Oturma İzni, Belgin Bilgiç

Soru

Oncelıkle Merhaba Belgın Hanım; Ben 3 Katlı bir ev yaptırıyorum Oturma izni almak için evin sadece Dıs görünüşü(astar+boya+pencereler+celık dıskapı+balkon ve merdıven demırlerı)'ni yaptırmam yeterlı mıdır? Yoksa iç kısımları (iç kapılar + mutfak dolapları +laminant parkelerı+dusa kapınler gibi) yaptırmam gereklı mıdır? Cevabınız için şimdiden Tesekkurler.....

Belgin Bilgiç tarafından yanıtlandı.
15 Nisan 2016 | 01:12 Ali Akbay 768 Kişi okudu

satın alacağım kagir evde çatı terası kapatılarak eve katılmış

Soru

Merhaba, Ayvalık merkezde restorasyonu tamamlanmış bir evi satın almak istiyorum. Evin teras katı kapatılarak buraya banyo ve oda yapılmış fakat ev tapuda 2 katlı kagir ev olarak görünüyormuş. Kapatılmış bu teras bana ileride sorun yaratır mı? yaklaşık 1-2 sene önce yapılmış bitmiş bu işlemi benim belediyeye bildirmem gerekli mi? bilgi dönerseniz sevinirim . Saygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2016 | 22:01 nurgün çınar örs 767 Kişi okudu

Tapu bilgileriyle ilgili bilgi talebi

Soru

Iyi gunler. Usküdar'da yaklaşık 36 yıllık bir binada net 70m2 civarında bir dairemiz var. Yalnız tapu bilgilerine baktıgımda arsa yüzölçümü 693,25 m2 ve arsa pay:payda: 100/2400 olarak mevcuttur. Biz 17 numaralı bagımsız bölümün sahibiyiz. Ayrıca tapu kaydına baktıgımda 28m2 IETT' ye aittir gibi bir kayıt çıkmaktadır. Bu pay sanırım tüm daire sahiplerini ilgilendirmektedir? Bu durumla ilgili şimdiden bir işlem/ itiraz yapmak gerekir mi ve bir de olurda yıkılma sonrası dairemizin m2sini hesapladığımda 25m2 gibi bir rakam çıkıyor. Ben mi hata yapıyorum ya da tapuyla ilgili bir hata olabilir mi yardımcı olabilirseniz sevinirim. Iyi Çalışmalar,

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2016 | 18:06 Dilek Er 767 Kişi okudu

Belediye ihtisas komisyonlarındaki imar plan değişiklikleri

Soru

Merhaba İlgili imar yapı adasında imar değişikliğine gidilmiştir. İlgili komisyon kararı şu şekildedir: 5758 ada 7-8-9-10-11-12 nolu parsel malikleri tarafından ( bu parseller tek şahsa aittir ve toplam 3600 m2 dir) 5758 nolu adanın tamamı için plan değişikliği hazırlatılmıştır. Hazırlanan plan değişikliği teklifiyle 5758 ada 7-8-9-10-11 ve 12 nolu parseller için farklı parselasyon planı düşünüldüğünden dolayı, teklif planda 5758 ada 1-2-3-4-5-6 nolu parselleriyle 5758 ada 7-8-9-10-11-12 nolu parseller ada ayrım çizgisiyle birbirinden ayrılmıştır. 5758 ada 1-2-3-4-5-6 nolu parsellerin mevcut parsel büyüklükleri göz önüne alındığında ( herbir parsel ortalama 110 m2 dir) E=1.25 olan kullanım kararı uygulanırsa bu parsellerse yapılaşma için yeterli alan kalmamaktadır. Mevcut durumun düzeltilmesi için parsel büyüklükleri aynı kalacak şekilde 5758 ada 1-2-3-4-5-6 nolu parseller ile 5758 ada 7-8-9-19-11-12 nolu parseller arasında ifraz hattı çekilmiş olup 5758 ada 1-2-3-4-5-6 yapılaşma koşulu B-3 bitişik nizam 3 kat; 5758 ada 7-8-9-10-11-12 nolu parsellerin yapılaşma koşulu E=1.25 olarak işaretlenmiştir. Bunun dışında herhangi bir değişiklik yapılmamıştır 1-2-3-4-5-6 nolu parsel maliklerine ait muvafakatname bulunmadığından 3194 sayılı imar Kanunu'nun 8/b maddesi doğrultusunda komisyonlarımızca ilgili müdürlüğe iadesinin verilmesine oy birliğiyle karar verilmiştir. 7-8-9-10-11-12 parsel sahibi müteahhit firma 14 katlı ve 8 katlı çift daireli binalar ve toplam 1400m2 dükkan yapma isteğindedir. Bizden muvafakatname istediler vermedik. Bu rapora göre müteahhit firma projesini muvafakatnamemiz olmadan hayata geçirebilir mi? Teşekkür ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
05 Nisan 2016 | 14:56 Ali Ateş 768 Kişi okudu

Yeni Sahra arsa M2 fiyatları

Soru

Tebernüş Bey, Yeni sahrada 300m2 yol üzerinde bir arsamız ve nakit karşılığı satmak istiyoruz ancak m2 fiyatları oldukça farklı sizce en doğru m2 fiyatını ve temel rakamı nasıl öğrenebiliriz. Bölge hakkında görüşleriniz nedir?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2016 | 17:40 Can Özkanoğlu 767 Kişi okudu

Emlak vergisi borç ödeme ....

