Tapu tahsis belgesi ile tapu alabilirmiyim

Soru

Merhabalar bizim 90 lı yıllarda verilen bir tapu tahsis belgemiz var ikinci katı yapmıştık imar affından yaklaşık on gün önce gidip belediyeden kat beyanında bulunup borcu sıfırladım size sormak istediğim şu imar affından sonra tapu tahsis belgesinin geçerliliği devam edecek mi yani bu belgeyi tapuya çevirebilirmiyim yoksa imar barışına başvuru yapmak zorundamıyım tapuyu almak için şimdiden teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Ağustos 2018 | 11:05 Cumali Sütçü 1176 Kişi okudu

Hisseli Tapudaki Apartman

Soru

Merhaba. 5 katlı binamız var fakat bu arsa tapulu ve hisselere bölünmüş olarak 5 kişinin hak sahipliği vardır. Ben tek başıma imar barışından faydalanmak istiyorum. Bunu yapabilir miyim ? Yoksa bu iş için oy çokluğu mu lazım ? Ayrıca tek yapmak istesem "Bağımsız bölüm" ümü seçmem gerekiyor ? Cevaplarsanız sevinirim. Teşekkürler.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Haziran 2018 | 01:46 ÖMER HERGÜL 1175 Kişi okudu

Emlakçı satış sözleşmesi cayma

Soru

Merhaba Tebernus bey ben emlakçı aracılığı ile daire satın almak için yola çıktım daire gösterdi beğendim ve almak için oturduk satış sözleşmesi imzalandı ben ve emlakçı satıcı bin imzası yok satış sözleşmesinde sadece sokak adı yazılı onun dışında kapı numarasına kadar hiç bir bilgi yok iki bin TL kapora verdim 15 bin TL peşin geri kalanı 154 bin TL banka Kredisi ile ödenecektir yazıyo bende kredi cikmassa diye vazgeçebilirim almaktan bu şartlar da bir kapora mi alabilirmiyim veya cezai işlem olabilir mi

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Haziran 2018 | 04:43 Özcan Tuncer 1175 Kişi okudu

Yüzde 20 indirim ve faizdeki düşüş?

Soru

Selamlar. Yüzde 20 indirim ve düşük faizler yeni ev alacaklar için hayırlı olsun inşallah çok işlerine yarar. Fakat ortada bi adaletsizlil var. Ben 600 bine daire aldım yarısına kredi çektim yüksek faizden. Konut eritmek için başlatılan kampanya önce ev alacaklar için hayal kırıklığı oldu malesef. Yüzde 20 az bişey değil. Aynı firmalardan önce ev almış olanlara da bi güzellik yapılmalı. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Mayıs 2018 | 13:16 Emre çelik 1175 Kişi okudu

Ortak tapulu gayrimenkulun kira beyannamesinde amortisman ve iktisap bedelinin %5'inin düşülmesi

Soru

Merhaba Tebernüş Bey. Önceki soruma verdiğiniz hızlı ve aydınlatıcı cevap için teşekkür ederim. Ortak tapulu gayrimenkulümüzün kira beyannamesini doldururken, amortisman ve iktisap bedelinin %5'ini, hisseler oranında mı düşmeliyiz? Örneğin 100.000 TL tapu değeri için 2.000 TL amortisman (%2) bedelini %50-50 hissedarların beyannamelerinde 1.000TL / 1.000TL olarak mı göstermeliyiz? Teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
20 Mart 2018 | 10:31 Mahmut Dönmezer 1175 Kişi okudu

taş ocağı ve beton santrali

Soru

merhabalar tebernüş bey yabancı yatırımcıya sakarya bölgesi 87 hektar ruhsatlı taş ocağı 17 dönüm üzerine kurulu beton santrali satış için hangi yolları izlemeliyim.Nereden irtibat kurabiliriz yerlerimize emlakcılar aracılığıyla katarlı firmalar adına gelen gidenler oluyor fakat bu firmalara veyahut başka ülkelerden yatırım yapan firmalara nasıl ulaşabiliriz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Şubat 2018 | 15:41 Mustafa Can Balkancı 1175 Kişi okudu

İmara kapalı arsadan hisse satışı mantıklı mı?

