2011 yılı Konut Finansmanı Yangın Sigorta Zorunluluğu

Soru

Sayın İlgili, 2011 yılında Kuveyt Türk katılım bankasından ev kredisi çektim. O yıldan beri her sene DASK ve Yangın kredisi ödetiyorlar. DASK zorunlu itirazım yok, ama Yangını ödemek zorunda mıyım? Banka mecbursun diye diretiyor. Sözleşmede sadece sigortalar borçluya aittir ibaresi var. Ödediklerimi geri alabilir miyim?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
04 Ocak 2016 | 10:02 Haşim KANDEMİR 1139 Kişi okudu

Kirada oturuyorum, oturmayacagim evi almak cok mu yanlis olur?

Soru

Merhaba Tebernus Bey, Hizlica soruma gecmek istiyorum. Kose yazilarinizin birinde kirada oturup da yatirim olarak ev almak isteyeni "ayrani yok icmeye..." atasozunun oznesine benzetmissiniz. Ben Halkali civarinda 2+1 bir evde aylik 1.600TL kirada oturuyorum. Bir evim olsun istiyorum fakat nereden alacagima karar veremedim. Yakinlarim bulundugum bolgeden alip ikamet etmemin en mantikli yontem olacagini salik veriyorlar. Fakat odeme gucume gore 2+1 ev almam zor olacak, istanbulda bana gore fiyatlar ucmus durumda, ancak 1+1 e girebilirim veya Istanbul'un baska bir yerinden daha cok prim getirecek bir ev alma konusu da kafami mesgul ediyor. Sizin tavsiyeniz ne olurdu? Tesekkurler, Saygilar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Ağustos 2015 | 15:48 Onur Tirebolu 1140 Kişi okudu

meraba sizin gibi değerli birinden bilgi almak.

Soru

merhaba uzun zamandır yazılarınızı okuyorum ve size minnetlerimi sunuyorum. 10 yaşımdan beri çalışıyorum şuan ticaretle uğraşıyorum annamızdan babamız dan kalan bir şeyler yok allaha şükürler olsun evimi dükkanımı arabamı aldım şimdi yatırım yapacak bir yer arıyorum arsa tarla dan anlamadığım için ortada kalıyorum elimde 100 150 bin tl gibi bir param var ve gerçekten ilerisi için güzel bir yatırım olsun istiyorum hayat beni çok yordu yaşım geç olmasına rağmen bu arada yaş 36'tı ilerde değer kazanacak oğluma bir toprak bırakmak istiyorum baktığım yerler Kocaeli izmit ama bur da kafa karıştırıyorlar bana yardımcı olursanız sevinirim sizden istediğim bir yer ismi.. teşekkürler onur güven

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
26 Mart 2015 | 19:18 onur güven 1140 Kişi okudu

arsaya kac daire yapilabilir

Soru

Iyi gunler 1400 metrekare arsam var kaks 2 taks 0.2 on 5 metre yan 5 metre kat adedi 8 ayrik nizam nu arsaya kac adet ve kac m2 daire olur cevabiniz icin tskkrler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Mart 2015 | 15:53 mahmut yilmaz 1139 Kişi okudu

orman arazisini koy senedi ile almak

Soru

merhaba benim sorum yeni buyuksehir olan yerde oturuyoruz koyumuzden tapu kadastro gelmedi bahcemiz ve kullanmakta oldugumuz orman arazisini muhtar senedi yada baska nasil bir sekilde ustumuze alabiliriz

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Mart 2015 | 14:36 mehmet borucu 1140 Kişi okudu

mütahit bina iskanı almadı.

Soru

İlk olarak ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. Oturduğumuz bina yapılalı 4 sene olmasına rağmen mütahit bir türlü iskanı almadı. Adamın binayla ilgili sigorta ve bina borcu varmış. Yani senelerdir oyalanıyoruz. İskan işini nasıl halledebiliriz. Dava durumu nedir mütehate bu işi dava yoluyla yaptırabiliriz.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mart 2015 | 14:26 mustafa ünal 1139 Kişi okudu

