Sarphan Finanspark - vekaletname talebi

Soru

Merhabalar Tebernuş bey, Sarphan Finanspark daire teslim işlemleri için Vekaletname talebinde bulundu. Ancak, vekaletnamede bizlerle paylaşılmayan Yönetim Planı'na verilebilecek tüm yetkileri vermemiz isteniyor. Sonrrasında maliklerin yaşadığı problemleri biliyorsunuz. Spor salonu / havuz maliklere ait deniyor -sonrasında müteahhitler Yönetim Planını değiştirip buraları bağımsız bölüm olarak ayrıca satıyorlar. Hatta buraları daireye dönüştürüp satııkları da oluyor. Bu bağlamda nasıl hareket etmeliyiz ?. Teşekkürler, iyi çalışmalar diiliyorum.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Kasım 2016 | 11:58 İbrahim Demir 1176 Kişi okudu

N tower dan daire alınır mı

Soru

Merhaba 110 bin peşinatım var n towers ta 2+1 daire buldum 220000 e bütçeme uygun geliyor başka yerde bu bütçeye bulamıyorum ama daha önceki sorunlar aklımı karıştırır çok kararsız kalıyorum iskan problemine değil ama site yönetimi ve kullanılan su doğalgaz gibi ödemelere takıldım

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ekim 2016 | 12:45 Gül suna 1176 Kişi okudu

Refinansman Mantıkli mi? Beklemek mi lazım? - Devam

Soru

Tebernus Bey Merhaba, daha önceki sorumun devamı olarak, refinansman talebimle ilgili bankayla olan görüşmem sonucu olumlu bir dönüş alamadım ve bunu bana yazılı olarak geçmelerini istedim. Diğer okurlarla da paylaşmak adına aşağıda görebilirsiniz. Kredi faizlerinin düşüşü uygulamada ne yazık ki sadece piyasayı canlandırmak amaçlı yeni konut finansmanı için geçerli gibi gözüküyor. Sizin de belirttiğiniz gibi özel bankalar fırsatçılık yapmaya devam ediyor görünen. Her türlü itiraz ve şikayet yolunu deneyeceğim, umarım sonuç alırım. Gelişmeleri buradan paylaşmaya devam edeceğim. Değerli Müşterimiz, Akbank olarak müşterilerimizin her türlü finansal ihtiyacında en avantajlı olanakları sağlamak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz X Projesi ile 02.02.2016 tarihinden itibaren devam eden anlaşma kapsamında sizlere %1,11 oranlarından avantajlı kullandırımlar yapılmasını sağladık. Talebinize konu olan, bankamız güncel faiz oranı 12-60 ay % 0,99 ? 60-120 ay % 1,06 olmakla birlikte bu oran yeni konut kredisi finansmanları için geçerlidir. Bankamızın konut kredisi re-finansman oranı olan % 1,09 fiyatlamamız ise tüm yenileme projeleri için geçerli bir orandır ve bu oranda değişiklik yapma imkanımız ne yazık ki bulunmamaktadır. Bilgilerinize sunuyoruz.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Ağustos 2016 | 13:40 Burak Yanikoglu 1176 Kişi okudu

