imar ifraz hisseli tapu müstakil tapu

Soru

Merhabakar efendim silivride çantaköyde hisseli arsa diyorlar arsanın neresi benim olduğunu nasıl anlayacağım birde imarcıktı ama ifraz yok diorlar bu işlem nasıl oluyor ortolama ne kadar sürüyor acaba teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mayıs 2015 | 11:46 Ömer Kılıç 1325 Kişi okudu

yurt disinda yasayan ve yatirim yapmak isteyen bir vatandas

Soru

Basi yazilarinizda da bahsettiginiz gibi yurt disinda yasiyorum Turkiye'ye gelmeden internet uzerinden bakarak arsa arastiriyorum ozellikle Yalova Altinova, Ciftlik koy bolgelerinde ama gordugum kadariyla korfez gecis koprusu sayesinde bir cok arsa fiyati ucusa gcmis durumda aklimdan gecen diger bolgeler ise Tekirdag taraflari. Alacagim arsadan beklentim 5-10 yil cercevesinde fiyat artisi belki villa yapip kullanmak belkide satmak onu o gun geldiginde degerlendirmek su an icin $65.000 civarinda bir yatirim yapabilirim bu paraya yalivadan 400-450 M2 civarinda bir villa arsasi ( Uzaktan deniz manzarali ) almak mumkun ( Imarli vs ) yada ayni parayla Yalovanin ic kesimlerinden Fevziye kisimlarindan -10 donum Tarlada almak mumkun. Kime sorsam baska birsey soyluyor Emlakcilara guvenmekse icimden gelen en son his bu konu da yani bu miktarda bir parayla nerede ve ne durumda bir arsa yada arazi almak konusunda kararsiz durumdayim bilgi ve tecturelerinizden yararlana bilmek beni cok mutlu eder. Alacagimiz arsadan 10 Civarinda hic bir maddi beklentimiz yok sadece yatirim amaciyla bunu degerlendirmek istiyorum. Simdiden cok tesekkurler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Ekim 2014 | 04:55 Mehmet Karatekin 1325 Kişi okudu

Banka iki kez expertiz yaptı ve belediyeye güvenmediğinden kredi onaylanmadı

Soru

Tebernüş Bey öncelikle size ve ekibinize iyi bayramlar diliyorum. Sur Yapı Mahalle İstanbul dan 2. el bir konut almak krediye başvurduk. (konuyu daha önce 2-3 kez size yazarak fikrinizi alarak banka ve belediye arasındaki problemi iletmiştim.) Sur Yapının 2. el alım satım işlemlerini yürüten gayrimenkul fikirleri isimli aracıya 2 bin tl kaparo verdik. Garanti Bankası ilgili belediyeye iki kez exper gönderdi ve expertiz yaptırdı. sonuç olarak belediyedeki inceleme sonucu experlerin olumsuz raporları sebebiyle kredimiz onaylanmadı. Daha önce Garanti bankası Şubat ayında ve daha önce bir kaç kez bu projeye kredi kullandırtmış. Geçtiğimiz hafta da aynı projeye iş bankası ve Akbank dan kredi kullanılarak konut satışı gerçekleşmiş. Bizim çalıştığımız garanti bankası eksperleri belediyede bir usulsüzlük mü olumsuzluk mu desek bilemiyorum kredi onaylanmıyor. Sebep de anlayamayacağımız kadar karışık. Kullacağımız kredi tutarı da ev bedelinin %25 i kalan %75 nakit paramız mevcut. Evi satan ev sahibi çalıştığımız bankada tanıdığı üst düzey yöneticilerin olduğunu bizim kredi faiz oranının uygun bir orana çekebileceklerini ve kredimizi onaylatabileceklerini Gayrimenkul fikirleri aracılığıyla bize ilettiler. Biz kredimiz belediyedeki pürüz sebebiyle onaylanmadığı için verdiğimiz 2 bin tl kaparoyı geri istiyoruz. Aracı kurum 2 bin tl mizi veremeyeceğini ev sahibinin de kendilerinin de zaman kaybettiğini bize ancak bir jest yaparak sadece 1 bin tl mizi iade edebileceklerini ilettiler. Bu arada benim zaman kaybım da söz konusu bu sebeple vermiş olduğum kaparomun tamamını geri almak istediğimi ilettim. Aracı kurumun yönetimi ile görüşmek istediğimi ilettim. Aracı ile kaparo konusunda imzaladığım herhangi sözleşme söz konusu değil. (bu arada tapu kat irtifaklı, ama ev sahibi ile aramızdaki aracı kurumun ilettiği kat mülkiyeti tapunun olduğu, belediyeden kart irtifaklı tapuyu kat mülkiyetine ev sahibi çevirmemiş çevirebileceklerini ilettiler.) Sonuç olarak evden vazgeçtik başka bankadan da kredi almak için uğraşmak istemiyoruz. Kafamız karıştı. Lütfen bize bir yol gösterin kaparomun tamamını geri nasıl alabiliriz. Teşekkürler. Saygılar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Ekim 2014 | 18:20 Özlem Öztürk 1326 Kişi okudu

