Sur Yapı Güneşli'de metrekaresi 3 bin TL

Soru

merhaba tebernus bey, hızmetınızden dolayı once tesekkur ederım sıze. bır okurunuzun sorusu uzerıne eroglu ıstanbul lounge ıle sur yapı gunesliyi karsılastırmak dogru degıl dıye cevap vermıssınız. bunu ne acıdan soyledınız lokasyon mu kalıte mi? zıra hangısı daha ıyı anlayamadım? ben sur yapı ile ilgilenıyorum. ben gecen ofıslerıne ugradım fıyatlar netlesmıs. dairenin konumuna gore ufak defek degısıklıkler labilir dediler. ama hala proje resmen satısa cıkmadı 3 ay once kapora yatırdım hala beklıyoruz. mayıs sonu dediler ama hala olmadı beledıyede neden bu kadar bekledı bu proje? gecenlerde sur yapı gunesli ofısınden cıkıp g plusa basın ekspres yoluna kadar yuruyerek 5 dakıkada basın ekspres yoluna cıktım. yanı lokasyom olarak gpus ıle araların fazla bır mesafe yok sur yapı da basın ekpres yoluna cok yakın. ben hava alanı basın ekspres yoluna yakın dıye ileride iyi prim yapar diye bu projeye gırdım. suan topraktan yanı on satıs avantajından gırdıgımız ıcın 66 m2 1 1 fıyatı yaklasık 3000 -3100 cıvarı gelıyor. oradaki satıs temsılcısı 2 yıl sonra m2 fıyatı 5000 olur dıyor . sız ne dersiniz? yanıtlarınız ıcın sımdıden teskkur ederım...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
19 Haziran 2012 | 19:22 nur ay 661 Kişi okudu

SELAMLAR HOCAM İYİSİNİZ İNSALLAH ..halil guzel bey...

