Brandium Ataşehir ne zaman prim yapar?

Soru

Merhabalar; 2011 yılında henüz inşaatın başlarında yatırım amaçlı 345000 TL' a R4 blok (AVM direkt bağlantılı blok) 78m 1+1 home office aldım. O zamanlarda bize inşaat bittiğinde metrekare fiyatının 100000 TL olması beklendiği söyleniyordu. Yıl 2015 ortası ancak bugün satmaya kalksam 450000 TL' a satabilirmiyim şüpheliyim. Piyasada birçok bölgede eski binalar bile neredeyse yıllık %30-40 prim yaparken burası neden yerinde sayıyor anlayamıyorum, kiralar da ha keza öyle.Satıp yatırımımı başka bir tarafa mı kaydırmalıyım diye uzun zamandır düşünüyorum. Naçizane fikrinizi paylaşırsanız sevinirim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Haziran 2015 | 14:48 Serhat Karabacak 3272 Kişi okudu

Ataşehir Türkiş Blokları ve Oraya Açılacak Metro Durağı Hakk.

Soru

Merhaba, Ataşehir Mevlana Mahallesi'nde yer alan Türkiş Blokları'nda 2+1 net 70 metrekare daireler 320-340bin TL civarındadır. Bu sitenin bulunduğu yere şu anda metro durağı yapılmaktadır. Sizce fiyatları artar mı? Bu beklentiyle 100.000 TL peşin kalanı krediyle buradan ev almak mantıklı olur mu? Kiralar 1150-1350 aralığında değişiyor. Binalar yaklaşık 30 yıllık, ileride kentsel dönüşüme girme ihtimalini de değerlendirebilirseniz sevinirim. Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Haziran 2019 | 13:38 Aslıhan Hilal 3270 Kişi okudu

hangi cepheyi seçmeliyim 3. kat kuzeydoğu veya kuzeybatı mı yoksa 1. kat güneybatı mı yoksa önü kapanacak arakat veya üst kat güney mi

Soru

iyi çalışmalar kolay gelsin ben afyonda yaşıyorum ev alma fırsatımız oldu ama çok kararsız kaldım 2 blok şeklinde alacağım ev arasında otapark ve çcuk parkı var altı dükakn olan çocuk parkına bakan 1. kat güneybatı cephe var ilk bina da bide o blokda 3. katda caddeye bakan kuzeybatı ve kuzeydoğu var diğer blokda tüm daire ve cepheler boş her katta 4 er daire var 3 katlı yalnız onun güneye bakan kısmına 10 metre yakınına bina yapılıyor muhtemelen güney kısmını kapatacak ve bi anlamı kalmayacak bana en mantıklısı 3. kat caddeye bakan kuzeydoğu gibi geldi siz ne dersiniz :)

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Mart 2016 | 16:16 Hatice ATA 3270 Kişi okudu

Satıp bankaya koymak mantıklı mı

Soru

Merhaba Tebernüş Bey.Uzun süredir yazmıyordum ama tekrar desteğinize yorumunuza ihtiyacım doğdu. İmar barışına uygun çok eski betonarme bir apartmanda(normalde ahşap olmalı) boğaziçi öngörünüm kapsamında dairem var. Aynı arsa üzerinde iki binadan bir tanesi ve normalde betonarmeye çevrildiğinden yıkım kararı mevcut ama imar barışından bir sorun çıkmayacak, henüz başvurusunu yapmadık. Arsa üzerinde tanımadığımız pay sahipleri de mevcut. Paraya ihtiyacımız şuan için yok ama eski bir daire ve kiracı, onarım vs uğraşmamak için satmayı düşündük.2+1 yaklaşık net 70m2, kombili daireye Şuan 183.000TL ye alıcı çıktı. Normalde 210.000 TL den satmaya çalışıyorduk ama 2 aya yakın süredir ölü fiyatına alıcılardan başka talipli çıkmadı. içinde kiracısı vardı 800 tl ye , yeni çıktı, ama yeni kiraya versek yine 800-950 tl arası kiracı bulabiliriz sanıyorum. Ülkemiz Ekonomisini göz önünde bulundurursak evi gerçekten satmalı mıyız yoksa satmayıp değer kazanmasını mı beklemeliyiz karar veremiyoruz. İşin kötü tarafı evin ederinin de ne olduğunu anlayamıyoruz, lakin aynı lokasyonda satılık benzer daireler çok yok. Bu durumda yardımcı olabilrseniz çok seviniriz. Boğaziçi öngörünümde olmasaydı (ki aslında boğazla çok alakası yok) belki satışı ve değerlenmesi daha hızlı olurdu düşüncesindeyim. Neticede bu bina bir şekilde yıkılır ya da benzeri bir durum olursa ileride de bir bina yapılması çok mümkün olmayacak. Şimdiden teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Nisan 2019 | 16:34 Melih Çelik 3267 Kişi okudu

