Akkoza'da Ev Satmak ve Uygun yatırım yeri

Soru

Tebernus Bey Merhaba, 2007 yılında Akkoza evlerinden topraktan 77 bin dolara 1+1 ev almıstım, o zaman dolar kuru 1.15'di. Bugun evi satmak istesem, 140-150 bin yani 67 bin dolar seviyesinde. Kira getirisi aylık 600 TL yani her halukarda zarar var. Bazen zararda olsa satıp cıkmak ve daha iyi yatırımlara yonelmekte fayda var diye dusunuyorum. Bu konuda sizin dusunceniz nedir? Sizce satmak mantıklımı? Bir diger sorum eger satarsam gelen parayı bir miktar eklemede yaparak hangi semte yatırmak mantıklı? Ogrendigim sehir merkezi ve cevresinden sasma. Bu cercevede onereceginiz prim yapacak semtler nedir? Tesekkurler saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Kasım 2014 | 18:14 GOKHAN SAVUN 1220 Kişi okudu

Sitelerde Kentsel Dönüşüm

Soru

Sayın hocam biz bir sitede oturuyoruz.Bu site 1997 de yapılmış 1999 depremini görmüş ve depremden sonra herhangi bir bakım veya güçlendirme yapılmamıştır.Haziran ayında evlerin riskli olduğu ve kentsel dönüşüm kapsamında bir müteahitle anlaşma yapılacağı söylenmiş ve buna oybirliğiyle karar verilmişti.Şimdi belediyeden izin almak için bizlerden vekaletname istiyorlar.Daha önce evet diyen komşularımız şimdi güvenmiyoruz diye bir kısmı caymıştır.Bu kat karşılığı kabul etmeyenlere devlet daire ücretinin verip çıkartabilir mi?Yada ne yapabiliriz.Saygılar.

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
11 Eylül 2014 | 20:14 AHMET AKTAŞ 1220 Kişi okudu

iş fikirleri kazandıran iş kolları hk

Soru

merhabalar. kendi işimi kurmayı düşünüyorum. sitenizde yazılarınız çok samimi geldi. sizin bilgi birikimizden yararlanmak isterim sakıncası yoksa. geleceği parlak,sürekli kazzandıracak zarar ettirmeyecek bir iş fikriniz varmı acaba? mümkün olan en az sermaye ile maksimum kazanç nasıl sağlanır. bilgi verirseniz çok memnun olacağım. saygılarla..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Temmuz 2014 | 01:05 fatih aktaş 1220 Kişi okudu

2942 sayılı kanunun 7. maddesi ne der?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, İstanbul sınırları dahilinde satın aldığım arazim için turkiye.gov.tr adresinde arazimle ilgili "detaylar" sekmesine tıkladığımda arazi için yapılmış iki işlem hakkında bilgi almak istiyorum. Açıklamalar 10 ar gün arayla yapılmış ve içeriği şöyle: "2942 Sayılı Kamulaştırma Kanununun 7. Maddesine Göre Belirtme" ve "İMAR UYGULAMASINA ALINMIŞTIR." bunlar tam anlamıyla ne demek? bundan sonraki süreç hakkında bilgi verebilirseniz çok sevinirim. Saygılarımla, kolay gelsin

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Temmuz 2014 | 13:00 Mehmet Temel 1219 Kişi okudu

Dumankaya Konsept Halkalı

Soru

iyi akşamlar Tebernüş Bey,yaklaşık 6 aydır başakşehir ve halkalı civarından 2+1 satılık bir ev arıyorum.Başakşehirde fiyatlar çok uçuk.Bugün halkalı dumankaya konsepte baktık.2+1 124 brüt 335,200 TL istediler.Sizce fiyat makul mü?Bu evler prim yaparbilir mi?Ve en önemlisi bu bölgenin zemini hakkında ne düşünüyorsunuz.cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Ocak 2014 | 20:17 özge temel 1220 Kişi okudu

Uluhan Grup-Tac Mahal

Soru

Tebernüş Bey Merhaba, Uluhan Grubun-TAC MAHAL isimli hayali projesinden, yaklaşık 1 sene önce daire aldık; 1)Daireler yapılmıyor. 2)Dairelerin yapılma ihtimali bile görünmüyor. 3)Paralar geri verilmiyor. 4)Paralar sözleşme gereği %20 eksiği ile geri verilmiyor. 5)Paraların yarısını almaya razı olan hak sahiplerine bile paraları ödenmiyor. 6)Paraların 1 lirasının bile ödenme ihtimali görünmüyor. Bu hususlarda Necati "Bey" ile hiç görüştünüz mü? NEDEN, paralarımızın yarısını bile ödemiyorlar, neden ? Bilginiz var mı? saygılarımla

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Aralık 2013 | 14:21 Beray Atalay 1220 Kişi okudu

BAK YAPI PRESTİJ PARK

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Prestij park ile ilgili soru ve görüşleriniz okudum. Esenyurt ilçesinde inşaat durumları malum, usulsüzlükler, anlaşmazlıklar, sözünde duramamlar yığınla. Büyük firmalar bile fire verebiliyor. Ben çok yakınında bir sitede oturuyorum. Prestij park maket ve örenek daire olarak muazzam görünüyor ama çevresi itibariyle bir o kadar kötü biyer yer. Benim sorum şu; Tahhut ettikleri tarihde teslim edebilirler mi? Sözler tutulur mu? Böyle riskli bir yerden mi ev alınmalı yoksa daha uygun fiyatlara oturmuş bir semt olan Beylikdüzü tarafından daha eski ama daha uygun bir ev mi alınmalı? Teşekkürler. İyi çalışmalar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Kasım 2013 | 06:32 Mustafa TOBBAŞ 1220 Kişi okudu

1+0 daire yasağı hk.

