18.madde ile kat mülkiyetli bina, Belgin BİLGİÇ

Soru

merhaba öncelikle size çok teşekkür ederim bilgilerinizi paylaştığınız ve duyarlılığınız için benim yol üstünde 4 kata izin olan 1kat dükkat 2ve3 kat ev olan 3 katlı kat mülkiyetli evim var fakat bulunduğumuz ada kentsel dönüşüm kapsamında 18 uygulaması yapılmış bizim ev yol üstünde 4 kata imarlı 3 katı ayrı kişlerde kat mülkiyetli diğer evler arsa tabu benim evim diğerlerine göre çok çok bakımlı olmasına rağmen 18.uygulama kapsamında arsa gibi görüyorlar vergimi arsa olarak değil ev ve dükkan olarak ödememe rağmen arsa olarak görülmesi şuhurlandırılması konusunda mağdur olmamamız için ne yapabilirim çok teşekkür ederim şimdiden

Belgin Bilgiç tarafından yanıtlandı.
14 Ocak 2016 | 17:00 YILMAZ EKİCİ 767 Kişi okudu

Sitedeki blok asansörleri ortak kullanım alanımıdır?

Soru

Oturduğum site yönetimi 20 bloktan oluşan binaların asansörlerinin ve bina girişlerinin bakım ve onarımını yaptırıyor. her Blokun bakım onarım masrafı blokun kat maliklerine arsa payı oranında paylaştırdılar. Ancak tüm blokların asansörleri sitedeki kat maliklerinin ortak kullanım alanı olduğu kabul edilerek tüm asansörlerin masrafları sitedeki kat maliklerine arsa payı oranında paylaştırıldı. Ben her blokun asansör ve diğer bakım onarım giderlerinin o bloktaki kat malikleri tarafından karşılanması gerektiğini düşünüyorum. Doğrusu nedir. Teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
10 Kasım 2015 | 21:02 İbrahim Kaya 768 Kişi okudu

bahçeli evimi çay bahçesi olarak iş yerine çevirdim kapımın önü geniş yol var imar planı dışında olduğu için benim kapımın önünde müsait yere ahşap geçici kamelyal yaptırdım müşterilere çay gözleme ikram ediyoruz.komşularım yol

Soru

Ben kapımın önünde bana ait giriş yolum orman arazisi ise ben araziyi orman dairesinden kiralayabiirmiyim .izinsiz yapılan kamelyalar için çeza alırmıyım.çözüm ne olabiir. Saygılarımla

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
09 Kasım 2015 | 16:00 murat hızlı 767 Kişi okudu

Yeni ev almaya çalışıyorum.

Soru

Tebenüş Bey, merhaba 2 ay önce İçerenköyde bulunan evimi sattım, Altunizade işime yakın güzel bir evde kirada oturuyorum. Buradan istediğim evi almam çok zor. Ama aldığım evdede ilerde oturma ihtimalim var. Hem kredi ödeyip hem kirada oturma riskini almak istemiyorum. Çengelköyde site içinde krediye uygun olmayan fakat ilerde rahatça oturabileceğim borca girmeden alabileceğim bir ev bulduk.Ne yapmalıyım? acil yardımlarınıza ihtiyacım var. Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Temmuz 2015 | 16:15 Fatma Can 768 Kişi okudu

kiraciyim ve ev sahibimle sorun yasiyorum

Soru

Merhaba. Devlet memuruyum. ayligi 450 tl den 8 ayligina bir apart kiraladim ancak herhangi bir sozlesme imzalamadik. Sadece her ay icin ayri ayri senet imzaladim. Velakin kirada 5 ay kaldiktan sonra tayinim baska ilceye cikti simdi ev sahibim kalan 3 aylik kirayi odememi istiyor aksi taktirde senetleri mahkemeye verecekmis. Simdiden tesekurler vereceginiz cevap icin.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Temmuz 2015 | 00:02 batuhan orhan 767 Kişi okudu

emlak ofisleri hakkinda bilgi

Soru

Kuşadası'nda 5000 metre kareye oturan 450 metrekarelik fransız yapı tarzinda havuzlu çiftlik evim var.Bu evimizi satmak istiyoruz.Etraftan gorunmemesi yapi tarzıyla arap ülkesi vatandaş larinin ilgisini çekeceğini düşünüyoruz. Fiyati bir milyon dolar.Hangi emlak ofisleriyle iletisime gecmem gerekir.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Temmuz 2015 | 10:08 nalan tokmak 768 Kişi okudu

hisseli arsa almak istiyorım

Soru

merhaba kadir bey 4 hissedar lı bir arsa da 1 kişinin hissesi 6/3 bu kişi burasını satıyor yani arsanın yarısını satıyor ben burayı almayı düşünüyorum alırken nasıl bir tedbir yada yol izlememi tavsiye edersiniz ileride bi sıkıntı olmasın çok teşekkür ederim

Av. Kadir Kurtuluş tarafından yanıtlandı.
31 Mayıs 2015 | 19:39 abdullah aksu 767 Kişi okudu

ev mi arsa mı alıp prim yapmasını beklemeliyiz?

Soru

Merhaba ; Biraz önce size soru sormuştum fakat yetersiz bilgi paylaşımında bulunduğumu fark ettim. Biz oturmak istediğimiz evi alacak bütçeye sahip değiliz. Elimizde 30.000 var ve artık bir yerden başlamamız gerekiyor. Uygun ev alıp prim yapmasını mı beklemeliyiz ? Arsa alıp değerlenmesini mi? En önemlisi nerelere bakmalıyız? Yardımınız için çok teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2015 | 17:17 esra kara 768 Kişi okudu

mutfaktan aşağı komşuya su akıtıyor

Soru

Kiraya verdiğim evin mutfağından alt kata su sızdığından kiracı benden habersiz tamirci çağırıp tamiratı yaptırmış masraf 50 tl tutmuş. İlgili masrafı kiradan düşerek yine bana haber vermeden kirayı hesaba yatırdı. Kiracının yaptığı davranış zaten anormal ama 50 tl yi ev sahibinin ödemesi normal mi? Yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkür ederim. İyi çalışmalar.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2015 | 09:28 elif birun 767 Kişi okudu

tokiden kura şansımız % yüzde kac=?

Soru

Merhabalar, Tebernüş bey, Tokininiin şartları sizce nasıl ? 3+1 icin 250-350 bin vermek iyi bir yatırım olacakmıdır.? 3+1 495 daire kuraya cıkacak sizce ne kadarlık bir başvuru olur. Gecen yıl kiptaşın 1500 dairesine 80 bin kişi başvurmuş aynı yoğunluk sizce yaşanırmı bu konudaki yorumlarınızı önemle bekliyorum. selamlar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Mart 2015 | 00:52 emirhan paşalı 767 Kişi okudu