Soru

Selam emekliyim iki dairem var biri kooparatif dairesi tapusu yok ama vergi ödüyorum, tapusu olan daireye vergi ödemem gerekir mi üzerime tek tapu görünüyor yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2016 | 11:32 Gül Öztürk 768 Kişi okudu

Sonradan "Jeolojik Alan" Olan Kat Mülkiyet Tapulu Villa Sitesi

Soru

Sayın Tebernüş Bey Merhaba, Adana Sarıçam Çınarlı Mahallesi 606 Ada 1 Parselde kayıtlı 3.232 m2, "7 adet 3 katlı betonarme ev ve arsası" olarak geçen siteden ev almak için müteahhitle anlaştık. Tapudaki niteliği"dubleks mesken" ve kat mülkiyetlidir. Bankaya kredi için başvurdum daha ekspertiz sonucu çıkmadı. Bu sırada Sarıçam Belediyesine gidip araştırma yaptığımda şoka uğradım: Sitemiz "jeolojik tehlike alanı" içindeymiş (sitenin alt tarafında büyük bir orman ve vadiler var) - 1/1000 planında villa yoğunluklu iken inşaat başlanmış bitmiş ve 2014'ün 10.ayında kat mülkiyetli tapular çıkmış -2015 başlarında 1/1000 lik planda ilgili parsel imar planı dışında bırakılmış -1/5000 lik planda da ilgili parsel "jeolojik tehlike alanı" olarak geçiyor. Sitede halen 2 komşu oturuyor elektrik ve suyu bağlı vaziyette. Biz uzun araştırmalar neticesinde burayı bulduk ve çok beğendik konumu çam ormanlarının ve zeytinliklerin arasında, şehre yakın çok nezih bir site. Yatırım değil çocuklarımızla oturma amaçlı düşünüyoruz. Yine de bu durum çok kafamızı karıştırdı. Son aşamaya geldik karar vermemiz lazım o yüzden hemen yanıt verirseniz çok memnun olurum, bize ne önerirsiniz? Saygılarımla,

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
23 Şubat 2016 | 11:44 Meryem Karaman 768 Kişi okudu

konut kredisi kullanma zamanı

Soru

Öncelikle sorularımıza cevap verme nezaketi gösterdiğiniz için çok teşekkür ediyorum.Ben GOP kentsel dönüşüm kapsamında Ekim 2014 yılında 95m2 2+1 daire alım sözleşmesi imzaladım.Kredi başvurusu yaptık ve birkaç ay önce çıkan bir yönetmelik olduğunu ve toplu konut inşaasının belli bir düzeye gelmeden kredi kullanılamayacağını bize beyan ettiler.Merak ettiğim 1.soru yasal olarak inşaatın yüzde kaçı tamamlandığında kredi kullanabilirim 2.sorum ise site 6 bloklu ve ilk bitecek blok benim satıl aldığım.Taşınmak için hepsinin bitmesini beklemem lazım yoksa blok blok oturum başlayabilir mi...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
28 Ocak 2016 | 17:28 serdar seçen 768 Kişi okudu

18.madde ile kat mülkiyetli bina, Belgin BİLGİÇ

Soru

merhaba öncelikle size çok teşekkür ederim bilgilerinizi paylaştığınız ve duyarlılığınız için benim yol üstünde 4 kata izin olan 1kat dükkat 2ve3 kat ev olan 3 katlı kat mülkiyetli evim var fakat bulunduğumuz ada kentsel dönüşüm kapsamında 18 uygulaması yapılmış bizim ev yol üstünde 4 kata imarlı 3 katı ayrı kişlerde kat mülkiyetli diğer evler arsa tabu benim evim diğerlerine göre çok çok bakımlı olmasına rağmen 18.uygulama kapsamında arsa gibi görüyorlar vergimi arsa olarak değil ev ve dükkan olarak ödememe rağmen arsa olarak görülmesi şuhurlandırılması konusunda mağdur olmamamız için ne yapabilirim çok teşekkür ederim şimdiden

Belgin Bilgiç tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2016 | 17:00 YILMAZ EKİCİ 767 Kişi okudu

Sitedeki blok asansörleri ortak kullanım alanımıdır?

Soru

Oturduğum site yönetimi 20 bloktan oluşan binaların asansörlerinin ve bina girişlerinin bakım ve onarımını yaptırıyor. her Blokun bakım onarım masrafı blokun kat maliklerine arsa payı oranında paylaştırdılar. Ancak tüm blokların asansörleri sitedeki kat maliklerinin ortak kullanım alanı olduğu kabul edilerek tüm asansörlerin masrafları sitedeki kat maliklerine arsa payı oranında paylaştırıldı. Ben her blokun asansör ve diğer bakım onarım giderlerinin o bloktaki kat malikleri tarafından karşılanması gerektiğini düşünüyorum. Doğrusu nedir. Teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
10 Kasım 2015 | 21:02 İbrahim Kaya 768 Kişi okudu