Kriz daha başlamadı sizce

Soru

Mrb tebernüş bey size sorum ülkede kriz var denilio ama daire ve özellikle dükkan fiyatları baya uçtu şimdi arsa alınmaz oldu kime sorsanız çıkar dio hatta Tayyip Erdoğan Cumhurbaşkanımız bile düşürmüyeceğiz ülkenin ekonomisi dio ama sanayiye önem vermio sanayi olmadan inşaat hiç olmaz bu ülkede 1 trilyona daire satlıosa kriz yoktur ama tabi artık satılırsa bana göre bu değerler artmaz ve büyük kriz kapıda örnek şimdi Beylikdüzü'nde bir daire 600bin gel 550 diyin satılmıo ve parada ciddi anlamda sıkıntı var seçim ne olursa olsun para getirmez bu ülkeye zaten çoğu yerde kriz var bilmem bana katılırmısınız bence daire alan beklemeli bu krizde daire artmaz düşer saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Ekim 2015 | 23:42 Mehmet dursun 3267 Kişi okudu

arnavutköy haraccı ımar durumu

Soru

merhaba kireççi bey haraccıda imarlar durdurulmus bende 100 metre kare yer aldım sokagın tamamı bına sadece 4 adet arsa bos sızce imar acılırmı ne zaman acılır sımdıden cevabınız ıçın teşekkür ederim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Nisan 2013 | 14:37 mehmet gültekin 3268 Kişi okudu

2b arazi alımı hakkında soru

Soru

Merhaba; Bornova Yakaköy?e bağlı bir yerden 1000 m2 2b arsası aldım. Noter devir muvaffakatnamesi ile Milli Emlak?a başvurumu da yaptım, gerekli evrakları teslim ettim. Sorum : bu arazilerin noter muvaffakatnamesi ile alım-satımı hangi tarihe kadar devam edecek? Ayrıca arsanın devletten bana satışı mümkün olacak mıdır? Teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Kasım 2018 | 07:18 Cevat koç 3265 Kişi okudu

AYAZAĞA OYAK SİTESİ -DAİRE ALMAK MANTIKLI MI

Soru

Merhaba Tebernüş Bey , Ben Oyak sitesinde kiracı olarak ikamet ediyorum ,iş yerim ve okul evime çok yakın . Elimde bir miktar peşinat var Ülkemizin mevcut ekonomik durumu göz önüne alındığında , param kadar bir ev almak mı mantıklı olur ,yoksa , oyak sitesinden bir ev alıp 200 bin kadar kredi çekmek mi , Oyak için kentsel dönüşümde iyi prim yapacak diyorlar .Risk almaya değer mi , Ev almak için ve özellikle oyaktan ev almak için uygun bir zaman mı sizce , Selamlar,

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Nisan 2018 | 16:08 CEMİLE TÜZİNOĞLU 3265 Kişi okudu

Serifali Merit Life Park Sitesi Satılık 3+1

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey, Serifali bölgesinde, Elalmış caddesi üzerinde bulunan Merit Life Park Sitesinden 3+1 brut 145 m2 ev almak üzereyim 10.kat guney cephe konumunda bulunuyor. 700.000 tl fiyatı var. Site, bölge ve fiyat hakkındaki görüşlerinizi rica ederim. Saygılar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2018 | 09:16 Mehmet Mert 3265 Kişi okudu

Egal İstanbul Projesi Hakkında Görüşünüz

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, Ataşehir Esatpaşa Mahallesi'nde yer alan Egal İstanbul projesi ile ilgili olarak fikrinizi almak istiyorum. Proje yaklaşık 5000 m2 alan üzerine kurulu yan yana 5 adet eş binadan oluşuyor. Projede havuz ve sosyal tesisler var. Binaların her katında aynı özellikte brüt 135 m2, net 90 m2'lik 4 adet 3+1 daire bulunuyor. İlgilendiğimiz daire(ler) en kuzeydeki (en uç) binada kuzey-doğu cephesinde (Batı Ataşehir manzaralı) Proje konumu itibariyle önü kapanmayacak özellikle. Batı Ataşehir ile arada yakın zamanda kentsel dönüşüme gireceği söylenen Mustafa Kemal Mahallesi var. Peşin fiyatlar 4. kat için 580 bin TL, 5. kat için 600 bin TL ve 6. kat için 620 bin TL olarak verildi. 400 bin TL peşinat kalan ise tapu tesliminde ödeme olacak. Eylül 2017'de proje teslim edilecek. Kira olarak projedeki dairelerin 2000 - 3000 TL arası olacağı söyleniyor. Çevrede emsal başka proje yok. Ancak mahelledeki normal apartman daireleri şuan 1500 - 1800 TL arası kiraya veriliyor. Sizce fiyatlar makul mudur? Mustafa Kemal mahallesinde kentsel dönüşüm ne zaman başlayacağı konusunda bilginiz var mı ve bu projeye etkisi ne olur. Bölgenin özelliği açısında uzun vadede proje sizce ne kadar prim yapar?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
06 Eylül 2016 | 23:01 Samet Bulut 3266 Kişi okudu