Kampanyadan önce daire satın almak

Soru

Tebernüş bey merhaba, nasılsınız? Yakında çıkabileceği konuşulan konut kredisi kampanyasını düşünerek 1+1 kagithanede 60 brüt 40 M2 net 4.kat daireyi 1.6 milyon TL'ye satın almak sizce mantıklı mı? Kampanya başladıktan sonra bu fiyatlara bulmak imkansız gibi olacak.gibi,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Aralık 2022 | 15:07 Engin Boz 1218 Kişi okudu

Innovıa dan yatırımlık ıcın gec mı

Soru

Merhaba ınnovı3 te 550 bın 1-1 2-5 kıra getırısı yatırımlık mantıklı olurmu bolge deger kazanırmı acaba tesekkurler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Aralık 2021 | 04:47 Ozlem akyol 1218 Kişi okudu

Altın satımı hakkında bilgi

Soru

Merhaba tebernus bey altının geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz elimde bir miktar gram var bozdurmalimiyim beklemeli miyim teşekkür ederim saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Aralık 2021 | 15:39 Kenan unver 1217 Kişi okudu

Arazi yatırımı tavsiyesi

Soru

Merhaba. Bir arazi düşünün; Doğu anadolu?da, 7 dönüm. Bu arazinin fiyatı 300bin lira. Şimdi çevresinden bahsedeceğim. 400 metre yukarısında (kuzey) otoban geçiyor. Otabanın hemen altında imarlı parseller var. Söz konusu arazinin 400 metre sol (batı) tarafında kırsal yerleşim alanı (köy) bulunmakta. 700-800 metre alt (güney) OSB mevcut. OSB şu an irili ufaklı 11 tesis bulunmakta. Arazinin 50-100 metre sağ tarafı (doğu) imarlı arsa niteliğinde kare kare parseller bulunmakta. Muhtemelen bu yerler OSB?nin gelişim yerleri olacak. Bu arazinin ve dibindeki bir kaç parsel ile birlikte imar durumu tarla. Ama çevresindeki her yer büyük oranda imarlı. Sizce bu arazi alınır mı? ilk kez arazi yatırımı düşünen, kısa-orta vadeli (1-3 yıl) elden çıkaracak birisi olarak soruyorum. Teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Ekim 2021 | 20:49 ferhat cihangirli 1217 Kişi okudu

Blok binalarda iskan sorunu

Soru

Merhaba. Geçen ay konut kredisi kullanarak ev aldık. Banka bize eksperin güvenilir olduğunu ve belediyeye gideceğini de söyleyince içimiz rahat ederek evi aldik. Ancak binanın resmi yoneticisiyle konuşunca yan blokun bitmemesinden dolayı İskan alınamadığını ama kendi blokları için kısmi iskan alındığını söyledi. Daha sonra belediyeye gittim ve bana yapı kullanim izni belgesi verdiler dediği gibi kısmi iskan yazıyor. Aynı zamanda elektrik su vb aboneliklerim içinde bazı kağıtlar verdiler. Herhangi bi yıkım kararı olmadığını iskan alınmış yerin yıkılamayacağını söylediler ve müteahhitin sigortasının ödenmesinden sonra genel iskan verileceğini söylediler. Bina 15 yıllık ve asansörlü tapuda da bizim daire bağımsız bölüm olarak geçiyor. Bizi neler bekliyor merak ediyorum. Sizden cevap bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Şubat 2021 | 19:09 Tuğba Güler 1217 Kişi okudu

Gürpınar 2020 yılı için kira çarpanı

Soru

Merhaba Emlak sektörü için verdiğiniz destekten dolayı öncelikle teşekkür ederim. Sormak istediğim, Gürpınar için şu andaki kira çarpanı nedir? Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Mayıs 2020 | 15:02 Göker Güvenç 1217 Kişi okudu

Izmir kuzey bolgelerinde arsa

Soru

Menemen de oturuyorum,arsa icin aklinizdaki en iyi lokasyon neresidir, Emiralem akluma yatiyor ama sonra bakiyorum,Akhisar,Manisa civarlarinda uygun fiyatli zeytinlikler satılıyor, sizce hangisi daha karli,siz olsaydiniz ne yapardınız

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Mayıs 2020 | 11:50 Tuncay Kılcı 1218 Kişi okudu

İmar barışında villanın açılımı nedir ?

Soru

Merhaba, imar barışı başvurusunda villanın tanımı nedir ? 2 veya 3 katlı binadan nasıl ayırt edilecektir ? Zekeriyaköydeki 3 katlı evimde yapmış olduğum kış bahçesi için imar barışına başvuru yapacağım. Ancak evim villa mı yoksa 3 katlı bina sınıfına mı giriyor nasıl tespit edeceğim ? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Ekim 2018 | 22:23 Sedef karagülle 1218 Kişi okudu

Satış sözleşmesindeki madde kanunu bağlar mı?

Soru

Sayın KİREÇCİ, 135 dairelik bir siteden 20 ay önce bir daire satın aldım. Site 1 yıl önce teslim edildi ve yönetim kuruldu. Yönetim kurulduğu tarihte müteahhit firmaya ait yaklaşık 35 daire bulunmaktaydı. Bir yıl içerisinde şuanda müteahhit firmaya ait daire sayısı 7. Yaklaşık bir yıllık dönem zarfında müteahhit firmadan aidat isteme talepleri karşısında sürekli ödeme yapılacağı belirtildi ve yönetim oyalandı. Herhangi bir ödeme alınamadı. İlk yönetim kurulumda siteye ait ortak kullanım alanlarına ait elektrik abonelikleri müteahhit firma tarafından alındığı için karşılığında aidat borçlarından düşülmüştür. Biriken aidat tutarı da ciddi bir meblağ oluşturmaya başlamıştır. Müteahhit firma tarafından ilk satış aşamasında imzaladığımız Gayrimenkul Satış Sözleşmesi?nde bulunan bir maddede ??Müşteri site yönetiminin oluşmasından önce veya sonra Satıcıdan bu siteye ilişkin aidat ve ortak giderler adı altında hiçbir şart ve koşulda talepte bulunmayacağını, Satıcıyı bu hususlardan muaf tutacağını ve satıcının herhangi bir isim altında aidat ve ortak gider ödemeyeceğini gayri kabili rücu olarak kabul ve beyan eder.?? İbaresi bulunmaktadır. Bu şartlarda mahkemeye gidilse kanun hükmüne göre mi yoksa sözleşmedeki maddeye göre mi karar sonuçlanır. Biz yönetim olarak aidat borçlarını müteahhit firmadan tahsil edebilir miyiz? Teşekkürler.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
12 Ekim 2018 | 16:20 Ebubekir Doğan 1218 Kişi okudu