kolay gelsin Tebernüş Bey,Bosphorus city hakkında yazılanlar

Soru

kolay gelsin Tebernüş Bey,Bosphorus city hakkında yazılanlar okudunduğunda bir çok kişinin kafasının karışık olduğu anlaşılıyor.Ben 3 aydır bu sitede ikamet etmekteyim,bundan önce Ağaoğlu nun 2 ayrı projesinde 12 yıl ikamet ettim.İnşaat konusuna işim gereği oldukça hakim,ve projeyi çok yakından inceleyen birisi olarak öncelikle diyebilirim ki,Bu proje de Sinpaş GYO anlayışı ile Ağaoğlu arasında çok fark var ve asla kimse bir karşılaştırma yapmasın.Bosphorus city arsasına Ağaoğlu bir proje yapsaydı,kesinlikle Sinpaş tan 2 kat daha fazla kar eder üstelik Daire sahipleri de mutlu olurdu.Bana soracak olursanız doğrusunu Sinpaş yapıyor derim,Ancak bu proje de ,vaziyet planı ve dış mimarı olağanüstü,olmasına rağmen evlerin içi oldukça kullanışsız dizayn edilmiş.(Dekorasyon yaparken içinden çıkılamaz durumlar meydana geliyor)Ayrıca kullanılan malzemeler oldukça kaliteli malzemeler,ancak bir o kadar da zevksiz seçilmiş(yalı,yalı daireleri dışında)işçilikler ise özensiz.Ancak şunuda belirtmeden geçemicem bu siteden ev alırken,aynı zamanda açık,kapalı yüzme havuzunuz,sauna-buhar odası-hamamınız,tenis kortunuz,açık kapalı spor salonu,bilardo,masa tenisi vs.. nizi de almış oluyorsunuz.Diğer projelerde olduğu gibi tüm sosyal tesisler için üyelik vs.. ödemiyorsunuz.Oturduğunuz evden nereye bakarsanız bakın çok geniş ve ferah bir manzara var ve önü oldukça açık,küp şeker gibi 20-30 hatta 50 katlı işyeri benzeri ve bitişik nizam binalarla kıyaslamalara asla tahammül edemiyorum.Yani bu projede kendimi her yönüyle evimde gibi hissediyorum.Bahsettiğim eksiklikler inşallah Sinpaş GYO. tarafından dikkate alınıp diğer projelerde tekrar edilmez.Çünkü haberiniz olsun,bu proje bitmiş olmasına rağmen insanlar daha fazla paralar verip daha bitmemiş komşu projelerdeki evlere hücum ediyorlar.Ancak ben Gayrimenkul Yatırım danışmanlığı(emlakçı değilim)yapıyorum,ve burdan ev alıp oturuyorsam,bir bildiğim vardır diyorum.SAYGI VE SEVGİLERİMLE

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Eylül 2011 | 10:55 betül Kodal 656 Kişi okudu

