NEF neti küçük ne yapabilirim

Soru

Sayın kieçci, sizi heycanla takip ediyorum başarıları yorumlarınızdan dolayı teşekür ediyorum. Nef 11 den 65.28 metre daire aldım, neti 30,25 metre çıktı bu güne kadar görülmemiş bir net oranı yani yarı net olan dünyada başka bir proje varmı? Mahkemeye versem sonuç alabilirmiyim veya başka bir öneriniz varmı ?saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2014 | 10:17 halil subaşı 1227 Kişi okudu

size göre

Soru

hayırlı cumalar tebernüş bey .ilk arsamı nakkasta aldım 1sene oldu 10 bin tk kredisi 2014 aralıga kadar devam edecek şimdide çatalca dan 2.arsayı düşünüyorum ama diğer krediden dolayı zorlanacagım.farsayı şimdi almasam 1 sene sonra fiyatlar uçacak .çerkezköy çorludan da arsa almak istemiyorum belki oralardan 1 sene sonra bulabilirim ama oraları istemiyorum zira istanbul prim açısından bi baska 30 -40 bin tl ye çatalcadan müstakil 350 m2 ve üstü yer bakıyorum müstakil parsel sizce ne yapmalıyım gözümden kaçan bişey vermı acaba şimdi biraz zorlanarakmı alsam yoksa 1 sene sonra fiyatlar uçabilir nedersiniz iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Aralık 2013 | 14:04 bayram gücükodacı 1227 Kişi okudu

binayan iskan çıkar mı

Soru

merhaba tebernüş bey benn bi daire bulmustum metrobuse 10 dakıka yurume mesafesınde beylıkduzunde ama bina yenı oldugu ıcın ıskanı yokmus basvurduk 1-2 aya cıkar dedı sızcede cıkar mı? yanı turkıyedekı bınaların yuzde kacına ıskan verılıyor ıskan alınmama ıhtımalı ortalama olarak yuzde kaçtır

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Eylül 2013 | 00:08 huseyın durna 1227 Kişi okudu

Çerkezköy-Saray Otoyolu

Soru

Tebernüş Bey merhabalar... Bayramınız kutlar şimdiden teşekkür ederim. Çerkezköy-Saray yeni otoyol inşaatı tekrar başladı. 18 KM'lik yol 18 ayda tamamlanacakmış. Benim Büyükyoncalı'da 2 parsel arsam var (toplam 640 metrekare-Kasımeğreği mevkiin'de ) bundan 7 yıl önce almıştım. yanlış bilmiyorsam yapılacak yeni otobana da oldukça yakın. bu yol fiyatları ne kadar etkiler ve arsaları daha ne kadar süreyle elimde tutmamı tavsiye edersiniz? Teşekkürler, kolay gelsin...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Ağustos 2012 | 18:10 Ahmet Özcan 1227 Kişi okudu