işyerlenin toplantıya itiraz ve kararları tanımama yolları

Soru

Merhaba Nihat Bey Önsöz: 10 soruma da madde madde cevap vermenizi rica ederim. Çıktısını alıp toplantı esnasında gerek görüldüğünde okuyarak tartışmaya son noktayı koymak istiyorum?.teşekkürler-------------------------------Farklı metrekareli 50 daire ve farklı metrekareli 6-7 işyeri karşılığında vakıf arazi üstüne kurulan sitemiz farklı metrekarelerden oluşan 168 daire ve yine farklı metrekarelerden oluşan depolu deposuz 16 işyerinden oluşmaktadır. 7-8 işyeri dolu, diğerleri henüz boştur. İnşaat aşamasındayken taşınan kat malikleri vardır. 1 temmuzda iskan alınmış olup 10-11 temmuzda kat mülkiyetine geçilmiştir. An itibariyle yaklasık 100-105 kat maliki taşınmış, satış kararı beklenen vakıfa ait daireler ile satışı yapılmış ama henüz taşınılmamış diğer daireler boştur.------------------------------Doğalgaz,elektrik,su gibi abonelik işlemlerinin başlayabilmesi için mutahit firma sahipleri geçici yönetici seçmişlerdir. Şuan iskan alındığından dolayı 1.olağan toplantı yapılmak istenmektedir. İlk toplantıda yeter sayısı sağlanmadığından dolayı 2.toplantıya kaldık. O da 24 temmuz Pazar yapılacaktır.yönetici seçip kararlar alacağız.-------------------------- işyerlerinden de aidat alınabileceğini öğrendik. Diğer kat maliklerine kanuni kurallara uygun biçimde toplantı çağrısı yapıldı. Ancak işyerlerinin de çağırılması gerektiğini bilemediğimizden dolayı onlari çağırmadık.------------------- işyerlerinden aidat alınacak kararının çıkmasını beklemiyorum ama yine de bilemem? yanılabilirim. Çünkü zemin katlar asansör masrafını ödemek istemiyorlar. Dolaysıyla toplantıda bu konu pazarlık konusu yapılabilir de. Ya dükkanlar da aidat ödeyecek ya da biz asansör ödemeyiz gibi bir durumla da karşılaşabiliriz. ---------------------İşte bu noktada 10 sorum var-------------------------------------------(1) kat malikleri işyerleri de aidat ödesin derse işyerlerini normal bir kat maliki gibi değerlendirip kapıcı, güvenlikçi, elektrik-su-aydınlatma-asansör gibi tüm giderleri eşit olanı eşit,arsa payı olanı arsa payı şeklinde mi dağıtacağım yoksa işyerlerine farklı bir dağıtım şekli var mı? Yönetim planı diyecekseniz yönetim planında kmk daki 20.maddeyi yazmışlar? farklı bir şey yok. İşyerleri için de sadece gürültü yapamazlar diye yazmışlar.------------------------------------------------------(2) toplantıya işyerlerini çağırmazsak, yada yarın sabah söylersem, işyerleri bizi çağırmadılar toplantıya ya da kanuni kurallara göre 15 gün önce soylemeleri gerekirdi zamanında haber vermediler gibi çıkışlar yapabilirler mi? Kanuni anlamda haklılık payları nedir?--------------------------------------------------------(3) alınacak olan kararlara işyerleri ?toplantıya çağrı? meselesi yüzünden ?uymuyorum? diyebilirler mi? Aidat versinler kararı çıkarsa ?vermiyorum? diyebilirler mi?-------------------------------------------------------(4) sitede daire içlerine ve aydınlatma-asansörlere bağlı jeneratörümüz var. Firma ile görüştüm ?işyerleri bağlanırsa kaldırmaz.2.jeneratör alınmalı işyerleri için? dediler. Bu durumda işyerlerinin 2.jeneratör kararı; işyerlerinin kendi aralarındaki oybirliği/oyçokluğu ile mi verilir yoksa tüm kat malikleri oybirliği/oyçokluğu kararı ile mi verilir?-------------------------------------------(5) 2.jeneratör kararı çıkarsa alım ve kurulum işçilik tadilat masrafları işyerleri arasında mı bölünür yoksa tüm kat malikleri arasında mı bölünür? Daha doğrusu şöyle diyelim; hangi durumda 2.jeneratör için kat maliklerine masraf çıkar? -------------------------------------------------(6) 2.jeneratörün yakıt ve bakım ücretleri kimler arasında nasıl dağıtılır?--------------------------------------------------------(7) işyerlerinin önündeki 1-2 metrelik kaldırım dışında asfalt yola kadar 4-5 metrelik alan var. Şuan belediye yol yapım sırasında yeşillendirilsin diye kırmızı toprak ile doldurdu. Burayı dükkanlar bizimdir deyip kullanabilirler mi? Ben site ortak malı diye düşünüyorum. Dükkanlar ortak diye burayı yeşillendirin sulamasını yapın derler mi? (sulama fiziki olarak ancak dukkanlardan yapılabilir)---------------------------------(8) depolu 89 metrekarelik işyeri ile deposu olmayan 89 metrekarelik işyerinden aynı miktarda mı aidat alınır?---------------------------------------------------(9) kapıcılara maaş ve sgk dışında çevre siteler belli bir miktarda elektrik-su faturası desteğinde bulunuyorlar. geri kalanı kapıcı ödüyor. bizimkiler de bunu istersek bunun dağıtımı eşit mi olur arsa payına göre mi? ve bu oyçokluğuna göre mi oybirliğine göre mi verilir?-----------------------------------(10) bahçede gürültü oluyor gibi gerekçelerle çocukların-gençlerin veya yetişkinlerin belli bir saatten sonra (örneğin 22:00) bahçeye inmesi, parkı kullanması engellenebilir mi? bu yönde oybirliği veya oyçokluğu ile karar alınabilir mi? (oybirliği olursa zaten toplantıya katılan yeter sayısını tutturmus katılımcılar arasında olur. vakif daireleri satılırsa ve yeni kat maliki bu kurala uymak istemezse....)

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
22 Temmuz 2016 | 23:34 ayhan çaçan 1176 Kişi okudu

Kredi faizleri bu kadar yüksekten mantıklı mi

Soru

Mrb tebernüş bey.benim 50000 TL nakit param var.begendigim bi daire var fiyatı 280000 TL. Aylık gelirim 6500 TL.aylik ödemede zorlanmam. Para biriktiremiyoruz gayrimenkul fiyatlarına yetişemiyoruz ama kiradan kurtulmak ve istanbuldan daire almak istiyoruz.pesinatimiz az olduğu için krediyi çok çekmemiz gerekiyor.kararsiziz sizce ne yapmalıyım teşekkürler simdiden

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Mayıs 2016 | 00:30 Mucahit busak 1175 Kişi okudu

Cayma .......................