Merhaba Tebernus Bey, Sorularimiza sabirli ve durust cevaplariniz

Soru

Merhaba Tebernus Bey, Sorularimiza sabirli ve durust cevaplariniz icin tesekkurler.Halkali"daki eviniz hayirli olsun. Simdi okuyunca sayfanizi goruyorum; onsatislar baslamis anladigim kadariyla Dumankaya Konsept'te. Biz internetten onkayit yaptirmistik ama bize geri donen olmadi. Bu lansmani beklememiz gerektigi anlamina mi geliyor? Su anda ilk 100'e mi satis yapiliyor?Bir diger sorum da Halkali Temapark projesi ile ilgili; projede ilk kazmanin Kasim 2011'de vurulacagi belirtilmisti, bir degisiklik var mi?Ve son sorum da Dumankaya Halkali projesine ben kendimi cok kaptirmistim, simdi belki lansmani beklemem gerekecek, bekleyip gorecegiz, belki alma belki de alamama durumumuz olur yogun talep nedeniyle. Yatirim amacli Soyak Olympiakent'ten yeni bir daire alalim gibi dusunuyorum (bu ucuncu olacak Olympiakent'ten; birini kendimiz kullaniyoruz digeri kirada). Elimizdeki dairelerimizin ikisi de 2. Etapta; biri guneybati, digeri kuzeydogu cephe, kuzeydogu olan tam olarak, onunde baska bina olmaksizin, Temapark projesi arsasina bakiyor. Almayi dusundugum ucuncu evi (1+1 veya 2+1 olabilir); 1. etaptan mi oneririsiniz, yoksa (simdilerde dedikodularin yaygin oldugu uzere 2. etabin Temapark manzarasi ve yakinligi nedeniyle) yine ikinci etaptan mi oneririsiniz? 1. etap ve 2. etap arasinda 10-30 bin gibi fark oluyor 94 ve 126 m2'lerde.Eviniz icin tekrar hayirli olsun diyor calismalarinizda kolayliklar diliyorum. Ozlem Aykut

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Eylül 2011 | 05:43 Ozlem Aykut 655 Kişi okudu

tekrar merhabalar.dün mesa çengelköy projesi hakkında bilgi v

Soru

tekrar merhabalar.dün mesa çengelköy projesi hakkında bilgi verdiğiniz için çok teşekkür ederim. anladığım kadarı ile mesa mı beylerbeyi konakları projesi mi denildiğinde siz proje olarak mesa diyorsunuz.biz de o projeyi beğeniyoruz fakat sizden eğer beylerbeyi konaklarında olumlu karar verirsek hakkında yaşanan davalardan dolayı daha sonra başımız ağrıyabilir mi bunu öğrenmek isterim çünkü o kadar parayı verdikten sonra sorun yaşamak istemem.ama bu proje hakkında aklımda da bir şey kalmasını istemiyorum. düşüncelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Ağustos 2011 | 12:08 Zeynep Deldağ 655 Kişi okudu

Tebernüş Bey, cevabınız için teşekkür ederim. Umarım Atat

Soru

Tebernüş Bey, cevabınız için teşekkür ederim. Umarım Atatürk caddesinde de yayalaştırmadan sonra güzel bir sonuç çıkar. Bekleyip göreceğiz. Maltepe belediyesinin web sitesinde bu konuyla ilgili bir bilgilendirme yazısı bulamamak üzücü. Evim Atatürk caddesinin üstünde, caddeyi de görüyor. 5 sene önce almıştım, 2. el almistim 8 senelik binada. Simdi 13 yasinda. Sadece konut statüsünde, ticari kullanıma elverişli değil. Brüt 160 metrekare 3+1, otoparklı. O zaman metrekaresini 1250 tl ye almıştım. Şu anda burada ki emlak çevresinde metrekaresi 2000 tl satılabilir. Yakında metronun açılaçak olması değerini biraz daha artıracaği düşüncesindeyim. Ama artık yeni projelerle, 1999 öncesi yapılmış binalar arasında önemli bir yarış var. Evin konumu ve özelliklerini sevsemde gene de arada bir acaba, burayı satıp yeni güzel bir proje de ev baksam mı diye düşünüyorum. Ama vazgeçiyorum. Artıları ulaşımın, denizin ve alışverişin en rahat yapıldığı muhitlerden biri (Dış faktörler). Komşuluk ilişkilerinin iyi olması (İç faktörler). En büyük sıkıntısı Bostancının ve Maltepenin arasında kalması ve reklamını iyi yapılmaması (Dış faktörler). 1999 öncesi ve otoparksız ev stokunun fazla olması. Sokakların çok geniş olmaması (İç faktörler). Daha Anadolu yakasında istediğim gibi bir proje çıkmadı. Ataşehir'de herşey modern şekilde inşa ediliyor ve güzel konutlar yapılıyor ama ben Ataşehir bir türlü ısınamadım ve ısınamıyorum. Kurtköy, Pendik, Çekmeköy, Sancaktepe uzak geliyor. Maltepe'nin üst tarafına yapılan evlerin ulaşım (Narcity, Nish, Fuayye) sorunu var. Caddenin geçireceği dönüşümün, artılarını ve eksilerini zaman gösterecek. Saygılarımla, Mete İlgi