emlakçıların en büyük sorunu

Soru

Emlakçılar için şu anda en büyük sorun, sahibinden satılıklar? Kime gitsek, ?afiş astırmam, sözleşme yapmam, internette ben ilan ederim, müşterin olursa getir, komisyonunu al?? İyi de sen benim bütün müşteri bulma yöntemleri kullandıktan sonra, ben sana nasıl müşteri getirebilirim ki... Şu ana kadar bundan farklı konuşan bir mal sahibine rastlamadım. Peki, bizler şirket olarak, muhasebemizi ille de bir muhasebeci-mali müşavir vasıtası ile tutmak zorunda değil miyiz? Hesapları-defterleri kendimiz tutsak bile, mali müşavir onayı gerekiyor. Peki, sahibinden satılıklar yasaklanıp, gayrimenkuller neden danışmanlık şirketleri vasıtası ile satılamıyor. Şimdi bana, ?gayrimenkul kişinin dokunulmaz hakkıdır, öyle bir kısıtlama getiremezsin? diyebilirsiniz. O halde savunma da kişinin en büyük hakkıdır. Ve göz altına alınan birisine, kendi kendini savunma hakkı verilmiyor, ille de avukat isteniyor, avukatı yoksa bile devlet tarafından atanmıyor mu? Kişi gayrimenkulünü satarken ya da kiraya verirken, neden ille de bir danışmanlık şirketinin kaşe-imzası istenmiyor. Örneğin, bugün sıfır yapılan binalarda, yapı denetimi zorunlu. Ve binada bir sorun olduğunda, müteahhitinden daha ziyade yapı denetim firması sorumludur. Bu sebeple de, yapı denetim firmaları işlerini çok iyi yapıyorlar. Benzer bir çalışma da bizim meslekte yapılabilir. Sahibinden satış yasaklanıp, danışmanlık hizmeti almak zorunlu hale getirilir ve satış ve kiralamalarda her hangi bir sorun olduğunda sorumlusu, doğrudan danışmanlık şirketi olur. Böylece, bizim meslektaşlar da işini daha ciddiye almış olurlar. Şu an Türkiye?de belki de yüzbinlerle ifade edilebilecek sayıda emlakçı bulunmaktadır. Ve bu yüzbinlerin en büyük sorunu sahibinden satılıklardır. Meslek Dernekleri vasıtası ile, örgütlenip, hep beraber, meclise gidelim, kanun teklifleri yapalım, Ankara?da yürüyüşler yapalım, gerekirse polisten dayak yiyelim ve nihayetinde sahibinden satılıkları kaldıralım ya da en azından zorlaştıracak maddeler konulmasını sağlayalım?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ağustos 2012 | 18:30 yalçın kılıç 1227 Kişi okudu

Solarkent'te 230 bin TL'ye 3+1

Soru

Tebernüş bey ikinci el olarak oturmak amacıyla satın almak için Solarkentte arakat 3+1 daire 230 bin tl ye kredi kullanarak almak kosuluyla sizce nasıl fiyat? Sizce bu tarz bir dairenin ekspertiz degeri ne kadar olur. İleriye yönelik olarak da satmak veya kiraya vermek için halkalı atakent toki evleri mi yoksa solarkent mi daha iyi olur. Teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Temmuz 2012 | 14:51 Selamet Yılmaz 1228 Kişi okudu

Rıza ve baba oğul arasında yapılan sözleşme hk.

Soru

1) Kira ve tapusuz, bina hk... Şener Kızıltan Slmlar,Hilal hanım Sizden yardım bilgi istiyorum. Oturduğumuz ev üç katlı olup,tapusu bir kat üzerinedir,bu kattada babam oturmaktadır,diğer iki kat kaçak yapılmış yapııdır tapuda kaydı yoktur,ama belediyeye vergsi yıllardır ödenmektedir,bu katlardan orta katta ben oturmaktaydım,belediyeye vergisi yine 3 katında babamın adına ödenmektedir,ben bu evimde 30 sene oturduktan sonra burayı kiraya verip başka bir ile taşınıp buradada kirada oturmaktayım,aldığım ve ödediğim kira miktarı 600 tl dir,sizden ricam benim daha önce oturmuş olduğum yerde tapu olmadığına göre ben bu kira olayından nasıl faydalanabilirim lütfen bana acil yol gösterin,neler yapmam hususunda bilgilendirmenizi talep ediyorum,saygılarımla. Not(babam bana kiraya verip ben başka birine kiraya verme hakkına sahip olabilirmiyim,veya bir evlat olarak yıllardır oturmuş bulunduğum evimi tarafıma ait hiç bir resmi belge falan olmadan kiraya verme hakkım varmıdır,lütfen açıklayıcı bilgi) Av. Hilal Bayram sayın kızıltan, tapu babanızın adına olduğu için daireler babanız kabul edilir. ancak babanız rıza gösterirse bu daireyi siz kiraya verebelirsiniz. yasal olarak babanız karşı çıkarsa siz bir hak talep edemezsiniz ancak evin yapımında masraf yaptıysanız bunu babanızdan talep edebilrsiniz 27/02/2012 2300 2) Açıklayıcı bilgi.... Şener Kızıltan Sayın Hilal hanım 28.2.2012 tarihli verdiğiniz yanıtı okudum tşkler,ama tam açıklığı ile anlamış değilim,lütfen biraz daha açık anlatırsanız sevinirim.Babanız rıza gösterirse demişsiniz yani ne yapmam gerek o rızayı biraz daha açıklarsanız memnun olurm,saygılar. Av. Hilal Bayram sayın kızıltan, babanız sizin o daireyi kiraya verdiğinizde bir itiraz etmeyecekse yada aranızda bu hususa ilişkin bir sözleşme yaparsanız rıza almış olursunuz. 29/02/2012 1422 ------------------------------------------------------------------------------------------------------3)Rıza ve baba oğul arasınada yapılan sözleşme,ve bu tür mukavelelerin vergi dairesini bağlamadığı hk. Syn,Avukatım sizin izah ettiğiniz bir şekilde babamla bir mukavele yaptım ,rızasını aldım,vergi dairesine gittim sizin bu konuyu ilettiğimde maalesef kendi aranızda yapmış olduğunuz mukavele veya rıza geçerli olmadığı vergi dairesini bağlamadığını ifade ettiler. Ama babamın rızasını neden kabul edilmiyor,ben neden kiraya veremiyorum,sizin izahınızda benim böyle bir hakkımın açık ve ayni olarak var olduğunu söylemektesiniz,çünkü bende kirada oturmaktayım,o evden almış olduğum parayı,kirada oturduğum ev için vermekteyim,lütfen bana bu kunuda acil bilgi ve yol gösterin,isterseniz sizin bulunmuş olduğunuz iş yerine kabul buyurursanız gelip yüz yüze bana yardım etmenizi istirham ediyorum,saygılarımla.

