merkezdeki hisseli gecekondumu? kasabadaki mustakil tapulu imarli arsami

Soru

Hayirli gunler Antalya merkezde halen borcunu odedigim eski hisseli gecekondumuz var.ev eski oldugundan kullanilmiyor.borcunu da odemekte zorlaniyorum.evi sattigimda kalan nakitle antslyanin sahile yakin kasabalarindan mustakil tapulu imarli bir donum arsa alabiliyorum.sizce bes on yil kadar bekleyip evin mutahite verilmesini beklesemmi yoksa bir donum imarli arsa mi alsammi daha avantajli olurum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Mayıs 2016 | 20:16 perihan ekinci 768 Kişi okudu

tek parselde 2 konut arsa kullanımı hakkında

Soru

Tebernüş Bey merhaba, Ayvalıkta 600 metrekare parsel/arsa üzerinde 2 adet müstakil evein olduğu 60 merekare taban oturumlu evim bulunuyor. aynı parsel üzerinde yine 60 metrekare taban oturumlu diğer binayla aramı çitle veya bitkiyle bölmek istiyorum, arsa payları tupuda yarı yarıya gözüküyor ama vaziyet planında bu bölünmüşlük yok tabii. tam ortadan bölmek istememe rağmen arka komşu bölmek istemiyor (mevcut durumda arkada daha fazla metrekare bahçeyi kullanabiliyor -60 metrekare daha fazla) ayrıca benim binamın yanından 2 metre genişlikte arkadaki binaya bir yürüme yolu da var (diğer üç taraf dolu parseller olduğu için arkadakinin geçiş için kullanabileceği yolu yok ama netice itibariyle benim bahçe kullanım alanımı daraltan bir durum) Arsa dikdörtgen şeklinde burada arsayı tam ortadan mı ikiye bölmemiz gerekir yoksa arkadaki evin yürüyüş yolunu dikkate alıp benim oturup metrekare hesabı yaparak daha geriden mi bölmem gerek. Uzlaşmak hiç bölmemek elbette en güzeli ama biliyorsunuz bu işleri baştan yapmadığınızda ne kadar iyi niyetli olsanız da zamanla kullanım alanlarında sorunlar çıkabiliyor. Hali hazırda arkadaş ortadan bile bölmeye karşı! Bu konuda nasıl ilerlemeliyim avukata sordum uzlaşamazsanız davalık olursanız bilirkişi sizi kullanım alanı açısından haklı bulur ama vaziyette gözükmediği için çit yapamaz belki bitkiyle bölebilirsin diyor tabii bu da bir risk. Bu konuyu sizce orman kanununa geçmeden nasıl çözeriz?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
21 Nisan 2016 | 15:54 Halit Tezcan 767 Kişi okudu

Oturma İzni, Belgin Bilgiç

Soru

Oncelıkle Merhaba Belgın Hanım; Ben 3 Katlı bir ev yaptırıyorum Oturma izni almak için evin sadece Dıs görünüşü(astar+boya+pencereler+celık dıskapı+balkon ve merdıven demırlerı)'ni yaptırmam yeterlı mıdır? Yoksa iç kısımları (iç kapılar + mutfak dolapları +laminant parkelerı+dusa kapınler gibi) yaptırmam gereklı mıdır? Cevabınız için şimdiden Tesekkurler.....

Belgin Bilgiç tarafından yanıtlandı.
15 Nisan 2016 | 01:12 Ali Akbay 768 Kişi okudu

satın alacağım kagir evde çatı terası kapatılarak eve katılmış

Soru

Merhaba, Ayvalık merkezde restorasyonu tamamlanmış bir evi satın almak istiyorum. Evin teras katı kapatılarak buraya banyo ve oda yapılmış fakat ev tapuda 2 katlı kagir ev olarak görünüyormuş. Kapatılmış bu teras bana ileride sorun yaratır mı? yaklaşık 1-2 sene önce yapılmış bitmiş bu işlemi benim belediyeye bildirmem gerekli mi? bilgi dönerseniz sevinirim . Saygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2016 | 22:01 nurgün çınar örs 767 Kişi okudu

Tapu bilgileriyle ilgili bilgi talebi

Soru

Iyi gunler. Usküdar'da yaklaşık 36 yıllık bir binada net 70m2 civarında bir dairemiz var. Yalnız tapu bilgilerine baktıgımda arsa yüzölçümü 693,25 m2 ve arsa pay:payda: 100/2400 olarak mevcuttur. Biz 17 numaralı bagımsız bölümün sahibiyiz. Ayrıca tapu kaydına baktıgımda 28m2 IETT' ye aittir gibi bir kayıt çıkmaktadır. Bu pay sanırım tüm daire sahiplerini ilgilendirmektedir? Bu durumla ilgili şimdiden bir işlem/ itiraz yapmak gerekir mi ve bir de olurda yıkılma sonrası dairemizin m2sini hesapladığımda 25m2 gibi bir rakam çıkıyor. Ben mi hata yapıyorum ya da tapuyla ilgili bir hata olabilir mi yardımcı olabilirseniz sevinirim. Iyi Çalışmalar,

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2016 | 18:06 Dilek Er 768 Kişi okudu