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Temmuz 2011 | 11:21 Mete İlgi 656 Kişi okudu

Tebernüş Bey benim bu bazı inşaat şirketlerinin bazı bölge

Soru

Tebernüş Bey benim bu bazı inşaat şirketlerinin bazı bölgeleri coşturmasına isyanım var, gereksiz bir balon ve dengesizlik oluşturuyorlar. Bizim de kafamız karışıyor tabi. Bir örnekle; Mashattan'da 250 bin $'a 85m2 1+1'ler satılıyor (pazarlıkla bu rakama düşüyorlar) Son derece kaliteli işçilik, iç dizayn müthiş, ferah... ama tutunamamış henüz. açıkcası bu kadar kaliteli başka bir proje istanbulda pek yok . Levent loft, kanyondaki konutlar vs anca rakip olabilir. Lokasyon dersek heralde bu büyüklükte daha iyi lokasyon bundan sonra ancak zorlu center, levent iett arazisi olur ki bunlar da fiyatlar uçuk. Gel gelelim istanbulda çekmeköyde ataşehirde m2 fiyatları 5.000 TL'yi bulmuş. Adam maslakta çalışıyo her gün 4 saat trafiği çekmeye razı ama maslak yerine ataşehirde oturuyo? Ne var bu ataşehirde hocam? Şimdi maslak ayazağa için gaz verme dönemi başladı aaa bak hacı avrupa konutları ağaoğlu ev yapmış yan arsaya işe de yakın buraya taşıniim mi dicek şimdi de? E kardeşim zaten orada oturabilirdin niye şimdi? ağaoğlunun bentley'ine mi bakıcan pencerenden niye daha önce oturmiodun? Ataşehir ise finans merkezi olacak diye beklerken fiyatlar yükseldi finans merkezi fln da olmadı olmaz da ama başka türlü pr var orda. 1 sene yaşadım ataşehirde yapay hayatlar sizinki kaç metrekare komşulukları vs. çok sunni yani. Bu arada maslakta finans diil nerdeyse tüm sektörlerin merkezi olmuş lakin fiyat stabil. Bazı inşaat şirketleri almış eline davulu her vuruşta milleti gaza getirio... Bu arada türkiyede yabancıya satış serbest kalırsa emin olun o görkemli kuleler yerine yenikapıda bir harabe daha fazla ilgilerini çekecek... Neyse çok uzattım )

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Haziran 2011 | 21:35 halil güzel 655 Kişi okudu

Merhaba,Kızımızın okulundan dolayı (British International Sc

Soru

Merhaba,Kızımızın okulundan dolayı (British International School) Zekeriyaköy'e taşınmamız gerekiyor. Şu anda Kadıköy'de herşeyin merkezinde oturuyoruz. ZekeriyaköyDemirciköyUskumruköy bölgeleri bizim için tam bir bilmece. Baharda ev yazın gezdiğinizde insan çok etkileniyor. Geçen sene Uskumruköy'de Vakana Vadisi adlı bir site az kalsın bir villa satın alacaktık, üstelik Kadıköy'deki yatırımlarımızı satarak. Daha sonra müteahitlere güvenmedik ve bu işe girişmedik. Şu aşamada da böyle bir yatırıma girmeyi hiç düşünmüyoruz ancak kiralık olarak ta hangi bölgeden ev tutmanın daha uygun olacağına da karar veremiyoruz. Bu konuda önerileriniz olursa çok sevinirim.Teşekkürler,Akif Akfert

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Mayıs 2011 | 19:58 Akif Akfert 655 Kişi okudu