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
14 Mart 2012 | 13:26 Şener Kızıltan 1228 Kişi okudu

konut

Soru

Sayın Tebernüş Bey size yazmamdaki amaç sadece dertleşmek hemde bir iki konuyu sizin gündeminize getirmek istiyorum aileden birisinin istanbulda işe başlamasıyle bizden uzakta olmasakta sorularına uzak olduğumuz istanbul maceramız başladı ilk önce kiralıklar meselesinde karşılaştığımız emlakçıların asılsız ilanları komisyon için istenen anormal rakamlar her kes hakkını alacak tabi fakat istenen rakamlar fahiş birde bunların meslek odaları var,sonra komisyonu alıyor belge falan herhangi bir şey yok böyle olunca tabiki vergide yok fakat ben konuyu maliye bakanınada iletmeyi düşünüyorum.İkinci bir mesele hem kiralar hemde emlak fiyatları çok yüksek biz BURSA,da onu yaşadık kira ve konut fiyatları 5 seneden beri ayni yerde yakında bu toplu konut hamlesi ayni hızla giderse fiyatlar muhakkak düşecektir, burda anlatmak istediğim olay adamın malı ister kimseye bir şey denilmez fakat işin birde gerçek yönü var bir tarafta sokak içinde yapılmış otoparksız güvenliksiz vs. istediği fiyat aynı bölgede mahalledeki süper lüks rezidenc veya daire ile ayni fiyat hatta daha fazla kimileri 25-30 yıllık binalar bodrum katlar girişler ama öyle tahmin ediyorum çoğunun elinde kalır bu mülkler şimdi helede merkezden uzaklaştınmı çok uygyn fiyata ev bulma şansın sonra şimdi herkeste araba var toplu taşıma her geçen gün yaygınlaşıyor sizleri meşgul ettiğimi düşünerek özür diliyorum iyi çalışmalar saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2012 | 18:08 kasım sakar 1228 Kişi okudu

Altıntepe imar

Soru

Tebernüş Bey merhaba.Maltepenin Altıntepe semtinde ikamet etmekteyim.Bölgedeki yapılar genel olarak 20 -30 yaşında ve en fazla 5 kattan oluşmaktadır.Bu bölge için ilerde bir imar artışı söz konusu olabilirmi? Bu konu hakkında bilginiz varmı?.Saygılarımla iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Şubat 2012 | 09:28 ertan agan 1227 Kişi okudu