Kira beyannamesinde Bireysel Katılım Yatırımcısı İndirimi

Soru

Merhabalar, Bu yıl kira geliri beyannamesi vereceğim. Hangi usulü seçerseniz seçin düşülebilecek giderler kısmında Bireysel Katılım Yatırımcısı İndirimi yer alıyor. Bunun tam olarak açıklamasını nedir, benim 2 yıldan fazladır borsadan halka arz aracılığı ile satın aldığım hissem var,bunun tutarını da kira gelirinden düşebilir miyim.(ücretli çalışanım, ticaret yapmıyorum) Teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2015 | 12:11 umut şen 1140 Kişi okudu

kitap ve daire hakkinda bilgi talebi

Soru

iyi akşamlar tebe varrnüş bey ben sitenizi 5 seneden beri takip ediyorum burdaki beyin fırtınaları ndan yararlanarak çorlu'da arsa esenyurtta daire sahibi oldu oldum aldığım daire pınar mahallesi 130 metrekare brüt 102 metrekare yüksek giriş minibüs yolu üzerinde halk pazarı karşısında cadde üzeridir 100bin aldım 131 bin tl geri ödüyorum 10 yıllık kredi si var 8.5 senesi var kirada olduğu için zorlanmıyor um bu fiyattan kirası ne kadar olmalı ayrıca bu daireyi satarsam kaç paradan satmalıyım oradan gelecek parayla toki ya da kiptaş konutlarından almayı düşünüyorum rica etsem kitaplarınızdan bana da gönderebilir misiniz çok teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2015 | 00:31 atilla antli 1139 Kişi okudu

Tarım arazisi satışında dikkat edilmesi gereken husus

Soru

Iyı gunler Tebernüş Bey, kısaca bır sorumla fazla vaktınızı de almadan mumkunse bılgılendırmenızı rıca edecegım bır konu var: Ben bır tarım arazısı satın almak ıstıyorum. Yalnız mayıs ayında yururluge gıren yenı kanunla benım yarın obur gun bunu satmam hususunda zorluklarla karsılasır mıyım ? Alacagım yerler aynı koye bağlı biri 10.350 m2 bır dıgerı de 13.000 m2 ıkı tane tarla. Ikısını de aynı kısı satacak. Bır defada ıkısını de satın almak nıyetındeyım. Satacak kısıden daha once de bır tarla almıstım. Kısının dedıgıne gore artık (kendısının) 10 donum ustunu satması zorlasacakmıs; bu yuzden once aılesıne devredıyor elındekılerı. Acaba yarın ben de bunları satarken engelle karsılacak mıyım? Hemen yarın satın alımı dusundugumuz ıcın acele sekılde sormak zorunda kaldım- kusuruma bakmayınız. ayrıca sızı sıkmamak adına fazla detaya gırmeden ana hatlarıyla anlattım. Eger kı detaya ıhtıyacınız olursa dıledıgınız kadar verırırm. Ama durum genel ıtıbarıyle anlattıgım uzeredır. Saygılar Göksel Türkmen

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
08 Ekim 2014 | 14:20 Goksel turkmen 1139 Kişi okudu

müteahidin apartman demirbaşlarındaki sorumluluğu

Soru

Tebernus bey iyi günler.sıfır yapılmış bir binadan daire aldım.2 sene kadar oluyor.binanın iskan ve oturma izni bulunuyor.müteahhit evleri satmadan önce iskanı almış.iskan alabilmek için apartmanın projesinde bulunan jeneratörü,sığınakta bulunan havalandırma sistemini söküp götürmüş.biz bunları sonradan öğrendik.daha sonra daireler satılmış.ayrıca kapıcı dairesi tamamlanmamış durumda.yer döşemeleri yok.eksik işleri var.sığınakta bulunması gereken mutfak yok.müteahit sattığı daire sahiplerine herhangi teslim belgesi veya sözleşme imzalamamış.bende parasını ödeyip tapumu aldım..biz bu eksiklikleri ona yaptırabilir miyiz.Yönetici müteahite bu eksiklikleri söylediğinde binanın projesinde olduğunu belittiğinde biz taktık siz çaldınız veya çaldırdınız gibi laflar etmiş.müteahidin sorumluluğu nedir.nasıl bir yol izlemeliyiz.teşekkürler şimdiden.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Ekim 2014 | 20:11 Serkan coskuner 1140 Kişi okudu