Hızlı cevabınız için teşekkürler .:)belki haklısınız am

Soru

Hızlı cevabınız için teşekkürler .)belki haklısınız ama satış ofisinde çalışan arkadaşlar halen paralarını alamadılar ..Adamlar istanbulda satış yapmak yerine ankarada 5 yıldızlı otelde kokteyller verdiler . Fakat emin olun ankaradan 1 kişibile konut almadı ).. Aslında dediğiniz gibi biraz ağır oldu Enron demek belki .ama benziyor. Bir balondu ikiside... Teşekkürler Birde fuara hangi gün kaçta gideceksiniz ) Size görmek gurur verici olur arkadaşlara hava atarım ..Tebernüş abiyle çay içiyoduk falan )

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
16 Şubat 2011 | 09:36 Emre GÖKTAŞ 656 Kişi okudu

Sayın Kireççi Aykosanın geleceği parlak,Bence güzel bir tic

Soru

Sayın Kireççi Aykosanın geleceği parlak,Bence güzel bir ticaret merkezi olacak.Metroya sıfır.Dilek restaurant geleceği iyi gören bir işletmeci.İkitelli de lokanta yokken bankalar caddesine çok güzel bir restaurant açtı ve çok iyi iş yaptı.Dilek restorant aykosanın içinede çok güzel bir yer açtı.Şuan İkitellide iş yaptığım yer cadde üzeri .Tümsanı beğenmedim dışarıda diye ,burası sanayinin göbeği dedim.Buraya baktım .Zarar yok ,Kardan zarar var.Emsallerine 10 lira istenirken burası cadde üzeri ve köşe olduğu için 15 tl isteniyordu.Kimsede o parayı vermeye yanaşmıyordu.60 yıllık İstanbullu Babamı çağırdım.Baba nasıl bu yer bu para edermi?Babamın lafı şu oldu.Ağacın iyisi Meşe ,Kadının iyisi Ayşe ,Dükkanın iyisi Köşe ,al zarar etmessin dedi. İyiki babamı dinlemişim)Yatırım yapmak isteyenlere benim tavsiyem ticari yerler olmalı.Mesela İstoçun muadili yok.Ama yüzlerce konut projesi var.Heryerde iş yapamazsınız ama ,her yerde oturabilirsiniz. iyi çalışmalar

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Aralık 2010 | 13:02 AHMET YÜKSEL 655 Kişi okudu

Tebernüş Bey, Avrupa Konutları'nın inşaat ve malzeme kalites

Soru

Tebernüş Bey, Avrupa Konutları'nın inşaat ve malzeme kalitesi ile ilgili çekimser tavrınıza anlam veremiyorum. Avrp. Konutları sitelerinde yaşayanlar hallerinden bu kadar memnunken ve kaliteli olduğunu söylüyorken, kalite değil sadece yaşam tarzı satıyor iddiası biraz haksızlık değil mi? Bu iddialarda bulunan siz dahil hiç kimse çıkıp da şundan dolayı diyemiyor (Yatırımcıların ve prim yaptı-yapmadı muhabbetinin beni ilgilendirmediğini belirteyim). Ses yalıtımı tünel kalıbın genel sorunu, işçilik hataları ise en pahalı projelerde de yaşanıyor, o zaman sorun nedir? Standartlara mı uygun değil, depreme mi dayanıklı değil, bizim bilmediğimiz şeyler mi var? Aynı yaşam tarzını satan yüzlerce alternatif varken, insanlar neden tercih ediyor? Biz TEM'de oturan bir tanıdık vasıtasıyla canlı canlı gezip gördük, hiç öyle kalitesiz izlenimi edinmedik. Elbette teknik konularda bilmediğimiz şeyler olabilir, ama mesela Avrp. Konutları diğer kalburüstü şirketler gibi gaz beton kullanırken Ağaoğlu çok daha ucuz olan kırmızı tuğla kullanıyor (sanırım kendi fabrikasından kira karşılığı geliyormuş), bu bir kalite unsuru değil midir? Ayrıca bir hanımefendi Ak&Nmerkezin arkalıklı klozetini ve pencerelerini eleştirmişti, internetten Ağaoğlu Eltes Güneşi'nin fotoğraflarına bakarsa birebir aynı şekilde olduğunu görecektir. Aynı şeyi Özyurtlar yapınca çok kötü, Ağaoğlu yapınca çok kaliteli nasıl oluyor? Ağaoğlu sektörün lider şirketi ama gerektiğinde eleştiri yapılabilmeli. Sonuç olarak, Avrupa Konutları ile ilgili teknik konularda bildikleriniz varsa açıklamanızı rica ediyorum. Ya da her proje lansmanında teknik bilgileri de isteyip yayınlasanız karşılaştırma açısından çok iyi olmaz mı? Böylece kaliteyi değerlendirmek için elimizde bir referans belge olur...Teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
13 Aralık 2010 | 12:45 Ender Uslu 655 Kişi okudu

