Yapi kayıt belgesini alacağımız binanın satilmasi

Soru

Merhaba.Yapi kayıt belgesi bedeli; arsa emlak değeri ile bina yapım maliyeti toplamının %3'ü olarak belirtilmiştir. öğrenmek istediğim, biz kayıt belgesini aldığımız sözkonusu binamızı misal satmak istediğimizde, beyanlarimiza göre hesaplanan ve bizden alınan %3luk bedelin tamamı üzerinden mi satacağız..örneğin %3'ü olarak 30.000tl ödediğimiz binayı 1.000.000tl üzerinden mi satacağız.bunun aşağından yada yukarısından da satma şansımız olacak mi.yoksa o günün şartlarına göre mi şekillenecek.teşekkür ederim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
28 Haziran 2018 | 14:43 Arzu Hazar 622 Kişi okudu

Evimiz okul bahçesinde görünüyor

Soru

Merhaba 1981 yılından beri aynı yerde ikamet etmekteyim evimiz okul bahçesinde görünüyor ve bu yüzden tapu alamıyoruz imar barisindan bizde yararlanabilir miyiz. Belediye sorduğumuzda eviniz milli eğitim okulunda görünüyor mali eğitime gitmemizi söylediler. Evimizin numara taşı elektrik su hepsi bizim üstümüze kayıtlı.simdiden teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
18 Haziran 2018 | 10:41 Veysel bay 621 Kişi okudu

Hisseli tapu satışında satış bedeli transferi

Soru

Merhabalar Tebernüş bey, iki hissedarı olan bir gayrimenkul tapumuz var. İki hissedar birlikte anlaşarak başka birine birlikte satış yapacaklar. Satış bedelinin tamamının diğer hissedarın da kabul etmesi ile hissedarlardan sadece birine gönderilmesi mümkün müdür?

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
15 Ocak 2018 | 23:25 Hakan Çakır 621 Kişi okudu

Noterle toplantıya çağrı nasıl

Soru

2014 yılında 10 daireli binamıza yıkım kararı çıktı.Fakat hala yıkılmadı.Herkes taşındı şu an bina boş durumda.7 kişi bir müteahhite vekalet verdik yokum işlerini vs yapsın diye fakat sözleşmeyi henüz imzalamadık çünkü toplantı yapıyoruz kimse gelmiyor.Herhangi biriniz noter aracılığı ile toplantıya çağırsak masrafları sadece çağıran kişimi öder ne yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim

Özge Özdemir tarafından yanıtlandı.
29 Aralık 2017 | 18:12 Dilek İpkin 621 Kişi okudu

Kat irtifakı hak.dublekse dönmüşüm hi.

Soru

Binamızın en üst katında dairemiz var.dairemiz kat irtifakli görünüyor.çatı müteahit tarafından yüksek bırakılmıştı.su an çatı tamamen değişmesi gerekiyor.çatı tamiri esnasında irtifak hakkımızı kullanıp dublekse çevirebilirmiyim.

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
09 Eylül 2017 | 01:49 Vildan yavuz 621 Kişi okudu

aldigim dairenin kenarlarindan su aliyor

Soru

Slm ben bir ay oldu bodrumm daire aldim ev kenarlarda su aliyor bina 3senelik bunu icin aldigim kisiyimi yoksa mutahittimi mahkameye vereyim bilirkisiyi nasil baktira bilirimm

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Temmuz 2017 | 00:03 yunus acikgoz 621 Kişi okudu

Uzun süre yönetimsiz kalan siteye yönetici atanması

Soru

Sitemizde, yönetici defterleri de yanına alıp siteden taşındı. Adresini tespit edemedik. Beş yıl yöneticisiz kaldıktan sonra yeni yönetici seçmek istiyoruz. Bunun için mahkemeye gidip, hakimin karar vermesi mi gerekir, yoksa yeni defter alıp tasdik ettirip, yönetici seçimine mi geçmeliyiz? Cevabınız içim şimdiden sonsuz teşekkürler

Satfiye Kireçci tarafından yanıtlandı.
07 Temmuz 2017 | 05:14 Haluk Yanar 622 Kişi okudu

Yüksek kira çarpanlı ev mi? Kira mı?

Soru

Sizin önerilerinize güvenerek sorumu soruyorum; ev alma planımız var, ancak o bölgede kira çarpanı 300 ü buluyor; bu yüzden ordan ev almak istemiyorum..kira çarpanı 200 olan başka bir muhitten 2 ev alıp onları kiraya versem , kendim ise lüks muhitte kiraya çıksam ? Mantıklı mı ? 2 evim olduğu halde kirada oturmam saçma mı olur? Kiracıyla uğraşmak risk mi?

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
17 Haziran 2017 | 19:34 Ferda 622 Kişi okudu

vefa hakkı geri alımında tapu harcı çıkarmı?

Soru

merhaba, vefa hakkıyla bankaya devrettiğim konutumun geri alımını yapacağım devrederken sadece damga vergisi vs. vergileri ödemiştim geri alırken tapu harcı çıkacakmıdır? teşekkürler

Prof. Dr. Gürsel Öngören tarafından yanıtlandı.
25 Nisan 2017 | 11:40 yusuf çotuk 621 Kişi okudu