Takas işlemi hakkına biligi

Soru

Merhabalar biz kredili konut aldık 120 ay vadeli suan 6 bucuk yılı kaldı fakat daireyi alt dairedi komşumuzla takas etmek istiyoruz bizim dublex onlarınkı ara kat bu yüzde. Kalabalık oldkları ıcın bizim daireyle takas etmek istiyoruz onların daireside baska bankadan ipotek li borclarla ve tapularla bırlıkte takas işlemı yapabilirmyıZ yada herkez kendı borcunu ödese tapularımzı devrede bılırmıyz yardmcı olrsanz sevınırz

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
27 Şubat 2017 | 15:30 Sedef aktas 789 Kişi okudu

KENTSEL DÖNÜŞÜMDE 2/3 ÇOĞUNLUK

Soru

Merhabalar, Mahallemizde kentsel dönüşüm yapılacak.Bizim adada 18 parsel mevcut. Ada toplam 4.100 metrekare Sorum şöyle; Ada bazında kentsel dönüşümde,kişi bazında parsel sahiplerinin mi 2/3 çoğunluğu gerekli,yoksa adadaki metrekare olarak mı 2/3 çoğunluğu gerekiyor? Örnek; 18 parselin 13 parseli evet diyor 2/3 çoğunluk sağlanıyor ama bu 13 parselin toplam 2.500 metrekaresi var.Yani adanın metrekare olarak 2/3 sini olmuyor. Cevabını için şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Şubat 2017 | 13:54 Ayhan Yorulmaz 789 Kişi okudu

Yiğenim annemden arsa almış

Soru

Saygıdeğer hemşehrim Tebernüş bey merhaba Ablamın oğlu 2006 yılında anneme (annem 1940 doğumludur) ait bir arsayı ( nine ev alacağım ama banka ev kredisi vermek için bir arsa tapusunu ipotek istiyor diyerek) tapuyu kendi üzerine geçirmiş ve yiğenim daha sonra aynı parselde cüzi miktarda hissesi bulunan hissedarlarında hisselerini alarak 2014 yılında bir inşaat şirketine satmış. Diğer ablam Allahtan korkmadınmı bizim hakkımızı aldın dediğinde, evet aldım elinizden geleni yapın demiş Bu arsa üzerinde hak iddia edebilirmiyiz? Ne yapmalıyız? Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim Saygılar selamlar EK BİLGİ: Yiğenim şu anda Devlet memurudur ve aynı zamanda da İstanbul merkezli alminyüm doğrama, otomatik kepenk, otomatik panjur ve kapı otomasyonları yapan bir şirketin Gaziantep bayisi ve inşaat şirketleri ile alışverişlerde imzalanması gerekli evrakları kendisi imzalıyormuş

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
21 Ocak 2017 | 19:24 Yusuf Şahin Ceritli 790 Kişi okudu

Çatı dubleksi çıkmak istiyoruz

Soru

Tebernüş bey merhabalar. Giriş +2 çatısız her katta 4 daire olan toplam 12 dairelik bir apartmanın üst kat daire sahiplerinden biriyim. Çatı yağmur sorunumuz var üst katlar olarak 4 daire çatı yaptırmak istiyoruz lakin geri kalan 8 daire çok para diyerek karşı çıkıyor. Bize kalacak ise çatı yaptirip dubleks cikmak istiyoruz. Yasal olarak bu mümkün müdür? Çatı izni alsak belediyeden ve kakat maliklerinden de izin ile dubleks çıkabilir miyiz?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
18 Ocak 2017 | 16:17 Murat Ulaş 790 Kişi okudu

babam dan arsa alımı nasıl olur

Soru

iyi aksamlar tebernüş bey babamdan banka kredili arsa satın alacaktım banka kredi vermedi yasal olmadıgını söylediler dogrusu nedir acaba tesekker ederim iyi aksamlar saygılarımla adil erol

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Aralık 2016 | 18:07 adil erol 790 Kişi okudu

Belirli Süreli Konut Kira Sözleşmesi Fesih

Soru

Özge Hanım tekrar merhaba,amacım sizi zor durumda bırakmaya çalışmak değil yanlış anlamayın lütfen,sadece kafamda ki soru işaretlerini kaldırmak için tekrar yazıyorum o makalenin yayınlanma tarihi 10 Ağustos 2012 sözleşme ise 2013 de bitiyor.Burada sizin gibi ihtarname den bahsetmiyor,sözleşme otomatikman 1 yıl uzar diyor sanırım orada eksik bir bilgilendirme olmuş doğru mu? Saygılarımla...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
08 Aralık 2016 | 15:13 Ayhan Yorulmaz 789 Kişi okudu

hisseli tarla satısı ve hıssedarların anlasmaması

Soru

hisseli tarla aldım daha önceden rizai taksim var şimdi anlasamıyoruz hıssedarlala yer degiştiriyorlar ne yapmalıyım

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
07 Aralık 2016 | 22:47 abdo korkmaz 789 Kişi okudu

Tapumuzda ipotek konulduğunu 23 yıl sonra öğrendik, ayrıca banka bir başka bankaya devredildi

Soru

Merhaba. 1993 yılında bir konut satın aldık, tapuyu devralırken bize ipotekli olduğu söylenmemişti ve o tarihte tapuların üzerinde ipotek bilgileri yazmıyordu. Geçen yıl evi satmak için bir emlakçıyla anlaştık. Bir süre sonra emlakçı bizi arayarak tapunun üzerinde Emlak Bankası'nın ipoteği olduğunu söyledi ve biz şoke olduk. - İtiraz hakkımız var mı? - Banka neden alacağını tahsil etme yoluna gitmemiştir? - İpotek miktarı hesaplanırken nasıl bir yol izlenir? - Emlak Bankası kapatıldığına göre ne yapmamız lazım? Teşekkür ederim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
03 Aralık 2016 | 11:27 Ridvan Bozkurt 790 Kişi okudu

Apartman aidatı ödemeleri Hk.

Soru

Sadece 11.ayın aidatını ödemedim (Kasım 2016) başka borcum yok dün bana avukattan icraya verileceksiniz diye yazı geldi.Bu sürede icraya verlirmiyim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
01 Aralık 2016 | 17:59 Semih Ercan 790 Kişi okudu

Kooperatiften Ev Almak İçin Nasıl Bir Sözleşme Yapmalıyım?

Soru

Bitmek üzere olan kooperatiften ev almak istiyorum.Asansör takılı fakat faal değil ve çevre düzenlemesi eksik.Diğer evlerde bitmeye yakın.Benim alacağım daire oturulabilir durumda tamamlanmış.Peşinat verip daire sahibinin üyeliğini alacağım.Ev tapusu çıkınca da ev kredi ile geri kalan parayı vereceğim.Ev sahibi bundan sonraki masrafınız 2000(ikibin)i geçerse üstünü ben karşılarım diyor.Nasıl bir sözleşme yapmalıyım.Teşekkürler

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
05 Kasım 2016 | 16:48 mustafa saldıran 790 Kişi okudu