Yeni Çıkan Yönetmelik

Soru

Merhabalar Hocam; Ayvalık Cunda'da 3. derceden sit alanı (zeytinlik) olan ve yaklaşık 30 yıldır üzerine çivi dahi çakılmamış arsamın, ilgili birime başvurarak söz konusu yerin "sit alanı vasfını kaybetmiştir" şeklinde karar çıkartmak suretiyle imara açtırma hakkım var mıdır veya 3 Ağustos 2013'de yayımlanan "Tabiat Varlıkları, Doğal Sit Alanları ve Özel Çevre Koruma Bölgelerinde Kalan Yapı Yasaklı Taşınmazların Hazine Taşınmazları ile Değiştirilmesi Hakkında Yönetmeliğe" göre hazıne arazisiyle değiştirmeye hak kazanmış mı oluyorum ve böyle bir durum söz konusuysa, değiştireceğim taşınmazın olması gereken değerinde bir yer alabilir miyim ? Konu ile ilgili olarak bilgilerinizi arz ederim. SAYGILARIMLA

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
03 Ağustos 2013 | 15:36 Sevim Öz 1155 Kişi okudu

temapark ve avrupa konutları atakent 3

Soru

Tebernüş bey merhaba, 1- Avrupa konutları Atakent 3 te 1+1 83-84 m2 bitmiş konutlar 270-330bin TL ve kira getirisi 1200-1300 TL , kira carpanı fena değil. Temaparkta 73 m2 daireler 245-280bin TL ( şu an için artmış olabilir) ve 30 ay sonra teslim. M2 fiyatları ise aşağı yukarı aynı. Uzun vadede yatırım için hangisi daha mantıklı 2- acıbadem hastanesinin acılması Avrupa konutlarındaki fiyatı ve kirayı etkiler mi ? 3- Avrupa konutlarında firmanın elinde cok az daire kaldığı söyleniyor , projeden karını ettiği için kalan son birkaç daireyi satıp cıkmak istiyor doğal olarak ,firmadaki daireler bittiğinde 2. el prim yapar mı ? doğal olarak firmanın fiyatları 2. eli baskılıyor sanırım. 4- Kanal İstanbulun kucukcekmece golunden gececeği söyleniyor, kesinleştiğinde bolgedeki fiyatlara etkisi olur mu ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Temmuz 2013 | 15:12 ilker kesimli 1156 Kişi okudu

Eyüp park projesinde stüdyo daire alınırmı

Soru

Merhaba Tebernuş bey, Gül Yapının yeni başlayan ve 2015 haziranda teslim edilecek olan Eyüp Park Projesinde 34 m2 lik stüdyo dairelerin satış fiyatları 130.000 ile 145.000 arasındadır.Yatırım olarak görüşünüzü buyurursanız memnun olurum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Nisan 2013 | 15:23 Osman Kul 1156 Kişi okudu

