konut satış gelirinin vergilendirilmesi

Soru

2013 agustosunda 250000 tl ye bir daire aldım .bu daireyi 2014 ekiminde 275000 tl ye sattım vergi ödemem gerekiyormu .gerekiyorsa ne kadar tutar.konut oalarak kullandıgım tek bir dairem var

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
25 Mart 2015 | 13:21 ceyhan koç 759 Kişi okudu

apartman yöneticisinin yetkileri

Soru

iyi günler...Apartman yöneticisi,apartman toplantısı yapmadan,daha önceden kat maliklerine haber vermeden ve karar defterine geçirilmeden dairelere kapıcıyla kağıt dolaştırıp imzalatmak usulu ile kapıcının servisde gideceği yerleri kısıtlayabilir mi,tek bir markete indirebilir mi?Teşekkürler...

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Mart 2015 | 12:58 leyla sayın 759 Kişi okudu

YENİ BİR YATIRIM ARAYIŞINIZ VARMI...

Soru

ŞİŞLİ'nin merkezinde Şişli Camii ile Migros arasında kalan 2171 m2 ebadında halen bir zemin 4 kat ve üç kat otopark olarak kullanılanşancak son imar durumuna göre 21.50 yükseklik ve üç kat bodrum olabilecek binalarımızın birinde şahsımında bir dairesi mevcuttur .Yeniden yapılanması mümkün olup 18.000 m2 toplamında inşaat imkanı olan bir yerdir. Firma olarak ilginizi çekermi,teklif vermek istermisiniz?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Mart 2015 | 13:59 Av.HASAN CİHAT ERBAŞOL 760 Kişi okudu

apartmanda yönetim (yönetici) yok ne yapmalıyız?

Soru

2 yıl önce bu daireyi aldım. 12 daire alt da 16 dükkan var.Dükkanların yüzünden hiç yönetim kurulmamış. bu dükkanların apartmanın herşeyini kullanıyorlar. Bahçesini garajını bina altındaki kilerleri. Ama apartmanın hiç masrafına katılmıyorlar. bina dökülüyor. kokuyor. ama kimse hiçbir şey yapmıyor. kat sakinlerinden de bir girişim yok. ben kendi başıma ne yapabilirim.Dükkan sahipleri hepsi mafya ayağı, daire sakinleri korkak. ne yapabilirim. Yönetimi nası oluşturabilirim.dışarıdan bir yöneticiye vermek istesek ne yapmalıyız.?

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Şubat 2015 | 16:21 Serkan Hoşgeldi 759 Kişi okudu

10 ayrı bankadan kullanılan tüketici kredisi ödenemezse ne olur

Soru

Memur olan bir yakınım 10 ayrı bankadan 50 bin den toplamda 500 TL tüketici kredisi kullanarak kardeşine verdi iş yapması için bi nevi sermaye, kardeşi bu parayı ödeyemezse bu yakınımın durumu ne olur

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Şubat 2015 | 12:44 Sibel Bahçekapılı Yılmaz 759 Kişi okudu

kismi iskan alabilirmiyim

Soru

Merhaba 2008 bitiş tarihli binada 2010 yilinda bir işyeri aldim iskani yokmuş iskani olmadigi icin calişma ruhsati alamiyorum elektirik su dogalgaz hepsi var insaat bitiş belgesi var daire sahipleri iskan masrafina yanaşmiyor kendi dukkanima iskan alabilirmiyim tesekkurler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2015 | 11:56 kadir gorpe 760 Kişi okudu

Sancaktepede hangi semt veya mahalle?

Soru

Tübernüş bey merhaba.bir ortakla beraber 500bin TLye yakın nakit bulunmaktadır.yatırım olarak sancaktepenin hangi bölgesine yönelmek gerekir.ileriye dönük değil getirisini 1 sene sonrasında almak istiyoruz.bu nedenle şuanki durumlarını göz önünde bulundurursak hangi mahalleyi tavsiye edersiniz ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Ocak 2015 | 10:46 Emrah erdem 760 Kişi okudu

iskansız ve hizmet görmeyen bloktan aidat alımı

Soru

MERHABA; ben 3 bloktan 122 dairelerden oluşan bir sitede oturuyorum yalnız benim oturduğum blokun iskanı halen müttait tarafından henüz alınmamıştır. site yönetimi benim oturduğum bloğa hiçbir hizmet vermemektedir asansör çalışmıyor, çöpler alınmıyor temizlik yapılmıyor vs. ama site yönetimi bizden aidat alıyor yasal olarak aidat alma hakkı varmıdır ve yasal haklarımız nelerdir yardımcı olursanız sevinirim

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Ocak 2015 | 10:36 ramazan caner 759 Kişi okudu

serrapark evleri tavsiyeniz nedir.

Soru

kartal serrapark evleri 7 yıllık 3*1 kuzeybatı cephe 8 katlı binanın 6.katı 350000 lira istiyor kiralar 1000 lira. ev güzel ancak cevresi sanayi bolgesi ve cıkmaz sokaklardan e5 baglantıları sorunlu. ben oturmayı düşünüyorum. iş yerim adliye- hastane bölgesinde. fiyat nasıl sizce. veya alternatif site öneriniz var mı tesekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
15 Ocak 2015 | 10:28 sinan erdem 760 Kişi okudu

Ev peşinatı için ihtiyaç kredisi

Soru

Tebernüş bey merhaba.Yeni evlendik ve 3 sene için yurtdışındaki kuzenimin evinde oturuyoruz.kendisi yurda döneceği için 3 sene sonra çıkıcaz.bu 3 yılı değerlendirip konut kredisiyle bir ev alıp içine kiracı oturtup,kiranın üstünü tamamlayıp kredi borcumuzu ödemek ve 3 sene sonra aldığımız eve tasınmak istiyoruz.şimdi size sorum şöyle peşinatımız 30 bin cıvarında peşinatı arttırmak için ben 30 bin tl ihtiyaç kredisi çekmeyi düşünüyorum.elimizde olacak 60 bin nakitle bir ev almayı evin kredi borcunu da eşimin maaşıyla ödemeyi düşünüyoruz.sizce elimizdeki nakiti çoğaltmak için ihtiyaç kredisi cekmek mantıklımı? Birde almayı düşündüğümüz semt kağıthane sizce burası değer kazanacak bir semt mi?tesekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Ocak 2015 | 13:16 Emel özdemir 759 Kişi okudu