Belediye ihtisas komisyonlarındaki imar plan değişiklikleri

Soru

Merhaba İlgili imar yapı adasında imar değişikliğine gidilmiştir. İlgili komisyon kararı şu şekildedir: 5758 ada 7-8-9-10-11-12 nolu parsel malikleri tarafından ( bu parseller tek şahsa aittir ve toplam 3600 m2 dir) 5758 nolu adanın tamamı için plan değişikliği hazırlatılmıştır. Hazırlanan plan değişikliği teklifiyle 5758 ada 7-8-9-10-11 ve 12 nolu parseller için farklı parselasyon planı düşünüldüğünden dolayı, teklif planda 5758 ada 1-2-3-4-5-6 nolu parselleriyle 5758 ada 7-8-9-10-11-12 nolu parseller ada ayrım çizgisiyle birbirinden ayrılmıştır. 5758 ada 1-2-3-4-5-6 nolu parsellerin mevcut parsel büyüklükleri göz önüne alındığında ( herbir parsel ortalama 110 m2 dir) E=1.25 olan kullanım kararı uygulanırsa bu parsellerse yapılaşma için yeterli alan kalmamaktadır. Mevcut durumun düzeltilmesi için parsel büyüklükleri aynı kalacak şekilde 5758 ada 1-2-3-4-5-6 nolu parseller ile 5758 ada 7-8-9-19-11-12 nolu parseller arasında ifraz hattı çekilmiş olup 5758 ada 1-2-3-4-5-6 yapılaşma koşulu B-3 bitişik nizam 3 kat; 5758 ada 7-8-9-10-11-12 nolu parsellerin yapılaşma koşulu E=1.25 olarak işaretlenmiştir. Bunun dışında herhangi bir değişiklik yapılmamıştır 1-2-3-4-5-6 nolu parsel maliklerine ait muvafakatname bulunmadığından 3194 sayılı imar Kanunu'nun 8/b maddesi doğrultusunda komisyonlarımızca ilgili müdürlüğe iadesinin verilmesine oy birliğiyle karar verilmiştir. 7-8-9-10-11-12 parsel sahibi müteahhit firma 14 katlı ve 8 katlı çift daireli binalar ve toplam 1400m2 dükkan yapma isteğindedir. Bizden muvafakatname istediler vermedik. Bu rapora göre müteahhit firma projesini muvafakatnamemiz olmadan hayata geçirebilir mi? Teşekkür ederim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
05 Nisan 2016 | 14:56 Ali Ateş 768 Kişi okudu

Yeni Sahra arsa M2 fiyatları

Soru

Tebernüş Bey, Yeni sahrada 300m2 yol üzerinde bir arsamız ve nakit karşılığı satmak istiyoruz ancak m2 fiyatları oldukça farklı sizce en doğru m2 fiyatını ve temel rakamı nasıl öğrenebiliriz. Bölge hakkında görüşleriniz nedir?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2016 | 17:40 Can Özkanoğlu 767 Kişi okudu

Emlak vergisi borç ödeme ....

Soru

Selam emekliyim iki dairem var biri kooparatif dairesi tapusu yok ama vergi ödüyorum, tapusu olan daireye vergi ödemem gerekir mi üzerime tek tapu görünüyor yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2016 | 11:32 Gül Öztürk 768 Kişi okudu

Sonradan "Jeolojik Alan" Olan Kat Mülkiyet Tapulu Villa Sitesi

Soru

Sayın Tebernüş Bey Merhaba, Adana Sarıçam Çınarlı Mahallesi 606 Ada 1 Parselde kayıtlı 3.232 m2, "7 adet 3 katlı betonarme ev ve arsası" olarak geçen siteden ev almak için müteahhitle anlaştık. Tapudaki niteliği"dubleks mesken" ve kat mülkiyetlidir. Bankaya kredi için başvurdum daha ekspertiz sonucu çıkmadı. Bu sırada Sarıçam Belediyesine gidip araştırma yaptığımda şoka uğradım: Sitemiz "jeolojik tehlike alanı" içindeymiş (sitenin alt tarafında büyük bir orman ve vadiler var) - 1/1000 planında villa yoğunluklu iken inşaat başlanmış bitmiş ve 2014'ün 10.ayında kat mülkiyetli tapular çıkmış -2015 başlarında 1/1000 lik planda ilgili parsel imar planı dışında bırakılmış -1/5000 lik planda da ilgili parsel "jeolojik tehlike alanı" olarak geçiyor. Sitede halen 2 komşu oturuyor elektrik ve suyu bağlı vaziyette. Biz uzun araştırmalar neticesinde burayı bulduk ve çok beğendik konumu çam ormanlarının ve zeytinliklerin arasında, şehre yakın çok nezih bir site. Yatırım değil çocuklarımızla oturma amaçlı düşünüyoruz. Yine de bu durum çok kafamızı karıştırdı. Son aşamaya geldik karar vermemiz lazım o yüzden hemen yanıt verirseniz çok memnun olurum, bize ne önerirsiniz? Saygılarımla,

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
23 Şubat 2016 | 11:44 Meryem Karaman 768 Kişi okudu

konut kredisi kullanma zamanı

Soru

Öncelikle sorularımıza cevap verme nezaketi gösterdiğiniz için çok teşekkür ediyorum.Ben GOP kentsel dönüşüm kapsamında Ekim 2014 yılında 95m2 2+1 daire alım sözleşmesi imzaladım.Kredi başvurusu yaptık ve birkaç ay önce çıkan bir yönetmelik olduğunu ve toplu konut inşaasının belli bir düzeye gelmeden kredi kullanılamayacağını bize beyan ettiler.Merak ettiğim 1.soru yasal olarak inşaatın yüzde kaçı tamamlandığında kredi kullanabilirim 2.sorum ise site 6 bloklu ve ilk bitecek blok benim satıl aldığım.Taşınmak için hepsinin bitmesini beklemem lazım yoksa blok blok oturum başlayabilir mi...

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
28 Ocak 2016 | 17:28 serdar seçen 768 Kişi okudu