Bina catisinda muteahhit sorumluluğu kaç yildir?

Soru

3 yıl 9 ay önce aldığımız site içerisindeki binanın kumlu mebranla yapılmış çatı kenarlarındaki yapıştırmaların kenarları ve birleşim yerlerinde kalkma ve ayrılmalar oldu. Müteahhitin bunu yaptırması gerekmez mi? Bu durumda müteahhitin sorumluluğu kaç yıldır? Hakkimizi aramak icin nereye başvurmaliyiz?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
07 Eylül 2017 | 19:43 Sami Sarı 1304 Kişi okudu

emlak vergilerindeki artışlar

Soru

merhaba tebernüş bey. emlak vergilerinde 4 katı bulan artışlar söz konusu, emlak yatırımının önüne bir engel daha koyulmuyor mu sizce? yatırımcılar satın alıp kiraya verdiği dairenin iki kirasının emlak vergisine, bir kirasının gelir vergisine, bir kirasının bilumum masraflara gittiğini eninde sonunda görecek. yatırımcı arkadaşlar(Gürhan bey örneğin) üç sene niye benim emlağım değer kazanmıyor diyeceğine size sitem ediyor (niye memed ince bey in mesajını yayınlıyorsunuz diye) iyiki varsınız reel olarak piyasanın ne olduğunu görebiliyoruz, teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ağustos 2017 | 08:47 naci fırat 1304 Kişi okudu

Konut alanı ticari alana dönüşür mü

Soru

Merhabalar. Benim şuan oturduğum bina konut alanı olarak geçiyor. Biz bu binayı aparta çevirmek istiyoruz. Bina alanını ticari konuta çevirmek mümkün müdür. 20 metre mesafede 3 tane apart var. 50 metre uzaklıkta da 5 yıldızlı otel var. Üniversiteye yürüme 15 dakika. Yani bölgenin aparta ihtiyacı var. Konut alanını ticari alana çevirmek mümkün mü. Mümkün ise nasıl bir yol izlemeliyiz. Bilgilerinizden yararlanmak isterim. Şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Temmuz 2017 | 17:27 Sefa uzun 1304 Kişi okudu

Pazarlık üstüne pazarlık olur mu?

Soru

Merhaba,öncelikle hayırlı ramazanlar. 180bin nakitle maksimum 100bin krediyle 240-280bin arası ev bakıyoruz. Ama takdir edersiniz ki hiçbir şey dört dörtlük olmuyor dolayısıyla içine tam olarak sinen bir ev bulamıyorsun/alamıyorsun. En son islambey bülbülyuvası sokakta 4yıllık 1.kat brüt103 m2 eve 280bin dediler biz de 265bin teklif etmiş bulunduk ve şak diye kabul ettiler, emlakçı ile 270bine gelecek. Evi beğendik ama pazarlık siz oldu gibi, acaba 260 desek kabul edecekler miydi sancısına düştük, sizce kaygılanma mıyız yoksa teklifi yapan biziz hazır evin eli ayağı düzgün deyip beğenmişken olsun mu demeliyiz? Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Haziran 2017 | 12:11 Ümmühan kaya 1304 Kişi okudu

Demir inşaat /demir cuntry projesi hk.

Soru

Sayın tebernüş bey sizi dikkatle ve beğeni ile takip ediyorum.Yeni yapımı başlanacak olan Demir inşaat / Demir Cuntry Yakuplu projesi için sizin görüşleriniz benim için önemli.Projenin yeri konumu değeri ve inşaat firması ile i,ligli sizin bilgilerinize ihtiyacım var.Şimdiden tesekkurederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Mayıs 2017 | 17:45 ÇAĞATAY ALTINBAŞ 1304 Kişi okudu

KİRALIK DÜKKAN AİDATI HAKKINDA

Soru

Merhaba ben 14 katlı bir binanın altındaki dükkanı kiraladım asansör vede temizlik hizmeti almadıgım için aylık aidat ödemek istemiyorum ne yapmalıyım saygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
09 Nisan 2017 | 19:54 AYŞE İNCİ 1303 Kişi okudu

bina altındaki dükkanlar hakkında

Soru

iki bloktan oluşan bir sitemiz var dükkanlarla beraber 5 er katlı 13 +13= 26 daireden oluşan iki blok ve bu blokların altında bulunan10 dükkan var bu dükkanlar biz geri dönüşüme vermeyiz deme haklarına sahipmidirler,daireler olarak 3/2 çoğunluğu sağlar isek dükkan sahipleri mahkeme yoluyla geri dönüşümü engelleyebilirlermi kısaca bilgilendirirseniz memnun oluruz saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mart 2017 | 03:43 Musa Önder 1304 Kişi okudu