kıra carpanı dusuklugu

Soru

tebernus bey merhaba,umranıyede 4 bloklu bır sıtede daıremız var,suan satılcak olsa 410-450 bın arası rakamlarda satıs degerı var.kıra getısı suan 1300 tl..evı yatırm amaclı elımızde tutuyoruz.ancak kıra carpanı olarak degerlendırıldıgınde ev pek cazıp degıl gıbı gelıyor bana.ben satalım, gelısıme acık ,kıra carpanı olarakta cazıp baska bır sıteden alalım dıyorum.esımse satmak ıstemıyor. daıre 6 . katta guney dogu batı cephelı 165 m2 genıs bır daıre.sıte olarak yonetımını her bloktan bırer temsılcı secılerek kendı kendıne yoneten ve ısınma olarak pay olcer sıstemı degıl kombı kullanılmakta.. bırcok sıtede ,yonetım ve merkezı ısınmadan dolayı sıkıntı yasandıgını sık sık okuyorum.bu acıdan bakıldıgında sız olsanız daha fazla kıra alacagınız baska bır sıteye yonelırmıydınız?sonucta bu ısın uzmanı sızsınız gorusunuz bızım ıcın onemlı....kararınızı verırken sıtenın ozellıklerını bılmek ıstersınız dıye dusunerek asagıda maddelıyorum. green garden sıtesı( serıflalı) * Sitenin 85 `i, yeşil alan ve sosyal tesis olarak yapılmıştır * Açık yüzme havuzu ve çocuk bahçesi mevcuttur * Kapanmayacak doğa manzarası, spor alanları, basketbol Tenis ve Voleybol Sahası 8000 m2`lik arsa üzerine inşa edilmiş 96 daireden oluşan 4 blok, kapalı ve açık otopark mevcuttur. GÜVENLİK * 24 saat kesintisiz güvenlik, yangın ihbar ve söndürme sistemi * Gece gündüz kapalı devre kamera sistemi * Kontrollü Site Giriş ve Çıkışları sağlanmaktadır * Doğalgaz kaçağı algılama sistemi * Özel temel ve inşaat uygulama sistemleriyle depreme dayanıklı kontstrüksiyon * Isı ve ses yalıtımlı dış cephe montolama sistemi * Betonarme taşıyıcı sisteminin beton kalitesi ortalama beton sıdandartlarının üzerinde C35 olup,Nuh Beton A.Ş. hasır betonu kullanılmıştır. ÇAĞDAŞ YAŞAM ÖZELLİKLERİ * Özel dizayn mutfak ve banyo dolapları * Ankastre Beyaz Eşya ve Bağımsız Kombi Sistemi * Gelişmiş digital uydu sistemi * Kablosuz internet ağı alt yapısı * Klima tesisatı alt yapısı ve yeterli telefon hatları * Katlar arası yatay ses izolasyonu * Merkezi jeneratör üniteleri ile 96 daire, ortak alanlar, asansörler ve kapalı otoparklarda yedek enerji devreye girecektir. * Her blokta çift asansör mrvcuttur. ULAŞIM DURUMU * Bogaziçi köprüsüne 5 dk. Fatih Sultan Mehmet Köprüsüne 6 dk. Ataşehir Migrosa 3 dk. Kozyatağı Carrefour`a 3 ve Tem Otoyoluna 1 dk. mesafeyle ulaşım kolaylığı olan bir sitedir.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Mart 2013 | 11:13 havva gursoy 1155 Kişi okudu

Bakırköy - Menekşe...

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Bakırköy - Menekşe'de ikamet etmekteyim. Menekşe çok ilginç bir bölge, İstanbul'da denize neredeyse sıfır mesafede bulunup ederi neredeyse sıfır olan başka bir bölge olduğunu zannetmiyorum. Bölge yeşil alan olarak gözükmekte ve dolayısıyla imar izni yok. Ancak hemen yanında, hemen yanında derken mecaz yapmıyorum, milyon dolarlık evlerin bulunduğu Florya, Basınköy ile kuşatılmış durumda. Yürüyerek 10 dakikalık uzağında Koru Florya, Avrupa Konakları gibi büyük yatırımlar bulunmakta. Sahi ne olacak bu Menekşe'nin hali? İlginiz için şimdiden çok teşekkür ederim. Saygılarımla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ocak 2013 | 11:53 ozan ugurlu 1155 Kişi okudu