Soru

SELAMLAR HOCAM İYİSİNİZ İNSALLAH ..halil guzel beyin kıbrıs hakkında yazdıklarına bir iki şey eklemek isterim...öncelikle primi ,lokasyonu, finans merkezini, esenyurtun sorunlarını,emsali, ruhsatı ''sayın ali agaoglu beye acilen ulasmam gerek kendilerine soyleyin beni arasın ''diyenleri ....''aldıgım evin penceresine kuş konmuyor ne yapmam gerek'' gibi konuları okumayı bir kenara bırakalım bir sure :)))....1)kuzey kıbrıs bu gidiş şekliyle hic bir zaman bahsettigimiz gibi st tropez yada ibiza mykonos tarzı bir yer olamaz.kıbrısın son zamanlarda bu kadar populer olmasının en buyuk nedeni casınolardır..hodrimeydan kapatalım casinoları bakalım antalya,bodrum,cesme dururken bir allahın kulu oraya gidermi?zaten 70-80 yasında ingilizler dısında yabancı turıst yok :) onlarda yerlesmısler oraya..1996 ya kadar sanırım turkiyede casinolar acıkken bir allahın kulu gelmezdi kıbrısa.casinolar turkıyelı ogrencilere ve kıbrıs vatandaslarına kacak kacak kumar oynatırdı..sonraki donemde turkiyedeki casınolar kapanırken kıbrısta bir yol ayrımına girdi.bu ada yı universite adasımı yapalım yoksa casino adasımı?..ve tercihlerini casinodan yana kullanarak tarihi bir hata yaptılar.nedenmi? nedeni şu ;kıbrıs rum kesiminde casino olmadıgını biliyormuydunuz?...eger bir yerin kalkınması kumar yoluyla olsaydı bunu rumlar yapardı zaten..onlar 1974 ten beri geliştiler geliştiler geliştiler...okul yaptılar tıyatro yaptılar muze yaptılar spor salonları yaptılar ..bir sehirin ihtiyacı olan her turlu niteliği yaptılar..bütün 5 yıldızlı oteller turk tarafında kaldı.yılmadılar aynılarını yaptılar..2)rum kesimi savastan sonra turklere ait parsellere hic dokunmamıs o bolgeleri park bahce olarak saklamıs.bugunleri, olusabilecek tazminatları taa o zamandan dusunmus.ama bızımkıler rumlara ait herseyi yagmalamıs,sahiplenmiş..bugun yasadıgımız rumlara ödenen tazminatlar bunun sonucu hep..2-3 adet tapusu olan arsalar evler oteller ..dusunebiliyormusunuz savas oncesi ingiltereli yada rum birinin oteli savastan sonra once lala musatafa pasa gibi kktc vakfına devroluyor oradanda turkiyeli şirketlere satılıyor..peki sorarım size yarın rum tarafıyla anlasma saglanırsa bu otel kimin malı olacak???ilk sahibininmi yoksa simdiki sahibininmi? sahsi dusuncem kıbrısta devlet garantorlugu olmadan kimse kolay kolay yatırım yapmaz.hatta devlet garantorlugu bile yetmez amerika ve ingilterenin garantorlugu gereklidir.siz simdi diyceksiniz son yıllarda yapılan oteller nasıl yapılıyor?bu patronlar cıldırmısmı oraya otel yapıyorlar..bir kısmı gercekten arastırıp TURK arsası bulup yapıyor.diger kısımda tıpkı bizim maketten ev aldıgımız gibi riski goze alıp :)),yada bir yerlerden garanti alıp balıklama dalıyor piyasaya :)))aksi takdirde rumun teki gelir kapı gibi tapuyu gösterir sahiplenir otelin arsasını,o zaman ayıkla pirincin tasını..buna ragmen duyduguma gore su an bir cratos,bir kaya artemis bir nuhun gemisi buyuklugunde otel rum tarafında bulunmamaktaymıs.. fakat bir tatil merkezinde sokaklarda insanlar yoksa herkes otellere tıkılmıs butun vaktini otelde geciriyorsa orasının turizm merkezi oldugunu soyleyemeyiz..herhangi bir organizasyon yok,müzik yok.spor yok ,basketbol yok,spor salonu yok,tiyatro yok,su sporu denen bir sey yok..balıkcılık yok....ADA da balıkcılık yok!!daha otesi varmı...NEDEN?o ülkenin insanın paraya ihtiyacı olmazsa,kazandıgı parayı harcayacak yeri olmazsa o zaman ya calısmaz yada gider rum tarafında yer parayı..asıl sorun bunlar her seyi 1974 hareketine ve ambargoya yukleyip aradan cekiliyor herkes..dünya bizi tanımıyor biz ne yapalım diyorlar...bu şekildemi turizm merkezi olacagız dostlar :)).türkiyeden giden casinocular dısında dısında kktc ye giden yabancı turist yok..kendi paramızla turizmcilik oynuyoruz haberimiz yok...ACI AMA GERCEK..bu sefer cok uzun oldu basınızı agrıttım tekrar iyi geceler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
29 Nisan 2012 | 03:26 yalın aksay 662 Kişi okudu

gümüş cty

Soru

Merhaba Tebernüş bey benim sorum gümüş cty ile ilgili biz geçen hafta esenyurttaki çoğu projeyi gezdik genelde 60 metrekare 1+1 lerin fiyatı 100 bin tl nin üzerindeyken kampanyalı peşin fiyatı 57000 tl olan gümüş city den ev almaya karar verdik ve sözleşme yaparak 2000 tl ödeme yaptık bu hafta içi kalan 55000 bin tl yide ödeyecektik ancak bu inşaatların durdurulmasından kaynaklı şüphelendik ve babam bu gün büyükşehir belediyesine gitti aldığı cevap ise gümüş ctynin kaçak inşaat olduğu ve mühürlendiğiydi ruhsat için başvurularının dahi olmadığı söylendi şu an diğer projelerden yüzde elli ucuza satıyor olmalarıda kuşku uyandırdı bizde kaçak yapı olmasıyla ilgili bir bilginiz varmı esenyurt belediyesine ait ruhsatı damı yoktu acaba lütfen bize bilgi verin