soyak yapıdan konut almak

Soru

Soyak yapıdan aldıgım dairemde su sızıntısı var, hatta alt komşumuza da sızmış. Soyak firmasını aradım garanti süresi 2 yıl bitti dendi ancak konutlarda garanti süresi 5 yıldır tüketici kanununda kanun bellidir. Geç teslim teslimde eksikler vs. onları yazmıyorum bile. Ancak bu olay kabul edilemez ,sattıkları konutun arkasında durmuyorlar.Tüketici kanunu bile tanımıyorlar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Kasım 2016 | 18:00 tuncer ocak 1304 Kişi okudu

Dairenin alanının düşük çıkması bilirkişi raporu

Soru

Öncelikle iyi çalışmalar diliyorum. Benim bir sorum olacaktı. Bir emlak şirketi ile bir daire ile ilgili "mülk sahibi ile alıcı arasında gayrimenkulün satışına aracılık yapıldığına dair komisyon akti" imzaladım karşılığında 5000.-TL kaparo verdim. Daha sonra ekspertiz raporunda dairenin alanının bana beyan edilenden 3/1 oranında düşük olduğunu öğrenince dairenin belirtilen özellikleri taşımadığından söz konusu daireyi almaktan vazgeçtim, ödemiş olduğum kaporayı emlak şirketi vermeyince davalı olduk. Bilirkişi tutuldu mahkeme tarafından. Bilirkişi raporunda yapılan sözleşmede dairenin brüt ve net alanlarına dair bir bilgi bulunmadığı, yapılan incelemede dairenin brüt 80-90 m2 olduğu, alıcının gayrimenkulü almaktan vazgeçmesi halinde peşinatı geri alamıyacağının kayıt altına alındığı, gayrimenkülün davacı tarafından görülerek alındığını belirterek gayrimenkulün metrajı konusunda ileri sürdüğüm nedenden ötürü aktin feshinin kabul görülmediğini mahkemeye sundu. Bende bilirkişi raporunun eksik incelemeye dayalı kanaate dayalı olduğunu, belediyece onaylı tasdikli mimari projenin incelenmediğini, yargıtay kararlarında tapu kayıtlarına ve belediyedeki tasdikli mimari projeye bakılması gerektiği yönünde hükümler olduğunu, davalının bir internet sitesi üzerinden daireyi brüt 100 m2 üzerinden satışa sunduğu, yine davalı tarafından mahkemeye tarafıma brüt 100 m2 net 60-75 m2 diye söylediği beyan verdiğini oysa tasdikli mimari projede dairenin alanının 68,70 m2 olduğunu, ayrıca yapılan sözleşmenin tellaklı sözleşmesi olduğunu, yargıtay kararlarında tellanın akdin icrasına müncer olunca ücrete hak kazanacağı, salt yer göstermenin ücrete müncer olacağına dair bir hüküm bulunmadığı yönünde kararları olduğunu belirterek ek bilir kişi raporu istedim. Elimden geldiğince kısaca davamı açıklamaya çalıştım size soracağım husus ise şu benim dava konusu daireyi görmem o dairenin m2 sini bilmemi gerektirir mi, gayrimenkulün metrajı konusunda ileri sürdüm aktin feshini kabul görmeme engel mi daireyi görmem bu konuda bir mahkeme kararı var mı bildiğiniz. Şimdiden bana değerli vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim. Avukatım yok kendim birşeyler yapmaya bilgiler bulmaya çalışıyorum. Saygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
27 Ekim 2016 | 12:01 Mustafa ALTUN 1303 Kişi okudu

konutlarda ındırılen KDV ındırımınden kım faydalanacak

Soru

ıyı gunler Tebernus Bey.yenı yururluge gıren konut teslımlerınde uygulanacak olan kdv ıadesınden hangı sartlarda tuketıcı hangı sartlarda muteahhıtın yararlanacagını acıklayabılırmısınız.muteahhıtle noter olmaksızın yapılan usulen bır yazılı odeme planı olan ve teslımatı 2018 de olacak olan topraktan alınan bır daıre ıcın tuketıcı olarak bız kdv ındırımınden faydalanabılırmıyız.muteahhıtten ındırım talebımız kanunı olarak olabılır mı

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Eylül 2016 | 10:19 elıf atacan 1303 Kişi okudu