Soru

Merhaba, Esenler Turgutreis mahallesinde babadan kalma 133 m2 bir arsam var.Babam arsayı 1981 yılında almış ,zamanında oraya bina yapmak istedi ve ömrü malesef yetmedi.Esenler belediyesi bu bölgeyi yıllar önce okul projesi olarak gösterdiği için hiçbirşekilde arsadan faydalanamıyorum.Aynı durum Esenler Oruçreis mahallesinde de yaşanmış ve site inşa ederek insanlara haklarını daire olarak vermişler.İhtiyaç olduğu için burayı satmak istesem de riskli göründüğünden kimse almak istemediği gibi, küçük meblağlar teklif edildi.Belediyeye gittiğimde bu konu için ancak 2020 den sonra harekete geçileceğini,şu an için de yapılacak hiçbirsey olmadığı söyleniyor. -Arsanın tek sahibiyim bu nedenle belediyenin karşılığını minimum olarak vermesi durumu doğru mudur? -İhtiyaç nedeniyle yatırımcı birine arsadan hisse satmak mantıklı mıdır? Teklifi 133 m2 arsanın 40 m2'si için 40 bin tl , arsada herhangi bir durum olursa da hak yemeyip gerekeni vereceğini söylüyor - Arsadan hisse verildiğinde belediyenin vereceği hak daire daha mı fazla olur? Danışabileceğim kimse olmadığı için bu konuda yardımlarınıza, öneri ve yorumlarınıza ihtiyacım var , dönüs yaparsanız minnettar olurum .

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ocak 2018 | 01:09 Eyüp Yenigelen 1176 Kişi okudu

bir daire almak üzereyim .Nelere dikkat etmem gerekir

Soru

Merhabar Gebze Çayırovada bulunan ANKARYUM RESİDANCE den bir daire almak üzereyim. Daire alırken nelere dikkat etmeliyim.Tek atımlık kurşununu kalan insanlardanım.Rica ederim sizden yanlış işlemler yapmak istemiyorum.Değerli bilgilerinizi rica ediyorum. Saygılarımla Ali SEDEFTEPE

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Ocak 2018 | 15:50 ALİ SEDEFTEPE 1176 Kişi okudu

Yeni daire alımı hakkında

Soru

Merhaba Beylikdüzü Kavaklı bölgesinde marinaya 1km mesafede ana cadde üstünde sıfır köşe bina kapalı otoparklı 5 katlı binanın üçüncü katı Doğu ve Güney cepheli 3+1 bürüt 158m2 ,net kullanım alanı 116 m2 ,70 metre önünde park ve otobüs durağı binanın altında A101 market ,çok yakınlarında diğer marka marketler okullar çok yakın 450 bin tl tapu masraflarıda dahil anlaşma yapmak üzereyim 300 bin nakitim var 150.000 bin tl krediye giricem 5 senede geri dönüşümü faiziyle beraber daire toplam 500.000 bin tl ye mal olmuş olacak sizce yanlışmı yapıyorum yardımcı olacağınızı ümid eder iyi akşamlar dilerim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
30 Ocak 2017 | 19:00 Murat Şahin 1175 Kişi okudu

Sözleşme yükümlülükleri

Soru

Sn.Tebernüş Kireçci, NEF 25 Şişli projesinden Ağustos 2015 tarihinde 1+1 bir daire aldım, Teslim tarihi 31.12.2016 idi fakat inşaat İBB ile yaşanan sorundan dolayı durdurulmuş. Tarafımıza bir bilgilendirme yapılmadığı gibi , teslimle ilgili defalarca firmaya soru sorduğumuz halde bu durumdan ancak yakın zamanda haberdar olduk. Sözleşmemizde gecikmeden dolayı kira ödemelerinin başlaması maddesi olmasına rağmen ödemeleri de yapmak istemiyorlar. Bu konuda ne yapmamızı önerirsiniz ? Syg,

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
24 Mayıs 2017 | 10:35 Sibel Berkkan 1175 Kişi okudu