ULUHAN GRUP BABİL KULELERİ PROJESİ DAİRE İPTAL SÜRECİ SORUNLARIM

Soru

Merhaba Tebernüş bey, Uluhan Grup Babil Kuleleri projesinden ev alan ve iptal eden biri olarak yaşadığım zorlu ve devam eden süreci uygunsa sizin vesilenizle paylaşmak istiyorum ; tesekkurler. 31.05.2011 de Uluhan Grup firmasindan Babil Kuleleri projesinde C1 blok D:17 1+1 daireyi almistim.karsiliginda 37 senet imzaladim.Vadesi gelen senetlerin odemesini yaptim.Insaattta herhangi bir gelisme olmadigi icin ve maddi sıkıntılarım nedeniyle satisi iptal ettirmek istedim. Elimdeki sozlesmeye gore boyle bir hakkim var. (31.05.2011 ve 20.09.2012 tarihleri arasindaki 16 aylık surecte dairemin oldugu C blok insaati baslamamis ve teslim edilmesi gereken tarih 30.04.2012 de teslim edilemeyecegi acikti.) Aslında ilk Mayıs 2012 de satmak düşüncesiyle uluhan grubu aramıştım, ama "tüm senetlerinizi ödemeden bunu yapamayiz" cevabını almıştım, durumu net olarak anlamamıştım biraz daha beklemeye karar vermiştim. Sonra Temmuz 2012 de tekrar iptal etmek düşüncesiyle gündeme getirdim. Uluhan Grup Muhasebe bolumuyle gorustum, dilekcemi 08.08.2012 de yazdim ama uzun ugraslar sonucunda iptal protokolünü 20.09.2012 de zor imzalayabildik.Bunu imzalamak için bile defalarca uluhangruba gitmek zorunda kaldim. Şu sıralar bu işlem çok uzun sürmüyor. Uluhan grup vadesi gelmemis senetlerimizi piyasaya vermiştir. Iptal islemim onaylanana kadar olan yaklasık 2 aylik surecte; iptal islemi yaptirabilmek adina ugrastigim zamanda; muhasebeden 13 senedimi geri alacagim soylenmisti yani bu senetler muhasebedeydi ama 20.09.2012 de iptal sozlesmesi imzaladigimda son 6 senedi ancak geri alabildim.Bu sure zarfinda iptal islemleriyle ugrastigim halde 7 senedim daha piyasaya verilmistir. Iptal sozlesmesi surecinde 20.08.2012 senedimi "uluhan grup biz odeyecegiz,sizin odemenize gerek yok" seklinde dile getirdigi icin odemedim, devamli bu durumu sormama ragmen "odemeyin" cevabini aldim ama sonucta firma da senedi odemedi, senedin nerede oldugunu firmadan ogrenemedim ;kendim ULUSAL FAKTORING i arayarak(eski senetlerin arkasindaki imzalara bakarak) ogrenebildim, Uluhan Gruptan bunu ogrenemedim. Türkiye İş Bankası ndan protesto olmus, 20.08.2012 vadeli senedimi 140 TL faiz odeyerek ULUSAL FAKTORING araci firmaya odemek zorunda kaldim ve senet kargo ile elime 06.11.2012 de ancak ulasti. Bu sekilde cok zor durumda birakildim.Senedim protesto edildigi icin bu durum sicilime de islenmis durumdadir ve benim icin muhtemelen sorun olusturacaktir. Iptal protokolünü 20.09.2012 de; imzaladık.20.09.2012 senedini de benim odemem istendi ve odedim. Iptal protokolüne gore 20.10.2012 ve sonrasinda toplam adedi 15 olan ve piyasaya verilen senetlerin tutari;vadesinde hesabima yatirilacak ve ben de bu sekilde piyasadaki senetlerin odemesini yapabilecektim. Ek olarak; iptale kadar odedigim toplam ücret ise 30.11.2012 de hesabima yatirilacakti. Ama daha ilk senedim olan 20.10.2012 senedini ben odemek zorunda kaldim ve hesabima Uluhan Grup/Kentyap tarafindan 1 ay boyunca herhangibir odeme yapilmadi. Muhasebeden ilgili kisilere ulasamadim, telefon, sms, mail yoluyla kesinlikle cevap alamadim. 32 gun sonra ekim senet ücreti 21.11.2012 de hesabima yatirildi. 20.11.2012 senedini de ödedim, 11.12.2012 de senet ücreti hesabima yatirildi. 20.12.2012 senedini de ödedim. Ücreti hala yatirilmadi hesabima. Senedin nerede olduğu bilgisi de tarafima yanlış verildigi ve bankadan da ihbarname gelmediği için senedi bulamadim ve alamadim henuz.15 gündür de firmadan ilgili kişilere ulaşamıyorum. Senet ücretlerinin hesabima yatirilmasiyla ilgili defalarca aramam ve mail atmam gerekiyor, düzgün bir şekilde senet ücretlerim kesinlikle hesabima yatirilmiyor ve iptal protokolüne göre senetlerin ücretinin vadesinde hesabima yatirilmasi gerekiyor ama bu gerçekleşmiyor. Uluhan Grup DAVA AÇMAYIP beklememizi istediği ve sorunlarin çözülecegini söylediği için,iyi niyetle ve sabırla yaklaşık 5-6 aydır beklemis bulunuyorum ama sonuç alamadım. 5 (2012 Ağustos-Eylul-Ekim-Kasım-Aralık) ayın senedini de iptal ettigim halde ödemek zorunda kaldım ve senet ücretlerinin de tamamini alamadim. Piyasaya verilmiş olan senetlerin toplanacaği soylendi. 21 aralık itibariyle kesinlikle tüm senetlerin toplanacağı sözleşmeli avukatları tarafindan telefonda söylendi ama bu konuda da sonuç alamadik.Senetlerimiz toplanmadi. Iptal protokolüne gore;20.09.2012 ye kadar odedigim tutar da 30.11.2012 de hesabıma yatirilacakti; bu tutar da hesabima yatirilmadi. Babil kuleleri 160 milyon , TacMahal 290 milyon TL lik projeler olarak reklam edilirken, bunların yanında çok küçük kalan ücretlerimiz bile hesabimiza yatirilamamaktadir. Bu nasıl bir çelişkidir bunu anlayamiyorum. Bu sureçte Uluhan grubun devamli beni oyalamasi da cok yipratici olmustur. Uluhan gruba gorusmeye gitmek icin isyerimden izin almak zorunda kalmamdan dolayi ve islerime konstantre olamadigim icin de halen sorun yasamaktayim. Facebook ta konuyla ilgili olarak "Babil Kulelerinden konut alanlar esenyurt" sayfasinda bu projede yer alan kişilerin yazismalari yer almaktadir.Uyesi oldugum kapali bir gruptur. Mağduriyetimi ve bu türlü sorunları başka kişilerin yaşamamasi ve bu konularda daha dikkatli olmasi için yaşadığım süreci sizin vesilenizle paylaşmak istedim. tesekkurler, kolay gelsin.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Ocak 2013 | 09:43 Gülçiçek Zeren 1156 Kişi okudu