Merhaba,Bir firma Zekeriyaköyde m2 si 5000 dolara nasıl konut s

Soru

Merhaba,Bir firma Zekeriyaköyde m2 si 5000 dolara nasıl konut satmayı hedefler bunu gerçekten anlamıyorum? Zekeriyaköy ulaşım sorunları ile o kadar boğuşuyor ki ve bu ulaşım sorunlarının yakın ve uzun zamanda bitmesi imkansız. Acaba benim bilmediğim bir proje mi var zekeriyaköye ulaşımı kemerburgaz gibi yapacak? Tek ihtimal bu gibi geliyor istenen fiyatları anlamlı kılacak, eğer böyle bir ulaşım projesi kesinleşmişse ve 2 senede falan devreye girecekse? Zekeriyaköyde m2 si 5000 dolara alınacak konutlar acaba bittiğinde kaça satılmak isteniyor? Siz şimdi bu proje ''ormanada'' oturmak için diyeceksinizdir ki bu doğru) herhangi bir yatırımcı bu fiyattan orada konut almaz. Fakat ola ki ileride bir gün alınan konut elden çıkarılmak istendi acaba kaça satılılır? Oturmak için alınan bir gayrimenkulün bile bir gelecek yatırım değeri olması gerekmiyor mu? Birde beni korkutan İstanbul konut piyasası nereye gidiyor? Orada m2 ye 5000 dolar isteniyorsa iyi şerefiyeler için ,bence şu anda zincirlikuyu maslak hattında satılan her konut çok ucuz. Sizce öyle değil mi? Zincirlikuyu maslak hattında proje geliştirip satanlar mı yanlış fiyatlama yapıyor? Yoksa ormanada satış fiyatlarını belirleyenler mi? Bu gidişat sizce korkutucu değil mi? Çünkü ben bu proje bittiğinde oradaki konutların ikinci elde bile m2 si 5000 dolara satılabileceğine inanmakta zorlanıyorum. 400 m2 brüt bir villa için zekeriyaköyde 2,000,000 usd bir de buna yüzde 20 artış koysak her projenin inşaaat ilerledikçe prim yapması mantığından bu rakam 2,200,000 usd eder. Yüzde 20 diyorum çünkü yüzde 20 yi bile düşünemiyorken o proje için, istanbul genelinde yatırımcıların hedeflediği yüzde 40 ları 50 leri falan telafuz edemiyorum o lokasyonda. Amacım projeyi kötülemek değil kesinlikle, o lokasyon kesinlikle oturmak isteyeceğim bir lokasyon değil şahsi tercih olarak çünkü ulaşım bir felaket özellikle geceleri, ve asla yatırım yapmayacağım bir yer bir yatırımcı olarak. Dolayısıyla proje ve istenilen fiyatla hiç bir sorunum yok aslında, istiyorlarsa m2 ye 10,000 usd istesinler o firmanın tasarrufudur. Anlamak istediğim ve sizin görüşünüzü almak istediğim konu şu Nereye gidiyoruz? Çok teşekkürler.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Ekim 2010 | 15:35 şeyda uzun 656 Kişi okudu