Kiracının Bozduğu Kombi Ücreti

Soru

Sayın Üstadım, 7 Aydır evimde kiracı oturuyor. Dün beni aradı kombi ısıtmıyor muhtemelen bozuk dedi.Yaptırman lazım dedi. Bende 7 aydır siz oturuyorsunuz sizin yaptırmanız gerekir dedim. Bunun doğrusu nedir acaba.Onun mu benim mi yaptırmam ücreti üstlenmem gerekiyor. Saygılarımla.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Aralık 2018 | 19:04 Nuri Arslan 1298 Kişi okudu

İMAR BARIŞINA İSTİNADEN LÜTFEN YARDIM EDİNİZ ..

Soru

Selamlar Sayın KİREÇCİ,kat İRTİFAKLI,oturumu,iskanı,ruhsatı alınmış dükkanımın 2.katında 50 metre karesi ruhsatlı 110 metrekaresi kaçak bir durum söz konusu.Mütehait burayı yaparken projesine aykırı olarak 2.katın tamamını ,yükü duvarlara bindirmek sureti ile son derece çürük bir çatı yapmış,yapı denetim ve belediyeden oturum ,ekteki projesine AYKIRI bir şekilde onay görmüş...( 50 metrekarelik kısım;kolon üzeri tabla betonu arada izolasyon malzemesi ve çatı olması gerekirken):Mütehait (50 +110 Un ) tamamını ÇÜRÜK ,çoğu yeri doğru düzgün kaynak olamayan bir çatı yaparak bırakmış ve bu şekilde oturum ruhsatı alınmış... Benim sıkıntım ruhsatın bu şekilde alınmasından ziyade; Ben 50 metrekarelik kısmın çatısını söküp tekrar kolon yaparak ruhsata uygun hale getirirken kaçak kısım için yine çatıyı söküp duvarları yıkmadan kolon yapıp üstüne tabla betonu atarsam imar barışından yine yararlanabilirmiyim...(benim için bu büyük sıkıntı şu anda ) ilave olarak çatının çürük yapı olduğuna dair yapı denetim firmasından rapor almama gerek var mı ? Cevabınız için teşekkür ediyorum Saygılarımla ...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Temmuz 2018 | 22:40 Zenep Nida APTİK 1298 Kişi okudu

Evim arsa gözüküyor. İmar barışından faydalanabilirsiniz?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. İmarlı yerden arsa aldık. 4 katlı ev yatık. Kat mülkiyeti akcaz. Fakat oturma izni yok. Evimiz arsa gözüküyor. İmar barışından faydalanabilirsiniz?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Haziran 2018 | 17:46 Sabri bayram 1298 Kişi okudu

kiraya verdiğim bodrum kat pis su almasından dolayı kiracının malları zarar gördü sorumlu kim

Soru

selamünaleyküm bir bütikçi evimin bodrum katını depo olarak kullanmak için kiraya istedi hiç bir sözleşme yapmadan sözlü olarak verdim aradan 3 yıl geçti geçen gün belediye kanalizasyon tıkanmasından dolayı bodrum kat penceresindeki yağmur suyu giderinden depoya lağım suyu bastı 15 santim kadar mallarıda defalarca söylememe rahmen yerden kaldırmamıştı bu yüzden yerde olan malları ıslandı ve 203 bin tl zarar tespiti yaptırıp tutanak tutarak beni dava etti sizce ben bu parayı ödemek zorundamıyım

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
04 Aralık 2017 | 17:49 hüseyin kök 1297 Kişi okudu

Apartmanda dış cephe değişikliği

Soru

bahçeşehir varyap uphill court projesinde 6 katta kadar balkonlar çıkmış 6 kattan sonra balkon yok 17 katlı binada kat mülkiyeti kanunda değişiklik yapılabilir deniyor dış cephe ile ilgili ama imar ile ilgili bir sıkıntı yaşanır mı çünkü 7 sene önce inşaat firması 6 katta kadar balkon yapmış yönetmelik neye göre bu şekilde proje çizdiriyor biz sitede karar alsak 6. kattan sonrasına balkonları 17 kata kadar çıkarabilirmiyiz yönetim kurulu kararı ile belediye,ye başvuru yaptıgımızda ne gibi bir sonuç sağlarız hiç emsali var mı ? aslında bakıldıgında 17 katta kadar balkon cıkmasında sıkıntı yaşamaz gibi dursada bir hikayesi varmıdır acaba bilmiyorum yada hiç maceraya atlamamak mı lazım size sormak istedim tebernüş bey

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
18 Ağustos 2017 | 15:50 nuri kaya 1298 Kişi okudu

Bazı emlakçılar o kadar da kötü değil!

