Kurumsal kiralama sistemli projeler

Soru

Tebernüş bey merhabalar, Öncelikle gayrimenkul konusunda gerçekten bilgisiz olduğum için sorularımdaki olası mantıksızlıklar için şimdiden affınıza sığınıyorum. Zira bu güne kadar hiç öyle bir param olmadığı için ilgilenmedim de. Ben sizden bir konuda bilgi istiyorum. TV reklamlarında gördüğümüz Dap Yapı ve sair firmaların kira garantili, 8-12 yılda amorti eden ve bunun gibi şekillerde lanse edilen reklamları ile ilgili yardımınıza ihtiyacım var. Çok param olmadığı için gidip bir dükkan alayım kiraya vereyim diyemiyorum. Cazip ödeme imkanı olan kiralama sistemi olan bir yere yatırım yapmayı düşünüyorum. Zira en azından bir süre kira garantisi olmazsa taksitleri ödeyemem. İstanbul'da yaşamadığım için de böyle bilgisizim bu konularda. Sitedeki soru cevapları okudum. Çok spesifik detaylı sorular var. Onların yanında bu sorduğum soru çok basit ve içi boş oldu biliyorum. Lakin müsait bir vaktiniz olur da cevap verebilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler. Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Ekim 2014 | 10:28 Sedat Çiftçi 1333 Kişi okudu

Özak GYO Müşteri Hizmetleri

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, tam soru formatında olmasa da aslında konut sektörünün genelinde gördüğüm bir sorunu paylaşmak istiyorum. Özak GYO Hayattepe projesi satışa çıktığında (geçen yıl Mayıs ayı) internet sitelerinden form doldurup telefonla geri dönüş rica etmiştim. Tabi arayan soran olmadı. Bugün telefonum çaldı, Özak GYO'dan aradılar, girdiğim taleple ilgili görüşmek istediklerini ilettiler 15 ay sonra :) Ben de talebimin 15 ay önce olduğunu bugün projeleriyle ilgilenmediğimi söyledim ve teşekkür ettim. Arayan personel hiçbirşey söylemeden telefonu yüzüme kapattı. Bu 1980li yılların bakkal anlayışı: "Nasılsa ürün satıyor müşteriye kötü davransam da satışım etkilenmez". Ayrıca konuta talep çokken internetten gelen talebe yanıt vermemek, satış azalınca da internet database ini kullanma yöntemini Özak GYO pazarlama bölümü dahiyene bir çözüm olarak mı görüyor acaba :) İlgililere iletirseniz sevinirim. Teşekkürler, iyi günler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ağustos 2014 | 10:58 MURAT KASTAN 1333 Kişi okudu

Devirli daire alarak mantıklı bir alım mı yaptık?

Soru

Tebernüş bey merhaba, halkalı toki kardelen evlerinden devirli bir daire aldık. 132m2 güney cepheli kira getirisi 1150TL. İçerisinde kiracısıda var. Bu ay yıllık kira zammı ile kira getirisi 1250TL olacak. Henüz 10taksiti ödenmiş bu evin aylık toki ödemesi 1270TL geriye kalan ödenecek 290.000TL daha borcu var. Biz bu evi devralmak için 175.000TL peşin ödedik. 125.000TL naktimizin üzerine tüketicisi kullanarak 175.000TL ye tamamladık. Tüketici kredimiz 36ayda ödenmiş olacak. 125.000 naktimizle bu sitedeki ortalama 380.000TL olan bir daireyi konut kredisiyle aldığımızda aylık ödemelerimizin 10yıl boyunca 3500TL altında olamayacağını düşünerek devirli bir daire satın aldık. Evimiz istediğimiz bir bölgede ve en az 5yıl boyunca burda orurmayı düşünüyoruz. 1yıl boyunca bizde aynı bölgede aynı özellikte bir dairede kiracıyız. Bizimde aylık kira ödememiz 1000TL Sizce bizim bu alımımız mantıklı oldu mu? 5-6yıl sonra bizde devretmek istersek kar edebilirmiyiz? Bu bölgenin fiyat artışları bu hızla devam edeceğini düşünüyormusunuz? Yanıtınız için şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Temmuz 2014 | 00:50 Aydan Balcı 1333 Kişi okudu

Alsatçılar

Soru

Tebernüş bey merhaba, Uzun süredir Bağdat Caddesi'nde oturmak için ev arayışımız var. Ancak fiyatlar her yıl ort.%30 artıyor,Üstelik her sokakta neredeyse evlerin yarısı yıkılıp yenileniyor. Ev fiyatlArı trilyona dayandı. Yine de evleri alanlar var. Bu millet parayı nereden buluyor bilemiyorum o ayrı konu. Benim altını çizmek istediğim konu ev fiyatlarının nasıl bu kadar arttığı. Araştırmalarımız sonunda diye tamamen şans eseri bir şey öğrendik. Belki siz biliyorsunuzdur. Ancak burada paylaşmak istedim ki herkes öğrensin. Bağdat caddesi bölgesinde 30-35 kişilik bir grup var. Bunlar alsatçı. Evsahiplerinden eski evleri ucuza alıp, 1 ay içinde üzerine en az 50.000 TL koyup başka birine satıyorlar. Bu kişiler emlakçılarla çalışıyor, çünkü emlakçılar %3 komisyonu kesin olarak bu alsatçılardan alıyorlar. Emlakçının biri "Eğer son tüketiciye satmayı beklersek çok bekliyoruz, komisyon için de pazarlık yapıyorlar. Ama alsatçı daha evi görmeden kaporayı yatırıp benim komisyonumu hemen veriyor" dedi. Yani bizim gibi son kullanıcı her zamanki gibi afedersiniz kazıklanıyoruz ve fiyatlar da balon gibi şişiyor. Biz emeğimizle maaşımızın vergisini verip tasarruf edemezken, bu insanlar 1 ayda 50.000- 60.000 TL kazanıp, vergiden de kaçırıyorlar. Üstelik kendilerini de inşaatçı olarak tanımlıyorlar. Satış bedeli 700.000 TL ama tapuda 300.000 TL gösteriyorlar. Maliye bunları görmüyor mu? Gerçekten yazık...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Şubat 2014 | 11:35 Özlem Karavan 1334 Kişi okudu