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
05 Mart 2012 | 05:26 özlem yılmaz 662 Kişi okudu

site yönetimi

Soru

merhaba hilal hanım tebernüş bey e de anlattığım üzere aldığım sonuç site yönetimini devirmemiz gerekiyormuş bunun için yasal olarak neler yapabiliriz ? konuyu sizde anlatayım en son baskı ile para toplama sebepleri bizlere bariyer ve kamera sistemi kracakları vaadiyle aidatlarımızı yükseltmeleri oldu bu bariyerler kuruldu kameralar takıldı fakat kameralar calışmıyor ayrıca bizden topladıkları paralarla yaptıkları bariyerler den gecebilmemiz için ogs amamızı şart koşuyorlar ve bu ogs için 100 lira para istiyorlar daha öncesinde de buna benzer şekillerde para toplamaları oldu ve birde avukat yoluyla baskı yapıyorlar yardımcı olursanız çok memnun olurum şimdiden teşekkür eder iyi günler dilerim

Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
23 Şubat 2012 | 08:45 havva kara 662 Kişi okudu

Babil Kule

Soru

Tebernus abi merhaba...abi Evrim Karakus diye birinin sorusunu boyle yantilamisin "İyi günler. Rica ederim. Fi-Life'nin arsasını belediye satmıştı. Belediyenin sattığı arsanın imarı değişti. Bu noktada Fi-Yapı'nın yapabileceği bir şey yok... Daha sonra bölgede imarlar durduruldu. İnşaatın son durumunu havadanemlakvideo.com'dan izleyebilirsiniz." Ayni sey Babil icindemi gecerli? Oranin Imari durduruldumu? Havadanemlakdan oyle gorunuyor...Necati Beyi aramiszinis cevabi hava sartlar iyi olmadigi icin durdurulmus diye..sizce sadece bundan dolayimidir? Bu konuyu arasdirirsaniz cok sevinirim abi...bizim baska kimimiz var ) opuyorum

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Şubat 2012 | 02:50 Eren Karan 661 Kişi okudu

Merhabalar Tebernüş Bey,Varyap ın pendik plaza ofis projesi ha

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey,Varyap ın pendik plaza ofis projesi hakkındaki düşüncelerinizi alacaktım.Sizce yatırım yapılabilir bir projemidir,lokasyon olarak böyle bir proje bölgeye hafif kalırmı iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Şubat 2012 | 22:56 mehmet yıldız 662 Kişi okudu

yalın bey düşüncelerimi çok iyi bir şekilde özetlemiş asl

Soru

yalın bey düşüncelerimi çok iyi bir şekilde özetlemiş aslında, ben batı ataşehir de oturduğum için buradaki projeleri sürekli takip halindeyim ve ataşehir için gerçekten rakamlar çok yükseldi , hala yatırımcılar bu rakamlar üzerinden alım yapmaya devam ediyorlar , varyap meridian , sarphan ve en son varyap gap projesi , her yeni proje m2 fiyatlarını arttırarak lansmana çıkıyor , ve bu projeler bittiğinde her yatırımcı acaba karını realize edebilecek mi bu kısmı bir soru işareti . ekonomik ve siyasi istikrar bu şekilde devam ederse diyorsunuz ama avrupa daki hatta dünyadaki bu ekonomik krizin 2012 yılında biraz daha derinleceşeceği ve ülkemizinde 2011 e göre daha fazla etkileneceği konuşuluyor bu durum sizce emlak piyasasında ne gibi bir etki yaratır ? ataşehir , maslak gibi yüksek rakamların telaffuz edildiği yerlerde eğer yabancılara satış imkanını sağlayacak yasa çıkmazsa bu fiyatlar nereye kadar yükselir bir öngörünüz var mı ?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Ocak 2012 | 11:17 ilker türkoğlu 661 Kişi okudu