Soru

Merhabalar sayın Tebernüş bey.Daha önceden yayınlanan sorularınızı okurken emlakçılarla ilgili pek çok problem yaşandığını gözlemledim ama her meslekte olduğu gibi emlakçıların hepsini de aynı kefeye koymamak gerek diye düşünüyorum.Eğer müsaadeniz olursa bu konuyla ilgili kısa bir anımı ve teşekkürümü buradan okurlarınıza ve emlakçı arkadaşlarımıza iletmek işitiyorum.YIl 2014 eşimle az bir miktar peşinatla ev almak için emlakçı emlakçı geziyoruz.Proje kulübü Kurtköy şubesine uğradık ve bir ev beğendik.Peşinatın üstünün tamamının konut kredisi çıkaracaklarını söylediler Ev için kaparo verdik.yaklaşık 1 ay boyunca pek çok banka dolaştık ve 2 bankaya başvuru yaptık.2 bankaya da ben şahsen exper ücreti yatırdım ama yine de kredi çıkmadı.Baktık ki olmuyor proje kulübündeki arkadaşlarla konuştuk.Daha biz talep bile etmeden kaporamızı ve ödediğimiz exper ücretlerini hesabımıza aktaracaklarını söylediler ve öylede oldu.Belki ev alamadım ama başkalarının proje kulübünden ev alması içinde konusu geçtikçe herkese anlattım.(Bu arada reklam falan olduğunu düşünebilirsiniz ama elimde hala proje kulübüyle yaptığımız sözleşme duruyor isterseniz gönderebilirim.)Böyle sözünün ve işinin arkasında duran emlakçıların yolları açık olsun...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Ağustos 2017 | 10:28 Onur BULUR 1297 Kişi okudu

Uygun orana konut kredisi yapılandırması/transferi yapmaya başlayan bankaların adları

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Dünkü paylaşımımda konut kredisini düşük faiz ile yapılandıran / transfer eden bankaların adlarını paylaşmamıştım. Siteniz için sorun olmuyorsa kesin bildiğim bankaları aşağıda paylaşıyorum. 1- Akbank 2-Odeabank 3- ICBC Bank Yukarıdaki 3 banka ile birebir görüştüm ve bir tanesinden şuan işlemleri yapıyorum. Aşağıdaki bankalarda transfer yapıyor şeklinde duydum ancak oranları daha yüksek olduğu için kendim arayıp sormadım. 4- Finansbank 5-TEB İyi çalışmalar.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Ocak 2017 | 11:19 Ali Yıldırım 1297 Kişi okudu

Yatırım Tavsiyesi Almak İsterim

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, 240 000 TL civarı param var, bunu konut yatırımı ile taksitle ödeyerek elde ettim. Dediğiniz gibi konut yatırımı beklemeyi gerektiriyor. Özellikle Ankara'da çok bekletiyor. Konut projelerinin bile bekleme süresi sıkarken arsa işine asla girmem, arsa işlerinde biraz da bilgili olmak şart. Önümde 3 seçenek var: 1- 240 000 ile 2017-2018 gibi teslim edilecek İstanbul projelerine girip 320 000 civarını hedeflemek. 2- 20 yıllık bir ev alıp, ayda 800 TL kiramı alıp oturmak. 3- Köyümden bir tarla alıp ekerek (tabii risklerini de göze alarak) yılda yaklaşık 20 000 TL kazanmayı denemek. Siz olsanız ne yaparsınız. Kira gelirine ihtiyacım yok.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Aralık 2016 | 21:35 Ertuğrul Ak 1298 Kişi okudu

Kredi ile aldığım evi satmak istiyorum

Soru

Merhaba Tebernüş abi öncelikle teşekkür ediyorum böyle bir hizmet verdiğiniz için. 2013 senesinde beylikdüzünden 187.500 kredi çekerek 40 bin nakit vererek 227.500 e bir daire almak nasip oldu. 10 yıl kredi toplamda 35 ay ödemiş oldum ancak işlerim son zamanlarda iyi gitmiyor ödeme sıkıntısı çekiyorum. daire fiyatı aldığım sitede ve çevrede 500 bin üzerinde satılıyor suanda. satılığa çıkartıp dairemi satıp krediyi erken ödeme yaparsam suan itibariyle 155 bin tl ana parayı ödersem borcum bitiyor ve 70 bin civarı kara geçmiş oluyorum kredi üzerinden. daireyi satıp elime kalan para 400 bin civarında oluyo. sizcede böyle birşey yapmak mantıklı olurmu her ay o kredi masrafından kurtulmuş olurum aynı zamanda. yoksa bikaç sene daha dişimi sıkıp daire fiyatını katlayabilirmiyim biraz daha? yardımcı olun bana lütfen şimdiden çok teşekkür ediyorum iyi çalışmalar..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Aralık 2016 | 16:50 MEHMET ÖZCAN 1298 Kişi okudu