Soru

Tebernüş Bey Merhaba, ağaoğlu maslak 1453 projesinden 1+0 stüdyo daire aldım ancak geçenlerde bir internet sitesinden çevre ve şehircilik bakanlığının 1+0 dairelere yasak ve kat yüksekliklerine sınırlama getirdiğini okudum. Bu durum bizim gibi mevcut projeden satın alanları etkiliyor mu bizi aydınlatabilir misiniz? Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ekim 2013 | 17:36 Koray Yiğit 1220 Kişi okudu

halkalı gümrüğü taşınması ve gerçekler

Soru

Merhabalar , Sitenizde de yayınlanan halkalı gümrüğü taşınmasıyla ilgili haberlere istinaden önemli bir bilgiyi yatırımcılar ve oturumcular ile paylaşmak isterim . İlk önce bakanlığın açıklamasıyla başlayalım. "" Halkalı Gümrük Müdürlüğünün şehir içinde kalması nedeniyle trafiğin bu durumdan olumsuz etkilendiğini ifade eden Yazıcı, şunları kaydetti: Buraya gelen ve giden TIR'ların gümrük sahasına giriş ve çıkışlarında fiziki koşullar ve gümrük sahasının yetersizliğinden kaynaklanan olumsuzlukların yanı sıra bu taşıtların şehir trafiğine çıkış saatlerine ilişkin taşıyıcı firmalarla ilgili şikayetlere neden olmaktadır. Bu olumsuzlukların bertaraf edilebilmesi ve artan ithalat-ihracat işlemlerinin daha hızlı ve kaliteli gümrük hizmet sunumu ile sağlanabilmesi amacıyla Halkalı Gümrük Müdürlüğünün İstanbul dışında uygun bir güzergah üzerine taşınması ihtiyacı doğmuştur." Yazıcı, Halkalı Gümrük Müdürlüğünün Büyükçekmece'ye taşınması ile hizmet kalitesinin artırılması, ülkenin imajının olumlu yönde değişmesi, gümrük kontrollerinde etkinliğin artırılması ve dış ticaretin olumlu yönde gelişmesinin beklendiğine işaret ederek, yeniden yapılandırılıp hizmete sokulacak gümrük kapısı için bütçeden hiçbir kaynak ayrılmadığını bildirdi. Yazıcı, "Halkalı Gümrük İdaresinin, yeniden yapılandırılacak gümrük tesislerine taşınması ile bütün ithalat ve ihracat gümrük hizmetlerinin topluca karşılanacağı bir lojistik üs haline gelecektir" ifadesini kullandı"". Şimdide gerçekler : Halkalı gümrüğü nakliye olarak 2 bölümden oluşmaktadır . Birincisi kara nakliyesi ,ikincisi demiryolu nakliyesi . Gümrüğün taşınacak olan bölümü kara nakliyesi bölümüdür . Teknik olarak demiryolu nakliyesi bölümü taşınamaz ve zaten de taşınmamaktadır .Halkalı da gümrükleme işlemlerinin çoğunu demiryolu nakliyesi oluşturmaktadır . Yani yoğunluğun önemli bir kısmı demiryolu ile alakalıdır . Evet halkalı gümrüğü taşınacak ama halkalıdaki gümrük Halkalı istasyon gümrüğü olarak devam edecektir . Yani tır trafiği ve keşmekeş demiryolu hattı değişmediği sürece bir azalmaya uğrasada tamamen bitmeyecektir . DEmiryolundan gelen ve giden malzeme zaten çok büyük ve ağır olduğu için demiryoluyla taşınmakta ve bunların trene nakliyesinde ve tahliyesinde en büyük tonajlı TIR lar kullanılmaktadır Bununla ilgili RESMİ GAZETE linki aşağıdadır . Kısaca Halkalının TIR çilesi BİTMEZ :) http://www.resmi-gazete.org/gumruk-ve-ticaret-bakanligi/yeni-kara-hudut-kapilari-ve-gumruk-mudurlukleri-acildi-26159.html. Halkalı Gümrüğünün ismi HALKALI GAR GÜMRÜK MÜDÜRLÜĞÜ oluyor . Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Eylül 2013 | 10:18 leyla cidal 1219 Kişi okudu

fi-tower

Soru

Merhaba Hilal Hanim 109.00 tl peşin Fi-Tower Beylikdüzü'nden 2+1 110 metrekare bir daire aldım. Tapum da kat irtifaklı, blok ve daire numaram yazıyor altta da 100/158410 arsa payı diye belirtildikten sonra yönetim planı 19/01/2010 diye belirtilmiş. Bu yönetim planı nedir anlayamadım. Ayrıca ben tapumu aldım. Ama tapunun üstünde her hangi bir icra veya başkasına satış olabilirmi. Şu anda evi teslim almamama rağmen benden 11,000 tl metrekare fiyat farkı istiyorlar ve karşılığında daireyi teslim edeceklerini söylüyorlar. Bu parayı ödemezsem sorun olurmu zaten tapuyu almışım, ayrıca birde iskan ve abonelik paraları var bu paralar yasal mı ? Şu durumda ne yapmam gerekiyor. Evin üstünde başkasına satılma veya icra, tedbir gibi şeyler olup olmadığını nasıl öğrenebilirim. Eğer yoksa tapu benim üstümeyken icra veya haciz koyabilirlermi bunu önlemenin bir yolu yokmu teşekkür ederim

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
03 Eylül 2013 | 02:19 selçuk karaoğlu 1220 Kişi okudu