gayrimenkul satışı hakkında bilgi almak

Soru

merhaba tebernuş bey benim sorum maslak mashattın/da 1+1 dairem var peyzaj ve gölet manzaralı kat 3 ben bu dairemi satmak istiyorum emlakçıların ön gördüğü fiyat 300 310 bin dolar olarak belirtiyorlar bu fiyat doğrumudur ve ileride burası artarmı emlakçılar buradan fazla bir fiyat beklemeyin çünkü 1453 artı epileps ve diğer projeler var diyorlar onlarda bitmek üzere ve oturumları başlamış mashattanda 1+1 kiralık 2700 ken 1453 1600 olduğunu insanların daha düşük fiyatları talep ettiklerini söylüyorlar sizce ben bu evi satsammı yoksa kira damı tutsam beni ailenizden biri gibi kabul edin ve bana öyle bir cevap verinki / tabi bunu sizin engin bilginize dayanarak söylüyorum/ ben bu keşmekeşlikten kurtulayım bu arada müthiş bir sıkıntıdayım maddi olarak ben ne yapmalıyım veya nasıl çıkmalıyım bu durumdan satsam ilerde üzülürmüyüm satmasam yine üzülürmüyüm kısacası ben ne yapmalıyım sizden ricam beni bu ızdıraptan kurtarmak ben emlakçıların oyununa gelmek istemiyorum içim onların dediklerine inanmıyor ama bende zordayım gerçekten bu fiyatlardamı orası beni bilgilendirirseniz size sonsuz minnettarlık duyarım sağlıcakla kalın allahım yar ve yardımcınız olsun

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ağustos 2014 | 15:00 aynur doğa 1325 Kişi okudu

Kilyos Turban Tesisleri ve Arsa

Soru

Sayın Kireçci merhabalar, 1993 yılında, ilerleyen dönemlerde villa yaptırıp sakin bir yaşam sürmek için Kilyos'tan 225 m^2 arsa almıştık. 65 m^2 taban alanı üzerine 2 kat + çatı katı + bodrum kat imar izni bulunan arsamıza geçen iki yılda emlakçıların ilgisi arttı, ailecek Izmir'e taşıdığımız için villa yaptırmaktan da vazgeçtik. Bölgedeki işyeri sahipleri, eski Turban tesisleri ve diğer plajların, oldukça bilinen bir oteller zincirine uzun süreli kiralanacağını ve lüks bir turizm tesisi kurulacağını iddia ediyorlar. Bu söylentilerin doğruluğu hakkında herhangi bir bilginiz bulunup bulunmadığını öğrenebilirmiyiz? Arsamızın rayicini alacağı dönem olarak ne zamanı öngörebiliriz, tahmini metrekare fiyatlarının ulaşabileceği değere dair verebileceğiniz bir rakam mevcut mu? Şimdiden teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2014 | 18:19 Emre Bilgiç 1325 Kişi okudu

1stanbul Evleri Ispartakule

Soru

Merhaba Tebernuş Bey, 1stanbul Evleri 1A Blok 2. kat 62 m2 kuzey cephe 156000 liraya Emlak Konuttan kura ile daire çıktı. %20 peşin geri kalan 72 ay %0.50 faiz oranı ile. teslimat hemen olacakmış. Mantıklı bir yatırım mıdır? Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Mart 2014 | 02:28 Mesut YILMAZ 1326 Kişi okudu

