Sözleşmeye Rağmen Çürük Raporu ile Dükkanın Boşaltılması

Soru

Merhaba Gürsel Bey, Biz Haziran 2014 de bir dükkan kiraladık.Dükkan ve üst katı mal sahibinin oturduğu daire olmak üzere iki katlı bakımsız bir bina idi. Babaları ölmüş ve bina babalarının üzerine, Annesi ve tüm kardeşler varis. Mal sahibine müteahhitte verilip verilmeyeceğini sorduk. Düşünmüyoruz dedi. Bunun üzerine 5 yıllık sözleşme yaptık. Dükkanın içinde tadilatlara başlayıp, hemen her şeyi değiştirdik, dekor ettik. Bu esnada mal sahibinin pekte tekin biri olmadığını duyduk. Kendisi bazı borçları olduğunu ve kirayı bankadan kendisine yatıramayacağımızı bu yüzden sözleşmeyi annesi üzerine yapmamızı söyledi. Bizde annesi ile sözlşeme hazırladık fakat bu sefer 1 sene olması gerektiği hakkında diretti. Biz baya bir masraf yapıp oldukça yol kat ettiğimiz için fazla tartışmaya gerek duymadan 1 senelik düzenledik. Bu süreçte bize yine bir müteahhitte vermeyi düşünmediğini ve gününde kiramızı ödedikten sonra çıkarması için bir neden olmayacağını söyledi. 8 ay dan sonra şimdi bir müteahhitte anlaştığını, bizim zaten 1 senelik sözleşmemiz olduğunu gerekirse protesto çekip bizi çıkarabileceğini söylüyor. Bizim masraflarımızı da karşılayamayacağını, sadece yıkıma kadar oturup kira vermeyebileceğimizi söylüyor. Müteahhit ise ben mal sahibi ile dükkanlar sorunsuz diye anlaştım dedi. Binadan örnek alıp , çürük raporu çıkardıktan sonra 2/3 ay da boşaltmak zorundasın diyor. Bizim ise bu dükkanda 45 bin tl masrafımız var, bunun ancak küçük bir kısmını taşıyabiliriz. Gerisi zayi olmaktadır. Ayrıca aynı şartlarda ve metrekarade dükkan bulmamız zor, kaybolan ticari kayıplarımız ve zamanımız da cabası. Biz durumu mahkemeye taşıyıp, mal sahibinin önce 5 yıllık sözleşme yapıp bizi kiracısı yaptığı, sonra çeşitli bahaneler ve diretmelerle başka varis olan Annesi ile 1 yıllık sözleşmeye zorladığını belirteceğiz. Sorum ise tüm bu mağduriyetimize rağmen, müteahhit yada mal sahibi çürük raporu ile bizi oradan çıkarabilir mi ? İş bu sürece gelmeden harekete geçebilir miyiz ? Amacımız kimsenin işine çomak sokmak değil ama, bizim mağduriyetimizi kimse tanımıyor ! Biz yıkım kararını nasıl durdurabilir miyiz ? Biz kaybımızı nasıl telafi edebiliriz? İlginiz için şimdi den teşekkürler.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
09 Şubat 2015 | 23:00 İsrafil Erdoğan 1317 Kişi okudu

iki yılfır iskanımız alınmıyor.

Soru

Mrb.kat irtifaklı dairelerimizi aldık.2 yıl gecti iskan yok her seferinde halledeceğiz sıkıntı yok durumları belediye ye gittiğimizde iş bitirme alınmış ama diğer kurumlar arası yazışmalar ve harçlar halledilmemiş. Sanırım ssk ödemesi yapılamadığından ilerleme yok. mevzuta göre bazı belediyeler temiz kağıtı sormak durumunda değil diye biliyorum.uygulamada öle değilmiş her neyse elimizde sözleşme var hukuksal olarak halledebilirmiyiz ne önerirsiiniz saygılar kamil aydoğan

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
18 Kasım 2014 | 21:57 kamşl aydogan 1318 Kişi okudu

