2942 Sayılı Kamulaştırma Kanunun 7. Maddesi

Soru

Merhaba Tebernüş Bey Malatya İli Pütürge İlçesinde bulunan üzümbağımız yapılacak sanayi sitesi için belediye tarafından alınmak istenmektedir.Fakat çok cüzi bir rakam teklifi sonucunda anlaşma olmamıştır.Bunun üzerine belediye kamulaştırma kararı almıştır.Madur olmamak adına ne yapmalıyız. Yardımcı olursanız sevinirim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Nisan 2018 | 11:45 Musatafa Polat 1219 Kişi okudu

Balıkesir dursunbeyliden arsa alınırmı

Soru

Balıkesir dursun beyliden arsa almayı düşünüyorum otogara yakın bir konumda kuzey cephesinde TOKİ var organize sanayi yapım aşamasında devlet hastanesine yürüme mesafesinde toplam 272 mk iki tapu oluşuyor biri 83 ve 189 olmak üzere 36000 bin TL istemekte sizce mantıklımı ilerisi acık mıdır

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Nisan 2018 | 16:03 Himmet kelleci 1220 Kişi okudu

Yüksek gerilim arsayı satın alabilirmiyim

Soru

Merhabalar ,Büyükçekmece tepecikte Yazlığımız var arsamız 500 m arasının yanından yüksek gerilim hattı vardı,kaldırdılar .kaldırılan yerde 500 m kare idi.yani biz o 500 m kareyide arsamıza dahil edip duvarla çevirdik.şimdi sorum orayı biz satın alabilmek için nereye baş vurmamız gerekiyor.satın Alma hakkımız varmı çok tşk.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
18 Ağustos 2017 | 20:20 Fatih Aygün 1220 Kişi okudu

Fazla borçlanmak mantıklı mı?

Soru

Tekrar iyi günler Tebernüş bey.dün gece size yazmışdım bu konu ile ilgili sorumda bazı eksik bilgiler olduğunu söylemişsiniz.Evi Isparta'dan almak istiyoruz.çünkü orada çalışıyoruz.ortalama temiz oturulacak bir ev 1000tl kirası.1700tl kira getirimiz+6000 TL maaşımız ile 200bin TL kredi çekmek istiyoruz(10yıl ödemeli ) aylık ödemesi 2800tl.Sizce mantıklı mı yoksa biraz para biriktirip daha az mı borçlanmalıyız?Şimdi den çok sağolun

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Ağustos 2017 | 09:30 Elif acar 1219 Kişi okudu

Yeşilpınar Metro Hakkında

Soru

Merhabalar, İstanbul Yeşilpınar'da ev bakıyoruz ve metroya durağına 1-2 dakika yürüme mesafesinde site içinde 350bin liraya 25 senelik binalar var. Metronun açılmasına 1-1,5 sene var. Kira geliri 1000-1200 gibi şu an. Sizce 5-10 sene için düşünürsek alınması mantıklımı? Şu yüzden soruyorum kira çarpanı 250yi aşıyor ve alma diyor ama gönlüm almaktan yana sizce eski bir eve bu kaotic zamanda bu kadar para verilir mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ekim 2016 | 11:52 Kerem Yücel 1219 Kişi okudu

Kafam baya karıştı Kurtköy mü? Esenler mi ?

Soru

Merhaba öncelikle değerli yorumlarınız ve bizleri aydınlattığınız için teşekkür ederim.Eşimle biraz birikimimiz var 300 bin civarı bi ev almayı düşünüyoruz yatırım için.Lokosyon olarak Esenler ve Kurtköy arasında kafam bi hayli karıştı kira çarpanı her iki yer için de aynı.Esenler e yapılacak olan büyük şehir parkı öte yandan kırtköye gelmesi beklenen metro çalışması açıkcası iki proje arasında karar vermekte çok zorlanıyorum sizce hangi semtten daire alırsam iyi bi yatırım yapmış olurum sizin görüşleriniz benim için kurtarıcı olacak .Şimdiden çok teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Eylül 2016 | 23:45 Buse Özkan 1220 Kişi okudu

Kaporami nasil alabilirmiyim?