Üstadim merhaba. Bu sefer birkac konu ile ilgili soru sormak ist

Soru

Üstadim merhaba. Bu sefer birkac konu ile ilgili soru sormak istiyorum. 1) Sinpas Grubu neden Bosphorus City'de yerlesimi baslatmada basarili olamadi? Pekcok satilik ve kiralik konutlar var.Alanlarin hepsi satmak icinmi aldi buralari ki? Ayni akibet Saraylar'da yasanmazmi bu durumda? 2)Olympiakent bitmis ve yillardan bu yana oturulan harika bir proje. Soyak izin alarak bu yerlesim planinda tadilat yaptirmak sureti ile, yeni binalar diktrirebilirmi? Su hali ile Olympiakent aslinda Atakent'in en yesil ve en ferah projesi. Neden bir türlü tam degerini bulamadi Sizce? Sorun Soyak'ta ise, bu sorunu tanimlarmisiniz lütfen? 3) Marmaray'da neler oluyor biliyormusunuz? Aksamalar var deniliyor ama ne oldugu konusunda ses cikmiyor. Hersey iyi giderken her yerde carsaf carsaf bilgiler yer alirken, simdi Marmaray'i google layinca yeni bir habere rastlamak nerdeyse imkansiz. Ortalikta birseyler ya, siradan vatandas olarak anlayamadim. Bilgiler icin tesekkür ederim. Almanyadan Selamlar ve ellerinize Saglik. Saygilarimla.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Ocak 2012 | 21:47 Hakan Dündar 662 Kişi okudu

Merhaba Tebernüş bey.Öncelikle bu siteyi devam ettirdiğiniz i

Soru

Merhaba Tebernüş bey.Öncelikle bu siteyi devam ettirdiğiniz için birkez daha teşekkürler.Ben üsküdarda burhaniyede oturuyorum.Bu kentsel dönüşüm olayları konuşulurken,Burhaniye mah.kirazlıtepe mah vs.bu bölgenin tahmini olarak söylüyorum % 70 i arsa tapulu.üzerlerinde 3-4-5 katlı binalar var emlak ve çevre vergileri alınıyor,suları doğalgazları elektrikleri yolları falan hepsi var.Benim düşüncem her arsa sahibine kentsel dönüşüm mantığı ile atıyorum 3-4 hisse birleşip 1000-1500 m2 alanlı arsalarda toplanıp bir müteahitle anlaşarak kendilerinin yapmasına müsaade edilse ve vatandaş kendisi bu işi halletse belediyede aracılık görevini plan ve proje görevini yapsa daha temiz ve net sonuçlar alınamaz mı?Hali hazırda hak sahiplerinin neyi var +1 olmadan aynısı ama 3-4 parsel tek blok,otoparkı garajı bahçesi falan olan güzel mahalleler kurulması sağlansa bu çok aykırı mı olur.Benim oturduğum yerde 200 m arsa ve 3 katlı binamız var ama arsa tapusu.Esas sıkıntı buradan kaynaklanıyor bence.Bu durumda olan benim gibi kişilerin kapısını çaldıklarında bu kentsel dönüşümden nasıl pay alacaklar acaba?Değerli görüşleriniz için teşekkürler.Saygı ve sevgilerimi sunarım....

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Aralık 2011 | 01:54 Ali Bolat 662 Kişi okudu

İkici elde hangi tür konutlar prim yapar?

Soru

Sinpas Lagun projesinde, ayni tip dairelerin 2. el ve Sinpas satis fiyatlari arasinda %30lara varan farklar var. Bolgede ya da 2.elde bir sorun mu var ya da Sinpas bazi kisilere liste fiyatindan cok indirimli satis mi yapiyor acaba? Sinpas'tan almanin ne avantaji olur?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
31 Ağustos 2011 | 19:18 Serdar Demir 662 Kişi okudu