Yatırım

Soru

Tebernüş bey merhaba... Öncelikle sağlıklı sıhatli bir ömür diliyorum.. İnşallah iyisinizdir?size bir konuda danışacaktım... Daha önce söylemiştim fulya sitesinde atakentte bir dairem var burayı tokiden nisan 2006 da gayrimenkul satış vaadi sözleşmesiyle 100000tl ye aldım.. Ozaman atın gramı 35tl idi şimdi 84tl... Ev bana 2008 ağustosta teslim edildi ekim gibi kiraya verdim önceleri 500tl idi şuanda kiracı 720tl ödüyor ve düzenli ödüyor... Pek prim yapmamıştı ama şuanda 210000tl yapıyor... Aidatı 76tl jeneratör takılacak ogs takıldı güzel bir site... Biliyorsunuz datça için 93000tl kredi çekmiştim on yılda 50000tl faiz ödicem... Sorumun birincisi şu buranın kat mülkiyetli tapusu 2009 temmuzda verildi ev teslimi ağustos 2008 di şimdi satsam hangi tarih baz alınıyor gelir vergisi 5 yıllık muafiyeti için... İkinci sorumda şu bu ev gelecek on yılda 300000tl yi geçermi atakentin beklentileri yüksek ama 300000tl olsada ben burayı 210000tl ye satsam 93000tl kredimi kapasam kalan 110000tl ilede esenyurt bahçeşehir gibi lıkasyonlardan ıspatakulden haramisereden 1+1 alsam kira geliri minumum 500 tl olan yda geniş arazi alsam araştırıp sizce iyi yaparmıyım evet evin yıllık 9000tl kira geliri var... Aylık 1250 tl taksit ödemem var 720 tl evden ben sadece aylık 500tl yatırıyorum özel sektörde çalışıyorum kenarda hiç nakitim yok olası krizde ödeyemem diyede korkuyorum 2001 krizini yaşayan biri olarak inanın o tarihte 100 tl bulamayan arkadaşlarım oldu... İçimden satmayayım diyorum bir yöndende 50000tl faizden kurtulup kalan 110000 tl ye arazi yada kelpir ev arayayım diyorum yada nakit para güçtür biliyorsunuz kentsel dönüşüm fırsatlarınını bekleyeyim hazine bonosu alıp diyorum... Nacizana bir yakınınız olarak samimi yorumlarınızı bekliyorum... Bu arada çocuğun özel okul parasıda var onuda düşünüyorum tabi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Kasım 2013 | 16:14 Süleyman aksoy 1326 Kişi okudu

kentsel dönüşümde şufa hakkıgeçerli mi?

Soru

Merhabalar,zor durumdaki bizleri değerli bilgilerinizle aydınlattığınız için çok teşekkürler... Ben fikirtepe kentsel dönüşüm projesinden arsa payı satın almak istiyorum.Satın alacagım pay ,benim de pay sahibi olduğum adada.Satın alacağım arsanın 4 paydaşı daha var.Bir paydaş bana arsa payını satmak istiyor, diğerleri ''şufa hakkından feragat'' belgesi vermek istemiyor.Fakat hepimiz anlaşma sağladığımız mütahit firmaya imza attık. Müteahit firmaya imzaladığımız satış vaadi sözleşmesinde şöyle bir madde var: Taraflar, birbirlerine karşı kat irtifakının kurulmasından sonra,şufa hakkı kullanamıyacakları gibi, taraflardan birinin üçüncü şahsa yapacağı hisse devri nedeni ile diğer taraf şufa hakkını kullanamıyacaktır. Bu maddeye ve bu sözleşmeye hepimiz imza attık, dolayısı ile kabul ettik.Bu durumda ben bu arsa payını satın alsam, diğer paydaşlar bana yine şufa davası açma hakkına sahip mi? Beni aydınlatırsanız çok sevinirim,Allah hepinizden razı olsun..... Saygılar......

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Eylül 2013 | 17:54 LEYLA ÖZTÜRK 1326 Kişi okudu

çukurova tower

Soru

Tebernüş bey Merhaba, Kartal da lokasyon olarak aynı bölgede bulunan Çukurova tower, pega kartal, mai residence ve ritim istanbul gibi projelerin tamamını inceledim, yetkilileri ile görüştüm. Çukurova tower haric. hepsi harfiyat aşamasında, yine çukurova tower hariç hepsi de fiyat konusunda burunlarından kıl aldırmıyorlar. Dolayısıyle teknik şartnamesini de beğendiğim çukurova tower da karar kıldım ancak kafamda tek bir soru cevap bulamadı, Çukurova tower yetkilileri kendi binaları ile deniz arasında önlerini ya da deniz manzarasını kapatacak bir bina yapılma ihtimalinin söz konusu olmadığını, imar açısından da bunun mümkün olmadığını söylüyorlar. Bu fikre katılır mısınız ? teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Mayıs 2013 | 12:17 Doğukan Doruk 1325 Kişi okudu

Basın Ekspres Metro Hattı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. Bugün Güneşli Evren mahallesi Basın Ekspres yolu civarında yapılan bir projeden daire baktık.Burada bize projenin 200 metre yakınından Havaalanı-Olimpiyatköy metrosunun geçeceği ,hatta projenin onaylandığı söylenerek metro istasyonlarının krokisi gösterildi.Gerçekten de böyle bir durum var mıdır? Bu konudaki bilgi ve görüşlerinizi merak ediyoruz.Şimdiden çok teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Şubat 2013 | 19:02 Tuğba Öztürk 1326 Kişi okudu