Soru

Merhaba. Yazin başinda bir emlak firmasina ev icin başvurduk . Emlak firmasina şunu söyledik belirli bir fiyat araliğinda ev almayı düşünüyoruz . Hemen bize birkaç ev sundular onların arasında sadece bir ev normal durumdaydı fakat fiyati biraz pahali göründü. Pazarliğı yaptiktan sonra bize kaporayi odemeniz gerekiyor. Bizde 500gibi bir fiyat verecektik. Hemen bize hayir 500 ne ki en az 5000 yatircaksiniz. O parayi verirken bize dediler bu para sadece bir formalite. O para sizin .istediginiz zaman birşey hoşunuza gitmese parayi çekebileceksiniz . . Bir anlaşmada imzaladik. Anlaşmada en son puntoda şunlar yaziyor eger satıci evi satmaktan vazgecerse kaporanın 2 katını odeyecek. Eger alici vazgecerse kaporayi kaybedecek.fakat nekadar sure icerisinde bir sey yazili yok. . . Yazin bawinda bu eve başvurduk iki ay geçti. Adamlar ilk başta bize darbe oldu işlemler yavaşladı. Ama kredi tamam. Kredide sıkintı yok. Sonra ekspertiz geldi evin fiyatini az gösyerdi onla ugrasiyoruz. Sonra her gun hep yarin yarin. Yarin kesin olucak. Bu hafta sonu tapuya gidecez. Yarin taşinacaksiniz. Yani bitmez oldu. Yarin yarin. Biz bundan şuphe ettik bankaya gittik. Bankada bize dediler birbucuk ay once başvuruda bulundular ama red kararı cikti cunku baya buyuk bir miktar. Gelirinizle uyuşmuyor. Red kararından sonra birdaha başvuru olmadı. Biz bunu duyunca emlakcıya gidip. Kaporayı almak istediğimizi belirttik. Fakat adam israrla ben cevap bekliyorum krediniz cikicak yarin belli olucak diye israrla tekrar ediyor. 2 hafta ayni şey. Hep yarin . Hatta her gun diyor yarin olmazsa kaporanizi verecem. 2 hafta ayni şekilde. Yanimizda sürekli bir adami ariyor ne oldu krediyi ayarla adamlar bekliyor. Ki biz diyoruz istemiyoruz artik 2 ay gecti olmuyor paramizi geri verin adam diyor kapora sikinti degil. Ama kaporayi da vermiyor . Hep yarin yarin. Bugün gittik ciddi derece daraldık bu durumdan biz paramizi istiyoruz Paramizi verin diyoruz. Bize vazgectiniz mi diyor. Niye bana demediniz daha once. Ki biz 3 hafta ayni şeyi diyoruz zorlamanin anlami yok paramizi verin. Adam wimdi de diyor para ev sahibinde . 5 bin buyuk para bir anda size onu nereden vereyim . Ama neyse kaora sikinti degil cuma gelin herşey belli olur. Kredi cekeriz gine diyor Biz bu işin icine girdıgimizde bize sadece bir hafta icinde her belge hazir olur tapu alinir ve hemen taşiniriz. Ama gelin görün yaz bitiyor . Biz kimseyine soz vermedikki 2 ay bekliyecez diye. Kendi paramizla rezil olduk. Biz dava etmek istiyoruz. Her gun ayni şeyleri duymaktan biktik. Adamlar 2 ay bizden kredi cekilmedigini sakladilar sürekli yalanla gittiler.. nereye ve nasil başvurabiliriz. Adliyeye gidip dava acmak için para aliyorlar mi? Bir iyi avukat önerebilirmisiniz? Bu konularda devlet memuru yani avukati bizim işimizi görebilirmi? En onemlisi de bu durumda paramizi alabilecekmiyiz? ? ?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
25 Ağustos 2016 | 02:02 My-world 1219 Kişi okudu

Projeden alınan konut için Ekspertiz Ücreti

Soru

Merhaba Tebernüş bey, 2016 yılı ocak ayında sancaktepede bir projeden krediyle daire satın aldım. Kredi kullanımı aşamasında daire inşaat halindeydi ve bu sebeple inşaat firmasının anlaşmalı olduğu bankadan kredi kullandım. Dairemi teslim aldım ve 6 aydır da kredimi ödüyorum. Geçen hafta bankadan aradılar ve ekspertiz raporu için 600 tl talep ettiler. Kredi kullandığım sırada konut inşaat jalindeyken yapamamışlar. Şimdi yapacaklarmış. Ancak benim sözleşmemde ekspertiz ücreti 0 görünüyor ve mevcut durumda kredimi kullandım. 6 aydır taksit ödüyorum. Bu durumda talep edilen eskpertiz ücretini ödemem gerekir mi? Yasal olarak ödememem durumunda sıkıntı oluşturur mu? Yardımlarınoz için teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
06 Temmuz 2016 | 12:45 Mehmet Şahin 1219 Kişi okudu

Arsa alirken, alirken kazanmak ne anlama geliyor ??

Soru

Hayir günler Hocam. Dün yazmistim sagolun cevap'da yazdiniz. Arsa yatirimi böyle olmaz dediniz. Alirken kazanmak lazim dediniz. Nasil yani ?? Arsa yatirimi herzaman icin iyidir bence. Ama alirken kazanmak nasil oluyor ?? Tsklerrrrr

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Haziran 2016 | 06:36 Mahmut Büyük 1220 Kişi okudu

Gratis bayiliği almak için ne yapmam gerek ?

Soru

Merhaba Tebernüş Bey ; Ben gratis bayiliği almak istiyorum bunun için ne kadar bütçe ayırmam gerek ne yapmam gerek yardımcı olursanız sevinirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Nisan 2016 | 22:44 gamze uyumaz 1219 Kişi okudu