tarla hakkında

Soru

Tebernüş bey öncelikle çok kıymetti bilgileriniz için size çok teşekkür ederim. Halen bu memlekette sizin gibi insan evlatları kalmış demekki. Benis size sormak istediğim ben bemurum ve para durumum da fazla değil, Silivri değirmenköyde kum ocağının yanında yolu olan 2850 m2 tarlayı 52 000 TL almak istiyorum. Lütfen bilgilendirirmisiniz.ikinci sorum imar planı içerisindeki tarla almak dahamı uygun olur, arada fiyatta çok fark var siz ne dersiniz. saygılar selamlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Şubat 2014 | 08:42 Mehmet YILMAZ 1334 Kişi okudu

osmanlı tapusu

Soru

sayın Hilal hanım öncelikle iyi çalışmalar sorum şu 6292 sayılı kanunun 7.maddesi gereğince bedelsiz iade alınacak taşınmazlar torba yasa gereğince kamuşlaştırılmasız el atma maddelerince bedelsiz iade hakkımız elimizden alınmıştır bu durumda ne yapmamız gerekmektedir ? bir de dava kazanılmadan kadastro üzerimize yapılabilinir mi? şimdiden çok teşekkürler

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
19 Ağustos 2013 | 19:58 mehmet uzuner 1333 Kişi okudu

Abdullah çiftçi

Soru

merhaba ben sapanca da butik bir otel işletiyorum. Ayrıca gayrimenkul danışmanlığımız ve inşaat firmamız var arap yatırımcılara ve arap turistlere nasıl ulaşabilirim saygılar ya da abdullah çiftçiye nasıl ulaşırım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Aralık 2012 | 00:57 Müge ERDOĞAN 1333 Kişi okudu

4. Levent Otosanayi sitesindeki dükkan

Soru

Sayın Tebernüş KireçciBizim 4iLevent oto sanayi sitesinde dükkanımız var birkaç yıldan beri yerli ve yabancı şirketlerin burayı satın almak istediklerini söylüyorlar ancak ortada net bir durum yok.Bunun bir nedeni mi var?Konu ile ilgili bilgilerinizi bekler göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür ederim.Saygılarımlagalip kıvanç

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Mayıs 2012 | 11:47 galip kıvanç 1334 Kişi okudu

Hava Kennt Koparetif Projesi

Soru

Merhaba, THY ile bağlantalı olan Hava Kent Projesi için ne düşünüyorsunuz. Aslında bir kooperatif olduğunu belirttiler. 3. havalimanın yakın bir yerde yapıyorlar ve sadece THY çalışanlarına özel olduğunu belirttiler.10.000 tl peşinat 1.000 tl aylık ödeme 30 ay boyunca teslimde kalan meblayı ödüyorsunuz. İlk defa böyle bir yatırım yapacağız ortada net bişeyler olmadığı için biraz çekiniyoruz. Sizce ne yapmalıyız

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Şubat 2017 | 00:34 Deniz Demir 1333 Kişi okudu

toplu yapı yonetiminde divan baskanının tutunak imzası

Soru

Daha evvel size sorumu iletmiştim. Biz Terradesir sitesi eski (2016) yöneticileriyiz. Sitemiz 3 bloktan oluşur. Blok yöneticileri ve deneticileri kendi aralarında toplu yapıya bir yönetici, bir yönetici yardımcısı ve bir denetici ve yardımcısı seçilir. Yönetim planımızdaki karar bu. Blok yöneticilerinin seçiminden sonra bir hafta içerisinde seçim yapılır. Biz de böyle yaptık, fakat seçim esnasında gündemde yazılan maddeleri bir bir yerine divan başkanı ve divan katibi ile tutanağa geçtik. Bu arada çok tartışmalardan dolayı divan başkanı yönetici yardımcısının seçilmesini unuttu. ve diğer blok yöneticisinin telefonla oy kullanmasını kabul etmedi. Divan katibinin yazmış olduğu tutanağı geç oldu diyerek imzalamadı üzerinden de 8 gündür gelip imzalamadı. Biz bu seçimi bu sebeple iptal edip tekrar davet ederek tekrar yeniden yapabilir miyiz? Vereceğiniz cevap için teşekkür ederiz. Hayırlı işler...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Şubat 2017 | 19:53 Murat Karaca 1334 Kişi okudu