Lojistik depolama arazisi

Soru

Merhaba, bu güzel çalışmalarınız ve verdiğiniz emekler için şimdiden teşekkür ederim. Tekirdağ Muratlı ilçesinde dönümü 50 tlden 18 dönüm tekirdağ muratlı karayoluna cepheli lojistik depolama arazisi buldum 3 arkadaş almayı düşünüyoruz. siz bu konuda ne düşünüyorsunuz sizce iyi bir yatırım mı, bir de bu bölge lojistik depolama bölgesi oldu mu resmi olarak, 1/5000 ölçek planı çıkınca fiyatlar çok artacak diyorlar yılbaşından sonra çıkacakmış galiba plan bu bölgede, bir bilginiz var mı yoksa bunların hepsi efsane mi. simdiden teşekkür ederim, iyi geceler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Eylül 2014 | 00:49 ayhan öznaz 1317 Kişi okudu

durgunluk...da ne olur.yaşandımı...

Soru

Konutta Durgunluk 1 ay ile 1 yıl arasında sürer dedim.Bunun örneği yakın geçmişimizde yaşandı.2010-2011 yıllarında...konutta ve bazı ekonomik göstergeler ile durgunluğa girildi. ama 1 yılı doldurmadan konut talebi canlanmaya ve fiyatları artmaya başladı.2011 yılında alınan GM veya evin şuana kadar ne kadar prim yaptığını bir hesaplayın.sıfır ve nitelikli lüks dairelerde.enaz %70 prim yaptı.Kısaca şuan konutta biz 2-3 ay Durgunluk dönemindeyiz.Gelecek maksimum 9-10 ay lık süre neler getirecek.Göreceğiz...İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Eylül 2014 | 19:08 ali gunes 1317 Kişi okudu

Suryapı Tem Sultangazi Projesi

Soru

İyi çalışmalar, Suryapı'nın TEM Sultangazi projesinin konumu ile ilgili tereddütlerim var.Konu hakkında görüşlerinizi rica ederim. Saygılarımla,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Temmuz 2014 | 10:59 murat erdem 1318 Kişi okudu

Esatpaşa İmar İskan Blokları.

Soru

İyi Günler, Tebernüş Bey benim sorum başlıktan anlaşılacağı üzere Esatpaşa İmar İskan Bloklarının son durumu olacak. Acaba esatpaşa mahallesine imar çıktı mı ve imar iskan bloklarına dair kesinleşen bir proje var mı? İyi çalışmalar, saygılar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ocak 2014 | 14:26 Berkay GÜL 1317 Kişi okudu

pembe evler sitesi

Soru

öncelikle merhaba ben halkalı merkez mah pembe evler sitesinde bir daire buldum fakat bu daire çok eski yapı 1997 senesinde inşa edilmiş krediye uygun olduğu söylendi daire 155,000 tl değerinde 110 m2 dir. benim size asıl sorum bu daire deprem yönetmenliğine uygunmudur. bu daireyi alırsam yıkıl olurmu oralarda olursa benim karım zazarım olur mu bana bilgi verirmisiniz

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Aralık 2013 | 14:09 Esra orakçı 1318 Kişi okudu

Hisseli tarla satışı diğer hissesinin rızası olmadan yapilirmi

Soru

Meraba babam vefat etti bi kaç parça yer kaldı babamdan kalan yerler halamla musterek babamın mirasçısı benden başka yok bu yerleriden birisini benle konuşmadan satisa çıkarmışlar ben satmak istiyorum fakat benim payimida mahkeme yoluyla satabilirler veya kendi hissesinimi satabilir sadece cevaplarsaniz sevinirim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
11 Şubat 2017 | 06:01 Yunus 1317 Kişi okudu

KURTKÖY MİNİ ROYAL'de 45 metrekare 52 bin TL

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, yeni kitabınız EMLAKTA MANTIK ı dün aldım ,bugün bitirdim. Elinize emeğinize sağlık. Kurtköyde ki MİNİ ROYAL isimli tamamlanmış projeden 45 m2 lik stüdyo daireyi 52.000 tl ye almayı düşünüyorum. Kira getirisi 300-350 tl (kira çarpanı fena değil gibi ?) Sizce nasıl bir yatırım olur. Bu bütçe ile farklı bir yatırım mı önerirsiniz yoksa bu proje uygun mudur sizce de ? yardımınızı rica ederim. saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Ekim 2012 | 14:49 beray atalay 1317 Kişi okudu