Dumankaya Miks'ten alınır mı?

Soru

selamlar Tebernüş Bey, benim sorum kanuni s.s hastanesinin yanına yapılacak olan dumankaya evleri hakkında olacak. oradaki sütüdyo dairelerden yatırım amaçlı alınabilir mi acaba?şu an kirada oturmaktayım. proje hakkında bilgilerinize başvurmak istemiştim.ilginize şimdiden teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Haziran 2012 | 19:52 HAŞİM BAŞTÜRK 1156 Kişi okudu

Kayaşehir'de fiyatlar uçmuş ne yapalım?

Soru

mrb tebernüş bey 2 ay sonra düğün yapıcam inş ancak kayaşehirde fiyatlar uçmuş 75 metrekareye bile 60 bin peşin istiyolar bizde düşündük onurkentte 117 metrekare güneycephe 5 kat bi ev onunda degeri 125 bin lira degerinde fakat tapusu yok tapauları dagıtılıyormuş bide 6 yıllık evler kim yaptı depreme dayanıklımı bilmioum daha bakmadık ama bu ay içinde alıcaz imş 120 e kadar peşin var yada sizin degerli görüşlerinizi alıp ona göre hareket etmek istiyorum soruma cvp verdiginiz için tşk ediyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Nisan 2012 | 01:47 ömer polat 1156 Kişi okudu

Sancaktepe La Mirage sitesinden ev almak istiyoruz. Yakınından

Soru

Sancaktepe La Mirage sitesinden ev almak istiyoruz. Yakınından Metro geçeceği söyleniyor ve aynı zamanda çok yakınlarda yapılan lüks site çalışmaları bizi cezbediyor bu site için. Bu site ve pirim yapması konusundaki görüşlerinizi paylaşabilirseniz sevinirim...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Şubat 2012 | 21:06 Serhad SOLEM 1156 Kişi okudu

Yurtdışında yaşayanlar Türkiye\'de nasıl konut alabilir?

Soru

merhaba, siteniz gerçekten de bağımlılık yapıyormuş. ) Batışehir satış ofisi ile telefonda görüşüyoruz ancak daha önce burada başka okurlarınızın paylaştığı kadar detaylı bilgi sahibi olamıyorum. Bekleyin daha satışa çıkmadık, m2 dışında hiçbir detay veremeyiz diyorlar, bunun sebebi telefon ve email yoluyla bilgi almaya çalışmamız mı? Ofislerine gitmek ayrıcalık mı sağlıyor? bu iş genelde böyle midir? Ayrıca satış ofisi yurtdışına nasıl satış yapılabileceğini bana soruyor, bizim de daha önce böyle bir alımımız olmadığı için bilgimiz yok, acaba okurlarınız arasında daha önce böyle bir alım yapan var ise izledikleri yolu bizimle paylaşabilirler mi? teşekkür ederim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Temmuz 2011 | 10:11 öznur altıncaba 1156 Kişi okudu