyoder in yapmış olduğu kampanya kapsamında belirttiğim rakamlara daire alma şansım var mı?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ağustos 2016 | 09:00 Burak Demirel 1337 Kişi okudu

İnnovia 4 veya sizin öneriniz

Soru

Merhabalar, biz oturmak için daire alacağız. İnnovia 4 veya önereceğiniz bir site içi yer varmıdır size çok güveniyoruz :) İnnovia 4 de sorunlar aşıldı 2017 sonu teslim diyorlar doğru mudur ? lütfen yardımcı olun.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Temmuz 2016 | 13:40 Burak Ergül 1338 Kişi okudu