Soru

yi günler Yaklaşık 20 gün önce satın alacağım evin sahibi ile görüştüm 250.00TL kapora vererek 1 ay içinde evi almak için anlaştık. 1 hafta önce ev sahibi beni arayıp işlemleri hızlandırmamı söyleyerek tapu fotokopisini gönderdi. Bunun sonucu kredi başvurusu yapıp arabamı acil olarak ZARARINA sattım. Ev sahibi beni arayıp evi satmaktan vazgeçtiğini söylüyor. Zararımın karşılanması için talepte bulunduğumda kabul etmiyor ve kaporanı göndereyim diyor. YASAL HAKLARIMIN NELER OLDUĞUNU.TAZMİNAT DAVASI AÇIP ZARARIMI ALABİLME DURUMUM NEDİR ŞİMDİDEN YAPTIĞINIZ YARDIMLAR İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
20 Eylül 2016 | 11:58 ersin çelik 1176 Kişi okudu

Projeden ev alacağım fakat tapusuz

Soru

merhaba izmirde çok sağlam bir şirket proje başlatmış. tapuyu proje tesliminde kat mülkiyeti olarak vereceklerini, şimdilik noterde sözleşme olacağını söylediler.teslim süresi projenin 3 yıl. fakat sözleşmede yer verilmiş konuma ve ada parselleri internetten sorgulattığımda "Kadastro eşleşmesi bulunamadı." hatası alıyorum. ek olarak projenin yapılacağı yer bana google maps üzerinden atıldı. burayı sorgulattığımda mahalle kısmı farklı çıkıyor. projeyi yapan şirket çok büyük bir firma. Acaba bu durumda olmayan bir daire alma ihtimalim nedir? Bana verilen parsel neden "parselsorgu.tkgm.gov.tr" üzerinden çıkmaz? başka bir sebebi var mıdır? teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
19 Kasım 2015 | 20:40 zirve gümüşçağlayan 1176 Kişi okudu

teknik yapı upcity flat 1+1

Soru

teknik yapı upcityden 59 m2 1+1 225000 tl, kirası 800 tl civarı. Yatırım amaçlı satın almak mantıklı mıdır? teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
04 Kasım 2015 | 15:17 cengiz madenci 1176 Kişi okudu

2 binlira kira getirsi var diye satılan daire..

Soru

İnşaat fitması satış temsilcisiyle görüştüğümde bana vatsaptan burda kiralar 2 bin liradan başlar açıklaması yaptı bu açıklamanın ardından ben dairyi satın aldım. Şimdi kiralar 900lira civarı . Budurum karşısında yasal hakkım var mı?ayrıca inşaat firması ekimde daire teslimini başlamıştır benden eylül ayında ödeme istediler daire bitti diye ben de ödeme yaptım .Bu durum karşısında da yasal hakkım var mı ?bu görüşmeler telefon vatsabında kayıtlıdır.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
28 Ekim 2015 | 14:13 Murat polat 1175 Kişi okudu

SİTEDE ORTAK KAZAN KULLANAN BLOKLAR NASIL AYRILABİLİR?

Soru

Merhabalar efendim, İstanbul-Yeni Levent'te 12 bloklu, vaktiyle kooperatif sistemi ile inşa edilmiş bir sitede ikamet etmekteyim. Sitemizde her bloğun yönetim kurulu, yöneticisi ve karar defterleri ayrıdır. Site yönetimi sadece güvenlik,çevre temizliği gibi konuları yönetmek amacı ile oluşturulmuştur. Site inşa edildiğinden beri her 4 blok birer yakıt kazanına bağlıdır. Yani sitede 3 adet de Yakıt Yönetimi bulunmaktadır. Her 4 blok yöneticisi buraya bir yönetici atar. Bu yönetici sadece kazanla ilgilenir ve doğalgaz faturasını bağlı olduğu 4 bloktan toplayarak öder. Kazanlar doğalgazla yanmaktadır ancak çok eskidirler. Keza iletim hatlarıda her daim masraf çıkarmaktadır. Benim sorum şu olacaktı size : Kendi Yakıt Yönetimimiz olarak (diğer ikisi bir yana) , 4 blok ayrı ayrı yakıt kazanı alıp taktırma kararı almamızda önümüzde bir engel varmıdır. 5627 sayılı Enerji Verimliliği Kanunu sadece tekil binaların merkeziden ferdiye geçmesi için madde yayımlamış. Bizim sitedeki duruma yönelik kanunda bir madde olmadığından her kafadan bir ses çıkıyor. Yapmak istediğimiz Yakıt Yönetimini lağvedip her blok yakıt işini kendi yönetimi dahiline alacak ve kendisine kazan taktıracak. Yani yine merkezi sisteme devam edeceğiz. Bunun için nasıl bir karar gerekli efendim? 4 bloğun yöneticisinin alacağı salt çoğunluk kararımı geçerlidir? Yoksa 4 bloktaki toplam 104 dairenin alacağı salt çoğunluk kararımı geçerlidir? Biraz uzun oldu farkındayım kusuruma bakmayın lütfen ancak durumu detaylı izah etmem gerekiyordu. Saygılarımla,

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Eylül 2015 | 12:51 Fatih İÇELLİOĞLU 1176 Kişi okudu